1,8 -94 ventoa ostamassa, vinkkejä...?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 3.8.2004 22:37
1,8 -94 ventoa ostamassa, vinkkejä...?
Eli mitäs vikoja noissa yleensä on..
Kohteita mitkä kannattaa tarkistaa...?
Kiitoksia etukäteen :)
Kohteita mitkä kannattaa tarkistaa...?
Kiitoksia etukäteen :)
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 3.8.2004 22:37
Kannattaa lukea kaikki Golf III-jutustelut, pätevät yhtälailla Ventoonkin. Esim.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=42975
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=42975
Noh, tota noin... Etulokasuojien taakse ja sisään kerääntyy kaikenlaista mutaa, joka pääsee rauhassa muhimaan siellä. Tuon scheissen määrän voit tarkistaa kurkistamalla esim taskulampun kanssa avaamalla etuovet niin että pääset saranapuolelta kurkistamaan "pellin taakse". Kynnyskotelojen kunto kannattaa tarkistaa koputtelemalla ja ovien alaosat. Jos alkuperäinen pohjamassaus on päässyt puhkeamaan, on sielläkin todennäköisesti ruostetta.
Koputtele pakoputkea auton alapuolelta. Kuulet jos katissa on lähtenyt sisuskalut liikkeelle.
Tekniikan puolesta kannattaa varmistaa että vaihdelaatikko on ehjä. Kaikki vaihteet kyteytyy hyvin ja pysyy päällä, tiedäthän... Varsinkin 2- ja 3-vaihteella saattaa kuulua ulinaa. Tämän kyllä huomaa kun tulee kakkosella moottorijarrutuksella liikennevaloihih. Jos pitää vähääkään ääntä, tinkaa het niin pirusti. (Vika ei kuitenkaan välttämättä ole fataali - joskus ulisevalla laatikolla voi ajaa 100 000km ilman ongelmia - kunhan siellä on öljyä). Kytkin ei saa luistaa, siellä on sitten öljyä joko laatikon tai koneen puolelta jos näin käy (toki se voi olla vain kulunutkin)
Jos tyhjäkäynti on röpöttävää tai auto meinaa nykiä risteyksistä lähdettäessä ja koslaa on sahattava käyntiin tavallista pitempään, on syy todennäköisesti imusarjan kumilaipassa tai jostain alipaineletkusta (jarrutehostimen letku on varmasti puhki joka tapauksessa).
Sitten jos tuntuu että iskareita ei ole vaihdettu 100tkmiin niin niistä lisää tinkausta. Helppo vaihtaa itse, mutta vaatii vielä pyörien suuntauksen. Kuuntele kolinoita ajaessa töyssyihin, edessä todennäköisesti kolisee alapallot, raidetangonpäät ja iskarien yläkiinnitys. Jos vetelee kovasti kiihdytettäessä ja jarruttaessa niin puslatkin pitää vaihtaa. Taka-akselilla kolisee kuluneet puslat (ikävät vaihtaa itse).
Tietty kone ei mahdottomasti saa syödä öljyä, muuten on kattikin lopulta vaarassa hajota. Koneen takaosan kosteus lienee melko luonnollista (niitä ei kukaan kuitenkaan jaksa pyyhkiä pois sieltä). Kuuntele käyntiääniä ja jos pääset irroittamaan kiila- ja moniurahihnan niin saa summittaisen kuvan ohjaustehostimen pumpun, vesipumpun ja laturin kunnosta heiluttelemalla niitten hihnapyöriä (ja tietysti ääniä kuuntelemalla).
Eikös se niin ollut että tässä 8v-koneessa ei varsinaista katastrooffia tule jos jakohihna paukahtaa? Pysäyttää matkanteon jokatapauksessa.
Niin, ja jos tuulilasi on todella naarmuinen, siitäkin pitää tingata taas niin pirusti. Maksaa nimittäin n.300-350e uusi paikalleen laitettuna.
Ei kait siinä... Perusteellinen koeajo mielellään useamman valppaan silmä- ja korvaparin kanssa ja kylmää päätä. Jos tuntuu ettei kaikki ole kohdillaan, niin unohda koko peli. Ei nimittäin kannata ostaa mitään pommia vaikka kuinka halpa olisi - rahaa nimittäin saat uppoamaan ainakin miljoonan siihen + työajat. Tarjolla on hyviäkin yksilöitä jos jaksaa etsiä.
Koputtele pakoputkea auton alapuolelta. Kuulet jos katissa on lähtenyt sisuskalut liikkeelle.
Tekniikan puolesta kannattaa varmistaa että vaihdelaatikko on ehjä. Kaikki vaihteet kyteytyy hyvin ja pysyy päällä, tiedäthän... Varsinkin 2- ja 3-vaihteella saattaa kuulua ulinaa. Tämän kyllä huomaa kun tulee kakkosella moottorijarrutuksella liikennevaloihih. Jos pitää vähääkään ääntä, tinkaa het niin pirusti. (Vika ei kuitenkaan välttämättä ole fataali - joskus ulisevalla laatikolla voi ajaa 100 000km ilman ongelmia - kunhan siellä on öljyä). Kytkin ei saa luistaa, siellä on sitten öljyä joko laatikon tai koneen puolelta jos näin käy (toki se voi olla vain kulunutkin)
Jos tyhjäkäynti on röpöttävää tai auto meinaa nykiä risteyksistä lähdettäessä ja koslaa on sahattava käyntiin tavallista pitempään, on syy todennäköisesti imusarjan kumilaipassa tai jostain alipaineletkusta (jarrutehostimen letku on varmasti puhki joka tapauksessa).
Sitten jos tuntuu että iskareita ei ole vaihdettu 100tkmiin niin niistä lisää tinkausta. Helppo vaihtaa itse, mutta vaatii vielä pyörien suuntauksen. Kuuntele kolinoita ajaessa töyssyihin, edessä todennäköisesti kolisee alapallot, raidetangonpäät ja iskarien yläkiinnitys. Jos vetelee kovasti kiihdytettäessä ja jarruttaessa niin puslatkin pitää vaihtaa. Taka-akselilla kolisee kuluneet puslat (ikävät vaihtaa itse).
Tietty kone ei mahdottomasti saa syödä öljyä, muuten on kattikin lopulta vaarassa hajota. Koneen takaosan kosteus lienee melko luonnollista (niitä ei kukaan kuitenkaan jaksa pyyhkiä pois sieltä). Kuuntele käyntiääniä ja jos pääset irroittamaan kiila- ja moniurahihnan niin saa summittaisen kuvan ohjaustehostimen pumpun, vesipumpun ja laturin kunnosta heiluttelemalla niitten hihnapyöriä (ja tietysti ääniä kuuntelemalla).
Eikös se niin ollut että tässä 8v-koneessa ei varsinaista katastrooffia tule jos jakohihna paukahtaa? Pysäyttää matkanteon jokatapauksessa.
Niin, ja jos tuulilasi on todella naarmuinen, siitäkin pitää tingata taas niin pirusti. Maksaa nimittäin n.300-350e uusi paikalleen laitettuna.
Ei kait siinä... Perusteellinen koeajo mielellään useamman valppaan silmä- ja korvaparin kanssa ja kylmää päätä. Jos tuntuu ettei kaikki ole kohdillaan, niin unohda koko peli. Ei nimittäin kannata ostaa mitään pommia vaikka kuinka halpa olisi - rahaa nimittäin saat uppoamaan ainakin miljoonan siihen + työajat. Tarjolla on hyviäkin yksilöitä jos jaksaa etsiä.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 3.8.2004 22:37
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 3.8.2004 22:37
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 3.8.2004 22:37
90tkm on vaihtoväli. tietäiskö joku muuten jos tuo 90tkm EI täyty moneen vuoteen niin olisko mitenkään vuosilla määritetty. Olen kuullut että vaihtoväli olisi 90tkm tai 6vuotta? kumihan tunnetusti haurastuu.
Viimeksi muokannut k@rtsa, 28.10.2005 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa