Kromatun ? reikäpellin ruosteen estäminen?

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Golf-8v
-

Kromatun ? reikäpellin ruosteen estäminen?

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 14.4.2008 16:35

Hieman vaikeaselkoisesti tuo asia tuossa selitetty, mutta siis asia yksinkertaisemmin:

Likkakaveri osti kylppäriin metallirunkoisen kolmella muovisella korilla varustetun telineen johon voi sitten pistää shamppoot yms. Telineen päällä on pelti, jossa on n. 2mm reikiä. Pelti kuten muukin häkkyrän runko on käsitelty jotenkin. Ei varsinaisesti ole kromia mutta jotain vähän sen suuntaista. Ongelma on, että itse pelti ei ruostu, mutta reiät joita on päällä niin rei'istä tulee ruostetta näkyvälle pinnalle. Miten kyseisen pellin voisi suojata siten, ettei tarvitsisi olla koko aikaa jynssäämässä ruosteita pois? Jotenkin öljytä ja sitten pyyhkiä tuo pinta vai mitä ehdotetaan?

Tuomas
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 14.4.2008 17:01

hio mataksi ja maalaa tai vie kromaamoon ja pyydä että kromaavat kunnolla. Itse heittäisin roskiin tai palauttaisin kauppaan jos tuore ostos.

Mikkox9x
-

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 14.4.2008 17:21

Osta suoraan vaikka uusi ruostumattomasta teräksestä tehty, jos jo tuo ruoste haittaa. Jos ei tosiaa vedä vanhoja maaleja pois ja vedä tilalle kunnon lämpöä ja kosteutta kestäviä maaleja se on kohta kuitenkin ympäri ruosteessa. Ainakaan halvat koko rautaise häkkyrät ei kauaa kestä, että ovat kohta ympäriinsä ruosteessa pesuhuoneessa jonka vieressä saunaa vielä lämmitellää.

Golf-8v
-

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 14.4.2008 18:05

Onnistuiskohan jos hiois sen ja sit vetäsis pelkän lakan päälle jotta metallin oma kuvio jäisi näkyviin? Pysyykö lakka tuossa ilman mitään pohjustusaineita?

JanneV
-

ViestiKirjoittaja JanneV » 14.4.2008 20:11

Itse olen tullut siihen tulokseen,että nuo pesuhuoneiden "kromatut" ja valkoisiksi maalatut tavarakorit ja telineet kannattaa jättää kauppaan."Kromit" ruostuu? ja hilseilee,samoin nuo maalatut.

Ruostumattomasta teräksestä tai vastaavasta olevat on tullut meille tilalle ja kesto on ihan eriluokkaa.Maksaa tosin euron kaksi enemmän,mutta eipä tarvitse katsella koreja jotka ovat ihan ruskeita 2viikon päästä ostohetkestä.

Golf-8v
-

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 14.4.2008 20:46

Tarvii nyt koittaa ensin käsitellä tuo jotenkin ja jos ei ala onnistumaan niin sitten etsiä sinne rosterinen teline tilalle...

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”