Golffista meni kansipahvi, normaaliako ?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Golffista meni kansipahvi, normaaliako ?
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
Asiaan asiaan sano juhantalo
Autona Golf -02 ATD (74kw) koneella ajettu 188 tkm, ei lastutettu tai muutoinkaan tehty mitään viritys hommeleita.
Aamulla auto ilmoitteli että olis jäähyyttäjän neste vähissä ja lisäsin sinne likumenttiä. Ajattelin suuressa viisaudessa kuitenki vaihtaa kokojärjestelmän nesteet. Pörhöllä poijjaat kuiteski sano että neste on mustunu ja öljyä nesteen joukossa --> diaknoosi oli että olis kansipahvi menny. Eivät osannu selitellä että mikä sen olis aiheuttanu. Mitenkä nuinki uudesta autosta voipi olla jo pahvit sökönä.
Noo-o, asiasta viidakkoon, vaihto tulee maksamaan noin 700 € joten ajattelin että onkohan tuohon viisasta teettää samalla jotaki muuta vielä, ku kone on noinki levällään.
Lopuksi vielä, että kuinka nopeesti sitte tollanen pahvinen loppuu, kun se loppuu ? Meinaan vaan että, ku eikai siitä oo kauaakaan ku tsuumailin kaikki nestee yms. yms. talven varalle.
Kiitosta etukäteen vastanneille.
Asiaan asiaan sano juhantalo
Autona Golf -02 ATD (74kw) koneella ajettu 188 tkm, ei lastutettu tai muutoinkaan tehty mitään viritys hommeleita.
Aamulla auto ilmoitteli että olis jäähyyttäjän neste vähissä ja lisäsin sinne likumenttiä. Ajattelin suuressa viisaudessa kuitenki vaihtaa kokojärjestelmän nesteet. Pörhöllä poijjaat kuiteski sano että neste on mustunu ja öljyä nesteen joukossa --> diaknoosi oli että olis kansipahvi menny. Eivät osannu selitellä että mikä sen olis aiheuttanu. Mitenkä nuinki uudesta autosta voipi olla jo pahvit sökönä.
Noo-o, asiasta viidakkoon, vaihto tulee maksamaan noin 700 € joten ajattelin että onkohan tuohon viisasta teettää samalla jotaki muuta vielä, ku kone on noinki levällään.
Lopuksi vielä, että kuinka nopeesti sitte tollanen pahvinen loppuu, kun se loppuu ? Meinaan vaan että, ku eikai siitä oo kauaakaan ku tsuumailin kaikki nestee yms. yms. talven varalle.
Kiitosta etukäteen vastanneille.
Jaa, että tommonenkin mahdollisesti tulossa??? Kansipahvin pettämistä edistävät kylmäkäynnitykset tehokkaasti, kuten myös kylmän moottorin "polkeminen".
Teknisesti kysymys varmaankin on kannen ja lohkon eri nopeuksisista laajenemisista.... Eli kun moottori on kylmä, niin kansi lämpiää huomattavasti nopeammin, kuin suurimassainen ja tässätapauksessa vielä eri materiaalia oleva lohko... Ja siinä se sitten ajanmittaan "kitkuttelee" tiivisteen rikki.
Tämän tilanteen "parantamisessa" näkisin yhden esilämmityksen suurimmista merkityksistä...
Teknisesti kysymys varmaankin on kannen ja lohkon eri nopeuksisista laajenemisista.... Eli kun moottori on kylmä, niin kansi lämpiää huomattavasti nopeammin, kuin suurimassainen ja tässätapauksessa vielä eri materiaalia oleva lohko... Ja siinä se sitten ajanmittaan "kitkuttelee" tiivisteen rikki.
Tämän tilanteen "parantamisessa" näkisin yhden esilämmityksen suurimmista merkityksistä...
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Sitä en kyllä os osaa sanoa onko pahvinen vai mikä, mutta huoltomies sano ku lauantaina kävin vilkaseen että tiiviste oli ollu ihan loppu. Huomenissa saa kuulemma hakee auton pois.
Sehän tässä just ihmetyttää kun auto on ollu 98 % matka-ajossa vitos vaihteella ja varmasti lokilämppärissä hyvästikkin.
Mitä on muuten hyvä sitten perstuntumalla tarkistella ku auto tulee huollosta, kun ei hirveesti oo tuota kokemusta autojen rassailuta. Kun Käsittääkseni kyseisen rempan aikana käytetään kaikki maan maholliset jakopäät yms. yms. kanget ja akselit irti.
Meinaatko hese että voisivat särkeä hehkuja remontin yhteydessä. Miten tollasen sitten vois tarkistaa itte, ilman mitään erikoistyökaluja ?
Sehän tässä just ihmetyttää kun auto on ollu 98 % matka-ajossa vitos vaihteella ja varmasti lokilämppärissä hyvästikkin.
Mitä on muuten hyvä sitten perstuntumalla tarkistella ku auto tulee huollosta, kun ei hirveesti oo tuota kokemusta autojen rassailuta. Kun Käsittääkseni kyseisen rempan aikana käytetään kaikki maan maholliset jakopäät yms. yms. kanget ja akselit irti.
Meinaatko hese että voisivat särkeä hehkuja remontin yhteydessä. Miten tollasen sitten vois tarkistaa itte, ilman mitään erikoistyökaluja ?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Minusta osat ja työ ovat halpoja verrattuna tutun 9000 Aero Saabiin, eikä niitä edes mene paljon. Kytkin + vauhtipyörä vaihdettuna Metro-Autossa 1750€. Katalysaattori 1700e +työt. Ja katti oli ehjä, mutta suuttimet paskaiset, joten toinen korjaamo korjasi Fortella alle 100€.
En siis epäillyt, että särkevät hehkuja, vaan sitä että rikkinäinen hehku on voinut itsellä edistää tiivisteen menoa?
En siis epäillyt, että särkevät hehkuja, vaan sitä että rikkinäinen hehku on voinut itsellä edistää tiivisteen menoa?
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa