TUV hyväksyttyjä ohjelmia VAG-autoihin?
Valvoja: ffp jäsenet
TUV hyväksyttyjä ohjelmia VAG-autoihin?
Löytyykö muilta kuin MTM ja Digituning?
Vähäpäästöisen auton kyseessä ollen (osittain henkilöautot käyttöönotto 7/87-91, kaikki henkilöautot käyttöönotto 1.1.92->) täytyy päästöjen todistaa olevan aikakautensa määräysten mukaiset esim. VTT- tai TUV-päästötodistuksella (ks rajoitukset alla)
Suomessa kun ahdettua moottoria viritetään rinnastetaan se moottorinvaihtoon (jo +1hv tehonlisäksellä) ja silloin tulee jarrujen koon/tehon ja voimansiirron vahvuuden vastata seuraavaksi tehokkaampaa vertailumallia mallisarjan sisällä (jonka teho vähintään sama)
ahdettua autoa viritettäessä teho saa nousta max +20% tehokkaimpaan mallisarjan sisäiseen malliin nähden
(tietenkin jarrut ja voimansiirto oltava vaihdettu vastaaviksi)
jos voimansiirron joutuu vaihtamaan eri välityssuhteilla olevaan (riippuu automallista) ei eri voimansiirron välityksillä tyypitetty TUV- tai e-päästöhyväksyntä enää ole voimassa :(
on siis automallikohtaista kelpaako TUV-päästöhyväksyntä Suomessa vai ei ahdetun auton tapauksessa
(lähinnä siis vaihtuko voimansiirron välitykset)
TUV-hyväksyntälaitoksen on myös oltava päästömittauksiin kelpuutettu tällä listalla:
http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=1420
--------------------
Ainahan voi itse teettää VTT:llä laajan päästötestin omalle autolleen (n 1500,-)
Suomessa kun ahdettua moottoria viritetään rinnastetaan se moottorinvaihtoon (jo +1hv tehonlisäksellä) ja silloin tulee jarrujen koon/tehon ja voimansiirron vahvuuden vastata seuraavaksi tehokkaampaa vertailumallia mallisarjan sisällä (jonka teho vähintään sama)
ahdettua autoa viritettäessä teho saa nousta max +20% tehokkaimpaan mallisarjan sisäiseen malliin nähden
(tietenkin jarrut ja voimansiirto oltava vaihdettu vastaaviksi)
jos voimansiirron joutuu vaihtamaan eri välityssuhteilla olevaan (riippuu automallista) ei eri voimansiirron välityksillä tyypitetty TUV- tai e-päästöhyväksyntä enää ole voimassa :(
on siis automallikohtaista kelpaako TUV-päästöhyväksyntä Suomessa vai ei ahdetun auton tapauksessa
(lähinnä siis vaihtuko voimansiirron välitykset)
TUV-hyväksyntälaitoksen on myös oltava päästömittauksiin kelpuutettu tällä listalla:
http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=1420
--------------------
Ainahan voi itse teettää VTT:llä laajan päästötestin omalle autolleen (n 1500,-)
^ Olisi kohtuullista, jos mallisarjan tehokkaimman auton jo ollessa kyseessä, että sitä saisi optimoida +20% ilman mitään muutoskatsastusta ja auto olisi kaikin puolin laillinen rakkine. Onhan kuitenkin jo kyseisessä autossa tehokkaimmat jarrut ja voimansiirto jo käytössä, mitä kyseiseen malliin on ylipäätään saatavilla.
Tietenkin edellyttää, että muutos on TUV hyväksytty ja päästöt rajojen sisällä. R32 lienee eri mallisarjaa jo nelivetonsa ansiosta omaani nähden?
Tietenkin edellyttää, että muutos on TUV hyväksytty ja päästöt rajojen sisällä. R32 lienee eri mallisarjaa jo nelivetonsa ansiosta omaani nähden?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa