KIA Cerato
Valvoja: ffp jäsenet
KIA Cerato
Minkälaisia kokemuksia/mielipiteitä tästä ihmeestä?
Ollut ainakin viime aikoina paljon otsikoissa kiilatessaan myynnissä Corollan ohi..
5 vuoden takuu ja kohtuu edullinen hinta ovat pistäneet hieman harkitsemaan hankintaa ensimmäiseksi uudeksi autoksi :o
Ollut ainakin viime aikoina paljon otsikoissa kiilatessaan myynnissä Corollan ohi..
5 vuoden takuu ja kohtuu edullinen hinta ovat pistäneet hieman harkitsemaan hankintaa ensimmäiseksi uudeksi autoksi :o
Kyllähän se oli joulukuun _rekisteröidyin_ auto. Joten ohitti rekisteröintitilastossa mm. Corollan kuukauden tarkasteluvälillä ( http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=125098 )
Eilen juuri tuli tuohon pihaan tuollainen käymään koeajoa varten ja ihan autolta se vaikutti. Enpä olisi sisätiloista toyosta erottanut, jos en olisi tiennyt. Rauhalliselta ajettavalta vaikutti, vaikka kävinkin kokeilemassa tuossa uraisella ja epätasaisella 1-tiellä. Autossa oli kitkat alla, joten paha sanoa äänimaailmasta nastoilla tai kovemmilla kesärenkailla, muttei ainakaan kitkoilla tuntunut pahalta. Autohan on kaikin puolin järkiratkaisu. Kannattaa käydä kokeilemassa. Kaverilla on ollut pari vuotta saman konsernin Hyundait Elantra ja Santa Fe, eikä kummastakaan ole kuulunut mitään valituksia toisin kuin näitä edeltäneistä euroopan ihmeistä.
Onkos tuossa tapauksessa Cerato vai joku muu Kia? http://takaisin.fi/Kiatsu.jpg ja http://takaisin.fi/kia.jpg
Viimeksi muokannut Tuomas, 8.1.2006 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onhan ne Kiat ja Hyundait halpoja mutta miten mulla on sellainen tunne että noissa se arvo ei säily ei sitten yhtään. Kai ne ihan hyviä on muutaman vuoden mutta sitten kun niihin niitä vikoja alkaa tulemaan niin morjes. Rahaa siitä ei sitten enää muutaman vuoden päästä saa paskaakaan. Tosin tää on melkolailla mutua... Kai se tässäkin pätee että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa ;)
Itsellä ainakin on niin suuria ennakkoluuloja noita Japanian ihmeitä kohtaa että en koskisi pitkällä kepilläkään noihin.
Itsellä ainakin on niin suuria ennakkoluuloja noita Japanian ihmeitä kohtaa että en koskisi pitkällä kepilläkään noihin.
Tottakai jos löydät yksilön, joka ei tarvitse korjauksia sen pitoaikana, niin halvemmaksi tulee, kunhan saat sen sitten vielä myytyä haluamaasi hintaan aikanaan. Tässähän tämä dilemma juurikin on. Käy kokeilemassa ja kysy niistä takuuehdoista jne. ja kun näet parkkipaikalla ko. auton mene juttelemaan sen omistajalle, niin varmasti selviää paljon (varsinkin kun teet tämän useammalle ihmiselle).
Mä kyllä sen myönnän että mun mielipiteet on puhtaasti puolueellisia, volkkarimies on aina volkkarimies :D
Mutta jos mulla olis varaa laittaa 19 000e autoon niin en edes harkitsisi mitään Kia merkkistä kulkinetta vaan noutaisin jostain itselleni vaikka vähän ajetun S2:sen. Jossa ei kyllä järjellä ajateltuna ole mitään tolkkua, mutta eipä tässä ennenkään ole järkeä käytetty auto asioissa...
Sit jos taas kauppa kasseista puhutaan niin sit tuota Kia ehkä vois sentään käydä koeajamassa, mutta kun nyt autoista puhutaan ;)
Mutta jos mulla olis varaa laittaa 19 000e autoon niin en edes harkitsisi mitään Kia merkkistä kulkinetta vaan noutaisin jostain itselleni vaikka vähän ajetun S2:sen. Jossa ei kyllä järjellä ajateltuna ole mitään tolkkua, mutta eipä tässä ennenkään ole järkeä käytetty auto asioissa...
Sit jos taas kauppa kasseista puhutaan niin sit tuota Kia ehkä vois sentään käydä koeajamassa, mutta kun nyt autoista puhutaan ;)
Minua ainakin on mietityttänyt näiden korealaisten kulkineiden kanssa tapaus Ssangyong. En tiedä sitten ovatko korealaiset tulleet jäädäkseen tällä kertaa, mutta ainakaan pidempään pitoon en uskaltaisi harkitakaan - varsinkin JOS niissä on jotain ihmeellisiä rakenteellisia tms. kikkailuja.
Ennakkoluuloja, ennakkoluuloja. Mutta ilman niitä ei olisi yllätyksiäkään.
Ennakkoluuloja, ennakkoluuloja. Mutta ilman niitä ei olisi yllätyksiäkään.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Muista Korealaisista. Naapuri vaihtoi juuri omansa Hynduitsun Terracanin pois kun uutena hankitusta -02 autosta hajos alle 100 tkm mm. turbo. Muutama viikko meni ootellessa. Huollon jälkeen matkan päällä sitten rojahti joku paineputki turbon tiimoilta ja taas hinattiin/huollettiin. Lisäksi kaikenlaista muuta pienehköä + pientä ruostetta siellä täällä. Viimenen niitti sitten oli kun ajo pesusta ulos ja huomas että toinen takavalopatteristo roikku enää johdoilla mukana. Kiinnikkeet ei ollu kestäny harjallista pesuria. Ja vaihtooooon..........
Ai niin kaikkea pientä osioon. Etuvedon kytkevästä kytkimestä meni toissa talvena joku painekalvo. Toimitusaika oli taas jotain kaks viikkoo. Ei kuulemma ollut mikään himo etenijä pelkällä takavedolla... (ja näkihän se itekin kun jäi pihaan kiinni samaan lumeen ja mäkeen missä kaikenmaan Tohotat ja Datsunit eteni)
Ai niin kaikkea pientä osioon. Etuvedon kytkevästä kytkimestä meni toissa talvena joku painekalvo. Toimitusaika oli taas jotain kaks viikkoo. Ei kuulemma ollut mikään himo etenijä pelkällä takavedolla... (ja näkihän se itekin kun jäi pihaan kiinni samaan lumeen ja mäkeen missä kaikenmaan Tohotat ja Datsunit eteni)
Mikäli tuo Ceraton myynti jatkuu kohtalaisena niin uskon kyllä että siihen niitä osiakin tulee löytymään. Ja hinta voi pysyä normaalisti.
Muistaakseni uusi takuunalainen auto pitää huoltaa kuitenkin huoltoliikkeessä, muutos oli että merkkiliikkeessä huoltoa ei tarvitse tehdä. Omaa öljynvaihtoa ei _kai_ kuitenkaan kelpuuteta.
Tullut myös bongattua tuo Ceraton sedani liikenteessä, ihmettelin hetken että mikä auto tuo on kun näytti vielä hyvältä. 2.0 140hv bensakone uutena joku 22ke? Ei paha.
Muistaakseni uusi takuunalainen auto pitää huoltaa kuitenkin huoltoliikkeessä, muutos oli että merkkiliikkeessä huoltoa ei tarvitse tehdä. Omaa öljynvaihtoa ei _kai_ kuitenkaan kelpuuteta.
Tullut myös bongattua tuo Ceraton sedani liikenteessä, ihmettelin hetken että mikä auto tuo on kun näytti vielä hyvältä. 2.0 140hv bensakone uutena joku 22ke? Ei paha.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Meillä on tässä työpaikalla pomolla Sorento ja sen eukolla juurikin tuollainen Cerato.
Toistaiseksi on molemmat olleet tyytyväisiä noihin (mitään ei ilmeisesti ole vielä hajonnut), pomo jopa niin tyytyväinen että väkisin yrittä saada mut hommaamaan tuollaisen UrS4:n tilalle... Lopetti vasta sitten kun vertasin Sorentoa Lada Nivaan, eli maasturi idästä :-D
Toistaiseksi on molemmat olleet tyytyväisiä noihin (mitään ei ilmeisesti ole vielä hajonnut), pomo jopa niin tyytyväinen että väkisin yrittä saada mut hommaamaan tuollaisen UrS4:n tilalle... Lopetti vasta sitten kun vertasin Sorentoa Lada Nivaan, eli maasturi idästä :-D
Toistaiseksi on molemmat olleet tyytyväisiä noihin (mitään ei ilmeisesti ole vielä hajonnut), pomo jopa niin tyytyväinen että väkisin yrittä saada mut hommaamaan tuollaisen UrS4:n tilalle...
Se ois varmaan halunnu päikseen vaihtaa? Hyvä ettet suostunu... :)
Ei vaan, mukava olis päästä ajamaan tollasta KIA:aa. Tietäs että minkälainen ero on esim. uuteen corollaan. Tuo Corolla varmasti on KIA:n pahin kilpailija, tai ainakin yritetään viedä sen markkinaosuutta.
Itsellä on kokemusta CRDI 1.5 Ceratosta viime juhannukselta Jämsä-Pello-Jämsä väliltä ja täytyy sanoa että eipä juurikaan negatiivista sanottavaa löydy. Sisältä ko. vehje onkuin Corolla ja ei häviä viimeistelytasoltaan Toyotalle. Penkit ovat mitoitetut suomalaiselle miehenruholle (178/110), seitsemän tuntia meni kiemurtelematta etupenkillä. Matkalla oli kolme henkeä ja matkatavarat ja siltikään vaihdekeppiin ei tarvinnut juurikaan koskea ohituksissakaan. Kone on äärimmäisen "vetävä" luonteeltaan, tosin kolme henkeä versus yksi henkilö kyydissä söi jonkin verran kiihtyvyydestä. Teho/kulutussuhde oli todella hyvä, en tarkkaan muista mitä tuolla matkalla löpöä kului, pieniin lukemiin mentiin. Keskinopeus oli jossain 95-100 km/h:n pinnassa. Katsokaa ko.reissun koeajoraportti viime loppukesän AutoBildeistä, en itse muista tarkkaa numeroa.
Yleisvaikutemaksi jäi tuosta rieselistä, että jos tarvitsisi pitkän matkan ajoon sopivaa peliä, niin tuollainen olisi hyvä vaihtoehto. Jos olisi pakko ostaa uusi auto kehonsiirtovälineeksi, niin tuollainen voisi olla "järkiratkaisu" jos sellaista termiä autokaupoissa nyt tunnetaan.
P.S En kirjoittanut edellämainittua AutoBildin juttua, olinpahan vaan mukana reissulla
Yleisvaikutemaksi jäi tuosta rieselistä, että jos tarvitsisi pitkän matkan ajoon sopivaa peliä, niin tuollainen olisi hyvä vaihtoehto. Jos olisi pakko ostaa uusi auto kehonsiirtovälineeksi, niin tuollainen voisi olla "järkiratkaisu" jos sellaista termiä autokaupoissa nyt tunnetaan.
P.S En kirjoittanut edellämainittua AutoBildin juttua, olinpahan vaan mukana reissulla
koeajettiin tollasta ceratoa. se ei oo yhtään hiljasempi kuin vento, vaikka ikäeroa on yli 10v!, tehoja väitettiin 1.6L bensassa olevan 115hp mut ne nyt jäi tuntematta (liekö 4henk. liikaa) ja sitten ne ABS jarrut, olikohan niitä ollenkaan, meinaan jäällä painettiin jarrupoljin pohjaan ja lukkoonhan ne pyörät meni eikä ABS:ssistä ollu mitään tietoa.
sitten se liikkeen varautuminen ostajajia kohtaan... pelkkä A4 paperi missä oli auton nimi ja hinta ja rahoitus vaihtoehdot, kysyin lisävaruste luetteloa, mut mitään muuta esitettä ei ollu. tuli vaan mieleen siinä kohtaa että eikö näitä oo muina kuin karvalakki versioina.
noista korealaisista keksinnöistä on muutenkin vähän huono maku jääny (jollei Subarua lasketa).
tälläsenä yhteenvetona ostaisin mielummin saman hintasen käytetyn paremmalla varustetasolla.
kyllähän se jollekkin olis se oikea, mut ei ainakaan mulle.
sitten se liikkeen varautuminen ostajajia kohtaan... pelkkä A4 paperi missä oli auton nimi ja hinta ja rahoitus vaihtoehdot, kysyin lisävaruste luetteloa, mut mitään muuta esitettä ei ollu. tuli vaan mieleen siinä kohtaa että eikö näitä oo muina kuin karvalakki versioina.
noista korealaisista keksinnöistä on muutenkin vähän huono maku jääny (jollei Subarua lasketa).
tälläsenä yhteenvetona ostaisin mielummin saman hintasen käytetyn paremmalla varustetasolla.
kyllähän se jollekkin olis se oikea, mut ei ainakaan mulle.
Tuomas
PostPosted: 8.1.2006 17:24 Post subject:
Onkos tuossa tapauksessa Cerato vai joku muu Kia? http://takaisin.fi/Kiatsu.jpg ja http://takaisin.fi/kia.jpg
Cerato tuo ei ole, taitaa olla Carens (tai jotain siihen suuntaan)
Itse tuon Ceraton tilasin tiisselinä, odoteltu nyt toimitusta kohta 6kk... eli vähän turhan pitkään. Toimitukset nopeutunee kun Kia saa euroopan tehtaansa toimintaan.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Kävin tänään Hyvinkään Delta-autossa koeajamassa tuommosta ceratoa. Olivat oikein kotio lähettäny kirjeen ja tarjosivat risteilyä ja vaihtoa jettaan sun muuta.
Koeajossa oli 1.6 bensakoneella varustettu peli. Ihan asiallinen vaikutelma jäi. Penkki oli hyvin muotoiltu ja tukeva, joskin vähän vajaa kaksimetrisenä olisin toivonut penkin korkeussäätöä, pitkää matkaa sillä ei olisi voinut puutumatta ajaa.
Ohjaustuntuma oli yllättävän jämäkkä ja aika tarkka keskialueellakin. Alusta oli ok, hiukan kumipallomainen mutta ei dramaattisen huono.
Moottori oli omituisesti viritetty, lähdössä hyökkäsi rivakasti ensin, mutta korkeammilla kierroksilla puutui täysin. Maantievauhdissa oli totaalisen vedoton kone, kaupungissa pärjäsi ihan ok ykkösellä ja kakkosella. Liekö vaihteiston välitykset omituiset?
Polkimet olivat nykyisten pikkuautojen tapaan todella herkät, liian herkät minun makuuni, tuntuma kuitenkin ok ja 45 numeron kalossilla ei ollut takertumisongelmaa.
ABS toimi kuten piti, rapisi herkästi ja ohjattavuus pikaisten kokeilujen mukaan säilyi aika hyvin.
Sivuhuomiona lasinpesurin pumppu on aivan alitehoinen, tai sitten oli nesteet lopussa.
Jos olis välttämätön tarve uudelle itämaalaiselle kauppakassille, niin voishan tuota harkita. Ei se varmaan korollalle juuri häviä ominaisuuksiltaan, kestävyys kait kysymysmerkki tähän asti.
Delta-autossa sain muuten hyvää palvelua, ja kuittasin sitten lopuksi tuon risteilynkin. Totesin sitten myyjälle että ei sitä huonoksi voi sanoa missään tapauksessa, mutta mulla on ihan erilaiset kriteerit seuraavalle autolle kuitenkin. :)
e: jep, LX malli oli kyseessä.
Koeajossa oli 1.6 bensakoneella varustettu peli. Ihan asiallinen vaikutelma jäi. Penkki oli hyvin muotoiltu ja tukeva, joskin vähän vajaa kaksimetrisenä olisin toivonut penkin korkeussäätöä, pitkää matkaa sillä ei olisi voinut puutumatta ajaa.
Ohjaustuntuma oli yllättävän jämäkkä ja aika tarkka keskialueellakin. Alusta oli ok, hiukan kumipallomainen mutta ei dramaattisen huono.
Moottori oli omituisesti viritetty, lähdössä hyökkäsi rivakasti ensin, mutta korkeammilla kierroksilla puutui täysin. Maantievauhdissa oli totaalisen vedoton kone, kaupungissa pärjäsi ihan ok ykkösellä ja kakkosella. Liekö vaihteiston välitykset omituiset?
Polkimet olivat nykyisten pikkuautojen tapaan todella herkät, liian herkät minun makuuni, tuntuma kuitenkin ok ja 45 numeron kalossilla ei ollut takertumisongelmaa.
ABS toimi kuten piti, rapisi herkästi ja ohjattavuus pikaisten kokeilujen mukaan säilyi aika hyvin.
Sivuhuomiona lasinpesurin pumppu on aivan alitehoinen, tai sitten oli nesteet lopussa.
Jos olis välttämätön tarve uudelle itämaalaiselle kauppakassille, niin voishan tuota harkita. Ei se varmaan korollalle juuri häviä ominaisuuksiltaan, kestävyys kait kysymysmerkki tähän asti.
Delta-autossa sain muuten hyvää palvelua, ja kuittasin sitten lopuksi tuon risteilynkin. Totesin sitten myyjälle että ei sitä huonoksi voi sanoa missään tapauksessa, mutta mulla on ihan erilaiset kriteerit seuraavalle autolle kuitenkin. :)
e: jep, LX malli oli kyseessä.
Viimeksi muokannut Mr.Crossfire, 12.1.2006 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään oli tullu kirja postissa; kun käy kopasemassa tuon KIA Cerato:n niin henkilökohtaista kirjettä vastaan saa laivaliput 2-4:lle hengelle helsinki-tulkholma-helsinki välille, no pakkohan se on käydä testaamassa vaikka oon jo käynykki kiioja ajamassa, maasturi oli kyllä makia ajaa sillä isoimmalla tiisseli koneella, hintahan siinä alkaa olla jo niinku normi autossa konsanaan on...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa