Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.8.2007 18:25
Lainaus:
140tkm tuolla ventolla <-- on ajeltu
Lukeeko muuten mittaristossa vielä "TOTAL" teksti siinä kilometrilukeman päällä? Jos ei, niin kilometrejä voi olla jo 440tkm =)
Juu ei lue totalia ja auto on katsastustietojenkin mukaan kulkenut tosiaan vain 140tkm. Papparaisella oli kaikki katastus paperit tallessa. Ainoa ongelma on pintaruoste autossa ja ilmastointi pitäis täyttää.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 5.10.2006 8:02
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
Lepoon lasketun 1,6D G2:n(JP) mittariin ehti tulla n.580k. Siihen 349k kohdalla laakeroitu ja uudet tiivisteet sitten vedet/öljyt sekaisin, mittarissa silloin 495k -> tekniikan vaihto 350ajettuun TD:hen kannen joutui uusimaan siihen heti. Jäi seisomaan öljynkiertohäiriön vuoksi. Laatikoita meni 3 ja murroksia uusittu repullinen.
Nyt ´88 Caddyn taulussa ~740k tosin edellinen omistaja väitti satatonni kiekon pyörivän omia aikojaan = 300tuhatta olis kuulemma ylimääräistä mittarissa. Kulkineen yleiseen kuntoon verrattuna mahdollista ja toisaalta myyjä oli auton toinen omistaja 16-vuoden ajan.
Nyt ´88 Caddyn taulussa ~740k tosin edellinen omistaja väitti satatonni kiekon pyörivän omia aikojaan = 300tuhatta olis kuulemma ylimääräistä mittarissa. Kulkineen yleiseen kuntoon verrattuna mahdollista ja toisaalta myyjä oli auton toinen omistaja 16-vuoden ajan.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 3.12.2007 13:15
Golf II 1.6d 529 tuhatta ja perimätiedon mukaan suihkulähde- kansi halki..? Sitten on tuo GTD kakkis, jolla on ajettu 477 tuhatta, viimeset 160tuhatta ajettu 1,2 kilon paineilla. Kerran on kansi vaihettu ja pari kertaa tiiviste. Elämänsä vedossa! On muuten myynnissä tuolla siihen tarkoitetussa osiossa, toisen saa kaupanpäälle.
Nyt sit oon laittanu tuota T4:sta itelleni: 318tuhatta ajettu , parit laatikot(!) ja nokka on uusittu ainakin huoltokirjan mukaan.
Nyt sit oon laittanu tuota T4:sta itelleni: 318tuhatta ajettu , parit laatikot(!) ja nokka on uusittu ainakin huoltokirjan mukaan.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
metrejä mittarissa..
Minun -84 1,6D golffilla on jo ajettu 521tkm ja kuulopuheiden mukaan siihen ei ole vielä edes kansiremonttia tehty.
Kylmäkäynnistykset pakkasella on vain jo turhan vaikeita.. hyväkuntoinen vaihtokone on odottamassa.
Korii on ruosteeton usein tapahtuneiden öljysumutusten ansiosta.. konttorilla naureskeltiin sen riittävän miljoonaan..
Kyllä tuo hoitaa kesäauton virkaa vaikka hamaan tulevaisuuteen saakka.
Kumpa vieläkin tehtäisiin yhtä luotettavia autoja : /
Kylmäkäynnistykset pakkasella on vain jo turhan vaikeita.. hyväkuntoinen vaihtokone on odottamassa.
Korii on ruosteeton usein tapahtuneiden öljysumutusten ansiosta.. konttorilla naureskeltiin sen riittävän miljoonaan..
Kyllä tuo hoitaa kesäauton virkaa vaikka hamaan tulevaisuuteen saakka.
Kumpa vieläkin tehtäisiin yhtä luotettavia autoja : /
Karban kirjoitti:AFN Passat 98 ja mittarissa karvan vajaa 180tkm. Saa nähdä kauanko vielä kestää. 250 kohdilla aattelin kattella josko vaihtais tuoreempaan.
Älä suotta. Ostin ton oman 190 tkm ajettuna ja tuntuu, että se on nyt paremmassa tällingissä kuin sillon. Mittarissa nyt 273 tkm.
Etupään tukivarsisarja (sis. raidepäät), eteen uudet levyt ja startti vaihdettu. Muuten määräaikaishuollot ja öljyt ratsun niitä huutaessa..
Ai niin ja paisarin korkki. :) En nyt ainakaan muista muuta.
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 10.9.2007 8:57
-00 2,5 TDi transporter 340tkm ja vielä mennään, tosin auto siirtyi juuri työajosta eläkkeelle. Autossa ollut aina kuormaa 500-1000 kg.
Pari passattia on ollut itsellä tuolla 500tkm paikkeilla ja kyllä niissä molemmissa(-97 ja -98)
aika paljon alkoi vikaa olla.
Ja ex työkalussa, MB 2553, oli kilometrejä 1.7 milj. ja edelleen siihen tulee 3tkm viikossa.
Pari passattia on ollut itsellä tuolla 500tkm paikkeilla ja kyllä niissä molemmissa(-97 ja -98)
aika paljon alkoi vikaa olla.
Ja ex työkalussa, MB 2553, oli kilometrejä 1.7 milj. ja edelleen siihen tulee 3tkm viikossa.
Arttu (arctos) PERK..E! Joko sä oot oot tulossa vanhaksi tai muuten vaan alkaa muisti pätkii pahemman kerran! Jouduithan sä vaihtaa sen laturinkin! Mites muuten onko se sun ratti vaihdettu jälkeenpäin kun noilla kilometreillä pitäis olla jo kuviointi kulunu ainakin jonkin verran pois??? Omassa kun oli kanssa jonkin verran kilsoja takana niin kyllähän sen huomas ratistakin mut sulla kun näytti olevan lähes uuden veroinen... Tai oli ainaki sillon ku sä sen auton ostit pari vuotta sitten...
Nafta kirjoitti:Arttu (arctos) PERK..E! Joko sä oot oot tulossa vanhaksi tai muuten vaan alkaa muisti pätkii pahemman kerran! Jouduithan sä vaihtaa sen laturinkin! Mites muuten onko se sun ratti vaihdettu jälkeenpäin kun noilla kilometreillä pitäis olla jo kuviointi kulunu ainakin jonkin verran pois??? Omassa kun oli kanssa jonkin verran kilsoja takana niin kyllähän sen huomas ratistakin mut sulla kun näytti olevan lähes uuden veroinen... Tai oli ainaki sillon ku sä sen auton ostit pari vuotta sitten...
Joo, totta. Laturista meni laakeri ja hihnapyörä. En osaa sanoa kummassa järjestyksessä..
Ruoria ei oo (tietääkseni) vaihdettu. Ainakaan huoltohistoria ei kerro sellasesta. Eihän se mihin kulu, kun ei sillä päästetä just muuta, kun isoa tietä. Ratin 'alakulmiin' on ilmestyny jonkun näköset merkit siihen, missä kuski yleensä pitää sormiaan. Ei tuota oo vielä tarttenu hirveemmin puristella..
Ja onhan tuo muutenkin ihan siistissä kunnossa, ainakin ikäsekseen.
Tutkailin paremmin tuota portteria ja huoltokirjoja, ja näyttäisi että edes kansiremppaa ei ole tehty. Laatikoita ja kytkimiä sitäkin enemmän.
15tkm huolto juuri takana, savut 0,73 ekalla rykäsyllä (johtuen nykyisestä lastuttomuudesta).
Huomasin juuri, että mitä uudempi auto on, sitä enemmän siihen on tullut kilometrejä:
-00 1016
-96 460
-89 ~400
jne...
-59 120
ps. onko vinkkiä millä saisi matkamittarin taas toimimaan? 999 999 jämähtäneenä.
15tkm huolto juuri takana, savut 0,73 ekalla rykäsyllä (johtuen nykyisestä lastuttomuudesta).
Huomasin juuri, että mitä uudempi auto on, sitä enemmän siihen on tullut kilometrejä:
-00 1016
-96 460
-89 ~400
jne...
-59 120
ps. onko vinkkiä millä saisi matkamittarin taas toimimaan? 999 999 jämähtäneenä.
A4 AFN-koneella ja automaatilla, ajettu 282tkm. Turbo alkuperäinen, mutta ilmeisesti huollettu entisen omistajan toimesta. Kulutusosia, kuten pyöränlaakereita, on vaihdeltu mutta muuten tekniikka on alkuperäistä.
EDIT: A4 vaihtui 286tkm mittarissa. Ainoa vika kenkkuileva ajonesto. Uusi on vm. 02 AWX-koneella ja ajettu mahtavat 49tkm :)
EDIT: A4 vaihtui 286tkm mittarissa. Ainoa vika kenkkuileva ajonesto. Uusi on vm. 02 AWX-koneella ja ajettu mahtavat 49tkm :)
Viimeksi muokannut 4Motioner, 25.4.2008 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Corboba tdi -98, noin 438tkm ja 200+hv, moottoria ei ole aukaistu (nostajien vaihtoa lukuunottamatta) eikä toiminnassa moitteen sijaa ole. Kannen avartaminen tulenee pian kyseeseen joten samallahan sekin remontti tulisi tehtyä, joskaan ei sille nyt suoranaista tarvetta ole.
Aikamoisia ikiliikkujia kun vaan pitää öljyt kunnossa ja huolehtii ettei moottori tai sen oheislaitteet pääse karstottumaan liikaa ;)
Aikamoisia ikiliikkujia kun vaan pitää öljyt kunnossa ja huolehtii ettei moottori tai sen oheislaitteet pääse karstottumaan liikaa ;)
325 tkm, Golf IV -98 (AGR). Kone ei ole levinnyt vielä pahemmin. Huollot on tehty ajallaan ja evryllä on vähän piristelty syöttöä. Sisustakin on edelleen hyvässä kuosissa. Pelleissä on vähän kiveniskuja, mutta maalipinta kiiltää edelleen hienosti. Kytkin rykii hieman luistatettaessa ja alusta on löystynyt melkoisesti viimeisen parin vuoden aikana. Ikkunat on aika pahasti naarmuilla jään raapimisen takia ja tuulilasi on halki.
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
VW Passat 1.9 Pd
Mul ajettu 376tkm ja autoon ei ole tehty mitään isompaa kuin gt2056, 3bar map,race suuttimet, ohjelma, cooleri, putkisto, kiinteä vauhtipyörä ja S2 levy ja asetelma!
Muuta ongelmaa ei ole kuin kytkimen luistaminen edelleen!
Muuta ongelmaa ei ole kuin kytkimen luistaminen edelleen!
Golf 2.0 TDI vm 07 ajettu 21 tkm, luovutushuollossa vaihdettu vauhtipyörä, 17 tkm vaihdettu jälleen vauhtipyörä, myös paineasetelma ja kytkinlevy.
Autossa longlife huoltovälit eli tätä tahtia mennään pari vauhtipyörää per öljynvaihtoväli, toki öljyäkin saa näköjään lisätä ainakin 5 litraa vaihtovälilä, heh laatua.
Edellinen Passat 2.5 TDI vm 00 ei muuta kuin huollot 140tkm asti jolloin alkavaa nokkaakselien kulumista, auto vaihtoon kevät 07.
Mb 170 cdi 145 tkm koneeseen vain huollot tehty mutta automaatti temppuili, vaihtoon.
Muutamia autoja välissä sitten, Toyota Corolla 1.8 diesel yli 350 tkm pelkillä huolloilla sitten moottorin kumityyny ja vesipumppu vaihtoon, myyty appivanhemmille jotka useamman vuoden aikana ajoivat yli 200 tkm lisää, huoltojen lisäksi uusittiin etummainen äänenvaimennin, pakoputken etuosa ja lohkolämmittimen vastus, auto myytiin itäsuomeen toimivana mutta ruosteisena, moottori toimii edelleen hienosti ja puhtia piisaa.
Autossa longlife huoltovälit eli tätä tahtia mennään pari vauhtipyörää per öljynvaihtoväli, toki öljyäkin saa näköjään lisätä ainakin 5 litraa vaihtovälilä, heh laatua.
Edellinen Passat 2.5 TDI vm 00 ei muuta kuin huollot 140tkm asti jolloin alkavaa nokkaakselien kulumista, auto vaihtoon kevät 07.
Mb 170 cdi 145 tkm koneeseen vain huollot tehty mutta automaatti temppuili, vaihtoon.
Muutamia autoja välissä sitten, Toyota Corolla 1.8 diesel yli 350 tkm pelkillä huolloilla sitten moottorin kumityyny ja vesipumppu vaihtoon, myyty appivanhemmille jotka useamman vuoden aikana ajoivat yli 200 tkm lisää, huoltojen lisäksi uusittiin etummainen äänenvaimennin, pakoputken etuosa ja lohkolämmittimen vastus, auto myytiin itäsuomeen toimivana mutta ruosteisena, moottori toimii edelleen hienosti ja puhtia piisaa.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 24.2.2008 9:05
Jatketaan MikaK:n jälkeen:
Bora -03, 1,9 TDI ATD, jotain päältä 149t, juuri öljyt vaihdettu. Vesipumppu vaihdettu 90tkm huollossa, joku takuuvaihtojuttu. Ei muita kun normaalit huollot. Ollut faijan leasing auto ja sitten ostin GE moneystä sen -06, silloin 133tkm. Eli olen toinen omistaja
Bora -03, 1,9 TDI ATD, jotain päältä 149t, juuri öljyt vaihdettu. Vesipumppu vaihdettu 90tkm huollossa, joku takuuvaihtojuttu. Ei muita kun normaalit huollot. Ollut faijan leasing auto ja sitten ostin GE moneystä sen -06, silloin 133tkm. Eli olen toinen omistaja
Viimeksi muokannut only4pro, 10.3.2008 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Akan ransportterissa on se joku 2.4 tiisel, ajettu 560tkm ja avattu 50tkm sitten. Uutta koko kansi kaikkine suihkuineen ja hehkuineen, lisukkeena tietty alipainepumppu, vesipumppu ja remelit. Alakerta taitaa olla vielä neitseellisessä iskussa, ehkä.
Hyvin tuo rämisyttää kojelautaa, eli voitaisiin sanoa tämänkin moottorin olevan elämänsä iskussa. :D
Hyvin tuo rämisyttää kojelautaa, eli voitaisiin sanoa tämänkin moottorin olevan elämänsä iskussa. :D
Vuosina 1995-2006 oli isällä käytössä Pajero 2.5TDI IC EXE vm. 90, johon pyöritettiin 700tkm.
Ihan noin lähelle en ole päässyt vielä v. 2005 perheen käyttöön hankitulla VW Passatilla 1.9TDi (66 kilowattinen AHU), vaan mittarissa on vasta 311tkm. Edellinen omistaja oli takuuaikana laittanut kannen vaihtokuntoon, mutta muuta ylimääräistä tuolle ei ole vielä tarvinnut tehdä.
Nyt on sitten ollaan ostamassa osin kakkosauton ominaisuuteen ja pääosin minun käyttööni hiukan isompaa ja paremmin tavaran ja henkilöiden kuljetukseen muunneltavissa olevaa autoa, jolla veli saisi rymytä Venäjällä. Kiikari kohdistettuna lähinnä Transporter/Caravelle/Multivan -akselille kolmen vuoden aikana niin siviilikäytössä kuin työelämässä syntyneeseen merkkiuskollisuuteen vedoten :) Mutta valinta tuskin kohdistuu ainakaan kovin paljoa Passattia vähemmän ajettuun jo rahallisten realiteettien määräämien rajojen takia.
Ihan noin lähelle en ole päässyt vielä v. 2005 perheen käyttöön hankitulla VW Passatilla 1.9TDi (66 kilowattinen AHU), vaan mittarissa on vasta 311tkm. Edellinen omistaja oli takuuaikana laittanut kannen vaihtokuntoon, mutta muuta ylimääräistä tuolle ei ole vielä tarvinnut tehdä.
Nyt on sitten ollaan ostamassa osin kakkosauton ominaisuuteen ja pääosin minun käyttööni hiukan isompaa ja paremmin tavaran ja henkilöiden kuljetukseen muunneltavissa olevaa autoa, jolla veli saisi rymytä Venäjällä. Kiikari kohdistettuna lähinnä Transporter/Caravelle/Multivan -akselille kolmen vuoden aikana niin siviilikäytössä kuin työelämässä syntyneeseen merkkiuskollisuuteen vedoten :) Mutta valinta tuskin kohdistuu ainakaan kovin paljoa Passattia vähemmän ajettuun jo rahallisten realiteettien määräämien rajojen takia.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 24.2.2008 9:05
meillä mamman kanssa vanhuksessa 980 tkm eli audi 100 2,0d -85 kone laakeroitu ja rengastettu 250 tkm kun jäähdytin halkes,chevy vanissa on 1,8 miljoonaa korissa ja moottorissa tällä hetkellä 100 tmile eli -86 6,2 d vani,tuoreimmassa tulokkaassa audi 100 2,5tdi -94 302 tkm.mustangissa -68 289 cid 116000 tmile eka omistajalta montanasta.
-88 Golf imudiisseli, ajettu 1.4 milj km lapin teitä. Jokapäiväiset asiat hoidettu tuolla, ja yöllä lehdenjakoa :)
Nykyinen käyttis, tai onhan tuo ollut minulla jo 1999 lähtien primary autona... Volvo 740 Td, mittarissa vähän vaille 800 tkm. Volkkarin koneellahan se tämäkin kulkee :)
/lisäys, volvon motti tieto...
Nykyinen käyttis, tai onhan tuo ollut minulla jo 1999 lähtien primary autona... Volvo 740 Td, mittarissa vähän vaille 800 tkm. Volkkarin koneellahan se tämäkin kulkee :)
/lisäys, volvon motti tieto...
Viimeksi muokannut mick, 11.7.2008 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6 Avant (C4) 2.5TDI (AAT) ja 309 tkm. Ollut talossa 2 viikkoa. Koria kolhittu ja naarmutettu, takaluukun johtosarjasta puolet poikki (tai siis oli) tuosta haitarikumin sisältä ja keskuslukon toimilaite takaluukussa vuoti. Moottori käynnistyy kylmänä huonosti ja tarjoaa riittävästi savua, kun syöttöä antaa, mutta josko nekin korjaantuisi, kun pumpun hihnan vaihtaa. Fortetkin voisi tuonne työntää.
Kone käy ja kukkuu. Lootakin tuntuu toimivan, eikä edes mekasta. Tällä ajetaan vielä pitkään..
Kone käy ja kukkuu. Lootakin tuntuu toimivan, eikä edes mekasta. Tällä ajetaan vielä pitkään..
223tkm ajettu -02 OCU HB 90hp Tdi.
Jakohihna vaihettu itellä ollessa kerran, palat ja laikat eteen, tuulilasinpyyhkimen moottori, MAF, ahtopainesolenoidi tai mikä se oli, apukuljetajan ikkunan sähkölasin mekanismit. Huollot LL 35tkm välein ja takana 100tkm itellä 2v 5kk:ssa.
Hyvin toimii ja kukkuu, kovaa ajoa vaan...
Jakohihna vaihettu itellä ollessa kerran, palat ja laikat eteen, tuulilasinpyyhkimen moottori, MAF, ahtopainesolenoidi tai mikä se oli, apukuljetajan ikkunan sähkölasin mekanismit. Huollot LL 35tkm välein ja takana 100tkm itellä 2v 5kk:ssa.
Hyvin toimii ja kukkuu, kovaa ajoa vaan...
-
- -
- Viestit: 98
- Liittynyt: 29.7.2006 22:02
380tkm ajettu 1.9 TDI AGR Bora Evryllä, kuluvia osia vain vaihdettu entisen omistajan toimesta.
Viimeksi muokannut EscMk3, 14.7.2008 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 9.7.2008 21:54
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Mul on kaksikin noita saksan ihmeitä. Toinen passat 1.9 Tdi (110hp + kcr:n lastu) -99 ja ajettu 350tkm eikä mitään vikaa. käy ja kukkuu tosi upeesti. Kulutus on siinä 4,5 ja 5 välillä maantiellä ja kaupungissa hiukan enemmän mutta on todella hieno moottori. Öljyt vaihdettu ja naftaa lisäilty.
Toinen on Golf variant 1.9 Tdi (131hp) automaatilla -04 ajettu 110tkm. Pumppusuutinkone on kyllä sellainen mikä olis pitänyt jättää kokonaan keksimättä. Olen sen nyt huomannut että oli huono ostos. Suosittelen välttämään. Kulutus on maantielläkin siinä 6,7 ja 7 paikkeilla..ja todella helposti saa nousemaan sinne yli 8 litran. Ei ole mikään pieni ruokainen peli. :(
Toinen on Golf variant 1.9 Tdi (131hp) automaatilla -04 ajettu 110tkm. Pumppusuutinkone on kyllä sellainen mikä olis pitänyt jättää kokonaan keksimättä. Olen sen nyt huomannut että oli huono ostos. Suosittelen välttämään. Kulutus on maantielläkin siinä 6,7 ja 7 paikkeilla..ja todella helposti saa nousemaan sinne yli 8 litran. Ei ole mikään pieni ruokainen peli. :(
Passat 1.9 tdi AHU aj. 315tkm ollut itsellä 15tkm ja vaihdettu etu niveliä/kallistuksenvakaajia + kytkin ja vauhtipyörä ( vakiokytkin olisi vielä kestänyt, mutta lisätehon toivossa tuli päivitettyä)
Seat cordoba tdi -01 ALH ajettu 265tkm ollut itsellä 2kk ja noin 3tkm hyvin toimii. vaihdettu ennen minulle tuloa keskuslukon ohjauslaite.
Seat cordoba tdi -01 ALH ajettu 265tkm ollut itsellä 2kk ja noin 3tkm hyvin toimii. vaihdettu ennen minulle tuloa keskuslukon ohjauslaite.
Ensimmäisen mallivuoden T4 Transporter 2,4D, ajettu 460tkm, josta minulla puolentoista vuoden sisään viimeiset 100tkm.
Koneeseen vuoden sisään vaihdettu ainoastaan öljyjä, suodattimia kasa, hihnat ja suutinputket. Koko autoon meni katsastusta varten vaihtoon myös jarrupaineensäädin ja ja tietysti epämääräinen kasa pienempää kulutusosaa silloin tällöin.
Perimätiedon mukaan kone on rengastettu ja laakeroitu noin 300tkm kohdalla, mutta faktaa ei ole.
Vaivoina oikeastaan vain vanhuuttaan kärsivä vaihteisto, joka pitää pientä ääntä ja vitonen rusahtaa aika-ajoin pikkasen. Mutta nämäkään vaivat eivät ole muuttuneet viimeiseen 100tkm mihinkään suuntaan.
Seuraavana ainakin huoltovuorossa lienee alipainepumppu, joka ei nähtävästi pitänyt viimeisestä öljyvalinnastani. Pientä naputusta jo kesällä, mutta silloin hiljeni öljynvaihdon myötä.
Koneeseen vuoden sisään vaihdettu ainoastaan öljyjä, suodattimia kasa, hihnat ja suutinputket. Koko autoon meni katsastusta varten vaihtoon myös jarrupaineensäädin ja ja tietysti epämääräinen kasa pienempää kulutusosaa silloin tällöin.
Perimätiedon mukaan kone on rengastettu ja laakeroitu noin 300tkm kohdalla, mutta faktaa ei ole.
Vaivoina oikeastaan vain vanhuuttaan kärsivä vaihteisto, joka pitää pientä ääntä ja vitonen rusahtaa aika-ajoin pikkasen. Mutta nämäkään vaivat eivät ole muuttuneet viimeiseen 100tkm mihinkään suuntaan.
Seuraavana ainakin huoltovuorossa lienee alipainepumppu, joka ei nähtävästi pitänyt viimeisestä öljyvalinnastani. Pientä naputusta jo kesällä, mutta silloin hiljeni öljynvaihdon myötä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa