Moottoripyöräkypärien paras hankintapaikka?

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Kahviäijä
-

Moottoripyöräkypärien paras hankintapaikka?

ViestiKirjoittaja Kahviäijä » 5.5.2008 21:14

Juup torstaina alan ajamaan korttia, mutta kypärän vois jo hommata, kaveri suositteli että otan mitat selville ja tilaan saksasta. Sais sillo samalla rahamäärällä parempaa kuin mitä suomesta. Mutta eipä osannu mitenkään erityisemmin suositella jotain paikkaa saksasta mistä lähteä kattelemaan.

Eli mistä foorumilaiset on kypäränsä hommanneet ja ootteko ollu tyytyväisiä?
niinjoo... mun budjetti: 150-200 euron kypärää etin kun ei ekaks kypäräks viiti ostaa mitään huippukallista shoeita taikka araita.

Pekka
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Pekka » 5.5.2008 21:20

Suosittelen sovittamaan eri merkkejä. Myös Araita... :)

Jonne
-

ViestiKirjoittaja Jonne » 5.5.2008 21:22

Onnittelut hyvän harrastuksen johdosta, suosittelen tutustumaan esim. http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... ct=SF;f=47
Aika hyvin kokemuksia eri nettikaupoista, myös kypärien tilaamisesta.

Ja toisekseen, itse en kypärässä säästäisi, ennemmin vaikka pyörässä sitten, mutta jokainen tavallaan.

miko j
-

ViestiKirjoittaja miko j » 5.5.2008 21:24

Lähtökohtahan on se että aina tarvii sovittaa se kypärä. se että otat kuulastasi mitat ja lähdet niillä tilailemaan saksasta tai jostain muualta niin 100% varmasti et sopivaa pottaa tule saamaan.

tuolla budjetilla saa ihan ok kypäriä suomesta vaikkakin enemmänkin voisi panostaa sillä ainut henkivakuutus tuo kypärä on.

HJC ja KBC tekee ihan ok kypäriä joka sopii tuohon budjettiin, löytyy aikalailla kaikista suomen mp-liikkeistä.

Eli ei muutakun liikkeeseen ja kypärää päähän sovittamaan. kypärän tarvii puristaa poskia sillai sopivasti ettei "purkkaa" pysty puremaan. Ajan myötä kypärä muotoutuu sopivaksi. itellä tullut vuosien varrella tutuksi, Agv, Kbc, Hjc, Shoei, ja Arai vaikka arai ja shoei ovat kalliita niin ei ne mun päähän istuneet, joten päädyin Hjc:hen joka oli yllättävän mukava ja hiljainen.

tietysti jos suomessa käyt sovittamassa kypärän ja tilaat saman merkkisen ulkomailta niin se on jo ok juttu.

Kahviäijä
-

ViestiKirjoittaja Kahviäijä » 5.5.2008 21:42

juu tiedän että kypärään kannattaa panostaa mutta näillä perustelen kantaani (vaikkei tarvitsisi). Ensimmäisenä huomiona tulee että pyörä on jo hankittu tosin kuuluu isälleni mutta pyörä on kawasaki EL250, niin sillä pysynnee molemmat tassut maassa eikä siksi toivonmukaan tule itseäni telottua. Toisena huomiona on se että kun olen tälläinen tumpelo ekakertalainen niin todennäköisesti tulen jossain vaiheessa kaatumaan ja kun nuo laatukypärät varsinkin ovat kertakäyttöisiä niin todennäköisesti kypärä on mennyt jo pilalle ensimmäisen viikon jälkeen, ja muutenkin opin ensin muistaa varoomaan kypärää ettei tipaha lattialle ja jännite häviä.

Elikkä ajattelin että sitten kun hommaan oman isomman pyörän niin täytyy samalla panostaa kunnon kypäräänkin.

Edit: Onko Zeus-kypärät teistä laadultaan millaisia? hintoja löytyy näköjään väliltä 130-220 eur. Malli: ZS-2000A Pearl White/Silver miellyttää silmää ja sovinnee mun budjettiin.
Viimeksi muokannut Kahviäijä, 5.5.2008 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Murre
-

ViestiKirjoittaja Murre » 5.5.2008 21:47

Itse myös sovittelin kypäriä useita kertoja ja eri merkkejä jotka päähän sopi. Ikävä kyllä HJC:tä ei ollut kellään tarjolla, mutta Arai Viper sopi taas minun päähäni toistaiseksi!
Arailla pystyy pehmusteita muuttelemaan oman sopivuuden mukaan..varmasti myös nykyään monella muullakin valmistajalla...

Joten ei muuta kuin rohkeasti vain sovitteleen eri malleja..
Voi perhana muuten, että tuntui siltä kuin joku olisi repinyt korvalehtiä irti ensimmäisten parinkymmenen sovituksen jälkeen =)

Parkker
-

ViestiKirjoittaja Parkker » 5.5.2008 22:40

Itsekin suosittelisin Shoei, Arai, HJC, AGV, KBC -merkkejä. Itse tilasin oman Shoeini Espanjasta. www.motocard.com Saksassa muutamia on esim. www.Fc-moto.com siinä nyt ainakin muutama esimerkki. Ja todellakin kannattaa kokeilla useita, että löytyy sopivan mallinen ja kokoinen. Jos et ole aikaisemmin ostanut kypärää, niin muista kysyä myyjiltä neuvoa, että löydät oikean kokoisen
Itselläkin kypärä oli uutena niin jumalattoman tiukka, mutta nyt on uskomattoman hyvän tuntoinen päässä kun ei heilu.

albanzo
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 5.5.2008 22:50

pysynnee molemmat tassut maassa eikä siksi toivonmukaan tule itseäni telottua. Toisena huomiona on se että kun olen tälläinen tumpelo ekakertalainen niin todennäköisesti tulen jossain vaiheessa kaatumaan

Isäukko (SMOK:n kouluttaja, http://smokry.net/) kaatui viime kesänä Jurvan radalla SMOK:n koulutustapahtumassa ollessaan tutustumassa ajolinjoihin koska heillä oli tarkoitus pitää ajolinjanäyttö päivän koulutettaville. Kurviin tullessa vauhtia oli n.50-60km/h, takapyörä alta ja ukko naama edellä stongaan ja sen kautta asvalttiin. Tulos: molemmat kädet poikki, kylkiluut murteella, vakava aivotärähdys ja naama ruvella, sekä koko ukko aivan mustelmilla yms.

Se miksi tämän kerron on se, että jopa ammattilaisille käy vahinkoja ja ainoa mikä kuljettajaa suojaa, on päällä olevat varusteet. Ukolla oli kunnollinen Rukka:n ajopuku, sekä kunnollinen kypärä, jonka avulla selvittiin vain ruhjeilla, turvonneella naamalla, sekä kolmen vko:n muistamattomuudella, eli ukko ei muista kolarin jälkeisistä kolmesta viikosta mitään. Kypärä oli ku ois rälläkällä hiottu.
Tällä kertaa oli suojelusenkelit mukana, mut kyl se perkele pelästytti...

Kannattaa siis muistaa, et se kypärä on kuitenkin suhteellisen halpa ottaen huomioon sen mitä se suojaa, niitä kun ei saa rahalla uusia. Tai saa, mut... ;)

tinippakoo
-

ViestiKirjoittaja tinippakoo » 6.5.2008 10:11

myöhästä ne kunnon varusteet on käydä sit ostamassa kun on se vahinko jo sattunut. pipo on muuten hyvä, kestää monta tiputusta muotoa muuttamatta... ;)

tinippakoo
-

ViestiKirjoittaja tinippakoo » 6.5.2008 10:26

tässä muutama:
www.polo-motorrad.de
www.hein-gericke-store.com
www.fc-moto.de
www.mlol.de
suomesta:
eurobiker.fi
duell.fi
4mc.net
storm-motor.fi

Bogis
-

ViestiKirjoittaja Bogis » 6.5.2008 12:21

Voin suositella tuota FC-motoa. Kaikki toimi ainakin minun kohdalla moitteetta.

Tuolta tarjousosiosta katsot jonkun mielyttävän mallin, sitten etsit kyseisen mallin lähimmän kauppiaan, menet sinne koittamaan kypärää päähän, jos tuntuu hyvälle koko ylös ja potta tilaukseen. Kokeilematta en kypärää ostaisi!

Onko tämä sitten reilua suomalaista kauppiasta kohtaan siihen en ota kantaa, mutta itse näin menetellen säästin ~200€.

Tero V.
ffp jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 6.5.2008 12:25

mutta itse näin menetellen säästin ~200€.

Minkä potan ostit?

Bogis
-

ViestiKirjoittaja Bogis » 6.5.2008 14:45

HJC AC-X2E
Tommosen vai olikohan vanhempi malli, ulkonäkö ainaki viel iha sama, oli silloin n.1,5v takaperin posteineen 149€.

Petri
ffp jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri » 6.5.2008 15:47

Ite ostin tuolta Polosta Shoei Raid II :sen. Paikanpäältä tosin.

Myös www.louis.de on aika halpa paikka.

Kahviäijä
-

ViestiKirjoittaja Kahviäijä » 6.5.2008 17:46

Juup, kiitokset vastauksista, saaduilta linkeiltä löysin sitten haluamani ja kävipä vielä niin että kyseinen kypärä löytyi sopivan kokoisena paikallisesta sr-koneesta mikkelistä niin ei tarvinnut ruveta tilaamaan, tosin parikymppiä enemmän maksoi. Ja tässäpä tämä komistus: Marushin Shivan Musta/kulta värityksellä. Hintaa kertyi 189 euroa.

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 6.5.2008 18:13

Kaveri tilas tuolta fc-motosta Schuberthin S1 Pro Furious potan. (Tuon mustaharmaan) Kävi Suomessa liikkeessä sovittamassa ja tilasi saksasta kun halvemmalla sieltä lähti. Tosin suomesta ei oikealla värillä olisi edes löytynyt. Sano että ei mikään kypärä ole vielä tuntunut päässä niin hyvältä mikä tuo niin pakko oli ostaa vaikka melko kallis onkin. Tosin taisi käydä niin että fc-motostakin oli se väri loppunut joten ei vielä ole kypärää tullut postissa.

Joksa
-

ViestiKirjoittaja Joksa » 6.5.2008 21:45

tietysti jos suomessa käyt sovittamassa kypärän ja tilaat saman merkkisen ulkomailta niin se on jo ok juttu.

Paikallisen "sovituskopin" pitäjä saattaa olla tuosta eri mieltä. Ei sillä että mielestäni kilpailu olisi pahasta.

Murre
-

ViestiKirjoittaja Murre » 7.5.2008 7:38

Paikallisen "sovituskopin" pitäjä saattaa olla tuosta eri mieltä. Ei sillä että mielestäni kilpailu olisi pahasta.

Itse kun kävin sovittamassa erästä merkkiä eräässä yrityksessä ja sanoin ulkomaiden mahdollisesta tarjonnasta, niin asia tyrmättiin heti! Noh, ostin sitten Suomesta.

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 7.5.2008 16:01

Ei sinne liikkeeseen varmaan kannata mennä ja kysellä että saisiko sovittaa kypärää kun tarkoitus on ulkomailta tilata. Kai nyt jokainen sen verran osaa ostajaa esittää. Ai että väärinkö muka liikettä kohtaan, no varmaan on, mutta paskanko väliä sillä on, asiakas on aina oikeassa ;D

Murre
-

ViestiKirjoittaja Murre » 7.5.2008 16:04

Samasta paikasta kyllä kypärän ostin ;)

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”