Ongelman ydin on, että tulppa ei anna kipinää. Jännitettä tulee jonkin verran yleismittarilla mitattuna.
Tarkoituksena olisi saada magneto revittyä irti, jotta pääsisi tutkimaan kärkien tilannetta. Mutta millä tavalla se magneton päällä oleva kappale on kiinni, johon suojaverkko kiinnitetään? Onko vastakierre, myötäkierre vai kiskotaanko vain irti? Vasittu ulosvetäjä magnetolle löytyy, joten sen suhteen ei ole ongelmia.
Vai onko vinkkejä, mistä muualta kannattaa lähteä vikaa etsimään?
Ruohonleikkuri Briggs & Statton (3.5hv) apuja purkamisee
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26.7.2006 12:11
Ilmeisesti olet vauhtipyörää irrottamassa? Pultti irti keskeltä ja ulosvetäjällä vauhtipyörä pois.
Minkä ikäinen kone? Kärkiä ei pariinkymmeneen vuoteen ole noissa ollut.
Ensiksi kannattaa ainakin kokeilla toisella tulpalla ja tarkistaa, ettei se kaasarin päälle tuleva sammutusjohto ota maihin.
Edit: Vai onko tuossa päällä startti? Siinä tapauksessa se startin kuulat sisältävä mötikkä lähtee kiertämällä akselilta.
Minkä ikäinen kone? Kärkiä ei pariinkymmeneen vuoteen ole noissa ollut.
Ensiksi kannattaa ainakin kokeilla toisella tulpalla ja tarkistaa, ettei se kaasarin päälle tuleva sammutusjohto ota maihin.
Edit: Vai onko tuossa päällä startti? Siinä tapauksessa se startin kuulat sisältävä mötikkä lähtee kiertämällä akselilta.
Kaikis paras irroituskonsti tulee tässä suoraan meiltä, tätä käytetään liikkeessä:
-Pura ne peltit pois edestä
-Vauhtipyörän pultti ja mahdollinen kuulakytkin pois (kierteellä)
-Kaveri ottaa siitä vauhtipyörä/siipi/magneetosta kiinni ja kannattaa konetta
-Itse otat jotain alumiinia tms siihen väliin ja lyö akselin päähän
-Irtoaa nätisti ja ongelmitta :)
Ulosvetäjällä ei tee muuta kuin halkaisee sen vauhtipyörän!!! Äläkää perkele edes kokeilko..
-Pura ne peltit pois edestä
-Vauhtipyörän pultti ja mahdollinen kuulakytkin pois (kierteellä)
-Kaveri ottaa siitä vauhtipyörä/siipi/magneetosta kiinni ja kannattaa konetta
-Itse otat jotain alumiinia tms siihen väliin ja lyö akselin päähän
-Irtoaa nätisti ja ongelmitta :)
Ulosvetäjällä ei tee muuta kuin halkaisee sen vauhtipyörän!!! Äläkää perkele edes kokeilko..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Muistelen että aikoinaan riks-rattonia purkaessa annoin vauhtipyörälle lämpöjä, lekaa ja kirvesta, ei vaan irronnut. Lopulta totesin että tässähän onkin vastakierre... ei oo vaan enää varma muistikuva, että oliko se vauhtipyörä, mutta kampiakselilla kiinni oleva osa joka tapauksessa (eli ei paljon mahdollisuuksia muuhun)
Monta kertaa irrottaneena onnistuu, muttei sellaisella perinteisellä. Vauhtipyörässä on useimmiten kaksi kuoppaa, joihin voi vetää jenkatapilla kierteet. Sen jälkeen tehdään lattarautaan kolme reikää. Kaksi pienempää saman välimatkan päähän kun nuo kaksi em. kuoppaa ja kolmas, isompi niiden väliin ja tähän tehdään kierteet. Sitten vaan pulteilla lattarauta kiinni pulttien kanssa vauhtipyörään ja keskipulttia kiristämään.Ulosvetäjällä ei tee muuta kuin halkaisee sen vauhtipyörän! Äläkää perkele edes kokeilko..
Kasatessa sitten kannattaa kiristää se mutterina toimiva mötikkä tarpeeksi kireälle, muuten edessä on pyörän uudelleenirrotus ja kiilan vaihto nimimerkillä kokemusta on :(
Edit: Valmiitakin ulosvetäjiä tarkoitukseen saa. Lisäksi perinteisellä, 3-haaraisellakin luulisi onnistuvan.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26.7.2006 12:11
Vauhtipyörän päällä jengoilla oleva siiveke (jossa ritilä kiinni) lähti ihan normaalikierteillä irti. Piti vain antaa vähän vasaraa ja ruuvimeisseliä.
Vauhtipyörä lähti kohtuu helposti, kun lämmitti lämpöpuhaltimella vauhtipyörää juuresta ja samalla crc:tä. Hieman piti väkivaltaa käyttää, mutta pyörä ei kuitenkaan haljennut... Ulosvetäjäkin olisi ollut, mutta sitä käyttämällä olisi ollut pian isompi homma.
Alta sitten löytyikin kärjet ja mitä ilmeisimmin olivat maanneet talven vastakkain. Hiomapaperilla kärjet sileiksi, kone kasaan ja sen jälkeen testit.
Tulppahan alkoi antaan kipinää ja paikalleen laitettuna toisella nykäisyllä räjähti käyntiin :)
Kiitoksia kaikille neuvoista ja vinkeistä!
Vauhtipyörä lähti kohtuu helposti, kun lämmitti lämpöpuhaltimella vauhtipyörää juuresta ja samalla crc:tä. Hieman piti väkivaltaa käyttää, mutta pyörä ei kuitenkaan haljennut... Ulosvetäjäkin olisi ollut, mutta sitä käyttämällä olisi ollut pian isompi homma.
Alta sitten löytyikin kärjet ja mitä ilmeisimmin olivat maanneet talven vastakkain. Hiomapaperilla kärjet sileiksi, kone kasaan ja sen jälkeen testit.
Tulppahan alkoi antaan kipinää ja paikalleen laitettuna toisella nykäisyllä räjähti käyntiin :)
Kiitoksia kaikille neuvoista ja vinkeistä!
Herätellääs vähän viime vuosikymmeneltä olevaa aihetta...
Pitäis löytää kipuna tuollaiseen 5hp Briggs&Strattonin kärjelliseen "vaaka moottoriin"
Puhui K-maatalouden edustaja puhelimessa, että pistää vaan kärjettömän puolan, niin alkaa toimiin eikä tarvi säätää enää sytkää.
Onko totta että homma on noin helppo?
Onko siinä puolassa joku sytkämoduuli, jolla muuttu kärjettömäksi?
Ei viittis 60€ puolaa ostaa lämpimikseen ja "merkkihuollossa" sanotaan vaan että tuo tänne niin saadaan kipunoimaan. Se neuvominen kun syö omaa leipää
Pitäis löytää kipuna tuollaiseen 5hp Briggs&Strattonin kärjelliseen "vaaka moottoriin"
Puhui K-maatalouden edustaja puhelimessa, että pistää vaan kärjettömän puolan, niin alkaa toimiin eikä tarvi säätää enää sytkää.
Onko totta että homma on noin helppo?
Onko siinä puolassa joku sytkämoduuli, jolla muuttu kärjettömäksi?
Ei viittis 60€ puolaa ostaa lämpimikseen ja "merkkihuollossa" sanotaan vaan että tuo tänne niin saadaan kipunoimaan. Se neuvominen kun syö omaa leipää
Itse juuri remontoin kärjettömän 5hv riks ratton vaaka-akseli puutarhajyrsimen moottorin.
Siellä magneeton alla ei ole mitään vaan puola ottaa jonkin signaalin siitä magneetosta.
Magneeton kohta mistä ottaa "signaalin" pitää olla putipuhdas,ruoste haittaa tosi paljon.
Jos kärjettömäksi koneen haluat tarvitset tuon--->
http://www.mc-scatter.com/sytysmoduli-k ... 30987.html
Kokeile kuitenkin ensin ottaa magneetto irti,toisesta 3hv rattonista minkä kunnostin (kärjellinen peli) oli vaan kärjet hapettuneet niin pahasti että viilaus ja kone pamahti tulille.
2 vuotta on pelannut korjauksen jälkeen moitteettomasti! Eikä korjaus maksanut mitään,hiukan omaa aikaa.
Eihän tuossa ole mitään sammutusta varten olevaa maadoitus piuhaa jolla kone saadaan sammumaan? Ettei vaan maadoita?
Siellä magneeton alla ei ole mitään vaan puola ottaa jonkin signaalin siitä magneetosta.
Magneeton kohta mistä ottaa "signaalin" pitää olla putipuhdas,ruoste haittaa tosi paljon.
Jos kärjettömäksi koneen haluat tarvitset tuon--->
http://www.mc-scatter.com/sytysmoduli-k ... 30987.html
Kokeile kuitenkin ensin ottaa magneetto irti,toisesta 3hv rattonista minkä kunnostin (kärjellinen peli) oli vaan kärjet hapettuneet niin pahasti että viilaus ja kone pamahti tulille.
2 vuotta on pelannut korjauksen jälkeen moitteettomasti! Eikä korjaus maksanut mitään,hiukan omaa aikaa.
Eihän tuossa ole mitään sammutusta varten olevaa maadoitus piuhaa jolla kone saadaan sammumaan? Ettei vaan maadoita?
Eihän tuossa ole mitään sammutusta varten olevaa maadoitus piuhaa jolla kone saadaan sammumaan? Ettei vaan maadoita?
Kannen ilmanohjainpellissä on sellainen lipare joka maadottaa tulpan, eli todella alkeellinen malli on kyseessä.
Moottorin numeroa ei löytynyt mistään, joten jälleenmyyjät ei suostunut myymään mulle uutta CDI-puolaa...
Promotorista laittoivat mulle tulemaan sytytysmoduulin, joka korvaa kärjet. Merkkiosana hintaa 23€.
Tuossa myllyssä oli muuten magneetto sitten hiukan totuttua enempi jumissa ja kondensaattori sieltä oli sitten särki kun parin tunnin väkivallan jälkeen pääsin kärkiä tutkimaan.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa