AAZ koneen tehot

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mammi85
-
Viestit: 29
Liittynyt: 4.5.2005 15:18

AAZ koneen tehot

ViestiKirjoittaja mammi85 » 22.1.2007 21:18

Semmosta kyselisin että paljpnka tommosessa aaz koneessa uskaltaa pitää paineita että kone kestää? Onko se muuten minkälainen kone kestävyydeltään. tuli hanhittua tuommoinen 1,9 td vento niin kyselesin kokemuksia koneesta ja autosta muutenkin. Kiitos jo etukäteen

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 22.1.2007 21:38

Vanhoja threadeja lukemalla olisi löytänyt paljon tietoa... Mutta lyhyesti.

Ei paineita yli kilon vakioahtimella ja ilman cooleria, 0.8 suht turvallinen. Vakioon verrattuna kivasti virkeämmäksi saa jo tuolla ja muokkaamalla pumpun karan. Koneen heikoin lenkki on "kuningaspultti", ehdottomasti vaihdettava asianmukaisesti joka hihnanvaihdossa ja muutenkin seurattava ettei pyörä vipota. Lisätietoa aiheesta vaikka millä mitalla hakusanaa käyttämällä.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 23.1.2007 11:44

vakioturbolla ei ole järkeä nostaa yli 0.8bar. noillakin ahdoilla irtoaa jo 85kW. vakioturbo alkaa vaan pitemmän päälle ahdistaa aika rankasti.

lahti
-
Viestit: 79
Liittynyt: 21.3.2005 11:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja lahti » 23.1.2007 17:07

vakioturbolla ei ole järkeä nostaa yli 0.8bar. noillakin ahdoilla irtoaa jo 85kW. vakioturbo alkaa vaan pitemmän päälle ahdistaa aika rankasti.


Olisikohan tuo tuxon kertoma 85 kw (n. 115 hp) hieman yläkanttiin, itse sanoisin että 85 hp on lähempänä. Vakionahan ahdot on 0,6 baarin paikkeilla.

Niin ja syöttöä kannattaa lisätä sitten samalla, kuin ahtoja nostaa. Ja EGR:n tukkiminen on suositeltavaa.

Koppa
-
Viestit: 87
Liittynyt: 23.9.2004 19:38

ViestiKirjoittaja Koppa » 23.1.2007 17:34

^ventox: tiedän esim. erään AAZ:lla varustetun V.A.G -kulkineen, mist on VAKIO ahtimella, syöttöjä lisäämällä sekä coolerilla, 0.8bar ahdoila jarrutettu HIEMAN enemmän, mitä 85hv... mut niinku Taajuus jo sano aiemminm, et vanhoja treadeja lukemalla selviää paljon ja kannattaa myös piipahtaa lukemassa juttuja tuolla... http://www.holysmoke.fi/forum/
ja jos lontoo taittuu, ni myös tuolla on tietoa... http://vwdiesel.net/phpBB/

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 23.1.2007 17:42

Joo ei se pelkkä ahto, vaan se syöttö. Mulla on aazissa tommone k24 kiinni, 1.5bar ahdoilla olen ajellu, en tiedä onko miten järkevää vai ei, vielä on vehkeet nipussa kumminkin. Cooleri löytyy tottakai.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.1.2007 17:52

Kaipa sen kymmenen hevosvoiman noston saa jo melkein ahtokaran muokkaamisella. Itselläni ei vakiona ahtoja ollut kuin jotain 0.3, kai niitä sitten on sellaisiakin, jossa on enemmän. Todella paljon sai tankoa ruuvata, että sai tuon 0.8 ahdot. Itse en ole syöttöihin koskenut, ehkä jonakin päivänä, kun nälkä yllättää. Ilman kuuleria ei paljoa tuota vehjettä kannata viritellä.

lahti
-
Viestit: 79
Liittynyt: 21.3.2005 11:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja lahti » 23.1.2007 21:21

Koppa: Joo en väittänyt että sillä tulisi juuri tuo 10 hv enemmän, vaan tarkoitin että tuskin pelkällä ahtojen nostolla tehot nousisi 85kw:n eli 115 hv:n. Ja kai siinäkin on pientä eroa onko cooleri vai ei. Ja Lukkari on ihan oikeessa siinä, että ilman cooleria ei kannata paljoo viritellä. Ittelläkin seuraavana hankintalistalla....

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 23.1.2007 22:15

Ei pelkillä ahdoilla mitään tapahdu, ei ne autot ilmapaineella liiku :D

Kakkua lisää, se ratkaisee.

lahti
-
Viestit: 79
Liittynyt: 21.3.2005 11:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja lahti » 24.1.2007 0:39

Taajuus: nyt näkisin että olet asian ytimessä. Itelläkin syötöt tapissa ja savua pukkaa sopivasti... j

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.1.2007 0:47

Ja muistetaan myös ettei savun määrä ole suoraanverrannollinen teholukemaan. Olisikin.. Sittenhän sitä saisi jo lähteä opiskelemaan lentolupakirjaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.1.2007 10:34

Jos aloittaa ahtokaran muokkauksella, saa jo sillä opilla savutuksen sille asteelle, että hävettää. Savutuksen saa jokseenkin täysin pois, kun nostaa ahtopaineita. Tuossa vaiheessakin kulku on jo sitä luokkaa, että alkaa hymyilyttää. Savutuksen saa varmaan kehiin taas syöttöjen nostolla, en ole kokeillut.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 25.1.2007 9:45

ihan todistetusti on otettu 0.8 ahdoilla ja välijäähyllä 85kW vakioturbon kera.

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 25.1.2007 22:25

Millä ootte saanu kytkimet kestämään omissa romuissanne. Ite oon saanu jo kaks kytkintä hajoamaan omastani.

(Kilo ahtoja, cooleri, syöttöä, karan veisto) ja kytkimet oli LUK ja VALEO, valeo edelleen kiinni mutta luistaa jo kolmosella kun kaasua painaa kunnolla.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 26.1.2007 0:12

^Otat kaksi vakio asetelmaa ja purat ne palasiksi ja kasaat ne mutta kahden asetelman jouset päällekkäin, noin pitää jo kohtuu hyvin

Jyltsa
-
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2005 0:44

ViestiKirjoittaja Jyltsa » 27.1.2007 13:24

Mullon ihmeellisesti kestäny ainaki puoli vuotta vaikkei oo cooleria, kara on tehty itte tavallisesta pultista, syöttyä jotta terpeeksi pöllähtää (savutus viiden päälle) ja ahtoja 1,25. Kai se pian hajuaa, muttei oo vielä ainakaa oireellu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa