Terve kaikille.
Tuli tuossa ostettua itselle "joululahjaksi" vanteet Corradoon. Vanteet on 17x7" et 35 ja 205/45/17 kumeilla.
Tiedän että tuossa kuuluisi olla 40 profiili niin ei olisi hätiä, nyt huomaan sen.
eteen mahtuu hyvin (2-3mm. tilaa) mutta takana ottaa jousen "alalautanen" kiinni ja painuu renkaaseen, kokeilin 5mm spacerillä ja mahtui raapimatta. Eihän siinä muuten mitään mutta ei saa muutoskatsastettua.
Suunnittelin että jos olisi hieman muokannut lekalla tuota "alalautasta", eli nostanut muutamalla millillä ylöspäin.
Muutoskatsastuksessahan ei saisi olla spacereitä paitsi keskittäviä, vai onko poikkeuksia?
17" Corradon alle
Valvoja: ffp jäsenet
Muutoskatsastuksessahan ei saisi olla spacereitä paitsi keskittäviä, vai onko poikkeuksia?
Katsastuksessahan ei saisi olla minkäänlaisia spacereita suomen lain mukaan. Poislukien vannesarjan alkuperäiset sovitteet.
Laita kapeammat coilover-tolpat niin mahtuu ongelmitta. Tai sitten pienemmällä ET:llä olevat vanteet.
Ja v*t*t vähän näyttää lekaa noille tolpille ni kyllä se siitä, toivottavasti.
Ja onhan tuossa se vielä jossain vaiheessa edessä että vaihtaa nuo kumit oikeaan kokoon.
2 kpl joutuu kumminkin ostamaan niin voi olla että menee samalla ne toisetkin 2kpl, sitten ei olekkaan enää ongelmaa.
Muuten, auto nousi 4cm tuolla kun vaihtoi hieman suuremmat kumit alle. --> vähemmän pohjakosketuksia mutta hieman hassummannäköinen, varsinkin ilman korisarjaa.
Ja onhan tuossa se vielä jossain vaiheessa edessä että vaihtaa nuo kumit oikeaan kokoon.
2 kpl joutuu kumminkin ostamaan niin voi olla että menee samalla ne toisetkin 2kpl, sitten ei olekkaan enää ongelmaa.
Muuten, auto nousi 4cm tuolla kun vaihtoi hieman suuremmat kumit alle. --> vähemmän pohjakosketuksia mutta hieman hassummannäköinen, varsinkin ilman korisarjaa.
tässä teille vastauksia:
Kuvan autossa on takana 9x16 ET15, rengas 215/40, kaaria rullattu n.1,5cm ulospäin.
Edessä 7,5x16 ET20, rengas 195/45, vakiokaari.
Autoa madallettu noin 7cm.
Näin.
Ja näin.
225/45 kumilla otti kaareen kiinni tuollakin paketilla, vaikka kaaret oli rullattu.
edessä 205/50 kumilla otti ilman madallustakin kiinni pyöränkoteloon kääntäessä. 195/45 kumi poisti sen ongelman.
Edessä raapi madalluksen kanssa montuissa ja rampeissa vähän sisälokasuojaan, mutta sehän on helppo muokata kuumailmapuhaltimella. Eikä tuo nyt niin edes häirinnyt. Nostin syksyllä autoa n. 1,5cm ylöspäin, niin raapiminenkin loppui. Ja oli se silti _matala_ :) Takana ei raapinut mihinkään enää 215/40 rengastuksella.
Vakiokaarilla rengastusta ei saa mitenkään sillätavalla "kaarelle", miten kaikki saksatuning-sivut ja lehdet asian esittää, koska lokasuojissa on niin suuret pokkaukset.
Vakiokaarilla 7-8" leveä vanne ET:llä suurinpiirtein 30 (vanteen leveyden mukaan voi miettiä sit tätä... leveämpi vanne -> isompi ET, kunhan ei tolppaan ota kiinni.) mahtuu hyvin pyörimään 60-70mm madalluksen kanssa. Toki edellyttäen sen, että rengastus on "sopiva". 7-8" leveälle vanteelle siis Corradoon 195 kumi.
9" vanteelle.. Noh, semmoiset on yleensä ET:llä 15, eli ei vakiokaarilla mahdu madalluksen kanssa pyörimään mitenkään. Eli tämä on sitten ihan oma taiteenlajinsa. Taakse ja miksei eteenkin vaatii tosiaan tuon kaarien rullauksen tai ainakin pokkauksen leikkauksen/taiton, jos haluaa 9x16 vanteet niin, että ne ovat fiksun näköiset (lue: autoa ei saa vakiokaarilla/pokkauksilla ja edessä sisälokasuojilla matalaksi leveiden vanteiden kera).
7x15 ET 30. Ja nämä mahtui pyörimään vallan mainiosti tuolla 7cm madalluksellakin. Eikä ollut edes hassumman näköiset. Harmi kun ei tullut otettua kuvia. Eli 7-7,5x16-17 mahtuu kans pyörimään ihan ok, kunhan et vaan pysyttelee siinä 30 hujakoilla. Mielummin vähän yli, niin ei tule raapimisongelmaa niin helpolla. Ja tosiaan, ei mitään 215-225 kumeja, jos haluaa välttyä suuremmilta raapimisilta. Omasta mielestäni 195 kumi on paremman näköinenkin 7,5" vanteella, kuin esim 215. Ja profiilissakin kannattaa pysyä "epämukavissa" matalissa profiileissa. Etupyörät rupeaa ottamaan tuonne pyöränkotelon takaosaan kiinni kääntäessä, jos profiilia on liikaa.
Tässäpä siis kuva 9x16 ET15 vanteella ja vakiokaarella. Eihän se mahdu ainakaan madallettuna. Rullausta ja vasaraa siis, niin alkaa mahtumaan! ;)
Kuvan autossa on takana 9x16 ET15, rengas 215/40, kaaria rullattu n.1,5cm ulospäin.
Edessä 7,5x16 ET20, rengas 195/45, vakiokaari.
Autoa madallettu noin 7cm.
Näin.
Ja näin.
225/45 kumilla otti kaareen kiinni tuollakin paketilla, vaikka kaaret oli rullattu.
edessä 205/50 kumilla otti ilman madallustakin kiinni pyöränkoteloon kääntäessä. 195/45 kumi poisti sen ongelman.
Edessä raapi madalluksen kanssa montuissa ja rampeissa vähän sisälokasuojaan, mutta sehän on helppo muokata kuumailmapuhaltimella. Eikä tuo nyt niin edes häirinnyt. Nostin syksyllä autoa n. 1,5cm ylöspäin, niin raapiminenkin loppui. Ja oli se silti _matala_ :) Takana ei raapinut mihinkään enää 215/40 rengastuksella.
Vakiokaarilla rengastusta ei saa mitenkään sillätavalla "kaarelle", miten kaikki saksatuning-sivut ja lehdet asian esittää, koska lokasuojissa on niin suuret pokkaukset.
Vakiokaarilla 7-8" leveä vanne ET:llä suurinpiirtein 30 (vanteen leveyden mukaan voi miettiä sit tätä... leveämpi vanne -> isompi ET, kunhan ei tolppaan ota kiinni.) mahtuu hyvin pyörimään 60-70mm madalluksen kanssa. Toki edellyttäen sen, että rengastus on "sopiva". 7-8" leveälle vanteelle siis Corradoon 195 kumi.
9" vanteelle.. Noh, semmoiset on yleensä ET:llä 15, eli ei vakiokaarilla mahdu madalluksen kanssa pyörimään mitenkään. Eli tämä on sitten ihan oma taiteenlajinsa. Taakse ja miksei eteenkin vaatii tosiaan tuon kaarien rullauksen tai ainakin pokkauksen leikkauksen/taiton, jos haluaa 9x16 vanteet niin, että ne ovat fiksun näköiset (lue: autoa ei saa vakiokaarilla/pokkauksilla ja edessä sisälokasuojilla matalaksi leveiden vanteiden kera).
7x15 ET 30. Ja nämä mahtui pyörimään vallan mainiosti tuolla 7cm madalluksellakin. Eikä ollut edes hassumman näköiset. Harmi kun ei tullut otettua kuvia. Eli 7-7,5x16-17 mahtuu kans pyörimään ihan ok, kunhan et vaan pysyttelee siinä 30 hujakoilla. Mielummin vähän yli, niin ei tule raapimisongelmaa niin helpolla. Ja tosiaan, ei mitään 215-225 kumeja, jos haluaa välttyä suuremmilta raapimisilta. Omasta mielestäni 195 kumi on paremman näköinenkin 7,5" vanteella, kuin esim 215. Ja profiilissakin kannattaa pysyä "epämukavissa" matalissa profiileissa. Etupyörät rupeaa ottamaan tuonne pyöränkotelon takaosaan kiinni kääntäessä, jos profiilia on liikaa.
Tässäpä siis kuva 9x16 ET15 vanteella ja vakiokaarella. Eihän se mahdu ainakaan madallettuna. Rullausta ja vasaraa siis, niin alkaa mahtumaan! ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 6 vierailijaa