Jedin laittoa (vanhojen kuvien palautus ja tilannekatsaus)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.3.2006 18:15

se on ihan kaiutinkotelohuopaa ja on noin 14€ metri siis 2 metrii leveenä. toi on DLS:än kamaa ja on paljon parempaa verhoiluominaisuuksiltaan kun jotku halpahallin huovat

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 11.3.2006 1:58

tänään tai siis oikeastaan jo eilen (pe) vein nokkapyörän sinipassivointiin lahden sähkösinkitykseen. ensviikolla pitäs saada takasin. eipä mitään sen ihmeellisempää tällä kertaa.

ainii mitkähän ihmeen etusatulat mulla on noi uudet kun ovat merkiltään LUCAS ja motonetissä eivät osanneet auttaa tiivistesarjan ostossa ollenkaan. heidän järjestelmä ei tunne ollenkaan tollasia jarruja. oliskos jollakin antaa vinkkejä. takasatuloihinkaan ei oikeen meinannu löytyä oikeita tivareita.

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 11.3.2006 2:53

Näyttäis ihan kolmos kopan golffin jarru hilppeiltä ja noihin löytyy motonetista tiivari sarja. hinta vissiin 10 eken kieppeillä.

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 11.3.2006 10:27

Tällaisesta putkasta hain omaan II-GTI:hin jarrusatulan kumit. Oli varsin kattava sarja, muistaakseni juuri Lucakselta. Oli siis takasatuloihin ja piti sisällään kaikki mahdolliset ja mahdottomat kumit.
TURUN JARRUOSA OY
Apilakatu 9
20740 TURKU
puh. 02 2362360

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 13.3.2006 18:21

Sain vähän selvyyttä noihin jarruihin eli etujarrut ovatkin peräisin kolmoskoppasesta. Tänään hain huoltosarjatkin noihin jarruihin.

kuva

nii ja saa tarjota noille 256 jarruille käypäsiä olka-akseleita jos jollakin on ylimääräsenä

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.3.2006 20:30

takajarrukilvet ja jotkin raudat puhalsin tänään ja kuvassa juuri vedettynä pohjamaali. osaiskos joku kertoa mitkä raudat noi on kun en itse niitä löytänyt edes albumista. takajarruihin pitäs kuitenkin liittyä.

ja tollasta jarruletkua pitäs vetää eteen ja taakse

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.3.2006 21:20

Ne on jarruputken/letkun pidikkeet.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.3.2006 21:24

thanks! niin mä vähän arvelinkin

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.3.2006 18:59

nokkafillari saapui sinkityksestä

kuva1
kuva 2
kuva 3
kuva 4

kyllähän toi saisi olla huomattavasti kevyempi rakenteeltaan ja kokonaan alumiinia. Ei oikeen ollut rahaa sijoittaa johonkin billetti pyörään ja toi kun tuli maksamaan vaan sen sinkityksestä kiskotun 5 euroa ja pultit noin 1.5 euroa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.3.2006 21:27

Oho, ompas komian näkönen nokkafillari, kiiltää varsin kivasti.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.3.2006 22:06

vakionkin saa kivasti kiiltämään juu kun vie sähkösinkitykseen

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 16.3.2006 22:41

Dodanoin, kerroppa lisää sähkösinkityksestä, mitä materiaaleja voi sähkösinkittää? missäpäin suomea? mihin hintaan?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.3.2006 23:22

No noista materiaaleista en hirveästi tiedä, mutta jos mulla nyt sellanen ajatus tosta on et sen sinkittävän metallin pitää olla epäjalompaa kuin sinkki. Google varmaankin löytää noita sinkitysfirmoja. Lahdessa toimii Lahden Sähkösinkitys. Ton fillarin hinta oli "no kai mä nyt kehtaan tosta vitosen pyytää" eli ei ole kovinkaan kallista hommaa varsinkaan jos sinkittäviä osia on enemmän. Tuossa pyörässä on sinipassivointi "kiiltävä" ja ainakin tuolla lahden sähkösinkityksessä onnistuu myös keltapassivointi. Nii ja ton sinkin paksuudeksi tulee n. 1-5 satkua riippuen kuinka kauan sitä pitää altaassa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 17.3.2006 8:39

Eiköhän sinkittävän osien pidä olla jalompia, kuin sinkin. Eli kyllä teräkset ja alumiinit on ainakin niitä jalompia. Mietitääs vähän, laivoihinkin laitetaan pohjaa sinkkikatodit, sen takia ettei pohjaruostu eli ensin häipyy sinkki ja sitte vasta pohja. Voi olla et oli taas vähä insinöörin vastaus ja ei satu oleen kemian kirjaakaan lähellä.

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 17.3.2006 9:11

Makian näköinen kyllä, eikä pahan hintainen.. :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.3.2006 17:27

^^juu no iteltä päässy jo vähän unohtuu noi jutut et kummin päin se nyt meni

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.3.2006 23:38

jotain ihan pientä tullut näperreltyä

etujarrulevy maalattu

happis ja mittari sille

noh otinpa tästä kuvan taas kun sain sitä vähän kasaan

takajarrukilpi maalattuna

etusatuat sain kasattua kanssa, niihin tuli kaikki uudet tiivisteet, kumit, ilmausruuvit ja toiseen satulaan uusi mäntä kun se oli päässyt jo vähän huonoon happeen.

kuva 1
kuva 2

tulin tossa ajatelleeksi että mitenkähän noilla uusilla jarruilla käy jarrupolkimen liikkeen kun mulla on vielä se originelli pieni jarrupääsylinteri. kun eteen tulee noi G3:n Lucakset mitkä on 54mm männällä ja taakse tulee ne Gti kakkiksen levyt. Jääköhän se nyt ihan auttamatta liian pieneksi se pääsylkkä? kellään kokemuksia / tietoa asiasta?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 19.3.2006 10:19

Ainkin itse huomasin ykkösessä että alkaa käydä pääsylinteri pieneksi G60 jarrusatuloilla (mäntä 54mm).
Jarrut tarvitsevat paljon enemmän poljin voimaa kuin gti:n orkkis jarruilla. Minä ainakin vaihdan siihen 22.2mm pääsylinteriin.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.3.2006 14:50

taidan tehdä itse saman jutun

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 19.3.2006 17:18

^^ Samaten 1.8 G2:n vakio pääsylinterillä ja Geen jarruilla sai polkimen survoa lattiaan ennenkuin auto pysähtyi. Asia korjaantui tuolla isommalla sylinterillä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.3.2006 23:01

saakos mistään uudemmasta autosta tohon jotain vieläkin isompaa pääsylinteriä?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.4.2006 3:05

Hivenen jotain tapahtunut taas. Nyt työn alla takajarrusatulat. Toisen jo puhalsin, purin ja maalasin. Vielä pitää tehdä rasvanipalle paikka. Toinen satula on vielä puhaltamatta. Oli tuonkin satulan männässä sanomista mutta oli niin pientä että saa kelvata.

kuva 1
kuva 2
kuva 3

Sitä ykköskoppasen kanttakin oon päässy/kerennyt koululla hieman tekemään. Nyt koneistin seetit venturiterällä ja "madalsin" kantta hieman. Kannen venttiilien ympärystöjen avartaminen on vielä hieman kesken kun pitää tehdä erikoisterä sitä varten. Sit vielä venttiilien hionta ja ehkäpä muotoilu niin saakin niputtaa sen. Kuvia ensiviikolla.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.4.2006 18:57


Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 4.4.2006 20:07

Ihan hyvältä kanavat näyttää!! Milläs teit, mulkku mirkelillä? Mittasitko paljonko kanavat virtaa? Eli virtaako kaikki saman verran?

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 4.4.2006 22:03

ei mee tuolle kuva sivulle :(

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.4.2006 0:55

ei niitä oo erityisemmin mittailtu ku yritän tehdä vaan ihan samanlaiset. IFI: kuvapankki jumii näköjään taas.

e: ihan vaan pirralla ja erilaisilla terillä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.4.2006 16:12

Laturi oli talven aikana jo pikkiriikkisen ruvennut hapettumaan joten päätin maalata sen.

kuva 1
kuva 2
kuva 3

vielä hivenen kesken

apa
-
Viestit: 89
Liittynyt: 21.6.2004 22:23

ViestiKirjoittaja apa » 5.4.2006 16:41

Miten sait tuon laturin purettua? se iso mutteri pitäisi varmaan eka saada irti.. miten sait sen niin lukkoon että sait mutterin irti?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 5.4.2006 17:03

^Pulttipyssyllä lähtee.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.4.2006 17:18

onhan siinä akselissa kuusiokolokin paikoillaan pitämistä varten. onnistuu myös isoilla siirtoleukapihdeillä hihnapyörästä pitämällä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.4.2006 19:45

Kansihommia päässy taas koululla tekemään. Opin käyttämään kameraanikin ja nyt saa aika paljon tarkempia lähikuvia.

Kanavathan siloittelin jo aikaisemmin, mutten saanut ohjurien ympärystöjä muotoiltua. Onneksi koululta löytyikin siihen ihan oivat vehkeet.

Kanavat viimeistellään vielä hiomalla nyt työstetyt kohdat myös sileiksi.

Pakokanava:
ei käsitelty pakokanava pakosarjan päästä kuvattuna
ei käsitelty pakokanava sylinterin päästä

käsitelty pakokanava sarjan suunnasta
käsitelty pakokanava sylinterin suunnasta


Imukanava:

ei käsitelty imukanava imusarjan suunnasta
ei käsitelty imukanava sylinterin suunnasta

käsitelty imukanava sarjan suunnasta
käsitelty imukanava sylinterin suunnasta

Imukanava noissa kuvissa vielä hieman kesken

imupuolen seeti
kummatkin seetit

ja venttiilit paikoillaan
sekä venttiilit hieman nostettuna
ite työn touhussa
lähikuva työstettävästä kohteesta

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.4.2006 21:18

noniin laturiakin sain tos äsken vähän tehtyä

kuva 1
kuva 2
kuva 3

kuva 4
kuva 5

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 8.4.2006 15:20

Hyvältä näyttää laturi ;) Joko olet 5v laatikkoa aloittanut? Kyllä tuo on huomattavasti paremman näköinen, kun hapettunut alumiini.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 8.4.2006 17:02

laturissa liikaa sinistä ;) oisin maalannut laturin "siipipyörän" mustaksi..mutta sehän onkin vain minun mielipide :) hyvältä näyttää rojekti!

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.4.2006 18:36

itseasiassa eilen aloitin laatikon putsailun

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.4.2006 17:34

Huomasin tossa laatikkoa puhdistellessa et siinä laatikossahan on 100mm vetarin laipat. Tossa mun vanhassa 4V lootassa on käsittääkseni 90mm laipat ni ajattelin et pystyykö ne vaihtaa keskenään?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 9.4.2006 17:36

Pitäisi onnistua ihan heittämällä.

Edit: Todella siistin näköistä työtä tähän asti.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.4.2006 20:21

Kiitoksia vaan. Jos jollakin sattus olemaan ylimääräset 90mm laipat myynnissä erittäin halvalla niin privaa tulemaan. Ja 210 vauhtipyöräkin voisi kiinnostaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 11.4.2006 22:31

Laatikkoa pesin tänään koululla ja pahimpia paikkoja vähän puhalsinkin puhtaaksi. Enimpiä nystyröitä ja valuvirheitä jo jonkin verran tasoittelin kovametalliterällä ja porakoneella. Sellasella hiomapaperiterällä vielä vähän tasoittelin työstöjälkiä. Värivaihtoehdot tolle laatikolle ovat sininen, musta ja hopea. Hopeaksi se kaikkein suurimmalla todennäköisyydellä tulee, mutta vielä on vähän harkinnassa, että millä maalilla toi kannattaa maalata. Ehdotuksia? Aloitin myös laatikon stefojen vaihdon poistamalla vetarin laipat ja kytkimen vipuakselin. Kuuluuko noiden vetarin laippojen olla kuinka tiukassa kun ite jouduin näyttämään vasaraa ja ulosvetäjää ennen kuin läksivät pois? Paljonkohan tuossa perässä olevissa laakereissa (käsittääkseni poskilaakerit) saa olla väljää? Nyt liikkuu pari milliä aksiaalisesti ja radiaalisesti noin millin riippuen kumpaan päätyyn akselin on painanut.

yleiskuva laatikosta

Tollaset hilut tulivat ulos kummaltakin puolelta tuolta
Mitähän mahtavat olla? Ilmeisesti osa tota laakeria? Joutuuko tässä nyt perhana soikoon ruveta noita laakereita vaihtamaan? Laatikon kun piti olla täysin kunnossa myyjän mukaan.

kuva painelaakerin päädystä
kuva kytkinkopan suunasta

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.4.2006 23:20

Ei nuo ole laakerin palasia. Ne on vaan tuommoset helat. Merkkiliikkestä vaan uudet tilalle.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 12.4.2006 9:21

Tai sitten tilaa tämmöisen tilalle: http://peloquins.com/products_40.htm

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 12.4.2006 22:10

juu kyylläpä noi laipat monesti tiukat

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.4.2006 22:13

Ette arvaa mitä toi raato tänään teki!

****Se perhana läks käyntiin****

Siis nyt on hyvä fiilis. Heh oli kyl aikamoista säätämistä tää päivä ennenkuin toi läks käyntiin. Eka laitoin jakopäästä merkit kohilleen. Starttasin ja ei luvanutkaan. Rupesin sit tarkistelee perusjuttuja tarkemmin. venakoppa pois ja totesin et kaikki ei ole kyl kohdallaan. Hoksasin et olin kattonu alahihnapyörästä väärää (ulkoreunassa olevaa) merkkiä, noh sen sain kohdilleen. Sitten lisää ihmettelyä aiheutti nokkapyörä jossa ei tuntunut merkit pitävän paikkaansa. Mäntä kun oli yläkuolokohdassa ni nokan asento oli jotain muuta kuin oikea. Pyörän etupuolella oleva merkki ei jostain syystä pidä paikkaansa vaan oikea kohta oli takapuolella oleva merkki kannen tasoon asetettuna. Ihme juttu sinänsä kun alkuperäisessä ja tossa ykköskoppasen pyörästä tehdyssä säädettävässä pyörässä on merkit ihan identtisissä paikoissa. Kyl se sit viimein läks käyntiin.

Nyt alkaa armoton kasailu katsastusta varten ni sais vihdoinkin ajoon ton vekottimen. Onhan se vuoden verran jo taas seissyt.

Uusi rattikin tuli ja jotain muitakin pikku juttuja oon saanu tehtyä ja niistä kuvia huomenna tai maanantaina.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.4.2006 19:57


Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 19.4.2006 21:53

sehän on tyylikäs =) mun mielestä sopisvaan nuo kaaret + puskurit että vetäsis korinväriin, mutta se on sitte taas mielipide.. =)

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 19.4.2006 22:14

varsin nätti kapine kyllä. eikä missään nimessä korin väriin noita mustia osia :)

ota tuosta ratista tuo keskellä oleva kromirinkula pois, se on ruma ja vaarallinen. kaverin mersuun sitä testailtiin ja se muovi rutis ikävästi rattia "luonnottomasti" väännettäessä..

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 19.4.2006 22:14

Täytettä ne kaipaa...

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 19.4.2006 22:30

Täytettä ne kaipaa...


Niin kaaret kaipaa täytettä ;) vai meinaatko pitää ihan orkkis peltivanteet?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.4.2006 22:31

Täytettä ne kaipaa...


No sitähän mäkin oon täs meinannu.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 20.4.2006 9:15

Kaaria meinasin...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.4.2006 18:34

Tänään läksi vanteista tilaus ja venttiileitä sain kanssa tehtyä koululla.

kuva 1
kuva 2

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 20.4.2006 19:50

siistiä jälkeä.. Laitahhan vanteista kuvaa :) vai meinaatko yllättää vasta kun on auton alla?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.4.2006 22:15

No ei ne oo ainakaan mitenkään yllätykselliset. Vissiinkin aika tusinakamaa. Piti nopeesti päättää ja valikoima ei ollut kovinkaan laaja. Mutta otetaan nyt kun edullisesti saatiin. Kuvan laitan sit ku ne saa alle. Kokona 16"x7" ET=35 205/40 kumit.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.4.2006 22:43

Taka-akseli tuli hiekkapuhalluksesta ja pohjamaalauksesta ja itse oon maalannu sen jo puoliksi tuolla tutulla miranolin sävyllä, Jos ei muuten ni edes katsastusmiehen päivää piristämään. :)

Purin nuo takalevyt irti navoistaan ja perhana sentään toinen napahan on paskana. PE*K**E. Taas menee rahaa. Myyjälle oikeen lämpimät terveiset.

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 24.4.2006 22:46

Eihän tuossa onneksi ole iso hätä kun nuo navat sopivat ristiin melkein mistä vain.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 30.4.2006 13:18

Laatikko alkas olemaan kokonaan maalattu. Vielä pitää hommata kaikki stefat ja laittaa toi nippuun.

kuva 1
kuva 2
kuva 3

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 30.4.2006 16:34

Hyvältähän se näyttää!! Milloinka lootan vaihto?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 30.4.2006 17:10

Jaa-a voi olla et menee vaihtoon vasta intin jälkeen tai ehkä sen aikana jo. samalla pitäs laittaa 210 kevennetty vauhtis, kytkin ja levy.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.5.2006 22:24

Päivitystä, laatikkoon oon vaihdellu stefoja ja taka-akselia tullut vähän kasattua, toista takajarrusatulaa olen purkanut, ym. ym.

taka-akseli

Keskikonsoliin tein turkkilevystä vaihdekepin ympärille suojan, vielä pitäs tehdä pussi ja sille kiinnitys. Turkkipellistä valmistin myös paikan seosmittarille ja yhdelle "lentokone"-kytkimelle.
kuva 1
kuva 2

ohjaustehosimen pumpun sain viimein laitettua kiinni. sen kiinnityksen kanssa kun oli aika paljon ongelmia YZ koneen öljypöhjan takia. Tuloksena yksi lohkosta katkennut kiinnike, pari tuntia turhaa työtä ja paljon kirosanoja, mutta lopulta sen sinne sain. Yhden tuen joutuu vielä tekemään tukevoittamaan pumppun kiinnitystä.

kuva pumpusta

rasse87
-
Viestit: 184
Liittynyt: 28.11.2003 17:08

ViestiKirjoittaja rasse87 » 10.5.2006 9:24

Hyvältä näyttää!!! Minkäs kytkin tuossa lentokonekytkimessä on?

Vähä ot: Vieläkö sulla on tallessa tuo 4v loota? Ja tarviikko sitä?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 10.5.2006 9:58

OT: Mikäs tuo viritys tuolta alatukivarren yläpuolelta pilkistää, jossa on ehkä noin kymmenen prikkaa välissä?-)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 10.5.2006 11:15

näyttäis moottorin kannakkeen kiinnityspultille :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.5.2006 14:27

Siihen kytkimeen ei ole vielä yhdistetty mitään, eiköhän siihen jotain keksi.

Juu se on mottorin takakiinnikkeen pultti kun ei sillä hetkellä ollut oikeankokoista pulttia enkä päässyt lyhentämään sitä. eihän tosta muuta haittaa ole kuin et painaa hivenen enemmän.

E: se 4V loota on tos koneen kyljessä kiinni tällä hetkellä, on paikoillaan sen aikaa kun teen tota 5V loottaa ja kun sen joskus pääsen vaihtamaan. samalla vaihtuu 210 kevennetty vauhtis, kytkin ja paineasetelma. Tosin jos ei konepuolelle ole tulossa lisää voimaa niin kytkin ja paineasetelma pysyy vakiona.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.5.2006 17:45

Tänään hinattiin jedi koululle. Pääsee sätämään ja suuntaamaan alusta katsastusta varten ja laitetaan kone vörkkimään.

hinurina toimi mikäs muukaan kuin 1.4 Escorvette
piti tankata jediäkin et pääs perille asti :):)

koululla sit vähän sain puunattua tota ni piti napsia muutama foto

kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 12.5.2006 18:46

on se aina yhtä hieno :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.5.2006 19:32

^vanteita odotellessa

Tuoppi_gti
-
Viestit: 14
Liittynyt: 22.3.2006 16:17

ViestiKirjoittaja Tuoppi_gti » 12.5.2006 21:38

On se kyllä hieno vehje!

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.5.2006 19:55

Elikkäs jotain taas tapahtunut. Lambda-anturin asensin, alustaa oon säätäny oikeaan korkeuteen, takakaaria tuli levitettyä ja kaikennäkösta muutakin pientä tullut näperrettyä.

Tosiaan rupesi tosissaan nyppimään kun kattelin et noilla muovikaarilla takarenkaat jäisi n. 3cm kaaresta sisäänpäin silloin kun ne on tuotu maksimi verran ulospäin. Noh ekaksi sahasin muovikaaresta palasen pois, sitten otin ite peltikaaresta pienen siivun, ajatuksena oli hakata kantti sisään. Eihän siitä mitään tullut kun alkuperäiset alustamassat jäi väliin ja kantti ei kääntynyt nimeksikään. Ei siinä sitten auttanut kun hakea varastosta korisaha ja suveta leikkausopetraatioon. Vedin viiltoja n. 4cm välein ja taittelin kantit ulospäin. Koska olin ottanut peltiosasta jo palasen pois niin ne taittuivat juuri sopivasti muovikaarien suojaan. Hitsasin pisteillä kaaret toisiinsa takaisin kiinni ja vedin koriliimalla sauman ja ympärystän kiinni.

Hitsi kun olisi tajunnut jo silloin kaarien vaihdon aikaan tehdä tuonkin kunnolla. noh nyt mahtuu pyörät pyörimään paljon ulompanakin mukisematta.

kuvia:
kääntövaihe
hitsattu ja liimattu
ulkopuolelta
kuvaa auton korkeudesta (takakaari irti)

takapää (kaari hivenen roikkuu)
etupää (puskuri irti niin roikkuu)
alatukivarsi sojottaa jo aika korkealle

---Jupe
-
Viestit: 44
Liittynyt: 21.1.2005 15:58

ViestiKirjoittaja ---Jupe » 17.5.2006 20:20

Aika hyvältä kyllä näyttää ja on tontissa. Millos muuten sulle on ne vanteet tulossa?

Tuntuu Opeli kyl aika oudolta ku ei pärise yhtää, pitää varoo ettei käynnistä kun koneet on jo tulilla :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.5.2006 22:47

Hahhaa joo oli kyl tosi ovelan kuulosta kuunnella vakioputken hiljaisuutta sen kaiken pörinän jälkeen. Vanteista ei ole taas kuulunut mitään. pitääpä kysyä et mikä sielläkin nyt tökkii.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.6.2006 14:15

Jaahas, Vanteetkin tuli mut tuli väärät ja väärän kokoisena noh nyt korjatan tilanne ja otan vielä vähän erilaisella kumilla kun alunperin piti.

Koululla tossa yritettiin moottoritestiä ja säätöä ruveta suorittamaan niin laturi on jostäin syystä lopettanut toimintansa. Jänitesäädinkin tuli testattua ja se toimii moitteetta. Pitää viedä laturi tutkittavaksi kun sillä ei ole ajettu kuin 2tkm. Ja termostaatti oli ilmeisesti jumittanut kun kerkesi kone nostaa sen verran lämpöjä että sylkäs ylävesiletkun laipan välistä vedet pihalle. Noh sellasta tällä erää. Ja tulihan tuota vaihdettua tuon YZ moottorin alakerta 210mm vauhtikseen ja asetelmaan. Kannenkin sain myytyä samalla kertaa. Punnitsin vauhtipyörän ja se painoi 5125g. Kevennettiin koululla tuota hivenen ja kevennyksen jälkeen se painoi 4495g eli 630g läksi pois. Toi oli sellanen kevyt kevennys vaan kun ajattelin että tolla isommalla vauhtiksella on suurempi hitausmomentti ni sais sen sit ehkä vähän pienemmäksi kuin tolla normivauhtiksella on.

Tässä kuvia:
kuva 1
kuva 2
kuva 3

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.6.2006 23:58

hivenen ollut hilajaiseloa viikon ajan kun kesäduunissa joutuu olee niin pitkiä päiviä. Tänään asentelin takaluukun sähköaukaisusarjan ja pelaa hyvin. Sähköisen keskuslukon asennusta aloitin kanssa, koska alkuperäisestä järjestelmästä on pumppu rikki ja se maksaa miljoonia varaosatiskillä.

Vanteetkin tuli reilu viikko sitten. Muuten hyvä mut tuli väärät vanteet ja väärän kokoisina.

Tällaiset vanteet piti tulla 16 tuuman koossa, mutta sainkin tämän näköiset vanteet 17 tumasina. Hyvää palvelua tosiaan. Huomenna testailen vanteita huvikseni alle ja jos ei miellytä silmää niin ne vaihdetaan oikeiksi. tai lähinnä ainakin kartotan et minkä kokoinen fillari mahtuu pyörimään ja kuinka suurella madalluksella.

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 11.6.2006 10:56

laita mielummin jotkut komia lippi vantee :P
16x8 tai 16x9:P

kakkonen
-
Viestit: 30
Liittynyt: 18.4.2006 23:03

ViestiKirjoittaja kakkonen » 11.6.2006 17:04

mk2 golffiin mahtuu 17" 60mm madalluksella suht helposti. G60 kaaret ja lokarin kaaresta siivu pois ylhäältä. 205/45 kumeilla

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 11.6.2006 20:35

entäpä jos on vain gti kaaret ja kaaresta otettu peltiä reilusti pois, niin pyöriikö 17 vaivatta sillä 60mm madalluksella?

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 11.6.2006 20:41

no kyllä ne pyöri golffissa cl:n kaarilla. Tavaraa vaan pois tarpeeksi ja 215-40 kumilla pyöri kivasti. Tai ainakin näin oli omassa kolperossa viime kesän. Täksi kesäksi vaihtui auto, niin myös tuli pienemmät vanteet. Ajettavuus oli kyllä jtn elämää suurempaa... :P

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.6.2006 0:49

noniin kokeilin noita vääriä vanteita toiselle puolelle ja tältä ne näytti.

kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4

edessä tuntuis olevan tilaa ruhtinaallisesti

Noi vaihtuu nyt jokataopauksessa niihin toisiin vanteisiin. Silloin kun kaaria laitoin kiinni oli jokin tosi hyvä älynväläys laittaa toi etukaari noin ulos/alas. Etukaaren nousevat oikeaan korkeuteensa niin mahtuu pyörimään fillarit paremmin eikä renkaat jää niin sisään. speicereitä joutuu joka tapauksessa käyttämään. Jo ajoominaisuuksien takia otan ne toiset vanteet alunperin suunnitellussa 16 tuuman koossa. Noi 17 tuumaset on muutenkin omaan makuun vähän liian isot.

toi etupuskuri sit vaan roikkuu paikoillaan et ei tarvii ihmetellä sen asentoa.
Viimeksi muokannut Dubsonic, 12.6.2006 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 12.6.2006 8:13

on kyllä komia peli =) vanteet on vissii 17x7?
nuo etukaaret vaan on vähän tökerösti kiinni.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 12.6.2006 18:51

Nuo vanteet sopii MiNusta ihan hyvin tuohon :) tapsa katos golffin kaaria ;)

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 12.6.2006 19:18

nojoo ohan siinä pikku ero ;) mutta, kim:hän sanoi itsekkin että etukaari on liian ulkona ja alhaalla :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.6.2006 1:35

Sain hommattua gti:n etupenkit ja orkkis uusien sähköjen kiekkamittarillisen mittariston. Nuo penkit kunnostetan ja verhoillaan uudestaan. Reunoille tulee näillä näkymin mustaa nahkaa ja keskelle jotain sinistä kangasta. Tikkaukset vedetään sinisellä langalla.

kuva toisesta penkistä

noita on joku joskus jo vähän korjaillut. Päätin itsekin vähän tukea ja korjata foameja. istuinosan sivutukirauta oli vähän halkaissut vaahtomuovia. Suihkutin reilusti liimaa ja sitten laitoin tollasta sidettä halkemakohtiin ja koko muuhunkin sivuosaan. päällystän nuo kokonaan tuolla siteellä. Ideana tässä on tukea noita vaahtomuoveja sekä ehkäistä murenemista ja kulumista.

kuva istuinosasta

tässä vielä kuva mittaristosta

vauhtipyörään suihkasin ohimennen vähän maalia

uuden vesipumpun vaihdon aloitin maalaamalla motonetistä hakemani pumpun. saa nähdä miten toi kestää kun en oikeen tollasissa osissa luota noihin tarvikkeisiin.

tigi
-
Viestit: 144
Liittynyt: 3.4.2004 15:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja tigi » 18.6.2006 14:59

elikkäs verhoilu tähän tyyliin?
http://www.minunauto.com/cars/1290/r_1131114106.jpg

Hienon värinen jetta...[/url]

miika80
-
Viestit: 348
Liittynyt: 6.9.2004 22:22

ViestiKirjoittaja miika80 » 18.6.2006 15:06

http://album.fotosafe.com/altiapp/isc/i ... 1144347175

Ihan pakko kysyä, mikä toi johto o tos säätimen pulttien välis?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.6.2006 15:20

Juu no katsos kun mä maalasin ton laturin ni aattelin varmistaa tolla johdolla pulttien kautta et säädin saa maita. rapsutin kyllä maalin pois maadoituskohdasta, mut koskaan ei voi olla varma joten laitoin ton lisämaan.

E: niin siis toi toinen pultti oli sen verran tiukka ton säätimen toisen päädyn alla olevaan maadoituslenkkiin et siihen vääntyi oikeen kierteet ni se maadoittaa tuon johdon sitä kautta.

E2: juu ton clion penkkien verhoilujen värit on juuri ne mitä itse olen laittamassa. hivenen eri näköinen siitä tosin tulee.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.7.2006 14:32

Hivenen kuollutta on ollut kesätöiden takia auton suhteen kun työpäivät on 12-15 tuntisia. Nyt on viikon loma ja sit pitääkin lähteä inttiin ja sehän rajoittaa taas kivasti harrastustoimintaa. Laturin kävin korjauttamassa. 2tkm ajettu laturi ja jännitesäädin oli mennyt rikki. Nyt lataa taas ainakin testipenkissä. Nyt kun joutu vedet laskee koneesta veispumpun vauhdon takia niin päätin samalla tehdä nuo vesiletkut vähän paremmin.

uusi ja vanha
kuva 2
kuva 3

eiköhän tässä ensiviikolla jotain saa aikaiseksi, viikonloppu tosin menee kaverin carina kakkosen parissa peltisarjaa ja putkistoa tehdessä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.7.2006 16:19

Tänään vein Gti:n penkit verhoilijalle. Kyllähän näidenkin penkkien foameista löyty aika tavalla korjaamista. Noh nyt tulee kuitenkin viimesen päälle kun verhoilija vähän demostroi et mitä kaikkea hän niille tekee ennen verhoilua. Keskelle tulee sininen alcantara, istuinosan ja reunan välikaistaleeseen soiro mustaa keinonahkaa, istuimen reunatuet saa ylleen recaron mustan kankaan, kaikki muut osat tulee mustasta keinonahasta. Tikkaukset vedetään sinisellä langalla ja terenauhat tulee alcantarasta.

Muuten ollut nyt niin paljon muuta tekemista ettei ole projekti paljoa edennyt. Jotain kuitenkin. Maanantaina lähtö inttiin rajoittaa hieman harrastustoimintaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.7.2006 17:44

Kun auto myötäilee noinkin paljon oman aikakautensa hillittyä tyyliä, tuollaiset uusimman tyylisuunnan vanteet käyvät kokonaisuuteen mielestäni aika heikosti.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.7.2006 18:42

Nii joo ja kun jossain kyseltiin mitä verhoilu maksaa niin noiden penkkien verhoilu tulee maksamaan 250-270 euroa vaahtomuovien korjauksineen, materiaaleineen ja töineen.

Jos mulla olisi ylimääräistä rahaa tarpeeksi niin vanne valikoima olisi tietenkin paljon laajempi, mut nyt joudun tyytymään siihen mitä euromasterilla on tarjottavana, kun isä sattui saamaan tuolta edullisesti. Kun kerta tuli mahdollisuus saada edes jotkut alupallot tohon joiden ulkonäkö miellyttää omaa silmää niin pitihän ne ottaa. Sitten kun pääsee sovittaa vanteita alle niin näkee et miten ne tohon luukkiin sopii.

e: oonhän mä toki photarilla ekaks mallaillut, mut ei siitä oikeen saa todellista kuvaa

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.8.2006 22:41

Terppa vaan pitkästä aikaa. On tuo sotiminen tuolla Vekaralla vienyt hieman rakenteluaikaa. penkit saatiin verhoilijalta pois ja vanteetkin tuli, mutta nyt tuli oikeankokoiset vanteet mutta edelleen väärän kokoisina. Noh huomenissa niitä kuitenkin mallailumielessä sovittelen todennäköisesti alle. Ja penkit pitää tietty heti masentaa paikoilleen. Penkkeihin laitettiin samantein sitten persgrillitkin niin tarkenee sitten talvellakin aurata teitä.

pari fotoa:

Penkki kasaamatta
vanteet

IFI on päättänyt lopettaa kuvapankkipalvelunsa joten suuri ossa tähänastisista kuvistä häviää vuoden lopussa. PERK!!!

mutta nyt tähän väliin parannusjuomaa gineksen jälkeen.

nafta-
-
Viestit: 64
Liittynyt: 9.8.2005 20:40

ViestiKirjoittaja nafta- » 25.8.2006 23:12

mutta nyt tuli oikeankokoiset vanteet mutta edelleen väärän kokoisina.


Tarkoitatko kenties että oikeat vanteet väärän kokoisina?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.8.2006 0:16

^siis juurikin et oikean malliset vanteet mut väärän kokoisina

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.8.2006 10:20

IFI on päättänyt lopettaa kuvapankkipalvelunsa joten suuri ossa tähänastisista kuvistä häviää vuoden lopussa. PERK!

Mistä tuo tieto on peräisin? Olen itse iffin asiakas ja tuota palvelua käyttänyt, mutta ei minulle ole asiasta ilmoitettu?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.8.2006 12:43

ainakin itse kun menen kuvia laittelee ni siin yhes välis näkyy semmonen uutisteksti missä toi kerrotaan.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.8.2006 14:59

Laitoin kuskinpenkin paikoilleen. Muuten ihan hyvä mut meinaa olla pää vähän turhan lähellä kattoa. Saman korkuinenhan toi penkki on rungoltaan käsittääkseni kuin orkkis. Onko kukaan madaltanut noita takajalkoja?

kuva 1
kuva 2

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 26.8.2006 16:14

ihan normikorkusiltahan nuo näyttäs. Sulla on kattoa chopattu ^-^

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.8.2006 18:30

En tiedä kakkosen penkeistä, mutta kolmosessa sporttipenkkien ja normipenkkien jalakset ovat samankorkuiset. Pehmusteissa noissa on eroa, kokeilin päivällä passatin gt -penkkiä kolmoseen ja se oli ihan erilainen istua kuin kolmosen oma gt -penkki -passatin penkissä on vähemmän takakenoa.

Kädiin asensin pari vuotta sitten GSI Kadetin penkit. Etsin -80 vuosimallin golffin rungot, joista irrotin istuinkupin. Jäljelle jää siis jalakset, jotka pulttasin kiinni vieraaseen penkkiin.

Jalakset olivat aivan liian korkeat, joten tein madalluksen siten, että katkaisin keskijalaksessa kiinni olevann putket jalaksen molemmin puolin ja nostin ylöspäin putken vahvuuden verran ja hitsasin kiinni vahvistusten kanssa. Takajalaksista rälläköin pois varmaan kolme senttiä.

Jalasten sovittaminen paikalleen oli sitten oma hommansa, kun tuossa kinnerissä ei ole oikein tilaa heppailla hitsiliimaa. Kovin paljon jalaksissa ei saa olla epäsynkkää, kun jo kanittaa.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 26.8.2006 21:17

Sciroccon ja Corradon penkeissä on matalemmat kiskot ja menevät suoraan mk2seen. Olisi tuossa yhdet sellaiset GTI jakkarat ylimääräisenäkin... :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.9.2006 18:24

Päätinpä sitten madaltaa noita penkkien takajalkoja, ja näin se onnistuu:

1. Siirretään penkin jalassa olevaa uloketta ylöspäin. Itse nostin 15mm. Merkataan ulokkeen asento tarkasti jotta penkki menee vielä takaisin kiskoihinsa. kuva
2. Rälläköidään ulokkeen hitsaussaumat auki ja hepataan uloke uuteen kohtaan merkkien mukaan. Penkin jalasta pitää pätkästä vähän pois. kuva
3. Tässä vaiheessa kannattaa kokeilla, että penkki menee hyvin paikoilleen. Jos mitään ongelmia ei ilmaantunut voidaan ulokkeet hitsata kunnolla paikoilleen. kuva
4. Sitten vaan hieman maalia päälle ja penkit paikoilleen.

Nyt mahtuu istumaan niin ettei ole pää ihan katossa kiinni. Penkin asentokin muuttui juuri mukavasti takakenoksi. Penkissä istuu tukevammin ja se ikään kuin imaisee istujan paremmin kiinni penkkiin.

Muutama foto penkit paikoillaan.
kuva 1
kuva 2
kuva 3

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.3.2007 3:18

Pitkästä aikaa tulee taas päiviteltyä. Nyt intin aikana ja varsinkin talvella ei ole autolle tapahtunut oikeastaan mitään. Kun ei tuolla ulkonakaan sitä oikeen viikonloppulomilla viitsi rakentaa. Sitten kun pääsee kurkkusalaattivaatteista eroon niin voi ruveta tämäkin projekti etenemään enemmän. Maalauksen korvauksista tässä on kylläkin koko ajan eedelleen tapeltu. Jokatapauksessa jokin käyttöauto pitää hommata sitten kesällä, että pääsee töissä käymään. Todenäköisesti se tulee olemaan VW Caddy 1.6D. Tallipaikka pitää sitten kanssa hommata että pääsee taas rakentelemaan. Aika paljon on kerennyt intin aikana uusia visioita auton suhteen miettimään, mutta katotaan niitä sitten kun on niiden aika.

Jottei mene kokonaan tarinoinniksi niin tässä muutamia kuvia mitä tänään sain aikaiseksi.

Elikkäs ehostin tulevan 5v lootan vetarinlaipat.
Kuva 1
Hiekkapuhalsin laipat jo aikanaan koululla, mutta pintaruostetta oli ilmennyt.

kuva 2
Ruosteet poistin tämän näköisellä yhdistelmällä eli porakone ja siililaikka.

kuva 3
Tällanen sinkkimali tuli pohjamaaliksi

kuva 4
Osat suojattuna maalarinteipillä

kuva 5
vielä märkä sinkkimaali pinnassa

kuva 6
Pälle suihkin kiiltävää mustaa

kuva 7
ja kiiltävää lakkaa

Eipä sen kummempia tällä kertaa.

hapa11
-
Viestit: 156
Liittynyt: 7.12.2005 21:50

ViestiKirjoittaja hapa11 » 10.3.2007 9:22

Mukavaa kun ei noi vanhat kuvat toimi...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa