Eli otsikon mukainen ongelma. Auto 2003 mallin normaaleilla halogeeneilla ja käsisäädöllä. Alkaa ideat loppumaan syyn suhteen. Koitettu toisella moottorilla ja jopa kuskin puolen umpiolla, mutta mitään ei tapahdu. Kuskin puolen säätö siis toimii kun umpio on paikallaan mutta jos umpion laittaa repsikan puolen liittimiin ei säätö toimi. Oudoksi asian tekee se, että johdoille tuntuisi tulevan samat arvot molemminlle puolille. Mutta arvot olivat aika erikoisia ( 5-9volttia riipppuen säätimen asennosta). Liekö nuo oikeita? Onko jossakin päin autoa jokin ohjausboksi joka tuohon voisi vaikuttaa?
Onko tuo ollut muilla katsastuksessa hylkäysperuste? (Eli manuaalisen korkeussäädön toimimattomuus).
Passat 3BG:n repsikan puolen ajovalon korkeussäätö ei toimi
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat 3BG:n repsikan puolen ajovalon korkeussäätö ei toimi
Ai niin. Onhan mulla kirja. Täytynee tätä hiukan tutkia. http://aijaa.com/N4gA8o
Re: Passat 3BG:n repsikan puolen ajovalon korkeussäätö ei toimi
Tarkista sulakkeet (20 ja 21), jos ehjät niin mittaa umpion päästä että liittimeltä löytyy +12V, säätimeltä tuleva jännite ja maa. Säädin ilmeisestikin toimii.
Veikkaan että vialliselta puolelta puuttuu maa tai 12V.
Mittailemalla sit selvittelee mistä kohden vika löytyy...
Veikkaan että vialliselta puolelta puuttuu maa tai 12V.
Mittailemalla sit selvittelee mistä kohden vika löytyy...
Re: Passat 3BG:n repsikan puolen ajovalon korkeussäätö ei toimi
Lähivalot näyttävät olevan saman sulakkeen takana, mutta se toimii. Ilmeisesti vika on oltava niissä ohuissa umpion sisällä olevissa johdoissa, jotka menevät säätömoottorille. Huomenna selviää lisää.
Re: Passat 3BG:n repsikan puolen ajovalon korkeussäätö ei toimi
Säätimeltä tuli kuskin puolelle toisessa asennossa 9,9 volttia, mutta toiselle 8,2v. Ryöstin tuosta lampulle tulevasta ruskea-valkoisesta johdosta saman toiselle puolen, mutta ei vaikututsta... mitähän sitten ihmettelisi? Onko tietoa säätömoottorille tulevista johdoista? Ruskea, punainen ja musta. Ruskea on maa ja punaiseen tulee jännite säätimeltä. Mikä tuo musta on? Näyttää nollaa, mutta niin näyttää kylllä kuskin puolikin.
Loppuu järki tämän vian kanssa....
Loppuu järki tämän vian kanssa....
Re: Passat 3BG:n repsikan puolen ajovalon korkeussäätö ei toimi
Kuten Pete73 kirjoitti niin yksi johdoista on maa, yhteen tulee jatkuva +12V ja kolmanteen tulee säätöjännite ohjaamon korkeusrullan säädön mukaan. Jos nyt tajusin tuosta sepostuksesta oikein niin sinulta puuttuisi tuo jatkuva jännite jolla itse sähkömoottori toimii.
Ittellä tuli myös hylsy 3B Passatissa kun oli molemmat puolet rikki.
Niin ja lisätään vielä se kun oma auto on saksan tuonti niin koneen pitää olla käynnissä ja ajovalot päällä että tuo jatkuva +12V tulee eli taitaa tulla saman sulakkeen takaa virta.
Ittellä tuli myös hylsy 3B Passatissa kun oli molemmat puolet rikki.
Niin ja lisätään vielä se kun oma auto on saksan tuonti niin koneen pitää olla käynnissä ja ajovalot päällä että tuo jatkuva +12V tulee eli taitaa tulla saman sulakkeen takaa virta.
Re: Passat 3BG:n repsikan puolen ajovalon korkeussäätö ei toimi
Juu, tosiaan puolivalojen tulee palaa kun mittailee, kun se 12V tosiaan tulee samalta sulakkeelta... tosin näyttisäätimellekin tulevan jännite (tuon linkatun kuvan mukaan) valokytkimen takaa, niin oletin valojen olleen päällä mitatessa kun se säätötieto vissiin tuli perille.
Vika tuskin on umpion sisällä kun mainitsit niitä ristiin kokeilleesi ilman että vika muuttui. Eli luultavasti auton johdotuksista vika löytyy, esim. hapettunut liitinpinta.
Vika tuskin on umpion sisällä kun mainitsit niitä ristiin kokeilleesi ilman että vika muuttui. Eli luultavasti auton johdotuksista vika löytyy, esim. hapettunut liitinpinta.
Re: Passat 3BG:n repsikan puolen ajovalon korkeussäätö ei toimi
Tämä oli kyllä mystinen vika. Noh asia korjaantui "uusilla" umpioilla. Kuskin puolen säätö tosiaan toimi koko ajan, mutta jos kuskin puolen umpion vaihtoi matkustajan puolelle ei sekään enää toiminut --> viittaisi johto vikaan....mutta uudet umpiot sitten lähtivät toimimaan kun ne vaan laittoi kiinni. Todella mystinen juttu.
No leimakonttorille ajellessa lämmöt pamahtivat 130 asteeseen. Ainakin mittarin mukaan. Konepellin alla hetken ihmeteltyäni tulin tulokseen, että ei voi pitää paikkaansa. Näillä asioilla nyt tuskin voi olla mitään yhteistä? Anturivikaako veikattaisiin?
Edit. Ja missäs tuo anturi ALT koneessa sijaitsee?
No leimakonttorille ajellessa lämmöt pamahtivat 130 asteeseen. Ainakin mittarin mukaan. Konepellin alla hetken ihmeteltyäni tulin tulokseen, että ei voi pitää paikkaansa. Näillä asioilla nyt tuskin voi olla mitään yhteistä? Anturivikaako veikattaisiin?
Edit. Ja missäs tuo anturi ALT koneessa sijaitsee?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa