Äänentoisto "kyykkää"
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31.10.2006 18:19
Äänentoisto "kyykkää"
Pääte: Nakamichi CD-500
Vahvistin: SPL Dynamics S-4006
3-tiesarja: FOCAL 165 V3E.
Sub: 8" MTX
Popit toimivat muuten mainiosti, mutta aina välillä
äänet "kyykkää" eli tulee semmoista kohinaa ja sitten
musiikki loppuu 1-2 sekunniksi. Pääte ei siis pätkäise
vaan syöttää musiikkia samaan tahtiin kuin ennenkin.(eli cd-levyssä ei ole vikaa)
Vahvistimelle on vedetty 35mm^2 kaapeli(sulakkeen kera) ja maata hoitaa samaa
poikkipinta-alaa oleva noin puolen metrin pituinen maajohto(Maa kiinnitetty takapenkin turvavyön kanssa saman mutterin alle.)
Akun virkaa toimittaa 75Ah Exide, joten vika ei ole siinäkään. Autossa on 70A
laturi ja latausjännitte on kohdillaan. Kertokaa viisaammat mistä lähtisin seuraavaksi paikantamaan vikaa?
Vahvistin: SPL Dynamics S-4006
3-tiesarja: FOCAL 165 V3E.
Sub: 8" MTX
Popit toimivat muuten mainiosti, mutta aina välillä
äänet "kyykkää" eli tulee semmoista kohinaa ja sitten
musiikki loppuu 1-2 sekunniksi. Pääte ei siis pätkäise
vaan syöttää musiikkia samaan tahtiin kuin ennenkin.(eli cd-levyssä ei ole vikaa)
Vahvistimelle on vedetty 35mm^2 kaapeli(sulakkeen kera) ja maata hoitaa samaa
poikkipinta-alaa oleva noin puolen metrin pituinen maajohto(Maa kiinnitetty takapenkin turvavyön kanssa saman mutterin alle.)
Akun virkaa toimittaa 75Ah Exide, joten vika ei ole siinäkään. Autossa on 70A
laturi ja latausjännitte on kohdillaan. Kertokaa viisaammat mistä lähtisin seuraavaksi paikantamaan vikaa?
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31.10.2006 18:19
Jos pistän äänenvoimakkuuden n. 85% maksimista tai sen yli niin auton lähivalot vilkkuvat. Myös käsijarrun punainen valo mittaristossa vilkkuu.
Tuota vahvistimen tilaa on hieman vaikeahko katsoa kun se on takapenkkien selustassa kiinni. Täytyypi kehittää jokin konsti.
Tämä on toinen ko. vahvistin jo minulla. Ensimmäinen oli "avattu" eli kun ostin sen powersetista niin se oli valmiiksi jo avattu(Vahvistimeen oli vaihdeltu komponentteja ja jne). Sain SPL Dynamicsilta uuden ja uskon, ettei vahvistimessa enää voi olla vikaa(kop kop kop).
Tuota vahvistimen tilaa on hieman vaikeahko katsoa kun se on takapenkkien selustassa kiinni. Täytyypi kehittää jokin konsti.
Tämä on toinen ko. vahvistin jo minulla. Ensimmäinen oli "avattu" eli kun ostin sen powersetista niin se oli valmiiksi jo avattu(Vahvistimeen oli vaihdeltu komponentteja ja jne). Sain SPL Dynamicsilta uuden ja uskon, ettei vahvistimessa enää voi olla vikaa(kop kop kop).
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31.10.2006 18:19
Auton maapiuha, joka menee koriin on alkuperäinen. Myös laturin ja akun välinen piuha on alkuperäinen.
Liitokset näyttäisivät silmämääräisesti olevan kunnossa.
Mitä tarkoitat tuolla kuormalla?
Jos tarkoitat miten kaiuttimet on kytketty niin
vahvistimelta menee yksi kanava per 3 kaiutinta(disk, midbasso, basso)
Eli kanavat 1 & 2 menee 3-tiesarjalle, 2 kanavaa(5&6) on sillastettu subwooferille.
Liitokset näyttäisivät silmämääräisesti olevan kunnossa.
Mitä tarkoitat tuolla kuormalla?
Jos tarkoitat miten kaiuttimet on kytketty niin
vahvistimelta menee yksi kanava per 3 kaiutinta(disk, midbasso, basso)
Eli kanavat 1 & 2 menee 3-tiesarjalle, 2 kanavaa(5&6) on sillastettu subwooferille.
Itsellä oli tuo samainen ongelma entisessä autossani missä oli 2 kipaletta spl:n erkkasarjoja, niille monacorin 4 kanavainen lankku. Sit 2 kipaletta 12" peerlessin 2 ohmin elementtejä joita soitti spl:n digilankku yhdellä ohmilla. Kaiken vian sai aikaan yhden Faradin kondensaattori jonka syytä en vieläkään tiedä. Otin konkan pois ja auto toimi aivan moitteettomasti. Luultavasti vika oli kuitenkin se ettei akku ehtinyt syöttämään tarpeeksi virtaa kondensaattorille joka sitten pätki virran antamista.
Kehottaisin nyt kokeilemaan esimerkiksi uudella akulla ja uusilla virtapiuhoilla. Valojen vilkkuminen nääs viittaa siihen että vahvistin imee virtaa aikas paljon.
Edit: Kyseisillä kilkkeillä saatiin muuten desibelimittari näyttämään 141,8 db:n lukemia :)
Kehottaisin nyt kokeilemaan esimerkiksi uudella akulla ja uusilla virtapiuhoilla. Valojen vilkkuminen nääs viittaa siihen että vahvistin imee virtaa aikas paljon.
Edit: Kyseisillä kilkkeillä saatiin muuten desibelimittari näyttämään 141,8 db:n lukemia :)
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31.10.2006 18:19
Mites herätevirta? Soittimen takaa vai jostain muualta? Itsellä oli yhden xetecin vahvistimen ja sonyn soittimen kanssa sama homma. Normaalivoimakkuuksilla ei ollut mitään ongelmia, mutta joskus kun kuunteli hiukan kovemmalla, niin sonyn antama herätevirta pääsi laskemaan jopa n. 11.2 volttiin, mikä ei enää xetecille riittänyt ja vahvistin sammui. Ongelmasta pääsi eroon, kun laittamalla soittimen ohjaamaan relettä, joka sitten ohjasi vahvistinta...
Eipä kerrottu, mikä auto on kyseessä, mutta joissakin volkkarin malleissa on törkeän ohut maajohto akulta auton koriin, että häviöt ovat melkoiset.
Päätevahvistin
Päätevahvistin
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31.10.2006 18:19
Auton maapiuha, joka menee koriin on alkuperäinen. Myös laturin ja akun välinen piuha on alkuperäinen.
No koitas laittaa akulta akun lähelle koriin toinen maajohto (riittävän paksu vaikkapa se 35mm2 kuten ne vahvistimen kaapelitkin) alkuperäisen maadoituksen lisäksi.
Koska täytyyhän sen virran kulkea sieltäkin päästä, ja sieltähän kulkee enemmän virtaa kuin päätteen maadoituksesta koska sen lisäksi on vielä auton muut maadoitusvirrat menee sen kaapelin kautta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei virta johdossa matkalla mihinkään häviä. Paksulla johdolla pystytään sen sijaan kuormittamaan auton sähköjärjestelmää vielä enemmän.Paksummat virtakaapelit antavat johdoissa mennä enemmän virtaa joten se ei syö niin paljon ns. turhaan sitä virtaa ja antaa näin ollen sitä virtaa sen minkä antaa ja muut sähkökomponentit toimivat normaalisti.
H. Jormalainen kirjoitti:Ei virta johdossa matkalla mihinkään häviä.
Öö.. Johtimen resistanssi? Paksummassa johdossa on enemmän vapaita varauksen kuljettajia, joka tarkoittaa pienempää ominaisresistanssia.
P=RI², eli mitä isompi resistanssi johdossa on, sitä enemmän tehoa käytetään johdon lämmittämiseen.
Edellisestä voidaan pyöritellä I²=P/R, eli mitä isompi resistanssi, sen vähemmän virtaa johdon (loppu)päähän saadaan..
Vai onko ne puhuneet koulussa ihan silkkaa potaskaa??
Niinpä.. Ei se virta sieltä johtimesta mihinkään katoa. Se on sama koko johtimen matkalla laturin plussasta laturin miinukseen. Jännitehäviöitä sen sijaan tulee. Jos johdin olisi suprajohtavaa (ei resistanssia), riittäisi äärettömän ohut piuha viemään tehon vahvistimelle. Johtimessa on kuitenkin käytännössä aina resistanssia. Mitä vahvempaa johdin on sitä vähemmän resistanssia on (jos johdin materiaali pysyy samana). Resistanssissa syntyy jännitehäviö eli esim. akun plussan ja vahvistimen plussan välillä on jännite-ero. Kun on virtaa ja jännite-eroa, niin tulee tehohäviötä kaavalla teho=virta*jännite.
Kun yksinkertaisen sähkölaitteen kuten ajovalopolttimon jännite laskee, laskee myös virta ja jos virta ja teho laskee pienenee myös teho.
Vahvistimen virtalähde on suunniteltu niin, että jännitteen laskiessa se pyrkii pitämään tehon samana vähentämällä sisäistä resistanssia -> enemmän virtaa. Kun virta kasvaa tulee johtimen resistanssissa lisää jännitehäviötä. Tulee ikäänkuin jatkuva kierre.
Jos jännite vahvistimen liittimissä laskee liikaa, vahvistimen suojaukset menevät päälle tai vahvistimen virtalähde hajoaa.
Eli kannattaa tehdä ne johdotukset oikeasti kunnolla. Kaapelit mielellään niin paksuja kuin mahdollista, liitokset (myös se maadoitus) kunnolla ja paksu johdin myös laturilta tai akulta maihin sillä yleensä se on vakiona aivan mitätön.
Sitä virtaa ei siis siitä kaapelista mihinkään häviä, ainoastaan jännitettä.
Tulipa sekavaa, toivottavasti joku ymmärsi
Kun yksinkertaisen sähkölaitteen kuten ajovalopolttimon jännite laskee, laskee myös virta ja jos virta ja teho laskee pienenee myös teho.
Vahvistimen virtalähde on suunniteltu niin, että jännitteen laskiessa se pyrkii pitämään tehon samana vähentämällä sisäistä resistanssia -> enemmän virtaa. Kun virta kasvaa tulee johtimen resistanssissa lisää jännitehäviötä. Tulee ikäänkuin jatkuva kierre.
Jos jännite vahvistimen liittimissä laskee liikaa, vahvistimen suojaukset menevät päälle tai vahvistimen virtalähde hajoaa.
Eli kannattaa tehdä ne johdotukset oikeasti kunnolla. Kaapelit mielellään niin paksuja kuin mahdollista, liitokset (myös se maadoitus) kunnolla ja paksu johdin myös laturilta tai akulta maihin sillä yleensä se on vakiona aivan mitätön.
Sitä virtaa ei siis siitä kaapelista mihinkään häviä, ainoastaan jännitettä.
Tulipa sekavaa, toivottavasti joku ymmärsi
Kädistä erehdyin kerran mittaamaan maapuolen jännitehäviön kaikki mahdolliset sähkölaitteet päällä auton käydessä -miinuspuolen häviö oli oikeasti voltin kymmenesosaluokassa. Hetimiten vaihdoin maajohdon tuollaiseen. Samalla uusin startille menevän kaapelin. Laturin piuha oli upgreidattu jo aiemmin. Startti ainakin alkoi pyörittää varsin iloisesti.
bassot häviää
mankka: jvc kdg721
vahvistin: autustudio e 80.2
subbari: autostudio e-12
+erillissarja ja 8 tuumaset erillisen vahvistimen kautta.
popit toimii hyvin aluksi mutta jonkin aikaa kuunneltaessa subi lakkaa välillä toistamasta aivankuin vahvistin sammuilisi.
vahvistin ei kumminkaan sammu tai mene protect tilaan
tämä tapahtuu isolla tai pienellä soitettaessa. (soitin eikä vahvistin ylikuumene...testattu)
Mistähän tämä voisi johtua?
vahvistin: autustudio e 80.2
subbari: autostudio e-12
+erillissarja ja 8 tuumaset erillisen vahvistimen kautta.
popit toimii hyvin aluksi mutta jonkin aikaa kuunneltaessa subi lakkaa välillä toistamasta aivankuin vahvistin sammuilisi.
vahvistin ei kumminkaan sammu tai mene protect tilaan
tämä tapahtuu isolla tai pienellä soitettaessa. (soitin eikä vahvistin ylikuumene...testattu)
Mistähän tämä voisi johtua?
Subi kilahtanut. Eli siis pätkii tod.näk. johtimistaan. Kokeile lähteekö soimaan kun kartiosta painaa. Tai vaihtoehtoisesti tekeekö samaa toisella subilla. Tai helpoiten:
Mittaa yleismittarilla kajarin navoista, häviääkö impedanssi kun kartiota painaa tai nostaa . Jos häviää, niin silloin tuo on aika selvä tapaus.
Mittaa yleismittarilla kajarin navoista, häviääkö impedanssi kun kartiota painaa tai nostaa . Jos häviää, niin silloin tuo on aika selvä tapaus.
bassot häviää
Subi kilahtanut. Eli siis pätkii tod.näk. johtimistaan. Kokeile lähteekö soimaan kun kartiosta painaa. Tai vaihtoehtoisesti tekeekö samaa toisella subilla. Tai helpoiten:
Mittaa yleismittarilla kajarin navoista, häviääkö impedanssi kun kartiota painaa tai nostaa . Jos häviää, niin silloin tuo on aika selvä tapaus.
Kokeilin toisella subbarilla niin pätki samanlailla, eli subbarissa ei vika ainakaan ole.
Pitäisikö vahvistin lähettää takuuhuoltoon kun ei muutakaan vikaa löydy?
kaverin vahvarilla toimi hyvin...ja nyt ei omallakaan pätkiny ääntä mutta kuuluu ihme häiriö ääni subista kun menee peräkonttiin kuuntelemaan. (myös silloin kun volume on nollassa).. kokeiltii vaikka mitä..kun RCA otti irti vahvarista niin silloinki kuuluu se häiriö ääni..ääntä ei kuule kun laittaa volumea tarpeeksi..
Mullakin on ihan uus vahvari ja pätkii...pitää nyt kysyä autostudiolta mitä sen kans tekis, jos ei tule kuntoon niin pitää myydä pois ja ostaa joku toisenmerkkinen...kun tuntuu nuissa autostudioissa nuita vikoja olevan...
aika vittumaista kuunnella vain kun pätkäsee bassot välistä jos meinaat paskaks luukuttaa...:D lähetin autostudioon viestin että lähetänkö vahvistimen teille huoltoon vai onko pätkiminen autostudion "ominaisuus"? :D
aika vittumaista kuunnella vain kun pätkäsee bassot välistä jos meinaat paskaks luukuttaa...:D lähetin autostudioon viestin että lähetänkö vahvistimen teille huoltoon vai onko pätkiminen autostudion "ominaisuus"? :D
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31.10.2006 18:19
Nyt tuli tutkittua tuota pätkimistä. Eli kylmällä autolla ko. ongelmaa ei ole, mutta auton lämmettyä 90-asteeseen ongelma alkaa ilmenemään. Vahvistin toimii normaalisti(vihreä valo palaa), vaikka ääni pätkii. 1- ja 2-vaihteilla ongelmaa ei ole, mutta ajaessa kolmoista isommalla vaihteella kierrosten ollessa 2000 rpm paikkeilla ääni pätkii. 5-vaihde kytkettynä kaasun pohjaan laittaessa ääni pätkii todella pahasti, heti painettuani kytkimen alas => Ääni kuuluu taas normaalisti.
Mistä voi johtua, että vaihde kytkettynä ääni pätkii, mutta vapaalla ongelmaa ei ole :|
Mistä voi johtua, että vaihde kytkettynä ääni pätkii, mutta vapaalla ongelmaa ei ole :|
lainaan hieman topiccia kun en uuttakaan viitsi tehdä. Onkohan midi menoillaan kun alkanut hieman aivan kuin puhekela raapimaan, ja pienemmillä voimakkuuksilla vasen midi ei soi ollenkaan. volaa nostettaessa kyllä pelaa mainiosti, mutta autossa ei viitsi sisällä paljoa kuunnella kun siinä vaiheessa kun midi alkaa pelaamaan, on äänenvoimakkuus jo sietämätön... Mietinpä vain että liekö vika vahvarissa (blaukkarin gta470) vaiko midissä?
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31.10.2006 18:19
joo näinpä minulla on subienkin kanssa joskus käynyt. Mietityttää vain kun midit ovat alle puoli vuotta vanhat. Tosin kyseiset macromit ovat alusta saakka tuottaneet harmia, enpä taida enää kyseistä merkkiä tukea kun äänenlaatukin on ollut mitä on :/
edit: nyt toisenkin puolen midi irtisanoi sopimuksen. kylmänä ei soi lainkaan, lämpimänäkin rämisten.
ps. ei luukutettu kylmänä, joten jostain muusta johtuupi
edit: nyt toisenkin puolen midi irtisanoi sopimuksen. kylmänä ei soi lainkaan, lämpimänäkin rämisten.
ps. ei luukutettu kylmänä, joten jostain muusta johtuupi
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31.10.2006 18:19
Vähän samantyyppistä ongelmaa:
Eli laitoin vkl lämpösessä tallissa SPL-dynamicsin s-2002 vahvarin ja DLS mw10:n Passatin perään.
Ennenku laitettii vermeet kiinni, testattiin että vehkeet varmasti toimii ja vedettiin pitkällä piuhalla ääni vahvarilta subille tallin nurkkaan ja hyvin potki. Sitten säädettiin virrat päällä vag-comin kanssa useempi tunti muita juttuja.
Seuraavana päivänä lyötiin vermeet paikalleen lopullisesti ja kun ruvettiin säätään ni ihmeteltiin ku vahvari teki just tota mitä muillakin, eli vähän aikaa soitti kunnolla (pari sec), sitten ääni vaimeni tosi alas ja elementti räpisi rumasti ja vahvarin power-valo himmeni aika himmeeks ja sit taas vähän ajan päästä kuulu muutama potku kunnolla ja sama uusiks. Aateltii etteikö se nyt saa sit tarpeeks virtaa ku akkua oli kulutettu edellisenä päivänä, ja kun pistettii auto käyntiin, niin johan popitti taas, ei mitään ongelmaa. Kotimatkanki toimi moitteitta.
Sit illalla ajoin pidempää matkaa motarilla ja pakkasta oli -21 ja rupes taas tekeen sitä samaa pätkimistä. (otin sit soittimesta subin pois käytöstä etten riko sitä turhaan)
Eli virran saannista varmaa kiinni? kun auto sammuksissa ni ei saa tarpeeks virtaa, mut lämpösenä ja käynnissä toimi iha hyvin.
Eli onko mahollista et noin kylmä jotenki rajottas sitä akun virranluovutuskapasiteettia? ku kuitenki ajossaki toimi ku ajoin lämpöseltä tallista sen pari kilsaa kotiin, mut sit alko taas pätkiin.
En päässy vag-comilla kattoon putooks akun jännitteet miten alas sillo ku se pätki, mut eikö toi sellaselta kuulostais?
voisko asia ratketa sillä et löis konkan tonne väliin, joka luovuttais virtasta paremmin ku akku?
vai akku tiensä päässä?
vaiko laturi? (tyhjäkäynnillä jännitteet nousi kyl siihe n.14)
vaiko paksumpaa piuhaa akun maadotuksiin?
tai onko muita sivistyneitä veikkauksia viasta?
Eli laitoin vkl lämpösessä tallissa SPL-dynamicsin s-2002 vahvarin ja DLS mw10:n Passatin perään.
Ennenku laitettii vermeet kiinni, testattiin että vehkeet varmasti toimii ja vedettiin pitkällä piuhalla ääni vahvarilta subille tallin nurkkaan ja hyvin potki. Sitten säädettiin virrat päällä vag-comin kanssa useempi tunti muita juttuja.
Seuraavana päivänä lyötiin vermeet paikalleen lopullisesti ja kun ruvettiin säätään ni ihmeteltiin ku vahvari teki just tota mitä muillakin, eli vähän aikaa soitti kunnolla (pari sec), sitten ääni vaimeni tosi alas ja elementti räpisi rumasti ja vahvarin power-valo himmeni aika himmeeks ja sit taas vähän ajan päästä kuulu muutama potku kunnolla ja sama uusiks. Aateltii etteikö se nyt saa sit tarpeeks virtaa ku akkua oli kulutettu edellisenä päivänä, ja kun pistettii auto käyntiin, niin johan popitti taas, ei mitään ongelmaa. Kotimatkanki toimi moitteitta.
Sit illalla ajoin pidempää matkaa motarilla ja pakkasta oli -21 ja rupes taas tekeen sitä samaa pätkimistä. (otin sit soittimesta subin pois käytöstä etten riko sitä turhaan)
Eli virran saannista varmaa kiinni? kun auto sammuksissa ni ei saa tarpeeks virtaa, mut lämpösenä ja käynnissä toimi iha hyvin.
Eli onko mahollista et noin kylmä jotenki rajottas sitä akun virranluovutuskapasiteettia? ku kuitenki ajossaki toimi ku ajoin lämpöseltä tallista sen pari kilsaa kotiin, mut sit alko taas pätkiin.
En päässy vag-comilla kattoon putooks akun jännitteet miten alas sillo ku se pätki, mut eikö toi sellaselta kuulostais?
voisko asia ratketa sillä et löis konkan tonne väliin, joka luovuttais virtasta paremmin ku akku?
vai akku tiensä päässä?
vaiko laturi? (tyhjäkäynnillä jännitteet nousi kyl siihe n.14)
vaiko paksumpaa piuhaa akun maadotuksiin?
tai onko muita sivistyneitä veikkauksia viasta?
autostudiolta lähettivät viestin että soittimen heräte pitää tarkastaa ettei pätki...jos ei heräte pätki niin huoltoon vaan. täytyy vielä tarkastaa mutta tuskinpa vika siinä kun sama heräte menee toiselle vahvarille...
Joko oot saanu vahvistimen takaisin? tai onko tullu infoa missä vika? ku itellä sama vahvari ja samoja pätkimis ongelmia :(
Tota kaikkiin virran saanti ongelmiin auttaa se kun vaihtaa johdot reilusti normia paksumpiin ja kaikki johdot samankokoisia eli plus ja miinus samaa kokoa. Sitten konkka on hyvä laite vaikkakin kallis. Itelläni on kitupiikin halpa konkka ja toimii moitteitta ja vaikutti äänenlaatuun ja sointiin huomattavasti. Valotkaan ei vilku enää ;D
Kannattaa mitata se herätteen virta kuitenkin koska kun virta ei akussa riitä soitin alkaa hyytymään ja heräte sammuttaa laitteen kun jännite ei riitä. Ja kun elementit lopettaa pelaamisen ja rähisee niin puhekela on hajonnut liian kovasta kuuntelusta tai liiasta virrasta.
Ihmettelen sitä että porukka syöttää digilankusta 400 wattii diskantille jatkuvaa ja ihmettelee miksi alkaa rohisemaan ja hajoaa. Järki kaikessa sentäs. Itselläni soittimen vahvistin soittaa erillis-sarjaa ja vahvistin pelkkää subia joka on 15´´. Jotenkin se on että turha ruveta kikkailemaan kaikkea vaikeasti kun yskinkertaisella ratkaisulla soi jopa paremmin.
Kannattaa mitata se herätteen virta kuitenkin koska kun virta ei akussa riitä soitin alkaa hyytymään ja heräte sammuttaa laitteen kun jännite ei riitä. Ja kun elementit lopettaa pelaamisen ja rähisee niin puhekela on hajonnut liian kovasta kuuntelusta tai liiasta virrasta.
Ihmettelen sitä että porukka syöttää digilankusta 400 wattii diskantille jatkuvaa ja ihmettelee miksi alkaa rohisemaan ja hajoaa. Järki kaikessa sentäs. Itselläni soittimen vahvistin soittaa erillis-sarjaa ja vahvistin pelkkää subia joka on 15´´. Jotenkin se on että turha ruveta kikkailemaan kaikkea vaikeasti kun yskinkertaisella ratkaisulla soi jopa paremmin.
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31.10.2006 18:19
Nyt alkaa jo menemään käpy tämän säätämisen kanssa. Edelleenkin musiikki pätkii, vaikka kaikki kaapeloinnit yms on tehty viimeisen päälle!
Voisiko tuo Nakamichi vedellä nyt viimeisiään? CD:ltä kuunneltaessa se pätkii lähes aina, mutta radiota kuunnellessa ongelmaa ei yleensä ole. Välillä se rupeaa soittamaan(aivan kuin kappale menisi eteenpäin 0:00 -> 0:01 jne muttei mitään kuulu. Tähän auttaa yleensä cd:n poistaminen ja takaisinlaitto..
Perkele kun kuitinkin olen johonkin hävittänyt, eikä ollut ihan halpa soitinkaan.. :|
Voisiko tuo Nakamichi vedellä nyt viimeisiään? CD:ltä kuunneltaessa se pätkii lähes aina, mutta radiota kuunnellessa ongelmaa ei yleensä ole. Välillä se rupeaa soittamaan(aivan kuin kappale menisi eteenpäin 0:00 -> 0:01 jne muttei mitään kuulu. Tähän auttaa yleensä cd:n poistaminen ja takaisinlaitto..
Perkele kun kuitinkin olen johonkin hävittänyt, eikä ollut ihan halpa soitinkaan.. :|
-
- -
- Viestit: 341
- Liittynyt: 10.8.2003 0:32
- Viesti:
Ongelma: Laturin vinkuna on alkanut kuulua kaiuttimista vaikkei musalaitteet ole edes päällä. Vinkuna kuuluu myös musiikin soidessa mutta pysyy voimakkuudeltaan aina samana riippumatta musiikin voimakkuudesta.
Laitteisto asennettu 3 vuotta sitten ja näihin päiviin asti toiminut hyvin. Laitteina 5-kanavainen vahvari ja dsp soitin.
Laitteisto asennettu 3 vuotta sitten ja näihin päiviin asti toiminut hyvin. Laitteina 5-kanavainen vahvari ja dsp soitin.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa