Passat 3bg -05 laatikko EYF
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3bg -05 laatikko EYF
Onko tämä Tiptronic, Multitronic vai joku muu? Mistä kannattaa ostaa service kit eli öljyt ja suodattimet ym. tarvittava huoltoon?
Re: Passat 3bg -05 laatikko EYF
Kyseessä on ZF:n valmistama 5HP19 -laatikko, josta VW käyttää koodia 01V. On siis Tipronic.
Öljyjä ei kannata vaihtaa, koska uudet öljyt saattavat irrottaa klöhnää joka saattaa tukkia paikkoja. Tulet saamaan tähän kommentteja "ei mulla ainakaan mitään häiriöö tullu", mutta riski on siis olemassa.
Jos kuitenkin välttämättä käyt vaihtamaan, niin OEM öljy on Esso LT 71141. Ota selvää vaihto-operaatiosta; etenkin öljyn pinnan säädöstä (= moottori käynnissä ja kaikki vaihdekaavion asennot läpikäyden).
Öljyjä ei kannata vaihtaa, koska uudet öljyt saattavat irrottaa klöhnää joka saattaa tukkia paikkoja. Tulet saamaan tähän kommentteja "ei mulla ainakaan mitään häiriöö tullu", mutta riski on siis olemassa.
Jos kuitenkin välttämättä käyt vaihtamaan, niin OEM öljy on Esso LT 71141. Ota selvää vaihto-operaatiosta; etenkin öljyn pinnan säädöstä (= moottori käynnissä ja kaikki vaihdekaavion asennot läpikäyden).
Itse olen kymmeniä tehnyt zf öljyillä. 15 litraa, suodatin ja öljypohjaan tiivisteet. Tuolla kaavalla tulee puhdasta. Sen jälkeen laatikon reset.
Miten se laatikko resetoidaan..?
Virta päällä,p asennossa, 30 sek kickdown, poljin ylös ja auto heti käyntiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”