Mikä Golffia vaivaa???

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Passat_3BG
-
Viestit: 18
Liittynyt: 25.11.2004 9:39

Mikä Golffia vaivaa???

ViestiKirjoittaja Passat_3BG » 28.11.2004 21:53

Hei.. Osaatteko sanoa milä siinä vaivaa kun esim mä ajoin matkalla yli 200km nopeudella 100-120km/h koko matkan niin ku on ajettu 200km sen jälkeen kaikki voimat väännöt lähtee pois, eikä saa lisää nopeuttaa ja vääntöä säikähdin ja pysähdyin,luulin aluksi turbo ei pelaa tai jotain ku kuiteski jatkoin matkaa ku melkeen perillä ei jaksaa millään vääntämään esim 0-60km/h 30-35s.. Kun on perillä niin annoin sen käynnissä vähän aikaa turbon jäähtyy sit sammutin sen. yön yli jälkeen lähin taas ajamaan vähän tuntuu nykii mut loppui ja taas kaikki toimii hyvin.

Olisiko siinä turbon rele vika? vai.. mikä se vaivaa... :( jos kukaan osaa kertoa mitä mun pitää tehä?? KIITOS JOS KERROTTE!! :)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 28.11.2004 22:37

No turbon rele se nyt ei varmaankaan ole :D

Jälleen kerran vikamuistin luku auttaa todennäköisesti asiaan. Onhan polttoainesuodattimen vaihto tehty määräaikaishuoltojen mukaisesti?

Passat_3BG
-
Viestit: 18
Liittynyt: 25.11.2004 9:39

ViestiKirjoittaja Passat_3BG » 29.11.2004 10:49

On se vaihdettu ja huollotettu. tutkittiin myös vikakoodeja eikä siinä ole mitään. No ei tiedetä mikä siinä vaivaa.. !!

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 29.11.2004 15:10

Tervetuloa kerhoon.. kaksi ahtopaineensäätöventtiiliä vaihtoon, toinen omasta ja toinen kaverin autosta. Alkoi kun talvi tuli, hetken oli vääntöä ja tehoa:)

Vikakoodi:462D ahtopaineen säätöventtiili, säätöraja ylitetty; aivo vetää alipaineen pois hukkaportilta, jolloin ei ahtopainetta ja autosta tulee täysi lahna.. esim. hana auki nelosella alamäessä hikiseen 115km/h.

Kun sammuttaa virrat ja laittaa uudelleen päälle niin voima palautuu.. tuntuu ainakin kylmänä polkaistessa menevän helposti yli sallitun.
Viimeksi muokannut LTR, 30.11.2004 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seat TDi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 20.10.2004 10:10

ViestiKirjoittaja Seat TDi » 30.11.2004 8:34

Samaa vikaa äänestäisin kun LTR. Välillä meno puutu ihan täysin ja sammuttamisen jälkeen palautui. Vika poistui ahtopaineensäätöventiilin vaihtamisella, eli lienee juuri tuo ehdottamasi "turbon rele".

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

ilm

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 30.11.2004 11:14

mten olisi ilmamäärämittari.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 30.11.2004 11:52

Ei aiheuta vikakoodia, eikä hehkunvalon vilkkumista jos ilmamäärämittari on rikki ja voimat on pois..

Vilkkuiko hehkun valo vai ei?

Sitten onhan siellä se koneen 4 karvainen lämpöanturi..
Viimeksi muokannut LTR, 30.11.2004 11:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 30.11.2004 11:55

mten olisi ilmamäärämittari.


Ilmamäärämittarin ollessa sökö pelaa aina yhtä paskasti. Sammuttamiset/jäähdyttämiset ei muuta tilannetta.

Passat_3BG
-
Viestit: 18
Liittynyt: 25.11.2004 9:39

ViestiKirjoittaja Passat_3BG » 14.12.2004 15:33

EI mulla vilkkuu hehkuvalo, ei sellaista jos mottori sammutetaan ja uudestaan käynnistää eikä palautuu voimiin! vaan yön yli sit se palautuu.. aika kummallisesti agr kone! Pitäiskö mun viedä auto merkkiliikeeseen tarkistamaan? voiko muut tarkistaa ku merkkihuoltamolla??

Myös mulla alkaa savuttaa vähän sinisestä, olisiko se vaikuttaa suuttimesta ku mulla menee 100km n.8.5L. Vihjeitä tähän ja auta mua!!

Kiitos paljon jos autatte mua!!!

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 14.12.2004 18:00

aikalailla kuluttelee.. paljon autolla on ajettu?

ilmeisesti tolla LTR:rän mainitsemalla koneen lämpö-anturilla, saattais olla vaikutusta asiaan.

Passat_3BG
-
Viestit: 18
Liittynyt: 25.11.2004 9:39

ViestiKirjoittaja Passat_3BG » 24.12.2004 20:40

Mun auto ajettu 186tkm... Sen pitää tarkistaa, mutta aion lähettää auton merkkihuoltoon... Jos siellä löytyy vika...



NO UNOHDETAAN TÄMÄ PÄIVÄ KOSKA NYT ON JOULUA!
HYVÄÄ JOULUA TEILLE!! :)

Passat_3BG
-
Viestit: 18
Liittynyt: 25.11.2004 9:39

ViestiKirjoittaja Passat_3BG » 21.1.2005 22:44

Hei.. Löysin sitten vian. Olin vienyt auto merkkihuoltoon ja vaihtoi osian se maksoi 60euro. Se osa on ahtopaineen säätöventtiili niin se oli vika.. Nyt pelaa hyvin!

Nyt olen tyytyväinen että vika vihdoinki löytyi..

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

Samaa vikaa...

ViestiKirjoittaja paaton » 21.1.2006 11:42

Pikkuveljen autossa hajosi tuo ahtopaineen säätöventtiili taas, ja vedot häviää.
Venttiili/rele on vaihdettu jo syksyllä kerran, uuden saa varmaan takuuseen.
Mutta onkohan alkuperäinen vika sen venttiilin ohjauksessa, kun se naputtaa
hulluna?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 21.1.2006 15:52

mahtaakoha viitata että n75 on menossa vai mikä kun tossa eilen ajellessa hävis voimmat kesken ajon ja vikakoodi kehu että charge limit surpassed. Sammutuksen jälkeen toiminut normaalisti.

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 22.1.2006 17:38

Eli mahtaisikohan kukaan tietää syytä tuon ahtopaineen säätöventtiilin hajoamiseen,
Vai olikohan uusikin osa viallinen?

Solenoidi alkoi naputtamaan taas ensin, sen jälkeen vedot häviää aina välillä.


Nimim. Ostanko osia repullisen?

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 23.1.2006 16:12

Voisiko näistä tehdä jonkin TDI-vianetsintätaulukon, esim. tuonne, yksi aloittaa ja loput täydentää?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 23.1.2006 16:18

Ei noita ahtopaineen säätöventtiileitä normaalisti mene ihan noin nopeaa tahtia jollei autollasi ole syyskuun jälkeen ajettu 150tkm:ää.. Turbon siivet kun ovat juntturissa niin saman vian aiheuttaa.. siinä ei sitten paljon venttiilin naksuttelut auta kun toinen pää ei tee mitään siitä huolimatta vaikka kuinka imisi..

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 23.1.2006 21:50

Eli käsitinkö oikein? Jos turbossa on vikaa, niin venttiili nakuttaa, koska se pyytä lisää ahtoja koko ajan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa