Vakuutusyhtiöiden kämmit

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Kikkoman
-

Vakuutusyhtiöiden kämmit

ViestiKirjoittaja Kikkoman » 1.12.2005 12:06

Pakko taas purkaa vähän paineita, senverran pahasti meinas lakki palaa tossa aamusella :)

Eli, ostin Dopilta tuossa keväällä Corradon ja ajelin sitten pari kuukautta siirtokilvillä, kun oli vähän erimielisyyksiä katsastussetien kanssa Corron jarruista + muuta säätöä.

Noh. Sain sitte vihdoin kilvet autoon ja postiluukusta kolahti n. 240e lasku siirtokilvillä ajetusta ajasta, sekä vielä varsinainen liikennevakuutus. Vähän siinä kakistelin laskuja maksaessa, mutta en jostain syystä soittanut yhtiöön vielä tässä vaiheessa.

Vajaa kuukausi sitten oli edessä muutto Helsinkiin opiskelujen takia, joten iskin auton seisontaan ainakin alkutalveksi. Soittelin yhtiöön ja asia hoitui varsin kivuttomasti, vai hoituiko sittenkään.... :P

Seisonta-ajan liikennevakuutuskirja tuli postissa, sitten toinen ja vielä kolmaskin, sekä kylkiäisinä vielä 10e lasku siirtokilpien ajalta.

Aamulla sitten repesi perse, kun Pohjolan kirjeet tuli taas kun pommi Hiroshimaan, tälläkertaa olikin oikea jymy-yllätys. Siirtokilvistä haluttiin taas 240e, kylkiäisinä tuli taas yksi seisontavakuutuskirja. Alkujärkytyksen jälkeen soitin vakuutusyhtiöön ja 10min jonotuksen jälkeen pääsin purkamaan sydäntäni virkailijalle, joka lupasi hoitaa asian.
jonkun aikaa asiaa setvittiin, mutta saan sentään n. 4kk vakuutusmaksut takasin tuolta siirtokilpikaudelta.

Nyt vaan palautuksia odotellessa niin pääsee ostamaan itelleen joululahjoja!

sigi
-

ViestiKirjoittaja sigi » 1.12.2005 13:08

joh. hyvä vaan että selvisi:)

joululahjat = lastu&ahdinpyörä? :)

Kikkoman
-

ViestiKirjoittaja Kikkoman » 1.12.2005 13:36

nuo löytyy jo, varmaan pitää panostaa johonkin elektroniikkaan :)

jmr
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 1.12.2005 14:52

Pitää kertoa tähän oma tarinani myös. Vaihdoin muutamia vuosia sitten vakuutusyhtiötä ja ensimmäinen vakuutusmaksukuori pamahti luukusta. Summana oli 2990 ja yksikkönä euroa. Maksu yhdessä erässä (olin silloin pyytänyt 4 erässä). Soitin vakuutusyhtiöön ja mamma siellä tokaisi tutkimatta tietojani: "Jos se sulla ole bonuksia ja siitä johtuu." Sanoin sille että sen laskun kuuluisi olla markoissa tuo ja n. 500 euroa nykyvaluutassa, toisessa päässä oli hiljaista hetken aikaa ja sanoi sitten että "pistetään korjaus tulemaan, ei tarvitse maksaa tuota".

Kirjoitin kuoren päälle " :) " ja laitoin hyllyyn, jossa se vieläkin on, maksamatta. Uusi lasku tuli aikanaan.

Toinen tarina tulisi siitä, kun meillä on nuorisovakuutus (kotivakuutus), joka on emännän nimissä kunnes täyttää 26 tms. Käytiin tarkistamassa sen tietoja konttorissa, niin ne sanoo että täältä ei löydy mitään, oltiin ensin että "Mitä?", sitten ne tajus että sehän voisi olla siinä toisessa järjestelmässä. Sieltä se sitten löytyi.

Toheltaja
-

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 1.12.2005 15:49

mie ku audin ostin taannoin, täyttivät liikkeessä vakuutuspaperit yms. Lopulta ku maksulappu tuli, puuttui moottoritilavuudesta 400 kuutiota, auto oli opel kadet ja vuosimalli -73. Rekisteritunnus kuitenkin oikein :)

hanski
-

ViestiKirjoittaja hanski » 1.12.2005 16:45

kaadoin muutama vuosi sitten hirven 2-koppasella golffilla. tarkastaja tarkisti auton ja lupasi könttäsumman jos laitan itse kuntoon. näin sovittiin...no meni sitten kuukausi eikä rahoja tilillä näkynyt...soittamaan vakuutusyhtiölle että mikä kestää...sieltä yhdistivät jollekin virkailijalle joka erittäin happamasti kertoi että se on kuule sellanen asia että se vaan kestää!!!

siinä kohtaa paloi proput ja sanoin et katos kuule monenko auton vakuutukset on siellä teidän yhtiössä ja miten kattavat ovat...ja jatkoin että ei muuten sitten ole enää huomenna, jossei rahat kohta ole mun tilillä!!!

toisessa päässä oli hetken hiljasta ja äänensävy muuttui silmänräpäyksessä ja nainen vastasi että kello on noin paljon juu...kuule rahat sun tilillä kun pääset töistä pois, eli 16.00...

ja näin kävi!!! että näin sampossa...

A.Paaaho
-

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 1.12.2005 17:20

Suosittelen ottamaan tuon keskeytys turvan vakuutuksen yhteyteen niin tulee kuule korvaukset nopeaa. Ja jos ei tule niin saapahan ainakin vähän hunajaa haavoihin kun korvaus summa kasvaa kokoajan.
Voisinpas omankin kokemuksen tähän kertoa. Ei ole ihan topicciin viittaava mutta vastaava tilanne. Kävin tässä eräällä konttorilla vaihtamassa auton omiin nimiin ja samalla ottamassa seisontavakuutuksen siihen. Tai ainakin niin luulin siinä vaiheessa. Tuli siinä sitten armeijaan lähtö jota ennen olin jo ihmetellyt kun ei ole tullut yhtään vakuutuslaskua. No asia sitten siinä unohtui kun oli liikaa ajateltavaa tuossa työssä jolla on tarkoitus. Siinä sitten 10kk inttiä käytynä aattelin et pitääpäs käydä tuolla konttorilla taas hakemassa leima tuohon kulkimeen niin siellä sain selville että auto ei ole minun nimissä ja koska se ei ole nimissäni (oli kuitenkin edellinen omistaja heittäny omaan vakuutus yhtiöön luovarin) siinä ei myöskään ole ollut mitään vakuutusta vuoteen. Siihen sitten sanoin no että ei se mitään voin mää sen 20e maksaa mitä se seisonta maksaa. Ei kelvannu vaan kertoi että lasku tulee isompi. Siinä odottelin innolla että kuinka paljon tuo nyt on kun eräänä päivänä kolahti lasku postiluukusta. 950e. Kyllä oli mennä hermot siinä kun ei ollut edes oma syy tuo et oli tullu maksettavaksi. Soittelin siinä sitten konttorille ja sanoivat että se on kuulemma joku ylimääräinen sakkorangaistus liikennevakuutuksen päälle kun ei ole ollut vakuutusta ollenkaan. Soittelin tuonne kuluttajansuoja väelle ja sieltä sanoivat et onhan tuo ihan väärin mutta ei kuulemma ole mitään mahdollisuutta kuin maksaa kun yksin siellä kävin "vaihtamassa" auton omiin nimiin. Tuossa vielä sitä ihmettelin että vaikka auto ei ole minun nimissä niin silti siitä tulee verot mulle maksettavaksi.

vlex
-

ViestiKirjoittaja vlex » 2.12.2005 14:39

No itellä auto haettu saksasta tänä kesänä ja sitten kaikki meni niinku pitää ja vakuutusyhtiöltä tuli noin 500e lasku (olevinaan maksoin koko vuoden kerralla), no sen sitte makselin ja sitten tuli kaskonlasku, maksoin senkin ja nyt on taas 441e lasku tullu postissa liikennevakuutuksia! :(

Taitaa olla, että kokeileevat vaan, että mitenkä tyhmiä ihmiset on, että maksaavatko vai ei!

M.H.
-

ViestiKirjoittaja M.H. » 2.12.2005 15:18

^Tuo muuten saattaa olla totta, ainakin samanlaisen jutun olen huomannut erään suuren puhelinoperaattorin toiminnassa.

Toheltaja
-

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 2.12.2005 15:26

varsinkin jos on useammassa erässä, mulla on ollu kans sellainen tunne kun noita autoja parhaimmillaan on ollu vakuutukseiss 5kpl ja niitä sitte makseltu 4 erässä. Notta tulee perkele 2 viikon välein noita lappuja, joskus "vahingossa" pari ylimääräistäkin ku niistä olen soitellut perään. Nykyään ei ole sama yhtiö enää ;)

Kiku
-

ViestiKirjoittaja Kiku » 3.12.2005 15:50

Omasta vak.yhtiön "kämmistä" hyvä kokemus.Otin osakaskon+ilkivalta vakuutuksen.Aikani makselin noita maksuja ja olihan ne hieman isot mut ajatelin et iso kone ja harvinaisempi auto ni ok.No sit liukastelin ojaan (ei hajonnu mitn) ja hinausmaksu 150€ ojasta tielle.Osakasko ei korvaa hinausta mut kokeilin kuitenkin.Astelin vakuutuspuotiin ja tarkastelimme tilannetta ja paljastui et mul onkin TÄYSkasko...? No vakuutus korvas mukisematta hinauskulut.

audi1002.8
-

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 3.12.2005 16:47

Kun otin tähän nykyiseen autooni vakuutuksen (liikenne ja täyskasko) oli astetta onnettomampi virkailija. Koko ajan sai juosta kyselemässä muilta, mitä tehdään. Sit ku eka lappu tuli kotiin, niin siitä puuttu merkintä abseista. Ei muuta ku konttoriin ja se selvis sillä. Toka lappu ku tuli, niin siitä puuttu bonukset. No taas konttorille ja valitsin nohevamman virkailijan, hän sitten huomasi, että minulla oli saamisia 120€ entisen auton vakuutuksesta ja korjasi bonusten puutteet. Tätä 120€ saamista ei se ensimmäinen virkailija ollut huomannu ollenkaan.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 3.12.2005 23:05

Mulla nyt viimeisen vuoden sisällä ollut koko homma jatkuvaa kämmiä. Yhdessä vaiheessa autolla oli kaksi eri liikennevakuutusta, ja tämän selvittely tuntui vaativan rautakankea..

Ja kun muutoksia tehnyt johonkin vakuutukseen, niin ei vaan tunnu millään säilyvän siellä....

ABT
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 8.12.2005 1:08

Keskeytysturva ei kata kuin 2viikkoa eli tämän jälkeen ei rahaa tule.

Itse tuossa kesällä tuli mummo kolmion takaa etukulmaan. Tuloksena lasikuitu puskuri palasiksi ja vanteeseen jälki. No uuden puskurin tulo kesti ja kesti. No vakuutusyhtiö päätti korjata tuon puskurin, koska ei vain tuota puskuria näkynyt. No tuloksena se, että tietyssä valossa näyttää siltä, että maalipinta on kuin hämähäkinseitti. Myös puskuri ei enään istu kunnolla eli on n.1cm irti lokariln injasta. Toiselta puolelta taas istuu paljon paremmin.

Olen nyt ollut varmaan 5 eri virailijan kanssa yhteydessä ja kenelläkään ei tunnu olevan aikaa mulle. Aluksi väittivät, että normaalia, että noi tuning puskurit eivät istu ja miten voit todistaa, että naarmu tullut kolarista. Onneksi digikamera ystävä niin sen jälkeen vaihtui sävy. Että jos sovitaan niin, että saat 40e vanteesta ja unohdetaan puskuri. Vanteita ei kuulemma voinut lunastaa, koska toisessa takavanteessa myös kanttariin ajojälki, koska väistin vastaantulevaa muuten olisi osunut. Itsellä kuitenkin löytyy 1kpl varavanteita. Noissa on se ongelma myös, että noita vanteita ei enään saa uutena mistään. Lopulta sanoivat, että jos maalataan tuo kolarissa vaurioitunut vanne ja itse kolaroimani takavanne ja unohdetaan puskuri tai otan 60e rahaa. 1 vanne maksaa jo n.150-200e.

Jätettiin asia avoimeksi odottamaan siihen, että vaihdan tuon tuning puskurin pois talveksi ja talvivanteet alle. Nyt olen myös tajunnut, että tuota vannetta ei voi maalata, koska siinä on noita kuusiokolo ruuveja. Eli ainut vaihtoehto on, että vakuutusyhtiö lunastaa noi vanteet pois multa johonkin järkevään hintaan. Myös yksi virkailija lupasi kokonaan uuden puskurin mulle, kerron vain heille mistä löytyy niin he tilaa. No sen kerroin n.2kk sitten ja eivät ole vieläkään tilanneet kuulemma. Näin if:ssä.

Tällä viikolla soitan sinne ja sanon, että nyt pitää saada asia eteenpäin.

A.Paaaho
-

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 8.12.2005 9:51

Saattaa tietenkin vaihdella vakuutusyhtiöissä tuo keskeytys turva mutta ainakin if:llä on 30 päivää se maksimi. Joskus itse saanu 30x80e=2400e

Ves_ku
-

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 8.12.2005 14:19

ABT, mitenkäs se mainos radiossa nyt menikään? "Meiltä saat korvaus päätöksen jopa heti". Näemmä päätökset on sitten mitä sattuu, mutta nopeesti sen kyllä saa.

Lepis
-

ViestiKirjoittaja Lepis » 8.12.2005 14:26

Itse sain kokea vakuutusyhtiön kämmin kun möin prätkäni. Eli pyörä oli ollut talven seisonnassa ja keväällä soitin että otan mopon ajoon. Virkailija sanoi että homma on ok, ja minä uskoin. Noin kk ajelin onnellisena ja sitten möin pyörän pois. Menin vakuutusyhtiöön hoitelemaan muita asioita ja samalla kyselin että kaikki oli ok prätkän osalta. Virkailija sanoi että kaikki on kunnossa, olet myynyt prätkän joka on ollut seisontavakuutuksessa syksystä. Siinä vaiheessa menin hiljaiseksi ja rupesin miettimään mitä olisi käynyt jos sen kk aikana mitä prätkällä ajelin olisin ajanut kolarin. Eihän sitä kukaan olisi uskonut että olin soittanut vakuutusyhtiöön ja laittanut prätkän "ajoon" ku siitä ei kerta mitään mainintaa ollut vakuutusyhtiön papereissa. Mutta säästinpähän vakuutusrahoissa jos jotain positiivista pitää asiasta hakea. Tästä oppineena hoidan aina vakuutusasiat suoraan konttorissa.

Jak3
-

ViestiKirjoittaja Jak3 » 8.12.2005 14:27

^^ Tuolle just naureskelin kun se mainos näky tv:ssä, eli korvauspäätös on varmaanki nopea mutta taatusti selvä EI :)

Ei ihan vakuutusyhtiön kämmi, mutta kuitenkin tuossa kesällä oli verojen kanssa pikku säätämistä kun autosta oli minun ajalta (reilu vuosi) maksettu kaikki verot niinkuin pitää mutta edellisellä omistajalla 20e suuruinen erä oli rästissä, mistä johtuen auto oli ajokiellossa koko ajan, kun sitten tuossa elokuulla tuli karhulappu. Olin sitte ajellu menemään puolivuotta ajokiellossa olevalla autolla tietämättä asiasta :)

Sergey
-

ViestiKirjoittaja Sergey » 14.3.2007 20:21

Pikkusen on vanha topicci, mutta pakko tämä uutinen on laitettava tänne:

Iltalehti

On se kumma kun ei siis vakuutus korvaakkaan onnettomuutta ja ainoa todellinen vakuutusturva (poikkeuksin) on täyskasko, jota vanhoihin autoihin ei edes välttämättä saa.

Pyndy
-

ViestiKirjoittaja Pyndy » 14.3.2007 20:32

lapin korkeudella ajaneet ovat jo tottuneet porokolarien muodossa juurikin tähän ongelmaan. itse en varmastikkaan poron takia tee väistöliikettä ainakaan jos on muuta liikennettä, hirven kanssa saattaa itsellekkin käydä huonosto. jos haluaa saada korvauksen hirvi/porokolarista niin kyllä se pitää osua autoon...

Matti M
-

ViestiKirjoittaja Matti M » 14.3.2007 21:00

Pitäs olla aina kontissa minigrippi pussillinen hirvenkarvoja ja puteli verta jossa alkoholia että toimii pakkasessakin. :D

Kaveri joutui kesällä väistämään hirveä soratiellä ja meni sitten perse edellä metsään eikä tietenkään vakuutus korvannut.

Ymmärrän kyllä vakuutus yhtiöitäkin. Jos nuo korvattaisiin voisi aina kun auto lipsahtaa metsään väittää väistäneensä hirveä.

A.Paaaho
-

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 14.3.2007 22:03

^Kuinkahan monta kertaa tuotakin on vakuutuspetoksissa käytetty?

Iso-Jaska
-

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 15.3.2007 8:32

Tämmöstä seisoo Pohjolan vakuutusehdoissa, luultavasti myös muiden yhtiöiden ehdoissa

4.2 Hirviturva

4.2.1 Korvattavat vahingot
Hirviturvasta korvataan vahinko, joka on välittömästi
aiheutunut yhteentörmäyksestä hirvieläimen
kanssa.

Superkaskossa korvataan kuitenkin vahinko,
joka on välittömästi aiheutunut yhteentörmäyksestä
poron tai villieläimen kanssa.

4.2.2 Rajoitukset

Kohdassa 4.2.1 mainittujen eläinten väistämisestä
aiheutunutta vahinkoa ei korvata
tästä turvasta, vaan se voidaan korvata vain
kolarointiturvasta.

okkraj
-

ViestiKirjoittaja okkraj » 15.3.2007 9:02

Onko tuon hirviturvan mukaan poro nyt sitten hirvieläin vai ei? Hirvieläin sen pitäisi olla, mutta vakuutustekstistä saa erilaisen käsityksen...

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.3.2007 9:50

Käsittääkseni hirvi, peura ja poro ovat vakuutusteknisesti eri eläimiä. BTW: onneksi on vain yksi vakuutus Pohjolassa. Vein matkavakuutukseni korvaushakemuksen konttorille kuukausi sitten ja kysyin virkailijalta käsittelyaikaa. Lupaili jotain paria-kolmea viikkoa. Eipä ole rahoja näkynyt.

Reilu kymmenen vuotta sitten otin matkavakuutuksen ja virkailija tarkisti, että matkani kohde ei ole ns. vaarallisella alueella, johon maksu olisi kenties korkeampi tai että vakuutusta ei myönnettäisi ollenkaan. Maksu puolentoista vuoden matka-ajalta oli varsin huomattava. Palatessani Suomeen, vakuutusyhtiön kanssa asioidessani toinen virkailija huomasi, että matkavakuutusta ei olisi ko. kohteeseen voitu myöntää lainkaan, koska alue luettiin sotatoimialueeksi. Toki, vakuutusyhtiö olisi korvannut, jos jotain olisi tapahtunut, koska kyseessä oli heidän virheensä. Vaikea sanoa, kärsikö kuitenkaan kukaan vääryyttä tuon virheen takia.

Iso-Jaska
-

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 15.3.2007 10:08

Pohjolasta varmistettu juuri puhelinsoitolla, jotta heidän vakuutuksissaan hirvieläimiksi luokitellaan: hirvi (yllätys), poro, peurat ja kauriit.

okkraj
-

ViestiKirjoittaja okkraj » 15.3.2007 10:22

Pohjolasta varmistettu juuri puhelinsoitolla, jotta heidän vakuutuksissaan hirvieläimiksi luokitellaan: hirvi (yllätys), poro, peurat ja kauriit.

Tuo on kyllä ihan järkeenkäypä luokittelu. Kukahan aloitteleva juristin alku on tuon vakuutustekstin kirjoittanut, noin harhaan johtavaa tekstiä ei edes kansanedustajat saa aikaseksi.

Jak3
-

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.3.2007 20:51

Juu nuista kämmeistä, niin tuli n.400€ vakuutusmaksu autosta jonka olin myynyt viikkoja ennen laskun tuloa :)

Ja auton uusi omistaja oli laittanut sen nimiinsä 7 päivän sisällä.
Eikait tuokaan olis ilman puhelua selvinny.. tarkkana saa perkele olla kun pukkaa nuita maksuja. On niitä parhaillaan tullut viikonvälein ja jokaisessa seisoo se 300-500€.

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”