Mistä moinen? Kysymys kuulostaa äkkiseltään helpolta, mutta kun noita kaupassa myytäviä katselee tarkemmin niin missään ei ole niitä "klipsejä" pohjassa joita oikeassa tupakansytkän pistokkeessa on :(
Motonetista olen joskus ostanut Hellan 2-haaraisen ilman johtoa olevan haaroittimen, siinä oli toisessa haarassa tuollainen pistoke. Noissa johdollisissa ei ole yhdessäkään. Pistokkeita tarvitsisi olla 3.
E: Esimerkiksi Led Lenserin ledilamppu ei pysy pistokkeessa paikallaan ilman noita klipsejä.
Johdollinen haaroitin tupakansytkälle
Valvoja: ffp jäsenet
Navmanin gps:n painavassa laturipistokkeessa ei ole myöskään niitä "hartioita" jotka ottaisivat kiinni noihin klipseihin. Ärsyttävää, kun laturi heilahtaa, niin lataus häviää.
Viime kesänä erehdyin hetken mielijohteesta hankkimaan yhden splitterin ja se oli pakko hylätä, kun ulkoa paksulta näyttävä johto oli sisältä niin ohutta, että jännitehäviö oli melkoinen. Puhumattakaan siitä, että pistoke ei pysy kiinni pistukassa.
Kävipä mielessäni hankkia pari tuollaista, ropata kiinni koteloon, 2x2.5 mm² johto väliin ja kunnon pistoke toiseen päähän.
Viime kesänä erehdyin hetken mielijohteesta hankkimaan yhden splitterin ja se oli pakko hylätä, kun ulkoa paksulta näyttävä johto oli sisältä niin ohutta, että jännitehäviö oli melkoinen. Puhumattakaan siitä, että pistoke ei pysy kiinni pistukassa.
Kävipä mielessäni hankkia pari tuollaista, ropata kiinni koteloon, 2x2.5 mm² johto väliin ja kunnon pistoke toiseen päähän.
Jooh, yksi vaihtoehto tietysti olisi rakentaa tuo haaroitin itse. Esimerkiksi Bilteman irrallisissa tupakansytyttimissä on oikeanlainen pohjakosketin. Tosin itse tehtynä tuosta tulee väkisinkin iso ja kolho.
Golfissa mulla on asennettuna toinen tupakansytkän pistoke ja siinä tuo mainitsemani Hellan haaroitin. Täytynee ehkä harkita samaa tuohon uudempaankin kulkineeseen...
Golfissa mulla on asennettuna toinen tupakansytkän pistoke ja siinä tuo mainitsemani Hellan haaroitin. Täytynee ehkä harkita samaa tuohon uudempaankin kulkineeseen...
Problem solved, ostin Biltemasta 6 e:lla johdollisen 3:lla pistokkeella olevan haaroittimen. Avasin sen ja vaihdoin yhden noista pistokkeista pohjaklipseillä varustettuun. Oikeanlaisen pistokkeen otin tuosta vanhasta haaroittimestani, meni heittämällä. Ilmeisesti noissa on kaikissa samaa sarjaa nuo sisuskalut ja ovat pohjasta kiinni yhdellä mutterilla.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”