Jultsu kirjoitti:Juu, tuokin runko kävi autosta irti joskus 2015 ja silloin hioin ulkoisesti ruosteet pois ja hitsaltiin noita saumoja ja vetelin alustansuojasprayt pintaan, mutta sisäistä mätänemistä ei taida saada muutoin pysäytettyä kuin upottamalla koko paskaa johonkin fosforihappoaltaaseen..
Ja näitähän ei sitten laillisesti saa hitsailla. Jos katsuri huomaa, että on hitsaamalla korjattu, niin vaihdattaa kanssa koko apurungon.
Suomen säätä nämä eivät kestä ja ainoa tapa ilmeisesti saada nämä säilymään mahdollisimman pitkään olisi uutena suihkuttaa rungon sisälle kunnon ruosteensuoja-aineet, jotka siellä pysyvät eivätkä irrota. Ei tuota sisältä päin ruostumista muuten saa pysäytettyä.
Itsellä tuli kanssa vaihdettavaksi koko apurunko ruostevaurioiden takia. Tilalle meni purkuautosta peräisin ollut parempikuntoinen, jonka hiekkapuhallutin ja maalautin automaalaamossa. Eipä tuokaan enää täysin priima ollut, kun Suomen liikenteessä ollut käytössä, mutta jospa muutaman vuoden kestäisi. Vaihtotyö niin suuri, että sitten kun tämä vaihto-osa hajoaa, niin on kai luovuttava koko autosta. Mutta jospa jonkun vuoden kestäisi. Alkuperäinen runkohan ehti kestää 18 vuotta.
Muuten vielä sellainen iloinen ilmiö, että kun Passat ehti seistä pois ajosta reilut 2 vuotta enenn apurungon vaihtoa, niin katsastuksessa ei mennytkään tyhjäkäynnillä päästöistä läpi. HC oli 200. Edellisessä katsastuksessa, jossa pomppasi tuosta apurungosta, oli huippuhyvät päästöt. Nyt on vaihdettu tulpat ja ilmansuodatin, pumpattu tankki tyhjäksi ja laitettu uutte bensiiniä Forten lisäaineella varustettuna. Pieni jännityselementti on, korjaantuuko päästöt tuolla. Katsastusmiehen vinkki oli tällainen ja samaa sanoivat Fixus-korjaamollakin, josta osat hain. Sehän tässä oli mielenkiintoista, että kierroksilla päästöt kyllä olivat ok. (Auto siis V6 bensasyncro.)