Octavia TDI jäätyminen ?
Valvoja: ffp jäsenet
Octavia TDI jäätyminen ?
Eli Skoda Octavia -99 diesel: kesken ajon veto alkoi puutumaan,pakkasta -5,en tiedä oliko kesälaatua.Motarin varteen ja sit lähti hetken päästä käymään ja pääsi taas vähän.Eli suodatinongelmalta vaikutti,ei ollu syksyllä vaihdettu.Sit suodatin vaihtaen tien päällä,ensin kuivana ja sit täyttäen talvilaadulla.Sahuuttaa apuvirralla eikä lähe.Hinaus kotiin lämpöseen talliin jossa odottaa nyt.Hinauksessa "releet? " naksutteli ja varotusvalot räpsytti.Eli onko vaan jäätä jossain? Akun tyhjenti kyllä äkkiä... Kokemuksia/vastauksia kiitos !
samainen vaiva
viime talvena golfissa uusi suodin ja talvilaadut tankissa pakkasta 2 ast.
Syy löytyi tankin imuputkessa takaisku venttiiliin oli kertynyt jotain "sukkanöyhtää" ("takapenkin alta" tää putki on siis tankin sisällä) ohuella rauta langalla putsasin ja alko pelittäää.
Syy löytyi tankin imuputkessa takaisku venttiiliin oli kertynyt jotain "sukkanöyhtää" ("takapenkin alta" tää putki on siis tankin sisällä) ohuella rauta langalla putsasin ja alko pelittäää.
mulla on itella 2000 vuosimallia oleva octavia 66 kilowattinen niin itselläni ei ole ollut jäätymis ongelmia vaik on ollu yli 25 astetta pakkasta ja kesälaadut tankissa.mut olen syksyisin vaihtanu suodattimen niin ei ole ollu onkelmia.siinä kirkkaassa putkessa menee mullakin kuplia ja minusta se on normaalia ku ei ole ollut mitään häiriötä.olen ymmärtänyt että auto ilmaa itsensä ku starttaa autoa
No niin vieläkin ongelmia eli jälleen ajossa veto hyytyi.Hetken päästä starttaa käyntiin ja pääsee jonkun matkaa.Akku ladattu, talvilaatu,suodatin vaihdettu.Tuttu asentaja kehotti kattomaan suodattimen päällä olevan poistoventtiilin tiiveyden.Elijos oikein ymmärsin se sokalla kiinni oleva vaalea muovihärpäke.Siinä vissiin o-rengas tai roska josta sais ilmaa ? Selitti että se ois paluuventtiili,josta osa tankkiin ja osa suotimeen takasin? Miksi lähtee käymään hetken seistyään ? Pistän tietoo jos/kun selviää...Tai sit viikolla Laakkoselle.
ratkaisu
Asia ratkennut Laakkosen huollossa,180 eur.Vaihdettu:p-a suodattimen paluuletkun takaiskuventtili (eli kait se sokalla suod. päällä oleva valk. muovihärpäkkä),pätkä rispaantunutta p-a tuloletkua (kait siinä suod. ja koneen välissä missä yhdistetty kumi ja metalliputki toisiinsa sellasella liitoksella) ja lisäksi kovettunu O-rengas polttoainetankin pumpulle.Näin asian ymmärsin.Eli ilmaahan se peijooni jostain noista veti.Nyt ei käydessä näy siinä kirkkaassa putkessa kuplia.Ehkä se käydessä jotenkin pihiskin siitä suodattimen tienoilta ja vetämällä lähti käymään kunnes sammu 5 min päästä.Ja se rele 109 tuli vaihettua ( 20 eur) ennen laakkosta,eipä tietysti auttanu.Että sellanen on jos joku tarvii...
Lopulta selvis !!
Tekipä taas seuraavana päivänä saman,lievästi otti pannuun...Takasin Laakkoselle ja 4 h hommia.Polttoainejärjestelmästä löyty likaa mm. havunneulasia (!) ja jotain nöyhtää.En tiedä millä kohtaa oli,alipainettakin ilm. käyttivät.Joku sihti kai tankin päässä on.Että se eka remppa ja osien vaihto oli turha mutta nyt toimii....
elikkäs oli sama vaiva ko mulla !
onneksi mulla vika löytyi omin voimin :) eikä tarvinnu viiä kalliiseen "valohoitoon"
seuraileppa vieläkö ilimaa juoksee siinä pa. putkessa?
seuraileppa vieläkö ilimaa juoksee siinä pa. putkessa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa