Kyseessä allekirjoituksen TDI 2002 Variant Passat johon vaihdettu 30tkm sitten uusi laatikko. Onko normaalia että kolmosessa on ikäänkuin 3 ja 3,5 vaihde ennen nelosta?
Tekee siis siten että kolmoselle vaihtaessa tiputtaa kyllä kierroksia mutta ei kovin paljoa. Hetken päästä tiputtaa sitten reilummasti. Tämän tietysti huomaa helpoiten ajaessa Tiptrinicilla.
Muilla vaihteilla ei tämmöistä esiinny, vaan vaihteet menevät päälle sen kummemmin luistelematta.
Automaatit eivät ole kovin tuttuja minulle, autot ovat olleet aina kovalla askilla aiemmin.
Liekö ominaisuus vai vika?
Kysymys automaatista
Valvoja: ffp jäsenet
No kyllähän tuo tuntuisikin kummalliselta että liki tuliterä laatikko olisi jo hajoamassa. Tosin onhan sillä vielä 1,5 vuotta takuuta jäljellä.
Kolmonen vaihtuukin aina sellaisella nopeudella että vääntöä laatikolle välittyy rutkasti. Ehkäpä onkin hyvä että on tuolla tavoin kuin kaksiosainen vaihde.
Kiitokset vastauksesta.
Kolmonen vaihtuukin aina sellaisella nopeudella että vääntöä laatikolle välittyy rutkasti. Ehkäpä onkin hyvä että on tuolla tavoin kuin kaksiosainen vaihde.
Kiitokset vastauksesta.
Kyse on siis turbiinilukosta, joka ei ole mikään vaihde. Jos turbiinilukkoa ei olisi, luistaisi loota kokoajan vähän, eli pito olisi jotain 92% luokkaa riippuen askista. Lukolla on välitys tasan 100%, kuten kepakko autossa. Lukituksen huomaa joissakin suhteellisen helposti kun on vähän sylintereitä moottorissa tasaamassa ja/tai askia ei ole ehkä suunniteltu täysin "tunteettomaksi". Eurooppalaiset rakentaa tomaatit yleensä semmoisiksi, että vaihdot ja lukitukset huomaa jopa ihan nykäisynä asti ja usalaiset taas pääsääntöisesti täysin eleettömiksi. Nousevalla auringolla kuivatuista tomaateista minulla ei ole kokemuksia... :)
Hyvä juttu, en siis ole enää huolissani vaan annan tomaatin hoitaa vaihtamisen mikäli en itse halua Tiptronicilla hieman avustaa.
Nyt kun katsoin huoltokirjaa niin tuo laatikko on itseasiassa vaihdettu 15000km sitten Kotkan VW liikkeellä ja on käytetty uutta bränikkää laatikkoa.
En tosiaan muuten olisi uskaltanut automaagia ostaakaan ellei olisi ollut kyseessä takuulaatikko kahden vuoden takuulla.
Nyt kun katsoin huoltokirjaa niin tuo laatikko on itseasiassa vaihdettu 15000km sitten Kotkan VW liikkeellä ja on käytetty uutta bränikkää laatikkoa.
En tosiaan muuten olisi uskaltanut automaagia ostaakaan ellei olisi ollut kyseessä takuulaatikko kahden vuoden takuulla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa