Mielenkiintoinen tapaus yhteisoston suorittamisesta...
Valvoja: ffp jäsenet
Mielenkiintoinen tapaus yhteisoston suorittamisesta...
Miten ei pidä hoitaa kimppaostoja....(Finsquirt/Megasquirt)
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=4151
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=4151
Tälleen siinä käy, kun äiti laittaa kypsymättömän, henkisesti epävakaan ja vielä itseään etsivän räkänokan liian aikaisin maailmalle. Kyllä näitä poikia kannattas kasvattaa kotona jonnekin vähintään viiskymppisiksi. Maailma kyllä opettaa, mutta se koulu on kovempi kuin se äidin pullantuoksuinen koulu. Säälittää kaverin kohtalo. :(
Mikäs tuon kimpan oletettu hyöty olikaan? En jaksanut lukea koko topikkia läpi. Sekö, että saadaan maksella postimaksuja vielä Suomessa lähettelystäkin?
Mikäs tuon kimpan oletettu hyöty olikaan? En jaksanut lukea koko topikkia läpi. Sekö, että saadaan maksella postimaksuja vielä Suomessa lähettelystäkin?
Saakohan noista kusettajista kukaan koskaan kunnolla pataansa missään? - Toivottavasti.
Toivottavasti ei, kun tälläkin foorumilla on nähty, kuinka kalliiksi nettikirjoittelut voivat rehelliselle harrastajalle tulla, jos jotain tuollaista tapahtuu. Sen lisäksi, että joutuu kusetetuksi.
Ihmeen rohkeita kyllä nuo nettikusettajat, kun riski kusettaa "väärää jätkää" on kuitenkin aika suuri. Poliisikaan ei voi oikein mitään tehdä, niin eipä ihme jos joku oman käden oikeuteen turvautuu.
Itse tilasin tuolta DIY:ltä Ke 27.2 tavaraa ja Ti 11.3 olivat tavarat mulla kourassa. Väliin mahtui jopa parin päivän sähköpostikeskustelua Itella Oy:n kanssa, joka hoiti tullauksen Vantaan tullissa sekä postipaketin lähetyksen edelleen minulle kotiosoitteeseen
Eli kaikkine kommervenkkeineen alle 2 viikkoa tilauksesta..
Eli kaikkine kommervenkkeineen alle 2 viikkoa tilauksesta..
Ihmeen rohkeita kyllä nuo nettikusettajat, kun riski kusettaa "väärää jätkää" on kuitenkin aika suuri.
Niin. Nämä kusettajat eivät ilmeisesti ole vielä järkkäilleet yhtään harrikan osien kimppatilausta?
En mustamaalaa kyseisen merkin harrastajia, vaan viittaan muutamaan rikollisjärjestöksi määriteltyyn moottoripyöräjengiin.
ilmeisesti tämä massiivineb hyöty oli tosiaan se, että "säästetään" toimituskuluissa sieltä, mitä en kyllä ihan ymmärrä. hyöty on ehkä muutaman euron jossain pienissä osissa mikä kostautuu kun niitä toimitellaan sitten suomessa. toinen plussa lienee se, että tämä kaveri olisi sitten hoitanut tullauksen kerralla. tosin siinäkin olisi jonkin verran säätämistä sen kanssa, mitä tämä välikäsi on maksanut tullille kenenkin puolesta.
mitä nyt tuon perusteella voisi sanoa, niin jos tavaraa on oikeasti sieltä tilattu niin tämä tyyppi on vaan aivan täysi sekopää kun ei tajua edes yrittää vakuutella sitä millään. liittämällä mikä tahansa kuva tilausvahvistuksesta tai sähköpostista olisi jo auttanut varmasti, mutta äijä päättää vaan lopettaa kommunikoinnin.
Tai sitten näitä perinteisiä en osaa englantia / ei ole luottokorttia / en osaa maksaa ulkomaille...
Kyllä oma-aloitteisuus silti on viisaampaa kuin luottaa ventovieraisiin lasseihin. Itsekin olen onnistunut täysin saksankielisestä verkkokaupasta tilaamaan kametsua Suomeen, vaikken sanaakaan saksaa osaa - sanakirja kourassa vaan.
Kyllä oma-aloitteisuus silti on viisaampaa kuin luottaa ventovieraisiin lasseihin. Itsekin olen onnistunut täysin saksankielisestä verkkokaupasta tilaamaan kametsua Suomeen, vaikken sanaakaan saksaa osaa - sanakirja kourassa vaan.
Taajuus: nykyään tuntuu vain ihmisillä olevan tuo oma-aloitteisuus niin hävöksissä että. Kaikki täytyy saada nyt ja heti ja mieluusti vielä halvalla ja helpolla. Vaikka sitä tuli yli 10 vuotta sitten luettua D-kielenä saksaa, niin kiltisti sanakirja kädessä sitä saksaa joutuu nykyään nettikaupoissa "puhumaan".
Silti saattaa olla et mahdollisuus esim. alennuksiin houkuttaa kimppaostossa. Mut sen lisäks se VOI olla nopea, helppoa, varmaa.
No tässä se ei ole ollut sitä.
Keskustelu on kääntynyt kädettömyyteen vaikka sen pitäsi koskea rehellisyyttä kimppaostossa.
(Itsekin ulkomailta tilanneena - itselle ja kavereille)
No tässä se ei ole ollut sitä.
Keskustelu on kääntynyt kädettömyyteen vaikka sen pitäsi koskea rehellisyyttä kimppaostossa.
(Itsekin ulkomailta tilanneena - itselle ja kavereille)
Mulla on taas ainoastaan hyviä kokemuksia kimppatilauksista. Saksan tilauksissa hyöty ollut pienempää mutta jenkkilän tilauksissa missä isot postikulut vaikuttaa tullin maksuihin (tulli + alv) niin hyöty on ollut merkittävä. Kimppatilauksia teen tosin vain tuttujen ihmisten kanssa. Mihinkään foorumitilauksiin en lähde mukaan...
Mulla kans kimpat on toiminut hyvin USA:sta, joskin tuttu kaveri aina hoitanut tai sitten itse hoitaneena toimineet. Pienet tavarat on tuleet isojen kylkiäisenä halvalla.(muuten pikkukilkkeeiden postikulut olisivat nousseet yli tavaroiden hinnan)
Uusia juttuaj löytynyt tilaajatahosta - Finsquirtin sivulla.
Onko joku täältä tilannut kyseisen tilaajatahon/ edustuksen kautta ?
Lainaus sinsquirtin sivulta linkityksistä:
Overdrive (jenkkiautot)
DNSF (datsun/nissan)
F-body club finland (camaro)
Ladakerho (yllättävästi lada)
Turbofriiks (turbomiehet)
Volvolandiaan linkitetty.
Linkki Myös BTCF:ällä
Uusia juttuaj löytynyt tilaajatahosta - Finsquirtin sivulla.
Onko joku täältä tilannut kyseisen tilaajatahon/ edustuksen kautta ?
Lainaus sinsquirtin sivulta linkityksistä:
Overdrive (jenkkiautot)
DNSF (datsun/nissan)
F-body club finland (camaro)
Ladakerho (yllättävästi lada)
Turbofriiks (turbomiehet)
Volvolandiaan linkitetty.
Linkki Myös BTCF:ällä
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”