Kestääkö 020 laatikko piristetyn koneen jatkona?
Valvoja: ffp jäsenet
Kestääkö 020 laatikko piristetyn koneen jatkona?
Onko kokemuksia, multa hajos 307000 ajettu loota. Kysyn tätä Diesel Power-puolella siksi, että omassa motissa on n. 200 Nm ja olis kiva tietää onko muilla ollut samoja ongelmia? Lisäyshän on n. kolmannes vakiolukemaan.
Viitosen rattaista hampaat menneet, luultavasti paloja päässyt myös muitten rattaitten väliin, täytyy tutkia tarkemmin kunhan ehdin.
En nyt tiedä onko käyttö ollut erityisen repivää. Sen kyllä myönnän ettei minun takanani tartte kiroilla liikennevaloissa muuta kuin että "kui se lähti noin äkkiä?" kun olen yleensä jo yli risteyksen kun muut saavat vasta auton liikkeelle...
Viimeisin säätötoimenpide (ahtopainekaran jousen löysennys ja perussyötön pudotus sekä vanha viilattu kara) muutti auton luonnetta niin kivaksi, että ajelen nykyään viitosella käytännössä aina kuudestakympistä lähtien. Sitkeys 60-120 vitosella alle 20 sekuntia, joka on parempi arvo kuin 2001 Mainio.Netin testissä 66 kW/210 Nm Golfilla.
En nyt tiedä onko käyttö ollut erityisen repivää. Sen kyllä myönnän ettei minun takanani tartte kiroilla liikennevaloissa muuta kuin että "kui se lähti noin äkkiä?" kun olen yleensä jo yli risteyksen kun muut saavat vasta auton liikkeelle...
Viimeisin säätötoimenpide (ahtopainekaran jousen löysennys ja perussyötön pudotus sekä vanha viilattu kara) muutti auton luonnetta niin kivaksi, että ajelen nykyään viitosella käytännössä aina kuudestakympistä lähtien. Sitkeys 60-120 vitosella alle 20 sekuntia, joka on parempi arvo kuin 2001 Mainio.Netin testissä 66 kW/210 Nm Golfilla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Minustakin tuntuu että vedättäminen just särkee laatikoita vaikka kyseisessä tapauksessa vääntöä ei tolkuttomasti olekkaan. Itsellänikin on tuo 66kw golf ja evryllä piristettynä, enkä kyllä mielelläni vedätä kaupungissa koskaan 5. vaihteella. Ei siellä varmaankaan kovin hyvin öljy kierrä vielä noilla kierroksilla.
niin ja sanoohan ne jotku viisaat että ei painavaa kärryäkään kannatta vitosella vetää.tyhjää kärryä(traileri)kiskotan kyllä vitosella mutta kun auto on kyydissä, niin nelonen on suurin käyttämäni vaihde. parit,kolmet...kymmenet henkilöauton laatikon oon kuulluu porsivan juuri tuon vitosella vetämisen vuoksi...
No en minäkään nyt aina sentään vitosella noin alhaalta vedätä. Jos jonossa 60 tai yli rajoitusalueella on vähän haitariliikettä ja ajetaan 60-80 niin silloin en jaksa välillä vaihdella turhia. Jos nopeus putoaa alle 60 niin silloin alan kyllä pudotella pienempää... Ja normaalisti (lue: reippaasti) kiihdyttäessäni vaihdan vitoselle 80-120 välissä, riippuu mikä rajoitus on kyseessä ja kui kova kiirus...
Viitosen rattaitten leikkauspintojen perusteella kyseessä on tässä tapauksessa ennemminkin väsymismurtuma, kuin laakerin pettäminen. Eikös ko. laakerin pettäminen aiheuttaisi sen, että ratas menisi pois linjastaan, jolloin hampaat menisivät vastakkain? Ja siinä tapauksessahan laatikossa olisi kai hammasmurskaa, eikä käytännössä kokonaisina irronneita hampaita. En ole kylläkään jaksanut vielä ruveta repimään rattaita pois paikaltaan, mutta klappia ei minun mielestäni sormituntumalta tunnu olevan.
Tietääkös joku kokemuksen perusteella viisaampi onko ko. oletus oikein?
Viitosen rattaitten leikkauspintojen perusteella kyseessä on tässä tapauksessa ennemminkin väsymismurtuma, kuin laakerin pettäminen. Eikös ko. laakerin pettäminen aiheuttaisi sen, että ratas menisi pois linjastaan, jolloin hampaat menisivät vastakkain? Ja siinä tapauksessahan laatikossa olisi kai hammasmurskaa, eikä käytännössä kokonaisina irronneita hampaita. En ole kylläkään jaksanut vielä ruveta repimään rattaita pois paikaltaan, mutta klappia ei minun mielestäni sormituntumalta tunnu olevan.
Tietääkös joku kokemuksen perusteella viisaampi onko ko. oletus oikein?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa