Alustasarjan laitto-opastusta ? Mcperson
Valvoja: ffp jäsenet
Alustasarjan laitto-opastusta ? Mcperson
Elikä jos jollain on tiedossa kaiken kattava opastus mcperson tuentaa käyttävän auton, coil-over sarjan asentamiseen. Kiitän kumarran ja poistun takavasemmalle, jos on aivan tyhmä kysymys. Ensimmäistä kertaa tällaista tekemässä, niin olisi mukavaa jos löytyisi jostain aineistoa.
Kuvat plussaa :)
Kuvat plussaa :)
Eiköhän tuossa pärjää ihan korjausoppaan avulla, Haynes tms. kohdasta iskunvaimentimien vaihto. Opas löytyy vaikka paikallisesta kirjastosta, tai sitten Alfamerilta tilaamalla >> KLIK!
Noista Haynesin oppaista: suomenkieliset ovat usein valitettavan suppeita painoksia, englanninkielisestä alkuperäisteoksesta löytyy monet asiat laajemmin tai ainakin paremmilla kuvilla / piirroksilla varustettuna.
Noista Haynesin oppaista: suomenkieliset ovat usein valitettavan suppeita painoksia, englanninkielisestä alkuperäisteoksesta löytyy monet asiat laajemmin tai ainakin paremmilla kuvilla / piirroksilla varustettuna.
Ventoon oot laittamassa alustaa ilmeisesti ? Niin kitupiikin sivuilla näky olevan asennusohjeet vr6 golffiin. http://www.kitupiikki.net/pages/pdf/alustasarja.pdf
No ei kai se tuota mitään erityisiä ongelmia, katot vaan ne kulmat suunnilleen kohalleen ja sit kulmien tarkastukseen. Ja sit säädät jarrupaineen säätimen takana. Eli katot että takarenkaat ei mee lukkoon ennen etupyöriä.
Viimeksi muokannut lommo, 25.3.2006 20:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Katsastuksessa ei varmaan kovin helpolla huomata, jos takajarrut menee lukkoon ennen etujarruja, sillä eihän ne sitä testaa. Jarrudynon tuloksistakaan sitä ei näe.
Itselläni ainakin veti mk2 Golffi ensin takarenkaat lukkoon madalluksen jälkeen ennen säätöä. Kannattaa kokeilla jossain hiekkatiellä tai lumella jarrutusta niin et kaveri katsoo vierestä kumpi menee ensin lukkoon (tai sit karusti vaan kuivalla asfaltilla, silloin kyl kuskikin tuntee kumpi lukkiutuu ensin).
Itselläni ainakin veti mk2 Golffi ensin takarenkaat lukkoon madalluksen jälkeen ennen säätöä. Kannattaa kokeilla jossain hiekkatiellä tai lumella jarrutusta niin et kaveri katsoo vierestä kumpi menee ensin lukkoon (tai sit karusti vaan kuivalla asfaltilla, silloin kyl kuskikin tuntee kumpi lukkiutuu ensin).
Nuo käytännön jarrutuskokeet hiekka- tai jääpinnalla on varmasti hyviä keinoja paineensäätimen toiminnan testaamiseen.
Mun mielestä luotettavampaa olisi kuitenkin mitata jarrupaine siihen tarkoitetulla mittarilla.
----------------------------
Irrotetaan toiseen takajarrusatulaan menevä jarruputki ja liitetään painemittariin menevä letku/putki jarruputkeen.
Sen jälkeen halutulle korkeudelle madallettu auto lasketaan maahan pyöriensä varaan (eli taka-akseli ja jarrupaineensäädin on normaalissa asennossa)
Poljetaan jarrupoljinta ja katsotaan mitä painetta mittari näyttää.
Säädetään paineensäädintä, jos painemittari ei näytä ohjearvoa.
--------------------------
Kolmosgolffin jarrupaineen ohjearvo on 30...35 bar. Itsellä jarrupaineeksi mitattiin n. 33 bar eli mitään säätöjä ei tarvinnut tehdä, vaikka madallusta oli aika paljon. Se jarrupaine ei varmasti paljoa muutu madallettaessa. Jos jarrut on epätasapainossa madallettuna, niin ne on varmasti sitä myös vakiokorkeudella. Kannattaa kuitenkin tarkistaa varmuuden vuoksi.
Esim. Easy KM:llä luulisi onnistuvan tuo testi. Kannattaa pyytää myös todistus työn suorittajalta. Todistukseen maininta VW:n ohjearvoista ja mittaustulos. Ei ainakaan haittaa tuollaisen paperin esittäminen muutoskatsastuksessa.
Mun mielestä luotettavampaa olisi kuitenkin mitata jarrupaine siihen tarkoitetulla mittarilla.
----------------------------
Irrotetaan toiseen takajarrusatulaan menevä jarruputki ja liitetään painemittariin menevä letku/putki jarruputkeen.
Sen jälkeen halutulle korkeudelle madallettu auto lasketaan maahan pyöriensä varaan (eli taka-akseli ja jarrupaineensäädin on normaalissa asennossa)
Poljetaan jarrupoljinta ja katsotaan mitä painetta mittari näyttää.
Säädetään paineensäädintä, jos painemittari ei näytä ohjearvoa.
--------------------------
Kolmosgolffin jarrupaineen ohjearvo on 30...35 bar. Itsellä jarrupaineeksi mitattiin n. 33 bar eli mitään säätöjä ei tarvinnut tehdä, vaikka madallusta oli aika paljon. Se jarrupaine ei varmasti paljoa muutu madallettaessa. Jos jarrut on epätasapainossa madallettuna, niin ne on varmasti sitä myös vakiokorkeudella. Kannattaa kuitenkin tarkistaa varmuuden vuoksi.
Esim. Easy KM:llä luulisi onnistuvan tuo testi. Kannattaa pyytää myös todistus työn suorittajalta. Todistukseen maininta VW:n ohjearvoista ja mittaustulos. Ei ainakaan haittaa tuollaisen paperin esittäminen muutoskatsastuksessa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Poljin painetaan pohjaan ja koe toistetaan pari-kolme kertaa.
Olen ymmärtänyt, että tuosta painetestistä voi todeta jarrujen oikean toiminnan. Voin olla väärässäkin. Itsellä kuitenkin jarrut toimii oikein ja muutoskatsastus onnistui.
Hyvä kuitenkin, että tuosta madalletun auton takajarrujen toiminnasta ja testauksesta keskustellaan ja annetaan vinkkejä. Harvemmin on juttua tästä asiasta.
Olen ymmärtänyt, että tuosta painetestistä voi todeta jarrujen oikean toiminnan. Voin olla väärässäkin. Itsellä kuitenkin jarrut toimii oikein ja muutoskatsastus onnistui.
Hyvä kuitenkin, että tuosta madalletun auton takajarrujen toiminnasta ja testauksesta keskustellaan ja annetaan vinkkejä. Harvemmin on juttua tästä asiasta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa