Tarina sai alkunsa joskus viime syksyltä kun aloin etsiskellä ns early kakkista, eli pikkupuskureilla ja pikkulasi ovilla olevaa autoa.
Ajatuksena oli siis löytää mahdollisimman hyväkorinen "yksilö", tekniikka kuitenkin tulisi kokemaan pieniä muutoksia joten sillä ei ollut niin väliä..
Foorumin kautta koukkuihin tarttui joulukuussa -86 1,6cl golffi, jolla mittarin mukaan ajettu kohtuulliset 161tkm. Auto oli maalattu yli parisen vuotta sitten alkuperäisellä LD8V sävyllä, eli on väriltään siis tummantuskea metalli. Kori on suhteellisen siisti, pari pientä ilkivaltakolhua ja jotain "maalarin erikoisia" lukuunottamatta ihan ok tähän tarkoitukseen.
Moottorissa oli jotain sanomista, vei kuulemma nestettä ja teki painetta, myyjä epäily oli että kansi olisi halki. No 250km kotimatkalla ja koeajolla ei mitään erikoista koneen käytöksessä ilmennyt, mitänyt paisarin ympäristö oli märkänä. Hieman tutkiskeltuani asiaa huomasin paisarin olevan halki saumasta ja vaihdoin sen uuteen. No tällä tuntui korjaantuneen nestevuoto ja väittäisin että autossa ei sen kummempaa vikaa ollutkaan..
No, sitten itse asiaan. Tässähän tämä kutakuinkin ostokunnossa, pestynä ja puunattuna tosin.







Ja tarkoitus tähän heittää 1,8 20vt tekniikka keulille ja tehdä muutkin tarvittavat muutokset että saadaan auto katsastettua. Tässähän ei ole mitään ihmeellistä sinällään ja näitä swappeja on menossa täälläkin useita, mutta kirjoittelenpahan minäkin nyt omani :)
Muuten esim ulkonäkölinjalla on tarkoitus noudatella perinteistä "vanteet ja tonttiin" kaavaa. Sisäpuolella ei varmaan ainakaan alkuun mitään erityistä, ihan CL-linjalla mennään.
Homma alkoi pikkuhiljaa purkuhommilla, eli konetta pois, taka-akselia pois jnejne.. kuvia ei tullut purkuvaiheessa juurikaan otettua..
Ja muutenkin nyt huomaan että kamera on unohtunut valitettavan usein hyllyyn, kännykällä jotain sentään taltioinut.

Eli moottori ja vaihteisto koko nippuna pois, etu ja taka-akselit pois. Myös tankki tuli tähän vaihdettua ns ruiskumalliseen, sattui semmoinen ylimääräinen olemaan jemmassa.


Akselistot yms osat lähdössä hiekkapuhallukseen ja maalaukseen

ja muutaman päivän päästä ne näyttivät tälle

Konehuonetta yritin tiskta kovasti mutta päädyin kuitenkin maalaamaan sen koska pientä ruostetäplää yms patinaa oli 30vuoden aikana kertynyt senverran ettei niille mahtanut mitään


eli tämmöistä täällä roplaillaan, tarkoitus olisi ihan tämän kesän aikana saada kikotin ajoon :)