Korilla ajettu jotain 440tkm luokkaa, kone vaihdettu entisen omistajan toimesta muistaakseni jossain 350tkm kohdilla. Samalla vaihdettu hybridiahdin, 0.216 suuttimet ja ilmeisesti samalla kytkin päivitetty sachsin power malliin.
Autohan tuli minulle 2013 kesällä, kytkinvikaisena, leimaamattomana ja jonkun vuoden päivät seisseenä. Kytkimestä oli levyn booriholkki irronnut levystä, laitettiin vaan uusi kytkinlevy ja painelaakeri.
Samalla tuli uusittua syyläri, toinen vetonivel ja suojakumit. Sisusta pestiin täydellisesti, kun oli hieman hometta päässyt ottamaan tuossa seistessä. Egr:rä tulpattiin, imusarjan putsaus jäi kun sain nylpättyä yhden imusarjan pultin.
Auto saatiin leimattua, jonkun kuukauden sillä ajelin ja ihastuin, eli golffia ei myytykkään. Leimauksen yhteydessä muutoskatsastettiin pakuksi.
Silloin golffi näytti tältä:



Loppukesästä 2013 hommasin jomin alustan ja samaan syssyyn laitoin uudet alatukivarret, alapallot, raidetangonpäät, kallistuksenvakaajan pystytangot+runkohelat sekä takapyöränlaakerit. Edellisestä autosta jääneet mersun 8-reikäset pyöräytin alle. Kokoa 16x8, kumit 195/45 Nankangit.
Takapää sai jäädä korkealle tuon syksyn ajaksi, rajun raapimisen ja oman laiskuuden takia.
Sitten näytti tältä:


Alkutalvesta uusittiin tuulilasi ja muuta pienempää mm.n75 venttiili, termostaatti, etujarrupalat ja jomeihin uudet etutolppien suojakumit, jotka on muuten taas rikki. :D
Vetokoukku sai myös kyytiä ja Usa-mallin mukiteline löyti paikkansa.
Mielessä oli pyörinyt ylimaalaus ja se sai lopullisen vahvistuksen kaverin kolautettua vänkärin takaoven ja kaaren ruttuun.
Tammikuussa 2014 lähdin inttiin ja auto laitettiin talliin odottelemaan parempia aikoja.
Siinä sitten lomilla tuli pikkuhiljaa puuhailtua. Ruosteet hävitettiin, jota olikin ihmeen vähän. Vänkärinpuolelle helman päätyyn pikku paikka, ja pohjaan pari.


Samalla etupyöränkotelot rapsuteltiin pellille asti, pohjalle tuli epoksi ja päälle kiveniskumassa. Sama resepti myös helmoille ja pohjaan niihin kohtiin mistä joutui paikkaamaan. "Uudet" etujarrusatulat hommasin myös, jotka kunnostin ja maalasin punaisella.

Vanhat äänieristeet revittiin pois ja tilalle tuli STP goldia.

Etuoviin myös.

Kabiiniin sattui halvalla löytymään GTI etupenkit, kuskinpenkki hieman repsahtanut, mutta jos nuo nyt olisi vaikka vähän paremmat istua kun nuo vanhat. Voi olla että vaihtuuvat vielä joskus parempikuntoisiin. Ebaystä tuli neloskoppasen vaihdekepin nuppi pussi sydeemi.

Kattopahvi tuli hommattua, kun se tuli heitettyä aijemmin menemään koska tuulilasi oli ilmeisesti vuotanut ja pahvin etureunassa oli iso läntti ja kangas lähtenyt irtoamaan. Uusi pahvi maalattiin mustaksi sekä luonnollisesti myös pilarimuovit, kattovalo, aurinkolipat ja kahvat sai mustaa päällensä.

Sitten olikin vuorossa päällipuoli. Eteen tuli uudet lokarit,vanhat oli mankeloitu vähän rajusti ja oikea lommolla. Näin jälkeenpäin ajateltuna olisi ollu varmaan helpompi hieroo vaikka nuo vanhat hyväks, sen verran joutu porata, kääntää, vääntää, hakata ja mitä kaikkee et sai istumaan nuo lokarit edes sinneppäin. Noista taittelin pokkaukset ja annoin mankelia. Takapäästä oijottiin se oikea takakaari ja takakaaret mankeloitiin myös.
Molemmat vanhat puskurit oli sen verran pahasti halki niin hommasin käytetyt puskurit. Gti mallin etuvalot hommasin käytettynä ja tein joey modin. Jonkun verran vaan kiveniskemää noissa, voi olla että vaihtuu vielä.
Lokareiden koesovitusta:

Takalasinpyyhkijän reikä sai lähteä:

Siitä sitten alkoikin pohjien hierominen:

Nyt siis ollaan sillä mallilla että pohjat kesken, vielä olisi hierottavaa ihan jonkun verran. Vas. kylki ja takaluukku alkaa kohtapuoliin olla suht suorat. Katto ja konepelti koskematta. Aivan ensikertalaisena siis näissä hommissa, tarkoitus tehdä pohjatyöt niin pitkälle kun itsellä hermot riittää. Tuttu maalari sitten maalaa.

Muoveille näytin kuumailmapuhallinta ja Autoglymin bumper carea.

Alunperin oli suunnitelmissa että vapuksi ajoon, mut siihen ei kyllä kerkeä mitenkään. Kattoo nyt toivottavasti olis edes kesäkuulle.
Vannesuunnitelmatkin on hieman auki, voi olla että jää nuo mersut, tai sit ei. En oo paljon jaksanu ees ressata noista, tuo maalaushomma nyt etusijalla.
Kiitos ja anteeksi. Kuvat paskoja kännykkäräpsyjä, mutta koittakaa kestää.