VeeRa - omistajanvaihdos
Valvoja: ffp jäsenet
VeeRa - omistajanvaihdos
Tämäkin katiska taitaa olla jo niin pitkällä että voi puhua projektista. Elikkä laitetaan esille "yleisön" pyynnöstä.
Ostin Veeran (pitkäaikaisen "unelman") Kajaanista toukokuussa, ensimmäiseltä omistajalta suomessa. Joka oli uittanut sen 2004 Saksanmaalta.
Auto oli vakio lukuunottamatta InPro:n valoja ja 17" Azeveita, eikä se oikein näyttänyt
hyvältä
Alun perin oli tarkoitus laittaa vaan alusta ja ajella mielissään siinä kunnossa. Joten tilaukseen laitettiin sekunda-alusta-Formel-K-korkeussäädettävä-alusta, näillä eväillä korkeus saatiin suht. koht. hyvin kohdilleen Samalla uusittiin eteen kaikki jarruosat.
No eihän nuo azevit enää miltään näyttäneet, joten näillä (DBV Cup 9x16) se taas vähän aikaa silmää miellytti. No, vanteet oli niin isolla et:llä (30) että kun autoa laski tarpeeksi, korkeussäätömutteri otti vanteet reunaan kiinni ja jarrusatulaa jouduttiin "hieman" veistämään että vanteet mahtuivat pyörimään.
Jossakin vaiheessa sain kuningasidean ja maalasin umpioista heijastamattomat pinnat mustaksi.
Seuraavaksi sitten revittiin muovikaaret helvettiin ja sieltähän löytyi vaikka mitä mielenkiintoista. Saksanpoijjaat olivat käyttäneet takaa kaaret irti ja leikelleen hieman, sitten nohevana sikamassalla törkkineet sieltä täältä paikoilleen. No ruostettahan sinne oli kertynyt, silloin mietin että, no korjataan ja maalataan - helppo homma. Mutta kun ei tuommonen värkki rupesi himottamaan, semmonen sitten käytiin JP:ltä lainaamassa viikonlopuksi.
ennen
jälkeen
Takakaaret ei ymmärtäny vinkkiä kun niitä mankeloi, joten niitä piti pajottaa isomman oikeudella (lekalla) että jotain tapahtui. Niistä kuvia tulossa myöhemmin.
Seuraavaksi vaan niin perkeleesti pakkelia ja hiomista
Nälkä kasvoi syödessä ja isot pojat oli puhunu että konepellin jatke on ihan mainio värkki. No niin se kyllä on
Eli keskelle noin 40mm peltisoiroa joka taipui yllättävän helposti paikoilleen. Jannen(Rennen) visioinnista itse luomet sai muotonsa orkkiksista, ja nehän oli mukava taiteilla paikoileen kun umpion kohdalla pelti heittää vaikka minne suuntaan, no saatiin ne kuitenkin käymään hyvin. Parin kittauskerran jälkeen pelti näytti
tältä
Siinä tuli sitten tilattua takavalot ja maski
Takaluukkuhan se ei vakiona näytä kyltä yhtään hyvältä, eli rälläkkä soimaan ja vakio kilvenupotus helvettiin ja keskeltä 13senttiä pois ja eiku mallaamaan takasin
Sivuihin jäi ikävät aukot, niihin tehtiin pellistä paikat ja eiku täppiin ja saumaa. Lamellin jälkeen luukkui oli tällä mallilla
Huomenna menee 20mm speisserit tilaukseen ja ensi viikonloppuna projekti jatkuu.
Ostin Veeran (pitkäaikaisen "unelman") Kajaanista toukokuussa, ensimmäiseltä omistajalta suomessa. Joka oli uittanut sen 2004 Saksanmaalta.
Auto oli vakio lukuunottamatta InPro:n valoja ja 17" Azeveita, eikä se oikein näyttänyt
hyvältä
Alun perin oli tarkoitus laittaa vaan alusta ja ajella mielissään siinä kunnossa. Joten tilaukseen laitettiin sekunda-alusta-Formel-K-korkeussäädettävä-alusta, näillä eväillä korkeus saatiin suht. koht. hyvin kohdilleen Samalla uusittiin eteen kaikki jarruosat.
No eihän nuo azevit enää miltään näyttäneet, joten näillä (DBV Cup 9x16) se taas vähän aikaa silmää miellytti. No, vanteet oli niin isolla et:llä (30) että kun autoa laski tarpeeksi, korkeussäätömutteri otti vanteet reunaan kiinni ja jarrusatulaa jouduttiin "hieman" veistämään että vanteet mahtuivat pyörimään.
Jossakin vaiheessa sain kuningasidean ja maalasin umpioista heijastamattomat pinnat mustaksi.
Seuraavaksi sitten revittiin muovikaaret helvettiin ja sieltähän löytyi vaikka mitä mielenkiintoista. Saksanpoijjaat olivat käyttäneet takaa kaaret irti ja leikelleen hieman, sitten nohevana sikamassalla törkkineet sieltä täältä paikoilleen. No ruostettahan sinne oli kertynyt, silloin mietin että, no korjataan ja maalataan - helppo homma. Mutta kun ei tuommonen värkki rupesi himottamaan, semmonen sitten käytiin JP:ltä lainaamassa viikonlopuksi.
ennen
jälkeen
Takakaaret ei ymmärtäny vinkkiä kun niitä mankeloi, joten niitä piti pajottaa isomman oikeudella (lekalla) että jotain tapahtui. Niistä kuvia tulossa myöhemmin.
Seuraavaksi vaan niin perkeleesti pakkelia ja hiomista
Nälkä kasvoi syödessä ja isot pojat oli puhunu että konepellin jatke on ihan mainio värkki. No niin se kyllä on
Eli keskelle noin 40mm peltisoiroa joka taipui yllättävän helposti paikoilleen. Jannen(Rennen) visioinnista itse luomet sai muotonsa orkkiksista, ja nehän oli mukava taiteilla paikoileen kun umpion kohdalla pelti heittää vaikka minne suuntaan, no saatiin ne kuitenkin käymään hyvin. Parin kittauskerran jälkeen pelti näytti
tältä
Siinä tuli sitten tilattua takavalot ja maski
Takaluukkuhan se ei vakiona näytä kyltä yhtään hyvältä, eli rälläkkä soimaan ja vakio kilvenupotus helvettiin ja keskeltä 13senttiä pois ja eiku mallaamaan takasin
Sivuihin jäi ikävät aukot, niihin tehtiin pellistä paikat ja eiku täppiin ja saumaa. Lamellin jälkeen luukkui oli tällä mallilla
Huomenna menee 20mm speisserit tilaukseen ja ensi viikonloppuna projekti jatkuu.
Viimeksi muokannut Juhi_, 9.8.2010 7:37. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Onneksi tällä kertaa viikonloppu ei mennyt ihan ryypätessä että saatiin jotakin tallilla aikaan.
Takaluukun listan paikalle aloin virittelemään peltiä, loppujen lopuksi leikkasin 25mm leveän soiron koko matkalle ja mallaamaan paikoilleen. Alapuolelle sitten olikin mukava taiteilla pelti kun sivut ensinnäkin koko upotus on kaareva ja reunoilta vielä enemmän, pienen taistelun jälkeen saatiin sekin käymään, pienin välein todella pienillä täpeillä paikoileen ja saumaan nätisti massaa.
Merkin kolo oli myös helppo tehdä, pellistä rälläköin sopivan palan ja eikun täppiin, tuohon vielä jokaisten väliin yhdet täpit ja sitten voikin vetää välit yhteen
Pyyhkijän paikka olikin mielenkiintoinen kun reikä on koholla, rälläkällä veistelin monta viiltoa mellakalla ja nätisti painoin sen koholla olevan osan luukun pinnan alapuolelle, sitten pystyi siihen tekemään edellämainitun operaation. Ja kuvia en älynnyt tietenkään ottaa tässä vaiheessa.
Tässä vaiheessa täyttelin kaikki paikat missä näytti että ei ollut kunnolla hitsattu ja lamelloin tasaiseksi. Samalla luukun sisäpuolelta alkuperäiset vahvikkeet hitsasin kiinni ja koko matkalle missä on uutta peltiä niin 5cm välein hitsitäppi, sekä merkin ja pyyhkijän koloon täpit.
Eikun epäkeskolla koko pelti mataksi ja puhdistus, sitten vaan pakkelia selkään, muutaman kittaus/hiomakerran jälkeen luukku alkoi näyttää tältä
Hieman yleisilmettä katiskasta ja tässä syy minkä takia koko projekti ylipäätään edes alkoi.
E: Tulihan siinä samassa vaihdettua vanha ruosteinen päätevaimennin läpivirtaavaan malliin.
More To Come
Takaluukun listan paikalle aloin virittelemään peltiä, loppujen lopuksi leikkasin 25mm leveän soiron koko matkalle ja mallaamaan paikoilleen. Alapuolelle sitten olikin mukava taiteilla pelti kun sivut ensinnäkin koko upotus on kaareva ja reunoilta vielä enemmän, pienen taistelun jälkeen saatiin sekin käymään, pienin välein todella pienillä täpeillä paikoileen ja saumaan nätisti massaa.
Merkin kolo oli myös helppo tehdä, pellistä rälläköin sopivan palan ja eikun täppiin, tuohon vielä jokaisten väliin yhdet täpit ja sitten voikin vetää välit yhteen
Pyyhkijän paikka olikin mielenkiintoinen kun reikä on koholla, rälläkällä veistelin monta viiltoa mellakalla ja nätisti painoin sen koholla olevan osan luukun pinnan alapuolelle, sitten pystyi siihen tekemään edellämainitun operaation. Ja kuvia en älynnyt tietenkään ottaa tässä vaiheessa.
Tässä vaiheessa täyttelin kaikki paikat missä näytti että ei ollut kunnolla hitsattu ja lamelloin tasaiseksi. Samalla luukun sisäpuolelta alkuperäiset vahvikkeet hitsasin kiinni ja koko matkalle missä on uutta peltiä niin 5cm välein hitsitäppi, sekä merkin ja pyyhkijän koloon täpit.
Eikun epäkeskolla koko pelti mataksi ja puhdistus, sitten vaan pakkelia selkään, muutaman kittaus/hiomakerran jälkeen luukku alkoi näyttää tältä
Hieman yleisilmettä katiskasta ja tässä syy minkä takia koko projekti ylipäätään edes alkoi.
E: Tulihan siinä samassa vaihdettua vanha ruosteinen päätevaimennin läpivirtaavaan malliin.
More To Come
Viimeksi muokannut Juhi_, 1.10.2007 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko puskureille tarkotus tehä mitään?
Pitäähän niitäkin vähän siistiä, hakusessa onkin 1kpl takapuskureita.
Tuliko käytettyä koritinaa ennen kittausta?
Tais jäädä välistä, toivotaan että pärjätään ilman. Oishan se ollut huomattavasti parempi kun ois sitäkin käyttäny.
itsellä aivan samaan malliin laiteltu. takaluukkua ja takakaaria lukuunottamatta.
ne hiukan erilailla.. konepeltikin.. pitää varmaan vielä jotain tehdä.. :D tuleeko väriksi alkuperäinen vai?
edit: onko millä et:llä nuo vanteet
Väriä ei oo vielä lyöty lukkoon että mikä tulee pintaan, mutta näillä näkymin mustassa pysytään. ET 30 vanteissa, 21mm speisserit on tilattu
http://s172.photobucket.com/albums/w32/takkunen/Projekt/?action=view¤t=Kuva010.jpg
http://s172.photobucket.com/albums/w32/takkunen/Projekt/?action=view¤t=Kuva006.jpg
Huonoja kuvia mutta.
ja itelle väriksi.
http://www.gti16v.com/vwcsl63y.htm#vwcsl63y
tuossa jotain väliaikakuvia omasta. Vanteiks mulle tulossa keskin kt5 ja lisää tonttiin.. leikkasitko kaarista pokkauksen ensin pois ja sit ''mankelia'' vai?
http://s172.photobucket.com/albums/w32/takkunen/Projekt/?action=view¤t=Kuva006.jpg
Huonoja kuvia mutta.
ja itelle väriksi.
http://www.gti16v.com/vwcsl63y.htm#vwcsl63y
tuossa jotain väliaikakuvia omasta. Vanteiks mulle tulossa keskin kt5 ja lisää tonttiin.. leikkasitko kaarista pokkauksen ensin pois ja sit ''mankelia'' vai?
Joo etupuskurista olis tarkotus tulla jotain tällaista.
Todennäköisesti takapuskurista ura vain umpeen.
Konepelti aukeaa ihan hyvin vakio tuulihaalla, hieman joutuu sorkkimaan mutta eiköhän sillä pärjätä.
Todennäköisesti takapuskurista ura vain umpeen.
Konepelti aukeaa ihan hyvin vakio tuulihaalla, hieman joutuu sorkkimaan mutta eiköhän sillä pärjätä.
jep itekkin tuota vakio puskuria rupesin muokkailee ja samalla linjalla puskimenkin kanssa.. mut ei vielä oikein näytä miltään ja eka muut pohjat kuosiin et saa auton ajoon. ja kattoo nyt riittääkö kärsivällisyys vai ostanko tusinapuskimen..
Saa nyt nähdä miltä tuo väri näyttää golffin yllä.. parin viikonpäästä maalarille.
Hienoa että on joku muukin tykästyny ''günther clean'' lookkiin.. :D
Mites kepukalla golffi?
Saa nyt nähdä miltä tuo väri näyttää golffin yllä.. parin viikonpäästä maalarille.
Hienoa että on joku muukin tykästyny ''günther clean'' lookkiin.. :D
Mites kepukalla golffi?
Ei saakeli... Pitää ite vissiin alkaa suunnittelemaan uudelleen ettei tulee monta samanlaista rakkinetta. Itellä oli ihan samat suunnitelmat puskurin kans kunhan nyt tossa marraskuussa saa auton seisomaan talveks. Sen tiedän että ite jätän ainaki ton "pahanpojan" konepellin tekemättä ja onhan mulla tietysti toi huonommin varusteltu malli eli 2 ovinen ja kangaskattonen nii ei tuu sit ihan saman näkösiä laitteita kuitenkaa. :)
Onkos Juhilla tarkotus saada auto valmiiks mihin aikaan? Mites sulla takkunen?
Onkos Juhilla tarkotus saada auto valmiiks mihin aikaan? Mites sulla takkunen?
mulla ajoon auto reilu parinviikon päästä kuhan nyt maalaukseen saa.. rajottaa tuota laitamista aika tavalla työt ja kun ei ole autoa aina millä kulkea 20km päähän laittaa autoo.. ja sit vielä vaimokeen olis jo pitäny räjähtää.. että kiire on saada maalaukseen..
ja ite arvelin rs tyylisen tusinapuskimen
ja ite arvelin rs tyylisen tusinapuskimen
Ei saakeli... Pitää ite vissiin alkaa suunnittelemaan uudelleen ettei tulee monta samanlaista rakkinetta. Itellä oli ihan samat suunnitelmat puskurin kans kunhan nyt tossa marraskuussa saa auton seisomaan talveks. Sen tiedän että ite jätän ainaki ton "pahanpojan" konepellin tekemättä ja onhan mulla tietysti toi huonommin varusteltu malli eli 2 ovinen ja kangaskattonen nii ei tuu sit ihan saman näkösiä laitteita kuitenkaa. :)
Onkos Juhilla tarkotus saada auto valmiiks mihin aikaan? Mites sulla takkunen?
Niin kun ne ei sulla kärsineet tehtaalla peltiä kattoon laittaa, muah.
No, tekemistä tässä vielä riittää:
-Kahvat
-Imusarjan kiillotus
-Vanteiden kiillotus, sekä maalaus
-Koko auton vaimennus
-Sisustan päivitys
-Hifit
Että näillä näkymin sitten kun lumet sulaa, mene ja koe.
Vai että vielä meinasit kiillotella. Huh huh, siihenkään hommaan en kyllä ryhtyis. :D Nimimerkillä: kerran moottoripyörän osia 2 kuukautta pesuhuoneessa hinkannut typerys...
Hyvästihän tässä tietysti on aikaa vielä noita hommia hoitaa mikäli tää ilmasto nyt ei ala ihan hirveesti temppuilemaan.
Mites sisusta on tarkoitus toteuttaa? Se on käyny itelläki mielessä et vois harkita Color Conceptin jakkaroita tai sitte haaveilla ihan jostain muusta. Se voi kyllä olla et toi sisusta tulee ainakin itellä jäämään johonkin muuhun talveen. Pitää vaan yrittää nyt vanne ja maalausrahat ainakin kaivaa talven aikana jostain.
Hyvästihän tässä tietysti on aikaa vielä noita hommia hoitaa mikäli tää ilmasto nyt ei ala ihan hirveesti temppuilemaan.
Mites sisusta on tarkoitus toteuttaa? Se on käyny itelläki mielessä et vois harkita Color Conceptin jakkaroita tai sitte haaveilla ihan jostain muusta. Se voi kyllä olla et toi sisusta tulee ainakin itellä jäämään johonkin muuhun talveen. Pitää vaan yrittää nyt vanne ja maalausrahat ainakin kaivaa talven aikana jostain.
Vai että vielä meinasit kiillotella. Huh huh, siihenkään hommaan en kyllä ryhtyis. :D Nimimerkillä: kerran moottoripyörän osia 2 kuukautta pesuhuoneessa hinkannut typerys...
Hyvästihän tässä tietysti on aikaa vielä noita hommia hoitaa mikäli tää ilmasto nyt ei ala ihan hirveesti temppuilemaan.
Mites sisusta on tarkoitus toteuttaa? Se on käyny itelläki mielessä et vois harkita Color Conceptin jakkaroita tai sitte haaveilla ihan jostain muusta. Se voi kyllä olla et toi sisusta tulee ainakin itellä jäämään johonkin muuhun talveen. Pitää vaan yrittää nyt vanne ja maalausrahat ainakin kaivaa talven aikana jostain.
No tyydytään vaan reunojen kiillotukseen ja maalataan puolat.
Sisustasta on jo visiot, mutta sen näkee sitten kuvista jossain vaiheessa.
Missäs päin Juhi muuten vaikutat? Mikäli sulle vaan passais niin voisin tulla kokeilee yhtä sun vannetta tohon omaan kikottimeen niin sais vähän enemmän tietoa taas noista et asioista. 9x16 vanne 15 et:llä kun tuli vähän liikaa kaaresta ulos edessä niin voisi kokeilla sen että ottaako tässä ei VR6-mallissa et 30 tolppaan kiinni. Itse oon Joensuusta mutta montaa sataa kilometriä en kyllä kehtaa lähtee ajelemaan.
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600126428360484
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600077483397441
Taakse et 15 taas oli aika passeli
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600224324274576
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600175375319529
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600126428360484
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600077483397441
Taakse et 15 taas oli aika passeli
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600224324274576
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600175375319529
Vihdoin ja viimein, tuli speisserit. Alusta voitiin nyt säätää huoletta alemmas, ilman pelkoa että vanne ottaisi kiinni iskariin. Spacereillahan on leveyttä 21mm ja nykyinen ET on edessä 9. Taakse laipat ei mahtuneet kun napa on laakerin kohdalta niin korkea että tämän malliset eivät ylettäneet pohjaan asti. Sorvaamalla keskeltä olisi saatu laipat pohjaan asti, mutta tällöin ne eivät olisi keskittäneet ollenkaan.
Todennäköisesti pitää tilata pultattavat laipat taakse.
Asennuskuva
Vanteet istuu nyt kohtuu hyvin
toinen kuva
pakollinen röökiaski
Seuraava homma oli rueta etupuskurin kimppuun. Tässä vaiheessa mittailtiin sopivat palat rekisterikilven ja vilkkujen/sumareiden kohdalle. Aloitettiin keskipalasta. Ennen liittämistä pinnat hiottiin epäkeskolla mataksi ja reunat viilattiin vinoksi että muovi saatiin kunnolla uppoamaan liitoskohtaan. Sivupalan mallaamista. Ensin saumaa lämmitettiin kuumailmapuhaltimella ja sitten sopivaa muovisoiroa alettiin pikkuhiljaa samalla sulattaa väliin. Puukkoa käytettiin työkaluna millä sulanut muovi levitettiin. click click
Myös kaikki turhat urat työnnettiin muovia täyteen.
Kaikkiin paloihin tungettiin myös takapuolelle muovia, tukemaan uusia paloja. Etupuskuri hiottuna
Tämän jälkeen edessä on se kuuluisa paklaa ja hio-työvaihe. Mutta ajanpuutteen vuoksi se jätettiin seuraavalle viikonlopulle, jolloin olisi tarkoitus aloittaa takapuskurin siistiminen.
Todennäköisesti pitää tilata pultattavat laipat taakse.
Asennuskuva
Vanteet istuu nyt kohtuu hyvin
toinen kuva
pakollinen röökiaski
Seuraava homma oli rueta etupuskurin kimppuun. Tässä vaiheessa mittailtiin sopivat palat rekisterikilven ja vilkkujen/sumareiden kohdalle. Aloitettiin keskipalasta. Ennen liittämistä pinnat hiottiin epäkeskolla mataksi ja reunat viilattiin vinoksi että muovi saatiin kunnolla uppoamaan liitoskohtaan. Sivupalan mallaamista. Ensin saumaa lämmitettiin kuumailmapuhaltimella ja sitten sopivaa muovisoiroa alettiin pikkuhiljaa samalla sulattaa väliin. Puukkoa käytettiin työkaluna millä sulanut muovi levitettiin. click click
Myös kaikki turhat urat työnnettiin muovia täyteen.
Kaikkiin paloihin tungettiin myös takapuolelle muovia, tukemaan uusia paloja. Etupuskuri hiottuna
Tämän jälkeen edessä on se kuuluisa paklaa ja hio-työvaihe. Mutta ajanpuutteen vuoksi se jätettiin seuraavalle viikonlopulle, jolloin olisi tarkoitus aloittaa takapuskurin siistiminen.
Oliko etuvilkut tarkoitus laittaa ajovaloumpioon?
Meinasin vaan, kun itse hitsailin kakkoskopan vilkut kolmosen puskuriin ja sattui pieni moka. Puskurin runko ei ollut hitsatessa paikallaan ja vilkut meni sellaiseen paikkaan, että polttimon kannat osuivat suoraan runkoon ja vilkut ei mahtuneet paikalleen ilman modifikaatioita.
Meinasin vaan, kun itse hitsailin kakkoskopan vilkut kolmosen puskuriin ja sattui pieni moka. Puskurin runko ei ollut hitsatessa paikallaan ja vilkut meni sellaiseen paikkaan, että polttimon kannat osuivat suoraan runkoon ja vilkut ei mahtuneet paikalleen ilman modifikaatioita.
Millä valot saa avattua? kun mulla projektori valot kromisena ja pitäis saada maalattua ne.. muovinen "lasi".. kun käsittääkseni siellä liimana jotain silikoonia vai?
Ne 4 klipsua irti, jotka pitelee lasia. Sitten kuumailmapuhaltimella lämmittämään kiinnityskohtaa ja todella varovasti raottamaan esim. meisselillä lasia irti. On sitten hermoja raastavaa hommaa jos haluaa että saa nätisti irti, jonkin sortin silikoni siinä välissä on.
Tuli takapuskurikin siloteltua tuossa viikonloppuna, eli yläurat muovilla umpeen. Käytettiin samaa taktiikkaa kun etupuskuriinkin. Kuvia ei valitettavasti ole, mutta otetaan kunhan taas saadaan jotakin aikaan. Alkaa taas tämä krapulaa aiheuttava pikkujoulu-sesonki, niin jää hieman vähemmälle autonkin laitto.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Tuo kontti viritelmä näyttää kyllä hyvältä poistamalla se lista, merkki ja pyyhkimen mokkula varmasti tulee hienompi ku semmosesta paljon nähdystä täysin sileästä kontista. Omaankin golffiin tommonen luukku ajatuksissa ku löytäs vaan jostaki toisen luukun niin sais rauhassa sitä sorvailla golffia purkamatta. Mutta pistä kuvii kontista heti ku valmistuu:) Mitäs massaa tonne kontin saumoihin pistit?
Proggis edistynyt sisustan osalta sen verran että nyt on kämpillä pari istumapaikkaa lisää. Takapenkit tuli myös hommattua mallia nahka.
Työ ja pikkujoulut hidastaa edelleen itse auton valmistumista.
Työ ja pikkujoulut hidastaa edelleen itse auton valmistumista.
mistä oot muuten hommannu noi penkit??
Käytettynä (onneksi) löysin Rovaniemeltä.
Uusia myy esim. D&W
Ei varmasti ota mainitsemallasi et:llä ainakaan tolppaan eikä satulaan kiinni. Jos kyse on samoista vanteista.
Tässä 9x16 et09 vakiokaaressa. Että menishän se 15 et:llä sen 6 milliä sisemmäs.
Tässä 9x16 et09 vakiokaaressa. Että menishän se 15 et:llä sen 6 milliä sisemmäs.
Päivitellään tännekin kun kerran on aihetta.
Eli vanhat levitykset totesin pitkän pähkäilyn lopuksi liian ahtaiksi. Joten hommasin uudet lokasuojat joka kulmaan. Eihän ne alkuperäisenä ole kovin tilavat. Joten saha laulamaan ja kaari pitkittäin auki ja muutamia pystyttäisiä viiltoja tekemään. Pellin muotoilua ja väliin soiroa, taas lisää peltiä ja jäähdytellen täppiin. Vasaroinnin ja lameloinnin jälkeen oltiin tässä vaiheessa.
Taakse myös peltisaha soimaan ja reilusti myös sisälokaria leikkaamalla, sekä ylöspäin taittamalla luulisi tilaa tulevan, kuvassa vielä aaltoileva muoto, joka on myöhemmin korjattu. Samaa ideaa soveltaen tehtiin kaaret myös taakse, click ja click. Samaa tapahtumaa sisäpuolelta. Pokkaukset luonnollisesti vasaralla sisään joka nurkassa.
Spacerien (edessä 21mm keskittävät / takana 25mm pultattavat) ja reippaan alustan ruuvaamisen avulla vielä kaarien muotoilua oli edessä, tämän jälkeen koritinaa niskaan. Useiden tuntien jälkeen tulos alkoi viimein näkyä:
click
click
click
Imusarjan kiillottelua: 80-120-240-360-500-600-800-1200-paperia meni tässä projektissa paljon. Noin 500-paperin kohdalla vetäisin koko imusarjan mustaksi, joka omasta mielestäni luo mukavan kontrastin ja tarkoitus on vain kiillottaa koholla olevat pinnat. Pintahan on alunperin todella karhea, eli töitä piisasi. Pitkät illat hyödyntäen homma oli valmis.
Pohjien tekoa ja purkua. Eli ensi viikolla maalarin murheeksi.
Osa kuvista kännykuvia, mutta älkää niiden takia yöunia menettäkö :)
Eli vanhat levitykset totesin pitkän pähkäilyn lopuksi liian ahtaiksi. Joten hommasin uudet lokasuojat joka kulmaan. Eihän ne alkuperäisenä ole kovin tilavat. Joten saha laulamaan ja kaari pitkittäin auki ja muutamia pystyttäisiä viiltoja tekemään. Pellin muotoilua ja väliin soiroa, taas lisää peltiä ja jäähdytellen täppiin. Vasaroinnin ja lameloinnin jälkeen oltiin tässä vaiheessa.
Taakse myös peltisaha soimaan ja reilusti myös sisälokaria leikkaamalla, sekä ylöspäin taittamalla luulisi tilaa tulevan, kuvassa vielä aaltoileva muoto, joka on myöhemmin korjattu. Samaa ideaa soveltaen tehtiin kaaret myös taakse, click ja click. Samaa tapahtumaa sisäpuolelta. Pokkaukset luonnollisesti vasaralla sisään joka nurkassa.
Spacerien (edessä 21mm keskittävät / takana 25mm pultattavat) ja reippaan alustan ruuvaamisen avulla vielä kaarien muotoilua oli edessä, tämän jälkeen koritinaa niskaan. Useiden tuntien jälkeen tulos alkoi viimein näkyä:
click
click
click
Imusarjan kiillottelua: 80-120-240-360-500-600-800-1200-paperia meni tässä projektissa paljon. Noin 500-paperin kohdalla vetäisin koko imusarjan mustaksi, joka omasta mielestäni luo mukavan kontrastin ja tarkoitus on vain kiillottaa koholla olevat pinnat. Pintahan on alunperin todella karhea, eli töitä piisasi. Pitkät illat hyödyntäen homma oli valmis.
Pohjien tekoa ja purkua. Eli ensi viikolla maalarin murheeksi.
Osa kuvista kännykuvia, mutta älkää niiden takia yöunia menettäkö :)
Viimein auto on päällisin puolin lähes valmis. Maalauksen, kasailun ja leiman jälkeen oli ulkoilupäivä Joensuun Rivermeetissä.
Golf keulasta
Kontti
Lokaria
Pikkuosaa vielä puuttuu mm. erilaiset peilit, helmalistan päät. Vanteista puolien maalaus on seuraavan viikon projekti, jotka tulevan tod. näk. korin väriin.
Golf keulasta
Kontti
Lokaria
Pikkuosaa vielä puuttuu mm. erilaiset peilit, helmalistan päät. Vanteista puolien maalaus on seuraavan viikon projekti, jotka tulevan tod. näk. korin väriin.
Vanteita vaihdeltu, MDcomprex toimitti Keskin KT1 9x16 et15 ja 205/40 metric-kumit
Muutama kuvatus:
Kuva
toinen
kolmas
venymä
sivuprofiili
Seuraavaksi spacereiden hankinta ainakin taakse, kun tahtoivat hieman sisään jäädä tuolla et:llä.
Muutama kuvatus:
Kuva
toinen
kolmas
venymä
sivuprofiili
Seuraavaksi spacereiden hankinta ainakin taakse, kun tahtoivat hieman sisään jäädä tuolla et:llä.
Nuo pallothan olisi istunut jopa vakiokaariin...?
Ei ainakaan tuolla et:llä edessä, taakse kylläkin. Eteen et 25 niin olisi saattanut upota.
Hieno on Golffi. Herää tämmönen kysymys että jos 9" vanteet tarvii parin sentin spacerit ni miksei sitten suoraan leveempiä?
Taakse tulee korkeintaan 10mm spacerit ja eteen 5mm. Ja siedettävän näköisistä +9" leveistä vanteista saa maksaa hunajaa :(
Kahtelinkin tätä koulun pihalla. Oli kyllä näyttävä peli.
Joo piti tämäkin kurjuus aloittaa :S Kiitosta kehuista
Olit tänään apsilla!? hyvät vanteet ;D nyt on aika samaanluukkiin meillä! Black and White!
Joo kävin pyörähtämässä. Alkuun mietin että kehtaanko samoja vanteita hankkia, mutta himot sai vallan :D
Ja peilit on jo tilattu. Tulee vaan ihan perus-tattiversiot.
vieläkö juhilla on noi ysituumaiset dbveet tallessa? meinasin ruveta ton oman auton kaikki kaaret vaihtamaan eri vagin kaariin jos eivät nyt satu lunastamaan koko paskaa kun joku työtän/ääliö sunnuntai maanantai aamuna pistäny golffin kaikki muoviosat ja maalatut pinnat paskas terävällä esineellä, saa välittömästi kaaret rälläkkätuomion jos jää vielä itselle ja kohtuullinen korvaus tulossa, vois suunnitella niihin kaariin jopa 9 leiveitä 17 vanteita
Peilit tuli tuossa vaihdeltua, paketista löytyi FK:n race-lookit. Eihän niistä mitään näe, mutta olkoot nyt kuitenkin. Päähänpistosta en maalauttanut korin väriin, vaan pistin perus mattamustaksi.
Karhunkielellä karhennus
Muovipohjuste pintaan
Paikoillaan
Paikoillaan2
Karhunkielellä karhennus
Muovipohjuste pintaan
Paikoillaan
Paikoillaan2
Keskinit ei kiillä tehtaalta tullessaan, joten ne piti kiillottaa.
Feikkipultit aluksi irti, sitten suojaus ja Nitro Morssit pintaan. Alta löytyi yllättävän sileä pinta, verrattuna esimerkiksi DBV:hin joissa sorvijälki tuntui ja näkyi selvästi. Piti se kuitenkin hangata, tosin tällä kertaa vain p1000 ja p1200 vesipaperilla. Seuraavana kangaslaikka laulamaan ja myös "näkyvät" pinnat piti kiillottaa. Ja lopputulos:
Kuva 1.
Kuva 2.
Kuva 3.
Hieman jäi itikanv*tun kokoisia naarmuja, mutta eiköhän nekin tahnalla saada häipymään. Maalaustahan nuo vielä kaipaa.
Niin ja autohan seisoo tällä hetkellä
pukeilla, motti odottaa laakereita ja tiivisteitä. Niistä lisää kunhan saadaan osia tallille.
Feikkipultit aluksi irti, sitten suojaus ja Nitro Morssit pintaan. Alta löytyi yllättävän sileä pinta, verrattuna esimerkiksi DBV:hin joissa sorvijälki tuntui ja näkyi selvästi. Piti se kuitenkin hangata, tosin tällä kertaa vain p1000 ja p1200 vesipaperilla. Seuraavana kangaslaikka laulamaan ja myös "näkyvät" pinnat piti kiillottaa. Ja lopputulos:
Kuva 1.
Kuva 2.
Kuva 3.
Hieman jäi itikanv*tun kokoisia naarmuja, mutta eiköhän nekin tahnalla saada häipymään. Maalaustahan nuo vielä kaipaa.
Niin ja autohan seisoo tällä hetkellä
pukeilla, motti odottaa laakereita ja tiivisteitä. Niistä lisää kunhan saadaan osia tallille.
Lähtikö koristepultit irti nätisti? Itse vois kynästellä reunat kiiltämään myös jos hyvin lähtevät.
Ihan nätisti lähtivät, 8mm lenkillä nitkuttelin irti, jotkin olivat hieman paremmin kiinni että joutui hieman meisselillä kampeamaan. Mutta ehjänä lähti kaikki.
Tässä vielä feikkipultit irtaallaan. Kuva
komea on kyll' tulossa, iso peukku, tai sika oossom miten se täällä sanotaankaaan:D
itellä golffi on uinunu joulusta asti peiton alla rakentelun jatkamista odotellessa, ideoita on tullu ja osia halittu.
olu toinen raato laiteltavana http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=54180
niin ei ole kerenny vaggiin panostaa, jos sitä kuukauden kahden päästä pääsis rakentelee, joutunee itekin ehkä keskinit tilaa tosin 17 tuumasina, ei yksinkertaisesti löydy tohon hintaan nätimpiä vanteita
itellä golffi on uinunu joulusta asti peiton alla rakentelun jatkamista odotellessa, ideoita on tullu ja osia halittu.
olu toinen raato laiteltavana http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=54180
niin ei ole kerenny vaggiin panostaa, jos sitä kuukauden kahden päästä pääsis rakentelee, joutunee itekin ehkä keskinit tilaa tosin 17 tuumasina, ei yksinkertaisesti löydy tohon hintaan nätimpiä vanteita
Älyttömän komee geekolmonen, noi kaikki modit todellakin sopii, eikä näytä ollenkaan tehdyn oloselta :) varsinkin asento maanpintaan nähden sekä ysikuustoista vanteet+mukavasti venyneet renkaat näyttää mukavalta :) Onpas muuten hienot noi KT1 kiillotettuna! Ei taida ees olla kauhee homma sinänsä, kun alla on jo hyvä pinta. Itelle on tulossa kanssa KT1 tai KT4 9x16, tosin farkku-mondeoon (mk2). Täytyy laittaa kuvaa sitten kuhan saa ne alle, et miten istuu. Onhan sitäkin kyllä tiputettu 60/40, että alkaa ne jotenkin täyttämään kaaria :)
Toisaalta ois mukava jos oliskin joku VAGina vehjes, sais ees ruuvattavan alustan. Mut hyvin tolla GTS setilläkin tippu :)
Toisaalta ois mukava jos oliskin joku VAGina vehjes, sais ees ruuvattavan alustan. Mut hyvin tolla GTS setilläkin tippu :)
Oikeen Tyylikäs Golffi!. saman lookin etupuskureita alkaa jo löytymään muutamasta Golfista ja tarkotuksena on ollu tehhä ittelekki samanlainen :D kehtaakhan sitä tehhä ennään,ko niitä jo muutamilla on ? toisaalta saisin tuon tyylin puskuriin mukavan Lookin kun saan Coolerin näkösälle (1.9 Nokivasara).Tyylikästä Etupuskuria Clean Lookkiin on erittäin vaikea löytää!
Myllyä niputettiin viikonloppuna, runkolaakerit olivatkin vaihdon tarpeessa, parista liuskasta oli pinta kunnolla kiillottunut.
Uutta osaa tulikin kaiken varalta vesipumppu, kaikki laakerit, männänrenkaat, ylä- ja alapään tiivistesarja ja nostajat.
Kansi kävi koneistamolla, jossa työstettiin kansitaso ja ajettiin istukat, sekä venttiilit.
Random kuva ilman kantta, vähemmän tuli noita kuvia otettua eri vaiheissa, johtuen säälistä kameraa kohtaan.
Uutta osaa tulikin kaiken varalta vesipumppu, kaikki laakerit, männänrenkaat, ylä- ja alapään tiivistesarja ja nostajat.
Kansi kävi koneistamolla, jossa työstettiin kansitaso ja ajettiin istukat, sekä venttiilit.
Random kuva ilman kantta, vähemmän tuli noita kuvia otettua eri vaiheissa, johtuen säälistä kameraa kohtaan.
Vanteet vaihtoi väriä: Kuva, pintaan tuli DuPontin akryyli mahdollisimman mattana.
Savut myös otettu, ilman suurempia vastoinkäymisiä. Eli hyvillä mielin amerikan- ja levikesiipilasikuitupäiville.
Savut myös otettu, ilman suurempia vastoinkäymisiä. Eli hyvillä mielin amerikan- ja levikesiipilasikuitupäiville.
Laina-spacerit tuli soviteltua taakse. Leveyttä löytyy 12mm, joten päästiin lopputulokseen et03, edessä vielä vakio et15.
Tässä vielä parit todisteet:
Taka
Etu
Koko äässi
Vielä takaa kierteistä sentti pois niin kelpaa lauantaina ryyppyautoksi kaliskruisingiin :)
Tässä vielä parit todisteet:
Taka
Etu
Koko äässi
Vielä takaa kierteistä sentti pois niin kelpaa lauantaina ryyppyautoksi kaliskruisingiin :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa