tekniikka 1,6-1,8

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

opel
-
Viestit: 44
Liittynyt: 2.2.2004 11:51

tekniikka 1,6-1,8

ViestiKirjoittaja opel » 5.10.2005 15:00

elikkäs mitä muutoksia vaaditaan jettaan kun koneena on nyt 1,6 ja olisin vaihtamassa tilalle 1,8.esim onko jarruissa mitään eroa

meo.sukuvaara
-
Viestit: 607
Liittynyt: 23.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja meo.sukuvaara » 5.10.2005 15:28

ei ole muuta eroa ku koneen koko! :) ei muuta ku vaihda vaan. ei niistä edes näe päälle päin minkä kokonen kone on kyseessä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 5.10.2005 19:59

Eroa ainakin -84 on niin etujarruissa, kuin jarrutehostimessakin, 1.8:ssa on isompi tehosti ja paksumpi levy. Levyjä tosin myydään usein vain yhtä kokoa, eli sitä paksumpaa... ennen on saanut ainakin merkkiliikkestä kahta paksuutta.

Jaa mistä tiedän, no olen moisen swapin tehnyt aikanaan ja VW:n osakalvoista nuo tongittiin. Tosin sitä konetta ei sitten taas erota kukaan päällepäin, mikä se on, jos ei ole kovasti perehtynyt VW:n koneisiin. 1.6:ssa lukee nimittäin usein 1.8 lohkon kylessä kissan kokosilla kirjaimilla. Itse hiukan ihmettelin, kun kaavin mössöt koneen kyljestä pois ja siellä olikin 1.8 valu.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 5.10.2005 20:36

1.6:ssa lukee nimittäin usein 1.8 lohkon kylessä kissan kokosilla kirjaimilla
Ei lue kaikissa, myös 1.6:sta on näkynyt tämänkin foorumin kuvissa.

Mutta yhtä kaikki, koneen kokoa ei näe päällepäin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa