Golf 1 GTDi -84/ TRP Syncro Doka -90
Valvoja: ffp jäsenet
Itse olen sivulistan kiinnikkeet hakenut lähimmästä tarvikeliikkeestä.
Sopisiko kromiset listat kuitenkin paremmin maskin ympärille? Jos haluat pitää tuollaisena, minulta löytyisi orkkis maskimerkki punaisella GTI -tekstillä.
Noista ristikkovaloista tulee mieleen -70 -luvun lopun rataversiot GTI -golfeista, joilla luotiin mallin urheilullista imagoa.
Maskin takana olevat pystyrivat kannattaa maalata mustaksi. Sopisiko korinväriset peilit kokonaisuuteen? Kun tuo ssa on nuo tummat etuvilkut, oletko harkinnut maalata etupuskurin ylä- ja alaosaa korin väriin ja jättää keskiosa mustaksi (Photoshoppia peliin...)?
Tuollainen vaunu kelpaisi itsellekin.
Sopisiko kromiset listat kuitenkin paremmin maskin ympärille? Jos haluat pitää tuollaisena, minulta löytyisi orkkis maskimerkki punaisella GTI -tekstillä.
Noista ristikkovaloista tulee mieleen -70 -luvun lopun rataversiot GTI -golfeista, joilla luotiin mallin urheilullista imagoa.
Maskin takana olevat pystyrivat kannattaa maalata mustaksi. Sopisiko korinväriset peilit kokonaisuuteen? Kun tuo ssa on nuo tummat etuvilkut, oletko harkinnut maalata etupuskurin ylä- ja alaosaa korin väriin ja jättää keskiosa mustaksi (Photoshoppia peliin...)?
Tuollainen vaunu kelpaisi itsellekin.
Webistä löytyi tällainen originaali alkuperäisillä GTI/GTD -mallin aluvanteilla.
Tuo alkuperäinen maski löytyy allekirjoittaneen varastosta. Valmistaja Hella, VW:n tarra takana. Tosin, on siinäkin paikka volkkarin merkille.[/url]
Nyt on maskiin vaihdettu oikea musta vw merkki maalatun tilalle, oikeasti tuossa alunperin kuuluis olla lisävalomaski.
Matolaatikossa on muutamia kuvia autosta listat paikallaan.
Takavalot ja etuvilkut tuli myös tilattua samaa sarjaa ajovalojen kanssa eli
kirkkaat vilkut eteen tumalla lasilla ja taakse kirkkaat puna valkoiset valot.
Lainasin kaverin G-Tech kiihtyvyys mittaria ja parilla yrityksellä sain 0-100km/h ajaksi 7.6sek.
Matolaatikossa on muutamia kuvia autosta listat paikallaan.
Takavalot ja etuvilkut tuli myös tilattua samaa sarjaa ajovalojen kanssa eli
kirkkaat vilkut eteen tumalla lasilla ja taakse kirkkaat puna valkoiset valot.
Lainasin kaverin G-Tech kiihtyvyys mittaria ja parilla yrityksellä sain 0-100km/h ajaksi 7.6sek.
Onhan niissä mutta se on teippiä ja ei vielä ole löytynyt saman näköistä teippiä suomesta. Se on semmoista vinyli jäljitelmää. Enklannissa olis yks kaveri/llike jolla löytyy oikealaiset teipit autoon.
http://www.vwturbo.co.uk/
Tuolta niitä löytyy, tulee vaan aika kalliiksi siirtää rahaa englantiin niin hinta pompsahtaa aika kivasti teipeille.
Antennin piiska on liian pitkä se ei ole alkuperäinen, löytyy kyllä semmoinen 10cm musta pätkä(tuning) mutta ei sillä radio kuulu :)
Takavalojen väliä ei maalata mustaksi, tulee kirkas punaiset valot niin musta näyttäis siinä rumalta.
http://www.vwturbo.co.uk/
Tuolta niitä löytyy, tulee vaan aika kalliiksi siirtää rahaa englantiin niin hinta pompsahtaa aika kivasti teipeille.
Antennin piiska on liian pitkä se ei ole alkuperäinen, löytyy kyllä semmoinen 10cm musta pätkä(tuning) mutta ei sillä radio kuulu :)
Takavalojen väliä ei maalata mustaksi, tulee kirkas punaiset valot niin musta näyttäis siinä rumalta.
Tehomittaus suoritettu
Eli mahdollisen mittavirheen huomioon ottaen siellä on tehtaan lupaamat 95kW/168Nm.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 25.10.2005 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Tässä on 2 parasta aikaa:
ET-15.696 Nopeus-141.23 Reaktio-0.707 60ft-2.474 330ft-6.614 660ft-10.120 990ft-19.201
ET-15.730 Nopeus-142.35 Reaktio-1.149 60ft-2.539 330ft-6.680 660ft-10.184 990ft-16.880
Varmaan olisi saanut jonkun kympin pois ajoista jos olisi kerennyt ajamaan enemmän, mulla piti lähteä kello 14 jälkeen pois.
ET-15.696 Nopeus-141.23 Reaktio-0.707 60ft-2.474 330ft-6.614 660ft-10.120 990ft-19.201
ET-15.730 Nopeus-142.35 Reaktio-1.149 60ft-2.539 330ft-6.680 660ft-10.184 990ft-16.880
Varmaan olisi saanut jonkun kympin pois ajoista jos olisi kerennyt ajamaan enemmän, mulla piti lähteä kello 14 jälkeen pois.
Hieno golffi, tuo on kyllä originaalina todella hieno näky. Tuota tuli ihasteltua tuolla Sunday on Racetrack:ssä Ahvenistolla. Hyvinhän tuo näytti radalla viihtyvän.
Noita 15" peltivanteita ihmettelin itsekkin kun en ole moisiin törmännyt ennen. Mutta selvisipä sekin mistä ovat peräisin. Oma veikkaus olisi ollut joku Country Golf tai Rallye -mallin vanteet.
Näitä lisää.

Noita 15" peltivanteita ihmettelin itsekkin kun en ole moisiin törmännyt ennen. Mutta selvisipä sekin mistä ovat peräisin. Oma veikkaus olisi ollut joku Country Golf tai Rallye -mallin vanteet.
Näitä lisää.
G60 corraadossa ja passatissa on noita 15 peltivanteita. Radalla meni ihan mukavasti, mutta noissa saksan kitkarenkaissa ei enää olle oikein pitoa :(
Meinasi alkaa luistaan dynollakin nuo renkaat. Ens kesäksi on löytynyt oikein 15" aluvanteet, jos niille hommais sitte 195/45-15 renkaat.
Yhä enemmän on alkanut mietityttään jos hommais ne alkuperäiset teipit kylkiin ja takalasin ympärille, jotenki auto on alastoman näköinen ilman niitä.
Meinasi alkaa luistaan dynollakin nuo renkaat. Ens kesäksi on löytynyt oikein 15" aluvanteet, jos niille hommais sitte 195/45-15 renkaat.
Yhä enemmän on alkanut mietityttään jos hommais ne alkuperäiset teipit kylkiin ja takalasin ympärille, jotenki auto on alastoman näköinen ilman niitä.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 2.10.2005 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24.7.2003 0:08
perhanan hieno :)
itse vasta mk1 projektia aloittelen, tekisi mieli myäs etsiä 16v tekniikka keulalle, mutta miten iso homma se on asentaa perus 1.6 kaasarin tilalle?
cabriolet ei ole suunniteltu tehokkaalle koneelle, mutta kyllä tuo 1.6 kaasari kone aika syvältä on...
nyt vaan paljon osia ensin etsinnässä, ja ei tunnu oikein löytyvän :/
itse vasta mk1 projektia aloittelen, tekisi mieli myäs etsiä 16v tekniikka keulalle, mutta miten iso homma se on asentaa perus 1.6 kaasarin tilalle?
cabriolet ei ole suunniteltu tehokkaalle koneelle, mutta kyllä tuo 1.6 kaasari kone aika syvältä on...
nyt vaan paljon osia ensin etsinnässä, ja ei tunnu oikein löytyvän :/
Hieno! kattotelineet kuuluu kupliin..ulkokuori näyttää TÄYSIN valmiilta, suosittelen G60 konepellin alle. Pikkusen v-mäinen laitettava mutta kuitenkin ;)
ps. muistuu mieleheni nyt ex-sikafeikkigtimk1 ASU-737 rekkarilla, nyyh. Joku ajoi sen solmuun SLN:n pääraitilla ja sen jälkeen en olekaan kuullut siitä mitään..ei ois pitänt myyä.
ps. muistuu mieleheni nyt ex-sikafeikkigtimk1 ASU-737 rekkarilla, nyyh. Joku ajoi sen solmuun SLN:n pääraitilla ja sen jälkeen en olekaan kuullut siitä mitään..ei ois pitänt myyä.
Tankinkorkki on tarkoitus eloksoida mustaksi talven aikana ja muutenkin yrittää vältää kiiltävää :) Kattoteline nyt vaan on tarpeellinen jos meinaa kesällä liikkua perheen kanssa, on se niin tilava tuo Golffi. Penkit on uudet Reacaro LX:t ja takapenkki menee verhoilijalle talvella, tulee samaan tyyliin etupenkkien kanssa. Teipit on tarkoitus hommata talven aikana kylkiin ja takalasin ympärille mutta ensin varmaan auto käy uudelleen maalattava, en ole täysin tyytyväinen maalipintaan ja on tullut jo muutamia jälkiä kylkiin. Moottori nyt pysyy 16v:nä sen on todettu hyväksi (katsastusetäkin hyväksyy tämän yhdistelmän), koojetti saa luvan väistyä megaruutan tieltä lähiaikoina. Ja kiitoksia kannustavista kommenteista.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
jep jep.. oululaisia ollaan taas sitte eikä lähetä olleskaan pois sieltä. olis kyllä tarkoituksena päästä buggage runiin lähtee ja olishan se näyttävää ku olis kolmen valkoisen ykkösen letka, kait sitä saa siihen mennessä uudenkoneen pelittää, konehuoneen maalattua ja ehkä sisustaaki pikkasen näpelöityä..
Nyt on taas päästy vähän räplään autoa, jarruja olisi tarkoitus päivittää vähän paremmiksi. Eteen tulee G60 280mm jarrut ja taakse 16v GTI:n 226mm levyjarrut.
Tässä jarrujen osat maalattuna.
Taka jarrulevyt
Etu jarrulevyt
Ja megaruutta projektikin on edennyt johtosarjan teolla ja antureiden hommaamisella.
Tässä jarrujen osat maalattuna.
Taka jarrulevyt
Etu jarrulevyt
Ja megaruutta projektikin on edennyt johtosarjan teolla ja antureiden hommaamisella.
Nyt on tehty mega ruutalle johtosarja, relayboardin sujautin 16 venasen omaan ohjainlaite boxiin. Pystyin käytämään omaa liitintä boxista johtosarjalle.
Ja asiaan kuuluva kuva, sulakkeet ja releet asensin toiseen päähän boxia. Jätin 2,5 metriset hännät johtosarjaan niin pätkii sitten sopivaksi asennuksessa.
Vielä pitäisi keksiä millaiseen johtosukkaan nuo johdot pujoitaisi konehuoneen puolella.
Ja asiaan kuuluva kuva, sulakkeet ja releet asensin toiseen päähän boxia. Jätin 2,5 metriset hännät johtosarjaan niin pätkii sitten sopivaksi asennuksessa.
Vielä pitäisi keksiä millaiseen johtosukkaan nuo johdot pujoitaisi konehuoneen puolella.
Tuo kurkkuputki on sitten vihon viimmeistä tavaraa, jos johdot pääsee liikkumaan sen sisällä. Syö eristeet melkoisen tehokkaasti puhki. Liimapintainen kutistesukka on ihan ok, mutta *ittumainen alkaa muuttamaan tai korjaamaan johtosarjaa sen jäljiltä.
Ihan toimiva suojaus tohon päälle on IMHO aivan tavallinen musta johtosukka. Liittimien juureen yms. haaroitusten päälle joko maila erkkaria, tai sitten tuota liimapintaista kutistesukkaa.
Ihan toimiva suojaus tohon päälle on IMHO aivan tavallinen musta johtosukka. Liittimien juureen yms. haaroitusten päälle joko maila erkkaria, tai sitten tuota liimapintaista kutistesukkaa.
VPV-Motorracing myy ainakin tuommosta suojapunosta, itse löysin töistä muutaman metrin kyseistä tavaraa.
Kannattaa noita sähkövarusteita tiedustella alan liikkeistä ennemmin ku jostain "motorraasing" putiikeista, on ainakin katteissa eroja...
Yks monipuolinen tukku (joka myy yksityisillekin) on tampereen sähköpalvelu, laajat valikoimat kaikkea...
Yks monipuolinen tukku (joka myy yksityisillekin) on tampereen sähköpalvelu, laajat valikoimat kaikkea...
Nyt on megaruutakin asennettu ja autokin lähti vieläpä käyntiin :) Sytkää ei vielä uskalla asentaa ennenkuin on vähän säädetty polttoaine puolta.
Nyt odotellan sitten Innovaten laajakaista lamdaa että kolahtaa postista. Sitten pääsee säätämään oikein kunnolla. Taka-akselin ja etu tukivarret vien hiekka puhallutukselle, sitten pääsee asentamaan taakse levyjarrut. Pakoputkesta pitää vielä muokata etu- ja keskiosaa että saadaan lamda mahdollisimman lähelle konetta.
Nyt odotellan sitten Innovaten laajakaista lamdaa että kolahtaa postista. Sitten pääsee säätämään oikein kunnolla. Taka-akselin ja etu tukivarret vien hiekka puhallutukselle, sitten pääsee asentamaan taakse levyjarrut. Pakoputkesta pitää vielä muokata etu- ja keskiosaa että saadaan lamda mahdollisimman lähelle konetta.
Nyt on taka-akselikin vaihdettu suoraan (vanha 3mm sisässä oik. puolelta) ja levyjarrut asennettu. Ja pakoputkea on myös muokattu, etuputki lyheni 20cm ja lamdan sai paikan.
Pääsylinterikin vaihtui 22m:seen ja samalla maalattiin etutuki varret ja vakaajat. Pääsylinterille piti tehdä adapteri että sai sopimaan jarru tehostajan kanssa.
Galleriassa lisää kuvia.

Pääsylinterikin vaihtui 22m:seen ja samalla maalattiin etutuki varret ja vakaajat. Pääsylinterille piti tehdä adapteri että sai sopimaan jarru tehostajan kanssa.
Galleriassa lisää kuvia.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uudessa pääsylinterissä tehostajan sisään menevä osa on 22mm pitempi kuin alkuperäisessä. Sorvasin alumiinista väliin holkin 22mm, lyhensin tehostajassa olevia pultteja ja laitoin jatko mutterit väliin. Reijät on siis samalla paikalla. Sylkän ostin motonetistä, vain 49e kun oulussa tarvikeliikkeessä 68e. Jarruneste säiliö piti vaihtaa myös ja jarrupaineen säädin on vakiona Gti:ssä.
Eihän tuo ihan vielä ole valmis radalle pitäisi hommata korkeus/jäkyys säädettävän alusta ja paksumpi takavakaaja niin sitten alkaa nostaan rengasta mutkissa :)
Eihän tuo ihan vielä ole valmis radalle pitäisi hommata korkeus/jäkyys säädettävän alusta ja paksumpi takavakaaja niin sitten alkaa nostaan rengasta mutkissa :)
Kyllä siellä oli takana ihan rumpujarrut oli. GTX scirocossa on paksumpi vakaaja takana juuri kasvaneen jousittamattoman massan takia. Ja muutenkin isot pojat kirjoitteleet että takavaakajan vaihto paksumpaan tärkeämpi kuin etuvakaajan. Edessä on muuten jo valmiina alatuki GTX sicrocossa eli on saksan insinöörit asiaa miettineet aikoinaan. Ja siellähän on poikkituki iskareiden välissä takana.
terse taas, jäi vähän kaivertamaan kun en ole vielä kerinnyt sylkkää aukomaan, Pasi kirjoitit:"Uudessa pääsylinterissä tehostajan sisään menevä osa on 22mm pitempi kuin alkuperäisessä. Sorvasin alumiinista väliin holkin 22mm, lyhensin tehostajassa olevia pultteja ja laitoin jatko mutterit väliin. Reijät on siis samalla paikalla."
Olisiko tuo onnistunut yksinkertaisemmin pätkäsemällä sen 22mm pois akselista vai minkä takia holkin tempasit väliin?
Onko tuo takavakaaja alkup. punaiseksi maalattu vai race-kaupasta ostettu?
Meikäläsen pikkumustassa ei sitä jarrupaineensäädintä ollut vaikka gti-rummut takana , vakaaja jne..liekö ollenkaan alkuperäinen GLI Scirocco :> siksi sekoilin säätimeä kysellessä. Sekin pittää laittaa, prkl. Lisäksi jarruletkut menee vaihtoon, kun pitäs olla narttu-narttu letku G60 satuloille. Mistäs hommasit punosletkut? Motonetista vai ;)
Olisiko tuo onnistunut yksinkertaisemmin pätkäsemällä sen 22mm pois akselista vai minkä takia holkin tempasit väliin?
Onko tuo takavakaaja alkup. punaiseksi maalattu vai race-kaupasta ostettu?
Meikäläsen pikkumustassa ei sitä jarrupaineensäädintä ollut vaikka gti-rummut takana , vakaaja jne..liekö ollenkaan alkuperäinen GLI Scirocco :> siksi sekoilin säätimeä kysellessä. Sekin pittää laittaa, prkl. Lisäksi jarruletkut menee vaihtoon, kun pitäs olla narttu-narttu letku G60 satuloille. Mistäs hommasit punosletkut? Motonetista vai ;)
Ei onnistu katkaista, piti tehdä adapteri kun se ei mahdu tehostajan sisään. Toki jos olisi erillainen tehostaja joka on tarkoitettu tuolle pääsylinterille niin se olisi mahtunut.
Ihan omaksi iloksi maalasin punaiseksi nuo vakaajat eli alkuperäiset ne on. Kaikki muut osat on tullut maalattua mustaksi niin jotain väriä alustaan piti saada :)
Punosletkut hommasin tällä kertaa Osatuonti Junnikkalalta mutta olen ostanut myös APE importista, molemmat oululaisia rallitarvikkeita myyviä yrityksiä.
http://www.ape-import.com
http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi
Ihan omaksi iloksi maalasin punaiseksi nuo vakaajat eli alkuperäiset ne on. Kaikki muut osat on tullut maalattua mustaksi niin jotain väriä alustaan piti saada :)
Punosletkut hommasin tällä kertaa Osatuonti Junnikkalalta mutta olen ostanut myös APE importista, molemmat oululaisia rallitarvikkeita myyviä yrityksiä.
http://www.ape-import.com
http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Corron orkkisalut, meinaatko BBSsiä vai apilavanteita? Ite hommasin apilavanteet kun ats-kopiot ei mahtunut G60 jarruihin..JanneVn aluja himoitsin mutkun äijä ei suostu myymään edes hyvällä rahalla ;) jarruissa edelleen vikaa kun ei meinaan ilmakuplat lähteä millään, liekö uusi pääsylkkä valmiiksi paska, tosin sitä en erikseen ilmannut...investigating..
Laita tosiaan tuoreita kuvia pällisteltäväksi!
Laita tosiaan tuoreita kuvia pällisteltäväksi!
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Hauska idea - tuostahan ei puutu kuin OEM pirelli-vanteet :)
Team ahma -henkisille seuraava idea, kun mk1-projekteja riittää tälläkin voorumilla.
Team ahma -henkisille seuraava idea, kun mk1-projekteja riittää tälläkin voorumilla.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa