outoa rahinaa konehuoneesta..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

outoa rahinaa konehuoneesta..

ViestiKirjoittaja vw-racing » 23.11.2005 1:10

Auton kun pistää etenkin kylmänä käyntiin kuuluu outoa rahinaa konehuoneesta, kuulostaa kuin painelaakeri olisi menossa mutta ääni kuuluu vain kun EI paina kytkintä pohjaan, kun kytkimen painaa pohjaan niin ääni häviää. Ja kun kierroksia on noin 1000-1200 silloin ääni myöskin häviää. Moottori 1.6td sekä vaihdelaatikko myös koneen oma. Kampiakselin alaratas on juuri uusittu, joten epäilen että tuskin tuolta suunnalta ääni voi tulla.

Jos jollain samoja "vikoja" ollut niin kaikki tieto on hyvästä.

Auto siis golf mk2.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.11.2005 1:53

Onkos vaihteistoöljyn määrä tarkistettu?

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 23.11.2005 2:04

Vaihteistoon on vaihdettu uudet öljyt. Mutta mutta, sitä on siellä noin reilu 2litraa. Ja eikös se sen 2,2l vaadi. Tiiä sitten voiko vika olla noin pienestä kiinni. Auto muuten toimii kuin unelma, mutta tuo ääni jotenkin on rasittava. Menee yö unet :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.11.2005 2:07

Muistaakseni alle kaksi litraa menee jos on tulpasta otettu vanhat pois. Purettuun tais mennä vähän enempi...

Mutta mulla on ollu jotain kolmisen desiä alle rajan eikä ääntänyt sen takia.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 23.11.2005 2:23

Eli johtuko sulla se ääni vaihdelaatikosta? Tosiaan nopeusmittarin vaijerin reijästä laitettiin se öljy ja sitä meni kaks litraa ja aavistuksen yli. Oon kuullut että oikea toimenpide olis että 1,5 litraa laitetaan v.laatikon päädystä ja 0,5 litraa nopeusmittarin vaijerin reijästä (täyttää 5 vaihteen??) Tiiä sitten pitääkö tuo teoria paikkansa..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.11.2005 5:37

Mulla ei äännä siis ollenkaan...

Toi täyttö riippuu laatikon iästä. Uudemmissa on täyttöreikä ylempänä ja sen ansiosta saa koko määrän siitä reijästä.

Tai sitten kallistaa autoa tarpeeks jotta saa sen lopun menemään valumatta. Niinkin olen tehnyt.

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 23.11.2005 16:27

siis sillonhan painelaakeri rahisee kun nimenomaan ei paina kytkintä, ja lakkaa kun painaa kytkimen pohjaan. eikös ?

MRI
-
Viestit: 216
Liittynyt: 31.8.2003 19:50

ViestiKirjoittaja MRI » 23.11.2005 17:03

...
Viimeksi muokannut MRI, 19.12.2009 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 23.11.2005 17:33

No itellä oli entisestä nipponhärpättimestä säädetty kytkin niin "hilkulle" että painelaakeri pyöri tyhjänä mukana vaikkei kytkintäkään painanu ja eihän se sitä kauaa kestäny vaa rupes kohiseen melko isosti. Loppui kun painoi kytkimen pohjaan että samaa vianpoikasta voi olla?

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 23.11.2005 19:07

Ahaa.. eli täytyypä tutkia tuo vaihdelaatikko ensteks. Hemmetti kun saanut kokoajan "pelätä" että se kampuran alaratas taas alkaa vittuilemaan. Niin, eihän se se painelaakeri voi olla kun se toimii just väärinpäin. Eli jos painelaakerissa olis vikaa niin ääni kuuluis vain silloin kun kytkin on pohjassa.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 23.11.2005 19:13

^ei kun juuri toista meinasinkin, ääni loppui kytkintä PAINETTAESSA, mutta kahisi kytkin ylhäällä. Ja siis se laakeri oli sökö, turhaan ostin siihen varaosalaatikonkin etukäteen >:/


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa