1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 1.8.2019 11:05

Moro arvon WolkkariGurut.

Meni Bobcatin toisesta Saksan ihmeestä eli Deutzista kampiakseli poikki joten pitkään muhinut moottoriswappi alkoi tulla ajankohtaiseksi.

Näistä koneista kun kuuluu lähes pelkästään hyvää, ja niitä on edullisesti saatavilla niin olisi ajatus istuttaa semmoinen Katin uudeksi sydämeksi.

Laitteen maksimi kierrokset on 2850 johtuen ajopumpuista, ja tehon tarve 35 heppaa ja enemmän. Nykyisellä hydrauliikalla tuo 35 hepoa riittää juuri, mutta aikeissa olisi kasvattaa työhydrauliikan tuottoa, että saisi jyrsimelle lisää puhtia.

Eli millä kierroksilla herää näissä moottoreissa turbo? Ja millä kierroksilla on max väännöt?
Minä vuonna alkaa tulla ajonestoja ym. elkkua ja voiko ns.digi moottoreita siirtää helposti muuhun kuin orkkis ympäristöön?

E. Turbo ei ole välttis mutta antaa kivan lisän käyntiääneen ja pienentää papatusta kun pakoputki on väkisinkin aikas lyhyt...

Toivon vastauksia ja lisä kyssäreitä, koska asialla on myös ihan pieni hoppu. Koska harvoin koneet hajoaa korjaamon pihalle ja vielä harvemmin sisälle niinkuin tässä tapauksessa...

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja pertti108 » 3.8.2019 13:50

Td helpoin laittaa. Sille riittää muutama johto. Sdi ja tdi vaatii enemmän työtä, mutta tdi on kyllä parempi, hiljaisempi ja muutenki mukavampi moottori. Ei sinne vois laittaa jotaki pienempää moottoria? Tdi:ssä kuitenki on se 90 heppaa minimissään eli sen huudattaminen nuilla kierroksilla tuntus turhalta. 1600 nurkilla ne herää.

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 4.8.2019 10:45

Naapurissa olisi 96vm polon 1y pata. Se on vapari mutta olikohan se 65 heppanen 4200 kierroksella, ja 124 nm vääntö alkaa 2400 rpm, eli pikkasen ylhäältä mutta siltikin alueella on. Nykyisessä deuzissa on 88nm .

Miten tämmöisen turbotus? Yksi pikkuahdin on hyllyssä.

Tämä yksilö on Lucaksen pumpulla...

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja pertti108 » 4.8.2019 12:35

Muutamalla satkulla löydät varmasti läheltäs jonku paremman aihion, eli koko auton. Saat sen ajettua sinne koneen viereen samoilla tulilla.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja htm » 5.8.2019 8:29

No 1Y:n voi turbottaa AAZ:n (td) imu- ja pakosarjan asentamalla hyvin helposti. 1Y:ssä ei vaan ole öljyruiskuja männille ja lucasin pumppu on selkeä miinus. Ei taida olla 1Y:ssä myöskään öljynjäähdytintä suodatinjalassa? Se olisi kyllä hyvä olla olemassa, kun bobcatissa ei paljon ajoviima öljypohjaa jäähdytä.

Kohtuukuntoinen AAZ olisi mielestäni paras aihio, mutta ei niitäkään enää niin helposti löydy. Kaikki ovat vähintään 500 tkm ajettuja. Mutta, jos sellaisen jostain löytää, niin siihen vaan hyvä välijäähy kiinni ja kovaa ajoa. Näköjään nettiautossa on muutamia td-koneisia hintaluokassa alle 500 e.

Onko muuten tyhjäkäyntikierroksilla väliä?

Minun mielestäni td on kyllä selvästi hiljaisempi kuin TDI. Esikammiokoneen ääni on aika paljon pehmeämpi. TDI:t on pääsääntöisesti asennettu autoihin, joissa on parempi äänieristys kuin td:issä, mikä voi hämätä.

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 5.8.2019 16:34

Hyviä pointteja. Eli tuo 1y on selkeesti ns.pikkuauton Mosa, jolla ei ole tarkoituskaan ajaa paljon. Käykö noista öljypohjat ristiin?

Tyhjäkäyntikierroksilla ei ole väliä, ja niitä saanee ruuvattua ylös jos tarvii.

Etukammiokone on tommoseen hyvä juuri pehmeämmän käyntiäänen takia.

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 5.8.2019 16:34

Hyviä pointteja. Eli tuo 1y on selkeesti ns.pikkuauton Mosa, jolla ei ole tarkoituskaan ajaa paljon. Käykö noista öljypohjat ristiin?

Tyhjäkäyntikierroksilla ei ole väliä, ja niitä saanee ruuvattua ylös jos tarvii.

Etukammiokone on tommoseen hyvä juuri pehmeämmän käyntiäänen takia.

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 10.8.2019 21:21

Käykö nämä jouset aaz mosaan?

https://www.ebay.com/itm/NEW-VE-Pump-Fu ... SwT~ZZsaKb

Ja onko vuoden 96 golfin 1.9sissä kaksoismassavauhtipyörä vai normi?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja pertti108 » 11.8.2019 9:50

Jousista en tiiä mutta sen ikäsessä on kova kytkin.

Googleen governor mod..

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 11.8.2019 16:24

pertti108 kirjoitti:Jousista en tiiä mutta sen ikäsessä on kova kytkin.

Googleen governor mod..


Jepppistä. Onko ns.normaali, eli vauhtipyörä kampiakselissa vai joku muu systeemi?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja pertti108 » 11.8.2019 21:02

Ihan normi. Vauhtipyörä kiinni kampurassa.

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 11.8.2019 23:41

Tänks

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.8.2019 2:06

Kansa vaatii leipää, sirkushuveja ja tässä tapauksessa vielä projektikuvia! :)

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 12.8.2019 14:36

Tulee. Projekti on ollunna tiedonkeruu, ja suunnittelu vaiheessa.
Jos vetoautoon tulee kohta leima, lähden illalla hieromaan kauppaa elimen luovuttajasta.

Eli 95 vm.passatti aaz mosalla.

Ja tuo raatohan on sitten joutilas , eli jos joku on semmoista vailla niin hyvillä mielin hänet luovutan...

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 12.8.2019 14:47

Pannaas parit kuvat...

Deutzi juuri ulkoistettuna...

Kuva

Ja tässä alkaa hieman totuus valkenemaan...

Kuva

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 13.8.2019 0:06

Elimen luovuttaja kyydissä ja valmiina uuteen elämään...

Kuva

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 14.8.2019 21:02

Deutzin vauhtis hakee paikkaansa...

Kuva

Osat viety sorvarille, eli deutzista tulee startti, vauhtis, ja se pumpun kytkin. Moottoripukki kääntyy ympäri että startti vaihtaa tuonne pakosarjan puolelle. Eikä se startti taida sopia sittenkään, sitäkin pitää hieman kiertää.

Moottori asemoidaan ainakin alkuun pystyyn. Millainenhan imusihti tuolla on?

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 15.9.2019 19:38

No niin. Sorvarilta tuli teaserikuva...

Jos vaikka huomenissa pääsisi hakemaan.

Kuva

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 17.9.2019 21:20

Ja sitten pari kuvaa.

Avattiin Arin kanssa öljypohja ja todettiin ettei mooottorin nostoon pystyasentoon ole estettä.

Kuva

Kampiakselin takatiiviste vaihtui samalla....

Kuva

Kuva

Öljypohjan ja kampiakselin välissä ollut loiskelevy jätettiin pois ihan vaan fiilispohjalta...

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 20.9.2019 21:40

Ja jatkuu...

Pata saatu jo samalle tontille Katin kanssa...

Kuva

Ja syylärikin löysi paikkansa...

Kuva

Pienellä onnella Sunnuntai iltana voisi olla hetki jolloin tuo parkaisee...

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 21.9.2019 13:39

Mikähän olisi sopiva vaimennin eli semmoinen joka leikkaa korkeat ärinät, ja jättää matalat murinat?

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 23.9.2019 0:05

[youtube]v9gzT7-HVIM[/youtube]

https://youtu.be/v9gzT7-HVIM

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 26.9.2019 20:46

Kuva

Alkais olla kaikki kohdillaan. Enää syylärin kiinnitys, kakkosnopeuden sähköt, ja se syättöpumppu... Dieseli ukko kävi hakemassa säätimen himmelin ja toivottavasti ratkaisun hakeminen ei kestä kauan....

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 29.9.2019 15:06

Jep. Koeajettu on ja pelittää.

Vielä pieniä juttuja kuten lämpömittari,hehkut ja konekopan jatkaminen... eli ei pal mittää...

Pumppumuutos onnistui loistavasti eli pitää kierrokset hyvin ja mosa on vielä niin lievillä syötöillä että ei savua juuri lainkaan.

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 30.9.2019 9:31


htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja htm » 30.9.2019 10:08

Taisi tulla ihan soiva peli. Paljonko on koneessa kierroksia työskennellessä? Vai onko kierroslukumittari vielä laittamatta?

Yllättävän paljon, videolle ainakin, tulee ihan muuta ääntä kuin itse koneen ääntä.

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 30.9.2019 12:19

htm kirjoitti:Taisi tulla ihan soiva peli. Paljonko on koneessa kierroksia työskennellessä? Vai onko kierroslukumittari vielä laittamatta?

Yllättävän paljon, videolle ainakin, tulee ihan muuta ääntä kuin itse koneen ääntä.


Maksimit on 2850.

Jenkakello tosiaan pitää vielä laittaa. Ja siihen liittyen niin, onko laturissa se toinen karva w linja, eli kiekkamittarin signaali?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja jaketech » 3.10.2019 19:54

on kiekkamittarille

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 3.10.2019 23:13

Tänks.

Lepposat työkierrokset on jossain 1800-2000 huitteilla. Sen verran mittailin tänään ja tiputin hieman alkusäätöjä. Oli hieman ylimääräistä, mutta nyt kiertää sen 2850 rpm. Ja maksimit tarvitaan jyrsiessä, ei oikeastaan muulloin...

Ja muutes. Katti pelaa aikas hemmetin hyvin. Ihan pikkasen mosa niiaa kun joutuu töihin, mutta on niin miedoilla syötöillä ettei savua. Toistaiseksi ei ole tarvetta kiristää syöttöjä...

Parempi kuin uutena...väittäisin...

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 7.11.2019 2:44

Pelittää.

[youtube]rRonXj929X0[/youtube]

https://youtu.be/rRonXj929X0

BHN
-
Viestit: 41
Liittynyt: 15.9.2015 13:48

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja BHN » 13.11.2019 12:07

hienoa! montako tuntia meni muutostöihin

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 13.11.2019 16:42

BHN kirjoitti:hienoa! montako tuntia meni muutostöihin


Mitähän tuota oisi mennyt...ehkä n.40 tuntia... toki vielä on jotain pientä. Hehkut vaihtelin juuri ja jakohihnan sekä vesipumpun.

Millähän ilveellä saisi kampiakselin päähän toisen työpumpun?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja pertti108 » 13.11.2019 19:18

Kai se riippuu tarvittavasta tehosta. Onhan niitä massapyöriä, missä on ilmastoinnin kompuran remmille oma paikka. Tuskin kuitenkaan nuin mopoa ratkasua tarkotat..

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 26.11.2019 23:20

pertti108 kirjoitti:Kai se riippuu tarvittavasta tehosta. Onhan niitä massapyöriä, missä on ilmastoinnin kompuran remmille oma paikka. Tuskin kuitenkaan nuin mopoa ratkasua tarkotat..


Jep. Pitäisi saada semmonen kytkentä että kärsii ottaa kaikki mitä koneesta irtoaa...

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 2.1.2021 15:11

Noin.

Reilu vuosi ajettu ilman ongelmia. Nyt niitä tuli.

Ilmeisesti jakohihnan kiristäjä teki kymäläiset ja jako on hieman hypännyt. Viimeksi kun ajoin niin pelasi ja tänään ei käyntiin ensin millään, ja lopulta huonosti, ei tehoa, ja käy rumasti, savuaa kun antaa kierroksia.

Otin jakohihnan kopan auki, se oli pikkusen löysällä, otin kiristin rullan irti niin se värkänen joka pitää jousta paikallaan oli poikki sieltä takanta.

Mitähän sitten? Kokeilenko ajoitusta niin, että siirrän hihnaa pykälän kampiakselilla aiemmaksi, vai kuinka tuo ajoitetaan kokonaan?

Viimeisin skenaario on että tuli taas moottoriswappi, mutta onneksi se on tällä kertaa helppoa...

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Axi » 2.1.2021 18:26

AAZipoppaassa saattaa kampiakselin pää ottaa itseensä, ajoitus pääsee tuolloin muuttumaan. Uusi pultti ja kampuran pään oikaisu silloin edessä + uusi hammashihnapyörä. Ja joissain tapauksissa sitten muita konsteja osaamisen ja työkalujen antamien rajoitusten puitteissa.

Normaalisti kytkinkopassa ja vauhtipyörässä on ajoitusmerkit, sulla ei niitä taida olla. Liekö helpoin ottaa öljypohja irti?

Nokka-akselin takapäässä on ura, johon laitetaan ajoitustyökalu; uran pitää olla samassa suunnassa tiivistepinnan kanssa.

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 2.1.2021 19:07

No ei tuo kaiketi ole hypännää...vai onko?

Kuva

Vai voiko sitä edes tuosta päätellä?

Onko esim suuttimen reijästä yhteyttä männän päälle että saisi ykk:n määriteltyä?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Axi » 3.1.2021 10:28

Ei näytä olevan ihan helppo tuo öljypohjan irrottaminenkaan.

Tuosta kuvasta ei voi sanoa oikeastaan mitään ajoituksesta. Kunkkupultti näyttää vanhalta, ohjeen mukaan pitäisi vaihtaa aina jakopään yhteydessä. Ja kiristykseen pitää olla oikea työkalu, semmoinen pitkä rauta, jossa U-pää rei'illä joista kiinnitetään siihen hammashihnapyörään.

Toinen juttu, apuakselin laakerit ovat kuluvia. Jos välystä on tarpeeksi, vaikuttaa sekä öljynpaineeseen että ajoitukseen.
Itse vaihto ei ole mikään ihme juttu, vaatii vain sopivan työkalun. Etupään holkin vaihto yleensä riittää, saattaa vain holkin löytäminen olla nykyisin hankalaa.

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 4.1.2021 18:21

No se pelaa taas. En tiä mikä häntä loppujen lopuksi vaivasi, mutta yö tallissa korjasi vaivat.
Eikä nuo tarkistelut ihan hukkaan mennyt kun se löystynyt kiristäjä paljastui.

Kiitos osallistujille.

Ps. Joku tarjosi V6 pasaatia ja siinä olisi mekaaninen pumppu...onko ne millaisia koneita?
En tosin tiedä mahtuuko kyseinen kiuas Bobbarin hanuriin kun kuvissa näyttää todella leveältä. Eikä tuosta 1.9stään saa vielä lähellekään kaikkia hepoja ulos...

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 3.2.2021 23:03

Pannaas vielä video. Tämä paljastaa kaikessa karuudessaan miten hyvin tuo aazi pelaa Bobbarissa. Lunta on yli puoleen pyörään eikä voima lopu vaikka samalla sekä ajetaan että tehdään työtä. Ei deutzi eikä kubota pystyisi läheskään samaan.

[youtube]RzMCJSabG2s[/youtube]

https://youtu.be/RzMCJSabG2s

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 23.2.2022 16:31

Tällähän kävi sitten näin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hihna poikki ja kaikki venttiilit mutkalla ja ainakin kolme nostajaa tuusan nuuskana…

Ja se pultti ja alapyörä oli ehjät.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.2.2022 20:08

Minkä firman hihna? Varmaankin uutena ostettu, mutta oliko hajua kauanko maannut paketissaan?

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 9.2.2024 17:37

Moroo taas.

Tänään raikkaan talvipäivän kunniaksi aazista mossahti turbo….

Jos löytyy nurkista niin saa tarjota, ja tietty saa vinkata mistä moista voisi kysellä.

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 10.2.2024 14:59


Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 14.2.2024 11:02

https://www.facebook.com/share/r/e7DBJzrK4bPjdU9J/

Se rokkaa jälleen ...

Meneekö ja pelaako tuo aazin syöttöpumppu agr TDI koneessa?

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 14.3.2024 22:13

Sitten arvon Td/TDi gurut…

Vaihdoin isomman pumpun Bobbariin joka ottaa kampiakselilta täydellä kuormalla n.35 hepoa, ja puhti riittää hyvin.

Ongelma on että sähkölohkosta loppuu virtauskapasiteetti, ja oisi yksi 4.3cc pikku pumppu jouten. Joka maksimi tehoilla ottaa vajaat 9kW tehoa ja 29nm vääntöä.

Uskaltaako tuon laittaa jakopäähän kampiakselin hihnapyörälle?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Axi » 15.3.2024 7:49

Bj Andy kirjoitti:
Uskaltaako tuon laittaa jakopäähän kampiakselin hihnapyörälle?


Sulla kun näkyy kansiremontit käyttävän, niin mikä ettei. Siitä se selviää.

Itse en laittaisi, kampiakselin pään kiilauran vuoksi. Kun ne eivät kestäneet "uusina" vakiokuormaa, miten 40 vuoden jälkeen reilumpaa kuormaa.

Bj Andy
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2016 19:53

Re: 1.9 td tai TDi tai sdi Bobcattiin...

ViestiKirjoittaja Bj Andy » 15.3.2024 11:24

Axi kirjoitti:
Bj Andy kirjoitti:
Uskaltaako tuon laittaa jakopäähän kampiakselin hihnapyörälle?


Sulla kun näkyy kansiremontit käyttävän, niin mikä ettei. Siitä se selviää.

Itse en laittaisi, kampiakselin pään kiilauran vuoksi. Kun ne eivät kestäneet "uusina" vakiokuormaa, miten 40 vuoden jälkeen reilumpaa kuormaa.


Axi kirjoitti:
Bj Andy kirjoitti:
Uskaltaako tuon laittaa jakopäähän kampiakselin hihnapyörälle?


Sulla kun näkyy kansiremontit käyttävän, niin mikä ettei. Siitä se selviää.

Itse en laittaisi, kampiakselin pään kiilauran vuoksi. Kun ne eivät kestäneet "uusina" vakiokuormaa, miten 40 vuoden jälkeen reilumpaa kuormaa.


Tämä on tiedossa.

Ei noita remppoja jaksa huvikseen tehdä. kierros venoja, nostajajia ja kansityö tiivisteineen oli muistaakseni jtn.700€

Yksi TDI pata oisi romuläjässä ja yksi mahis olisi tehdä siitä pitkän kaavan mukaan seuraava kone tuohon ja muokata se kampuran pää semmoseksi että kestää ottaa voimaa.

Tuo kun on muuten melko optimin oloinen kone tuohon. Vääntökäyrää myöten.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa