A4/Passat tietoa tarvittais!!
Valvoja: ffp jäsenet
A4/Passat tietoa tarvittais!!
Eli olis auton vaihto mielessä ja auto tulee varmaan olemaan nelivetoinen v6 2.8 a4/passat tai 1.8t quatro. Eli kyseisistä autoista tarvis vähän tietoa.
Mitä miten arvokas on v6:siin se jakopään remontti? Vaihtoväli ilmeisesti on se 90 tkm?!?
Ja ihan yleisiä käyttökokemuksia/ tietoja kyseisistä autoista olis mukava kans kuulla!
Yritin kyllä searchilla ettiä mutta ei oikein löytynyt tuolta audifinnssin puoleltakaan.
Mitä miten arvokas on v6:siin se jakopään remontti? Vaihtoväli ilmeisesti on se 90 tkm?!?
Ja ihan yleisiä käyttökokemuksia/ tietoja kyseisistä autoista olis mukava kans kuulla!
Yritin kyllä searchilla ettiä mutta ei oikein löytynyt tuolta audifinnssin puoleltakaan.
vm 2002
Pahus, kun en juuri nyt löydä sitä kuittia, mutta omaan autoon oli tehty jakohihnan vaihto ennen ostamista.
Tosin oli kyllä vaihdettu sytytystulpat, kaikki hihnat (jakohihna + koko vesipumppu) ja öljyt. Voi olla että oli vielä jotain pientä, kun en ulkoa muista. Mutta merkkiliikkessä tehty ja loppusumma töineen n. 1100 €.
Jakohihnan vaihtoväli on juuri tuo 90 tkm, joten vielä saa huristella n. 65 tkm ennen seuraavaa vaihtoa.
Kokemuksista (vielä aika tuoreet) voin sanoa, että talvikelissä oli vähän liukasta, kun ei oo luistoestoja turhaan estelemässä menoa :) . Tyytyväinen olen ollut, tilava sisältä ja vääntöä riittää. Ainoa miinus (totuttelua vielä) on aika heikko ulkomittojen näkyvyys eli haittaa vielä paikotuksessa jms. Vakioaudiokamat yllättävän hyvät vaikka itse kuuntelen mieluummin kutosen murinaa (joka ei kyllä hyvin kuulu, kun äänieristys on hyvä)
Tosin oli kyllä vaihdettu sytytystulpat, kaikki hihnat (jakohihna + koko vesipumppu) ja öljyt. Voi olla että oli vielä jotain pientä, kun en ulkoa muista. Mutta merkkiliikkessä tehty ja loppusumma töineen n. 1100 €.
Jakohihnan vaihtoväli on juuri tuo 90 tkm, joten vielä saa huristella n. 65 tkm ennen seuraavaa vaihtoa.
Kokemuksista (vielä aika tuoreet) voin sanoa, että talvikelissä oli vähän liukasta, kun ei oo luistoestoja turhaan estelemässä menoa :) . Tyytyväinen olen ollut, tilava sisältä ja vääntöä riittää. Ainoa miinus (totuttelua vielä) on aika heikko ulkomittojen näkyvyys eli haittaa vielä paikotuksessa jms. Vakioaudiokamat yllättävän hyvät vaikka itse kuuntelen mieluummin kutosen murinaa (joka ei kyllä hyvin kuulu, kun äänieristys on hyvä)
V6-koneisena ottaisin passatin, koska se on aanelkkua selvästi tilavampi. Jos päädyt 1.8T quattroon, ei vaihtoehtoja ole kuin A4 :)
Minkä hintaista ja ikäistä olet ajatellu? En ole nyt hintoja selannut mutta olettaisin että alkupään (1995) A4 V6 on halvempi kuin passatti samalla koneella, koska pasuuna on useamman vuoden uudempi (1997, 1998?). Oletan kuitenkin että saman ikäisinä Audi on kalliimpi.
Minkä hintaista ja ikäistä olet ajatellu? En ole nyt hintoja selannut mutta olettaisin että alkupään (1995) A4 V6 on halvempi kuin passatti samalla koneella, koska pasuuna on useamman vuoden uudempi (1997, 1998?). Oletan kuitenkin että saman ikäisinä Audi on kalliimpi.
-
- -
- Viestit: 472
- Liittynyt: 23.7.2003 8:15
ekan tota koppaa oleva haldexi näköjään tuli vastaan:)..tai sitten omistaja ei tiedä millä oikeasti ajelee.
vw ja audi molemmat kokeiltu ja vw vie gasoo 2litraa/100 enemmän oli kaupunki tai maantie. Äänet v6 kivemmat ja sisätilat isommat ku audissa. Laatuvaikutelma aika sama. Audi kuitenkin selkeesti sporttisemman olonen ihan joka asiassa käytökseltään ja muilta ominaisuuksilta. Varmasti ihan tietosesti toi passat on tehty tollaseksi kukaan ei näe, eikä kuule, eikä tunne mitään kun sillä ajaa tai sellasen näkee. Tarpeen vaatiessa menee poikittain ja ympäri kaasulla ja pystyy kiusaamaan gti autoja. Audi taas tuplaputkineen yrittää olla jotain olematta kuitenkaan juuri mitään(juu passatis myös tuplat, mutta piilossa).
Jakohihnaremppa +1te ja kaikki huoltohommat käytännössä passatissa kalliimpia, kuten myös vakuutusmaksutikin. Jos itse valitsisin ja kyseessä olisi toi vanhakoppa audi, niin passat tulis kyllä uudelleen perheeseen huolimatta noista isommista kuluista.
vw ja audi molemmat kokeiltu ja vw vie gasoo 2litraa/100 enemmän oli kaupunki tai maantie. Äänet v6 kivemmat ja sisätilat isommat ku audissa. Laatuvaikutelma aika sama. Audi kuitenkin selkeesti sporttisemman olonen ihan joka asiassa käytökseltään ja muilta ominaisuuksilta. Varmasti ihan tietosesti toi passat on tehty tollaseksi kukaan ei näe, eikä kuule, eikä tunne mitään kun sillä ajaa tai sellasen näkee. Tarpeen vaatiessa menee poikittain ja ympäri kaasulla ja pystyy kiusaamaan gti autoja. Audi taas tuplaputkineen yrittää olla jotain olematta kuitenkaan juuri mitään(juu passatis myös tuplat, mutta piilossa).
Jakohihnaremppa +1te ja kaikki huoltohommat käytännössä passatissa kalliimpia, kuten myös vakuutusmaksutikin. Jos itse valitsisin ja kyseessä olisi toi vanhakoppa audi, niin passat tulis kyllä uudelleen perheeseen huolimatta noista isommista kuluista.
Eikös VW ole 4motion vai syncro eli = Haldex
Ei.
Passatin syncro on visko.
Ei aina.
Kaikki 3b/3bg passatit on Torsen nelikkoja riippumatta siitä lukeeko kontissa Syncro tai 4 Motion.
Kyllä.
Mun Passatissa on ainakin Haldex (vm 2002)
Ei ole. Siellä on Torsen.
Tämä on käyty läpi jo monta kertaa, mutta kertauksena vielä:
VAG-konsernin nelivedot on toteutettu viskolla, Haldexilla tai Torsenilla. Auton mallimerkintä (quattro, syncro, 4motion, jne) ei kerro mitään muuta kuin sen että takapyörille välitetään voimaa jotenkin. Se ei kerro käytetystä tekniikasta mitään. Jos autossa on kone pitkittäin (esim A4, A6, 3B Passat, jne), voimansiirrosta löytyy Torsen. Jos taas kone on poikittain (uusi Passat, A3, Golf, Leon, Octavia, jne), silloin voimansiirrosta taka-akselille huolehtii Haldex, tai vanhemmissa vehkeissä visko.
ok sovitaan niin
Ittelle ei oo välii mikä siel on, kunhan pelaa :)
Huoltokirjassa vaan puhuvat Haldex-suodattimen vaihdosta..
Itse lukosta ei löydy sanan sanaa
Edit: OK, puhutaan sitten voimansiirrosta
Huoltokirjassa vaan puhuvat Haldex-suodattimen vaihdosta..
Itse lukosta ei löydy sanan sanaa
Edit: OK, puhutaan sitten voimansiirrosta
Viimeksi muokannut JN_Nikke, 18.11.2005 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 472
- Liittynyt: 23.7.2003 8:15
Panu kirjoitti:Tuosta listasta unohtu vielä 80-luvulla Audissa ja Passatissa käytetty tavallinen lukolla varustettu keskitasauspyörästö (kiinteä 50/50 voimanjako).
Missä Passatissa tuota on käytetty? Siis malli/moottori etc. Kun en ole tuollaisesta kuullutkaan, olisi hyvä tietää.[/quote]
EDIT: Lainaus korjattu.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa