Öljyn kulutuksesta.
Valvoja: ffp jäsenet
Öljyn kulutuksesta.
Mullahan on semmonen homma että toi mun vr6 syö öljyä noin 1l/2000km.. Auto ei savuta tavallista enemmän tai mitään muuta.. Kun auton alle kattoo niin sieltä näkee että joku vuotaa..kenties öljypohjantiiviste mutta ei se vuoda paljon.. Eli voisko vika olla venttiilinvarrenkumeissa tai jossain muussa, missä? Onko isokin homma vaihtaa ja mitä kaikkee pitää purkaa?
Onko tuolla öljyn kulutuksella muuten mitään haittaa koneelle tai muulle autolle??
Onko tuolla öljyn kulutuksella muuten mitään haittaa koneelle tai muulle autolle??
No jos se vika olisi venttiilinvarren kumeissa niin silloin se myäs savuttaisi. Tupsauttaako sinistä käynnistäessä? Entä kun vedätät ja sitten pysähdyt esim. liikennevaloihin tyhjäkäynnille, savuttaako sillon? Itsellä ainakin teki noita kahta kun oli venttiilinvarrenkumit paskana. Joo ja ei se nyt ihan terve kone ole jos 1l/2000km menee öljyä, sanoipa sitten ohjekirja mitä tahansa.
Viimeksi muokannut Eemeli, 26.11.2005 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No sehän on sitte semmonen homma että pitänee ruveta vaihtamaan noi venttiilivarrenkumit.. Onko vaikeeki homma itekseen ruveta vaihtamaan? Pitääkö kansi irroittaa? Jos tässä motonetiltä tilais..
Voiko muuten olla kyse öljyn merkistä/laadusta että päästää valskaamaan läpi? Oon aina lisänny tohon Teboilin Diamond 5w-40 ölyä..Minkälaisia öljyjä olette itse käyttäneet ja todenneet hyviksi??
Voiko muuten olla kyse öljyn merkistä/laadusta että päästää valskaamaan läpi? Oon aina lisänny tohon Teboilin Diamond 5w-40 ölyä..Minkälaisia öljyjä olette itse käyttäneet ja todenneet hyviksi??
^ No itse olen käytellyt omassa koneessa juurikin samaa öljyä, kulutus lähes olematon. Ei Teboilin litkut ainakaan huonoimmasta päästä ole.
Öljyllä saattaa olla jonkin verran vaikutusta, muttei niin paljoa että tuota kulutusta merkittävästi saisi tippumaan. Melkeinpä kokeilisin venttiilinvarren kumien vaihtoa, ei ole kuitenkaan järin suuri remontti.
Öljyllä saattaa olla jonkin verran vaikutusta, muttei niin paljoa että tuota kulutusta merkittävästi saisi tippumaan. Melkeinpä kokeilisin venttiilinvarren kumien vaihtoa, ei ole kuitenkaan järin suuri remontti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”