saa poistaa

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

saa poistaa

ViestiKirjoittaja tero_v » 7.9.2006 19:42

tuli siinä ostettua vuosi sitten G1 1.6d -84 ja hetken päästä ruvettiin etsimään tekniikkaa siihen ja sitten löytyi edukas G2 1.8 8v gti -85. g1:n kori on tällä hetkellä melkein täysin purettu, ruosteet puhallettu ja happomaali vedetty. hitsattavaa on vielä vähän edessä ennen kuin voi ruveta pakkeloimaan yms... autosta laitan kuvia ku saan sen taas pajaan tuolta pimeästä kone hallista.

tuleva tekniikka

niinhän se on, että nälkä kasvaa syödessä, sillä on ollut mielessä laittaa tuohon ahdin tai turbo. remmiahtimeen olen aikalailla kallistunut ahtaan konehuoneen takia.

tässä olis vähän kuvia golfista, ku ostin sen.

etu viistosta
takaa
sisältä
Viimeksi muokannut tero_v, 24.11.2008 17:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 11.12.2006 18:56

tässä olisi vähän tämän hetken kuvia... (laatu huono, otettu kamera kännykällä)

lokarin vaihtoa
ruostetta :(
yksi reikä vähemmän

auto etenee hissukseen. aina silloin kuin aikaa löytyy, mutta hiljaa hyvä tulee... ehkä?
laitetaan taas päivitystä ku hommat etenee...

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 11.12.2006 21:25

Pirskatti että on hyvänäköinen ahio päällepäin.
Onko tyylisuunta ajatelmia viel?

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 12.12.2006 15:34

juu no koppa on tosi hyvä ikäisekseen ja kun tämä on ensimmäinen projekti, niin se on vaan hyvä, ettei kovin ole päässy lahoamaan. tyylisuunta on jotain tänlaista, mut ei sinne päinkään.
tyylisuunta
eli tuollaista pelkistettyä koppaa ajattelin, tuuman pienemmillä reunavanteilla ja maximi tontituksella, mutta ei tuollaista sinkku pyyhintä...

tosin tyylisuunta voi vaihtua vielä moneen kertaan, ennenkuin tuo on valmis, ku ei ole omaa tallia, niin kun joutuu porukoitten luona tota laitteleen ja sinnekkään ei joka päivä ennätä.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 14.12.2006 22:06

no niin taas tuli käytyä tallilla seppimässä
lokari paikalla
toinen lokari
tässä oli joskus varapyörän kotelo
mukava ylläri PRKL!
juu huomasin tuossa auton alla ollessani, että kynnykset on kukkinu, vaikka olevinaan ne niin hyvin puhalsin ja vedin pälle happiksen ja siihen se sit keväällä jäikin ja oli pressun alla koko kesän... kaisse on taas prkl... otettava puhallus kojeet esille.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 14.12.2006 22:19

happomaali on huokoinen ja imee hyvin kosteutta = kukkaa pukkaa. Se pitää ruosteen hyvin pois sisällä missä kosteus ei ole kovin suuri.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 14.12.2006 22:33

^eli kun taas olis tienny tuonkin, nii nyt olis asiat paremmin. no nyt tiedän... no ei muuta ku taas pellille ruostuneet kohat ja alusta aloittaa....

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 15.12.2006 0:03

Mopo pärisee jo.. meinaatko antaa karata kunnolla? anna mennä vaan, anna mennä vaan =)

Kyllähän tuohon koppaan jo kannattaa käyttää jokunen tunti ylimäärästä jos on vaan tarkoitus pitää harraste käytössä ja aikoo selvitä tulevaisuudessa kohtuu pienillä remonteilla korin suhteen. Tuohonkin auttaa kun ei väkisellä pidä mitään aikataulua ja lähtee suosiolla pois tallilta kun joko särkee puolet tekemisistään tai meinaa oikoa vähäkään ( tähänkin meinaa syyllistyä turhan usein, joten piiskaa piskaa perkele =) )

Meinaatko kaarille tehdä muuten mitään takana? itse päädyin vain rullaamaan ne ns. kaksin kerroin ja hitsaamaan sisäpuolelle kiinni, eli suurin piirtein näin

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.12.2006 8:35

Jos on noinkin alkuperäisessä kunnossa oleva LX -malli, olisi mielestäni suurta viisautta pitää se suht orkkiksena. Huonompia aihioita löytyy varmasti rakentelua varten, mutta noinkin alkuperäistä ei kohta löydy mistään. Kymmenen vuoden päästä kun laite on museoiässä, harmitellaan, että miksi piti silloin modata hyvä aihio.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 15.12.2006 21:50

nyt kun joudun tekemään nuo koteloiden pohjat uusiksi, niin ajattelin unohtaa happomaalit yms. ja käyttää korroa ja 2k epoksia pohjalla, siihe pakkelit ja pintamaalin päälle venelakka. niin yks tuttu suositteli, ku on ite käyttäny noita teollisuus litkuja... pitäis kestää kulutusta?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 15.12.2006 22:04

Vai että Lehtimäeltä.. Leo tuossa puhuikin tästä autosta ja sanoi, että vois löytyä kakkoskoppaiseen jotain osia. Ilmoittele sitten kun tiedät, että pystytkö myymään niitä alusta hilppeitä. Vai onko menossa tuohon ykköseen?

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 6.3.2007 20:25

tuli taas talvilomalla otettua auto työn alle ja nyt on reijät tinattu tukkoon ja tänään rupesin hiomaan autoa. onko porukka miten hionu niin sanotut vaikeat paikat (ovien ja luukkujen kaikki kolot), ku autolle tehdään värin vaihto? riittääkö "karhunkielellä" pyyhkäisy?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 6.3.2007 21:15

Karhunkielellä onnistuu ja niin tehdään maalaamossakin täällä.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 6.3.2007 21:58

Mikä ihme on karhunkieli? Oikea nimitys kaupassa?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 6.3.2007 22:00

Karhunkielenä minä ainakin oon aina ostanut, kyllä ne maalikaupassa sillä tietää.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 6.3.2007 22:27

Patapata on lähimmäs tyypiltään mitä kotitaloudesta löytyy ja kokoa taitaa noissa 3M karhunkielissä olla jossain 25cmx20cm tjsp ja ovat yleensä eritelty eri väreillä riippuen karkeudestaan ( itse olen punaista käyttänyt mataksi hiomiseen toistaiseksi omassa rojektissa)

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 6.3.2007 22:56

selevä homma... täytyy sillä hinkata ne pienimmät raot.


Mikä ihme on karhunkieli? Oikea nimitys kaupassa?


karhunkieli on...

Kuva

HIOMANAILONARKKI 115X280

Polyamidinen hiomanailonarkki. Sopii metallille, puulle ja muoville.
Koko: 115 x 280 x 8 mm.
Kaukeus: K280

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 11.7.2007 21:12

jahas pitäs laittaa tänne taas jotain, eli reijät on nyt hitsattu, koko auto pohjamaalattu 2k epoksilla, seuraavaksi pitäis alkaa kittaamaan, kun vaan löytyis taas kipinä :)

tekniikka suunnitelmat on sen verran muuttunut, että kone tulee sittenkin olemaan vapari, perus 1.8 8v gti, peltisatsilla ja lievästi vireemmällä nokalla, että saa tan joskus pois tallista, ku uus projekti on jo jonotus listalla.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 20.2.2008 21:18

5kk on vw seissyt tallissa, kunnes iski taas kipinä ja aikaa laitella.

2 tunnin urakan tulos. melkein jo puhdas.

[img][img]http://i93.photobucket.com/albums/l72/tero_v/vaiheessa/IMG_0161.jpg[/img][/img]

siellä se nurkassa lepää

[img][img]http://i93.photobucket.com/albums/l72/tero_v/vaiheessa/IMG_0162.jpg[/img][/img]

toisessa nurkassa odottelee volkkarin sielu ja siivet

[img][img]http://i93.photobucket.com/albums/l72/tero_v/vaiheessa/IMG_0164.jpg[/img][/img]


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa