AAZ koneen tehot
Valvoja: ffp jäsenet
AAZ koneen tehot
Semmosta kyselisin että paljpnka tommosessa aaz koneessa uskaltaa pitää paineita että kone kestää? Onko se muuten minkälainen kone kestävyydeltään. tuli hanhittua tuommoinen 1,9 td vento niin kyselesin kokemuksia koneesta ja autosta muutenkin. Kiitos jo etukäteen
Vanhoja threadeja lukemalla olisi löytänyt paljon tietoa... Mutta lyhyesti.
Ei paineita yli kilon vakioahtimella ja ilman cooleria, 0.8 suht turvallinen. Vakioon verrattuna kivasti virkeämmäksi saa jo tuolla ja muokkaamalla pumpun karan. Koneen heikoin lenkki on "kuningaspultti", ehdottomasti vaihdettava asianmukaisesti joka hihnanvaihdossa ja muutenkin seurattava ettei pyörä vipota. Lisätietoa aiheesta vaikka millä mitalla hakusanaa käyttämällä.
Ei paineita yli kilon vakioahtimella ja ilman cooleria, 0.8 suht turvallinen. Vakioon verrattuna kivasti virkeämmäksi saa jo tuolla ja muokkaamalla pumpun karan. Koneen heikoin lenkki on "kuningaspultti", ehdottomasti vaihdettava asianmukaisesti joka hihnanvaihdossa ja muutenkin seurattava ettei pyörä vipota. Lisätietoa aiheesta vaikka millä mitalla hakusanaa käyttämällä.
vakioturbolla ei ole järkeä nostaa yli 0.8bar. noillakin ahdoilla irtoaa jo 85kW. vakioturbo alkaa vaan pitemmän päälle ahdistaa aika rankasti.
Olisikohan tuo tuxon kertoma 85 kw (n. 115 hp) hieman yläkanttiin, itse sanoisin että 85 hp on lähempänä. Vakionahan ahdot on 0,6 baarin paikkeilla.
Niin ja syöttöä kannattaa lisätä sitten samalla, kuin ahtoja nostaa. Ja EGR:n tukkiminen on suositeltavaa.
^ventox: tiedän esim. erään AAZ:lla varustetun V.A.G -kulkineen, mist on VAKIO ahtimella, syöttöjä lisäämällä sekä coolerilla, 0.8bar ahdoila jarrutettu HIEMAN enemmän, mitä 85hv... mut niinku Taajuus jo sano aiemminm, et vanhoja treadeja lukemalla selviää paljon ja kannattaa myös piipahtaa lukemassa juttuja tuolla... http://www.holysmoke.fi/forum/
ja jos lontoo taittuu, ni myös tuolla on tietoa... http://vwdiesel.net/phpBB/
ja jos lontoo taittuu, ni myös tuolla on tietoa... http://vwdiesel.net/phpBB/
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Kaipa sen kymmenen hevosvoiman noston saa jo melkein ahtokaran muokkaamisella. Itselläni ei vakiona ahtoja ollut kuin jotain 0.3, kai niitä sitten on sellaisiakin, jossa on enemmän. Todella paljon sai tankoa ruuvata, että sai tuon 0.8 ahdot. Itse en ole syöttöihin koskenut, ehkä jonakin päivänä, kun nälkä yllättää. Ilman kuuleria ei paljoa tuota vehjettä kannata viritellä.
Koppa: Joo en väittänyt että sillä tulisi juuri tuo 10 hv enemmän, vaan tarkoitin että tuskin pelkällä ahtojen nostolla tehot nousisi 85kw:n eli 115 hv:n. Ja kai siinäkin on pientä eroa onko cooleri vai ei. Ja Lukkari on ihan oikeessa siinä, että ilman cooleria ei kannata paljoo viritellä. Ittelläkin seuraavana hankintalistalla....
Jos aloittaa ahtokaran muokkauksella, saa jo sillä opilla savutuksen sille asteelle, että hävettää. Savutuksen saa jokseenkin täysin pois, kun nostaa ahtopaineita. Tuossa vaiheessakin kulku on jo sitä luokkaa, että alkaa hymyilyttää. Savutuksen saa varmaan kehiin taas syöttöjen nostolla, en ole kokeillut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa