Passat -98 1.9 TDI 110hp (lastutettu 130hp) ja cooleri vuotaa alareunastaan. Mistä kannattaa kysellä uutta vai voiko entisen korjata? Vuotokohdasta tihkuu öljyä.
Paljonkohan sitä öljyä mahtaa saada olla painepuolella, että se on vielä "normaalia"?
Vai joko kannattaa huolestua...?? Sinistä savua ei tule ja tehotkin suht tallella.
Mielenkiintoinen ujellus kuuluu kyllä varsinkin kylmänä! Toivottavasti ääni johtuu siitä vuodosta.... Autolla ajettu 274 tkm...
Passat ja coolerin vuoto
Valvoja: ffp jäsenet
Coolerissa lienee muovipäädyt. Sellaisen korjaaminen on aika kinkkistä Käväise jossakin syylärikorjaamolla kysymässä voiko korjata.
Kyllä sinne sitä öljyä pääsee, ajan saatossa sitten kertyy alimpaan kohtaan eli cooleriin.
Omassani kuului kummallinen vitskutus juurikin kylmällä koneelle. Ääni sitten paheni ja lopulta kuului koko ajan. Viaksi paljastui laturin hihnapyörän vapaakytkimen jumiutuminen. Ei päässyt enää luistamaan toiseen suuntaan ja siitä tuli tuo ääni. Ainakin 2002 mallissa on tuo vapaakytkin..
Kyllä sinne sitä öljyä pääsee, ajan saatossa sitten kertyy alimpaan kohtaan eli cooleriin.
Omassani kuului kummallinen vitskutus juurikin kylmällä koneelle. Ääni sitten paheni ja lopulta kuului koko ajan. Viaksi paljastui laturin hihnapyörän vapaakytkimen jumiutuminen. Ei päässyt enää luistamaan toiseen suuntaan ja siitä tuli tuo ääni. Ainakin 2002 mallissa on tuo vapaakytkin..
No tuohon hintaan ei kannata edes miettiä korjaamista. Uusi vaan pellin alle.
Täällä Laakkoselta en ole saanut kertaakaan tingittyä YHTÄÄN alennusta. Tuosta syystä ostin nuo nokkahilutkin suoraan Saksasta. Kun eivät tinkineet Laakkosella senttiäkään hinnasta. No bisnestähän se tuokin on. Jotenkin kun on vaan tottunut jonkinlaiseen alennukseen tuolla voortilla asioidessaan.
Täällä Laakkoselta en ole saanut kertaakaan tingittyä YHTÄÄN alennusta. Tuosta syystä ostin nuo nokkahilutkin suoraan Saksasta. Kun eivät tinkineet Laakkosella senttiäkään hinnasta. No bisnestähän se tuokin on. Jotenkin kun on vaan tottunut jonkinlaiseen alennukseen tuolla voortilla asioidessaan.
Jees... Tuo hinta ei kyllä vaikuta pahalta! Kyselinkin cooleria jo tarvikkeena mut kaveri siellä puhelimessa ei löytäny kirjasta cooleria kuin golfiin ja audiin. Hintaa oli n. 200 e!!! Eli pitääpä kävästä Laakkosella kyselemässä!!!
Toivottavasti se ulina vaimenee sillä... Ääni siis kuuluu vain silloin kun turbo "lähtee kiihdyttämään kierroksia". Kun ahtopaine alkaa nousta niin ääni muuttuu normaaliksi vihellykseksi ja ulina vaimenee. Ulina kuuluu taas vähän ennen kun "turbo pysähtyy", eli kun ahtopaineet on laskeneet. (jos tuosta nyt jotain selvää saa... :) )
Niin ja tuo "vitskutus" kuuluu mullakin nimenomaan kylmänä!! Heti käynnistyksen jälkeen. Pitää tsekata sekin!!
Toivottavasti se ulina vaimenee sillä... Ääni siis kuuluu vain silloin kun turbo "lähtee kiihdyttämään kierroksia". Kun ahtopaine alkaa nousta niin ääni muuttuu normaaliksi vihellykseksi ja ulina vaimenee. Ulina kuuluu taas vähän ennen kun "turbo pysähtyy", eli kun ahtopaineet on laskeneet. (jos tuosta nyt jotain selvää saa... :) )
Niin ja tuo "vitskutus" kuuluu mullakin nimenomaan kylmänä!! Heti käynnistyksen jälkeen. Pitää tsekata sekin!!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa