Moottorityypin merkintä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

Moottorityypin merkintä

ViestiKirjoittaja Kepa » 27.9.2005 15:06

Onko itse lohkossa merkintää mootorin tyypistä ? Siis 16v KR ja PL ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.9.2005 15:09

Itekin pari viikkoa sitten etsin merkintää oikein peilin kanssa eikä löytynyt.

Eikös se pitäisi olla lohkossa ylhäällä kahden oikeanpuoleisen sylinterin välissä. Etupuolella. Tietty kuljettejan paikalta laskettuna...

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 27.9.2005 15:46

jotain kirjaintahan tuol on niin maan perkeleesti

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 27.9.2005 17:43

Tässä pari kuvaa koneesta, itse en löytänyt merkintää. Tiedän vain että ei ole alkup, corradon kone. Että oli jo Hollannissa vaihdettu !



Kuva

Kuva

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 27.9.2005 18:01

Kuvassa on KR -moottori, sitä ei kyl mielestäni lue missään päin moottoria.

http://ffp-motorsport.com/tuning/moottorit/kr.php
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_KR-moottori


Kuva

Ohjauspaineensäädintä (8.) ei löydy PL:stä, samaten mm. määräjakaja (3.) on hiukan erilainen.
Viimeksi muokannut Tuomas, 27.9.2005 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 27.9.2005 18:09

Tuossa hiffasin että ei KR mootorit ole 1.8l kun omani on 2.0l ? Pitäisi ostaa varaosia joka on kohtuu hankalaa kun ei tiedä moottorin tyyppiä :(

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 27.9.2005 18:11

Njoo, sit se on kenties 2.0 16v jota on myyty mm. Jenkkeihin.. Ei se ainakaan ABF-moottorilta näytä mitä taas on mm. Golf mk3 16v:ssä (2.0 16v).

Taitaa olla 9A se jenkkikoneen koodi.
Viimeksi muokannut Tuomas, 27.9.2005 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.9.2005 18:11

Tuossa ekassa on tuo vanhemman KR:n imusarja. Koska se vaihtui ja oliko PL:ssä aina tuo?

Onko PL:n määränjakajassa enempi johtoja kun tuossa?

Ja tuossa on muuten toi tyhjäkäyntiventtiili samannäköinen kun PL:ssä. Mun KR:ssä ei oo tonnäköinen.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 27.9.2005 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 27.9.2005 18:12

PL:ssä on pari vähemmän, kun tuota 8. osaa ei ole olleskaan eli sinne ei mene bensaletkuja.

Katso kannen osanumero, siitä varmaan selviää parhaiten.
Viimeksi muokannut Tuomas, 27.9.2005 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 27.9.2005 18:13

Voisiko olla kenties passatista ?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 27.9.2005 18:14

Voi olla, siinä on ollut 9A:ta.

Virranjakajan tiiviste on ainakin vaihdon tarpeessa :) http://ffp-motorsport.com/tuning/distseal.php

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.9.2005 18:16

Katso kannen osanumero, siitä varmaan selviää parhaiten.
Eikös jossain vaiheessa 9A:ssa ja PL:ssä oo sama kansi?

PL:ssä on pari vähemmän, kun tuota 8. osaa ei ole olleskaan eli sinne ei mene bensaletkuja.
Ohjauspaineensäädin?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 27.9.2005 18:18

Kaikki on toki mahdollista, mutta käsittääkseni 9A:ssa (ainakin jenkkimalleissa) on paljon pienemmät imukanavat, siis selvästi. Asiasta on ollut paljon juttua/kuvia VWVortexin puolella siitä kuinka 1.8 16v kannet virtaa paljon paremmin kuin 2.0 16v kannet). Puhutaan siis vanhoista kansista, ei esim ABF:stä.

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 27.9.2005 18:18

Juu huomasin tuon vuodon kun tutkiskelin jakan kantta :) Eli onko tuo kansi PL mallinen ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.9.2005 18:19

No se selviää osanumerosta...

Ja jos PL/9A-kansi on joskus sama niin toinen on 1,8 ja toinen 2,0...

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 27.9.2005 18:21

Hmm, eli uskaltaisiko sitä ostaa osat passatin mukaan... taitaa ainakin jakan kansi olla eri malleissa erilainen ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.9.2005 18:32

Mitä osaa sä sit tarvit?

Kato varaosanumero uusittavista hilppeistä ni ainakin löytyy.

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 27.9.2005 18:38

Mitä osaa sä sit tarvit?


Jakan kansi,pyörijä, puola, tulpat,johdot, näin alkuun. Ja se varaosanumero on ilmeisesti siinä kannessa sisäpuolella ? Tai sitten otan osan mukaan kauppaan :)

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 27.9.2005 22:27

Noi osat on varmaan samat kaikissa kolmessa (kr, pl ja 9a).

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 3.10.2005 16:13

Kävin korjaamolla näyttämässä autoa ja mottori paljastui 1.8 16v KR K-Jetronic . Eli ei ollutkaan 2.0 kuten auton myyjä kertoi. Eli tuolla moottorilla tehtiin Corradoa 89-92 . Onneksi selvisi :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.10.2005 16:21

Mistä tuo nyt sitten selvisi?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 3.10.2005 16:37

Kyllä se moottorikoodi lukee lohkon etupuolella, yleensä se vaan on ruosteen peitossa. Esim *KR123456* numeroiden määrää en muista, mutta kyseessä kuitenkin sarjanumero. Numero löytyy 3- tai 4-pytyn imuputken kohdalta, siinä on sellanen tasanen koneistettu kohta.

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 3.10.2005 17:12

Juu eli juuri tuo moottori koodi raaputettiin ruosteen alta esiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa