solenoidi takaluukkuun
Valvoja: ffp jäsenet
solenoidi takaluukkuun
Eli miten oilis hyvä toteuttaa solenoidilla aukeava takaluukku Golf Mk2:een?
Joku utelias on yrittäny päästä takakonttiin poraamalla lukkopesän palasiks ja pitäs saaha uutta avaus mekanismia ettei tarvitse aina ryömiä takapenkille aukasemaan konttia. :)
Joku utelias on yrittäny päästä takakonttiin poraamalla lukkopesän palasiks ja pitäs saaha uutta avaus mekanismia ettei tarvitse aina ryömiä takapenkille aukasemaan konttia. :)
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=52129
... edellinen topikki samasta aiheesta.
... edellinen topikki samasta aiheesta.
Itse laitoin solenoidin radoon pari viikkoa sitte ja asennukseen meni n.2h. Isoin homma oli johdon pujotus takalasinreunaa pitkin,katon kautta ohjaamoon että sai nätisti. Mutta muuten oli ihan läpihuuto juttu. ostin itse motonetin sarjan olisko 20e maksanut. Siinä niiden johtojen pituudet on hyvät pois lukien kytkin->akku väliä.
Menee vähän offtopickiksi, mutta onkohan tuolla samaisella solenoidilla mahdollista hoitaa konepellin avaus? Omasta IV Golffistani jäi viimeviikolla muovikahva käteen ja laakkosella uusi muovipalanen varmaan maksaa ainakin tuon solenoidin verran ja todennäköisesti sekään kestä yhtään sen paremmin.
Tällä hetkellä on tullut konepeltiä availtua miljoonapihdeillä ja sitä vaijeria tosiaan saa vähän vetääkkin, että lukko aukeaa.
Joten riittäisiköhän tuossa motonetin solenoidissa voima siihen? Voisi olla ihan näppärä ratkaisu ongelmaan.
Tällä hetkellä on tullut konepeltiä availtua miljoonapihdeillä ja sitä vaijeria tosiaan saa vähän vetääkkin, että lukko aukeaa.
Joten riittäisiköhän tuossa motonetin solenoidissa voima siihen? Voisi olla ihan näppärä ratkaisu ongelmaan.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Corradoon asensin juuri eilen Vision oveen tarkoitetun solenoidin. Hyvin riitti voima ja todella helppo asentaa. Nyt tosin solenoidi on aino millä kontin saa edes auki.
Miten Jeo sait pujotettua sen piuhan niistä takakontin kumihaitarien läpi? Itsellä kulkee virta solenoidille vielä tällä hetkellä takasumarin piuhoja pitkin... Kätevää, ensin virrat päälle, sitten parkit ja sitten takasumarin vilautus...
Takalasin pyyhkimen johtoja aluksi ajattelin, mutta en tajunnut niiden logiikkaa. Kolme piuhaa ja kahteen tulee jatkuva virta virtojen ollessa käännettynä päälle. Yksin en pystynyt sen tarkemmin niitä mittaamaan mitä käy kun viikseä painaa. Mihinkään piuhaan ei tullut virtaa ilman "avaimia".
Miten Jeo sait pujotettua sen piuhan niistä takakontin kumihaitarien läpi? Itsellä kulkee virta solenoidille vielä tällä hetkellä takasumarin piuhoja pitkin... Kätevää, ensin virrat päälle, sitten parkit ja sitten takasumarin vilautus...
Takalasin pyyhkimen johtoja aluksi ajattelin, mutta en tajunnut niiden logiikkaa. Kolme piuhaa ja kahteen tulee jatkuva virta virtojen ollessa käännettynä päälle. Yksin en pystynyt sen tarkemmin niitä mittaamaan mitä käy kun viikseä painaa. Mihinkään piuhaan ei tullut virtaa ilman "avaimia".
Minä ainakin pujotin sen sinne kumihaitariin niin, että irrotin haitarin päistään ja pujotin ensin johdon siihen haitarin reiälle ja siitä vasta haitarin läpi. Se haitarihan on ihan vaan painamalla paikoillaan. Hieman kun purkaa verhoiluita niin homma onnistuu, jotain rautalankaa tai jäykempää johtoa voi käyttää apuna siinä johdon pujottelussa.Miten Jeo sait pujotettua sen piuhan niistä takakontin kumihaitarien läpi?
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa