bensapumppuko rikki jetassa ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Corpse78

bensapumppuko rikki jetassa ?

ViestiKirjoittaja Corpse78 » 10.8.2005 12:22

eli jetassa seuraava vikaa kun bensaa on tankissa jäljellä noin 20 litraa niin tuntuu kuin bensa olis lopussa ku alkaa ja nykimään ja sammuu, mutta sitte tankki on täydempänä niin ei mitään ongelmaa niin ja kyseisen vian alkaessa bensapumppu pitää kummalista ujellusta. sori tekstin sekavuus...

Minusta tuo pumpun ujellus ei ole normaalia...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 10.8.2005 15:47

Kyllähän tuo kuullostaa siltä, että bensapumppu ei saa bensaa ja alkaa sen takia ujeltamaan. Onkos tuossa autossasi kaksi bensapumppua vai yksi? Jos kaksi niin se tankissa oleva voi olla viallinen.

Tankin sisällä oleva pumppu on tuollainen ainakin GTI golfeissa: http://ffp-motorsport.com/tuning/pumput.php?id=1

Ja auton pohjassa tai konehuoneessa voi olla joku tuontapainen pumppu: http://ffp-motorsport.com/tuning/pumput.php?id=2

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 10.8.2005 18:59

Tuon mallin jetassa on pohjassa sellainen mahottoma iso murikka se pumppu ja sen vieressä bensansuodatin jota ei yleensä ole koskaan vaihettu.. se kannattaa vaihtaa ihan ekana, seuraavana kannattaa lorauttaa tankkiin purkki tai pari puhistusainetta ja kunnon loraus 2t-öljyä.. samalla kannattaa tarkastaa ne letkut siitä pumpun ympäriltä ne tekee molemmin puolin pumppua semmoset mutkat ja ovat lutussa..

Ja siirtopumppu voi toki olla viallinen, mutta aika harvinaista on niiden vikaantuminen kyllä..

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 24.9.2005 19:39

Itselläni on Corradossa samaa vikaa (2.0 16v), bensaa kun on tankissa enempi toimii ok. Mutta vastaavat oireet tulevat sitten kun tankki on vajaampi. Alkaa pumppu huutaman ja lopulta auto nykii ja hyytyy. Bensapumppu ja suodatin vaihdettu, voisiko vika olla sitten siinä polttoaine tankin sisällä olevassa siirtopumpussa vai onko tankissa jotain roskaa tjsp ? Apu olisi tarpeen, hollannin reissu edessä ja ei mielisi jäädä tienpäälle.

Myös kun auton käynnistää (polttoaineen määrästä riippumatta) käy kone hetken röpöttämällä (ihan kun kävisi kolmella) ja sitten normalisoituu.

@ Corpse78 -> Saitko oman vikasi korjattua ?

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 24.9.2005 21:27

puhistusainetta tankkii, kuulostele onko se ihan hengissä se tankissa oleva. saattaa jossain olla letku rutussa. ite pitää passatista tutkii noi letkut/ suodattimet huomenna, haisee bensa auton ympärillä.... pitää varmaan palovakuutus ottaa

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 25.9.2005 10:21

Onko kaikissa (mk2/mk3) ruisku volkkarien tankeissa oleva siirtopumppu samanlainen ? Että jos sellaisen käytettynä löytäisi, tankki itsessään taitaa olla erilainen golfissa kuin corradossa ?

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 26.9.2005 23:55

Onko G60 siirtopumppu samanlainen kuin 16v kr ? Semmoinen olisi tarjolla..

Corpse78

ViestiKirjoittaja Corpse78 » 27.9.2005 13:27

En ole saanu korjattua vielä ku en oo joutanu autoa tässä rassailleen kun on ollut muita kiireitä, mutta jos tilanne edistyy

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 28.9.2005 13:37

Oliko kellään tietoa tuosta siirtopumpun yhtäläisydestä g60 ja 16v välillä ?

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 28.9.2005 23:11

Noniin, tänään otin tuon siirtopumpun irti ja annoin sille suoraan akulta virtaa, ei pihaustakaan. Eli pumppu tosiaan on rikki. Sitten soitto Laakkoselle ja tiedustelin pumppujen yhtäläisyyttä eri mallien välillä ja sama pumppu on mm. 89-92 16v golffeissa ja samanikäisissä jetoissa, 16v corradon lisäksi.

Käytetty pumppu löytyi puhelintiedustelun jälkeen Benecarsilta ja toimitus tänne viroon ei ollut ongelma, joten loppuviikosta pitäisi taas auton pelata normaalisti.

Bluevw
-
Viestit: 115
Liittynyt: 24.7.2003 7:41

ViestiKirjoittaja Bluevw » 28.9.2005 23:26

1.3 monipisteruiskussa on kans just saman näköinen toi tankin sisällä oleva pumppu. Liitin neljällä pinnillä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa