Tarviiko joku Gmailin?
Valvoja: ffp jäsenet
Tarviiko joku Gmailin?
On näköjään kerääntyny noita kutsuja taas aika reilusti niin aattelin pistää jakoon... Toimii nykyään jo suomen kielellä ja tilaakin on vaivaiset 2,5Gt. Jos tosiaan siltä tuntuu että tarvii tuommosen postilaatikon niin pistää mulle privalla sähköpostiosotteensa tulemaan.
Ihan ok maili, ei vaan tuo tila pääse oikeuksiin rajoitetuilla liitteillä. POP/SMTP toimii eli saa koneelle tulemaan tai miten nyt haluaa. Pikku hiljaa parantuu, alkuun oli melko buginen ja ei toiminu kovin vakaasti. Taitaa olla jo testaus ohi ja ihan oikeessa käytössä tällä hetkellä?
Mutta ihan hyvä ilmaislaatikko on.
Mutta ihan hyvä ilmaislaatikko on.
Hyvä roskapostilaatikkona, tuon osoitteen uskaltaa antaa epämääräisiin paikkoihin netissä ja roskapostit jää gmailin suotimeen, loput forwardoin automaattisesti toiseen viralliseen sähköpostiin. POP3-tuki plussaa, eli voit eudoralla, operalla tai outlookilla lukea postit. Isot liitteet eivät tule perille, kuten kaverin 13 Mt liite (.RAR pakattuna koko).
[Edit] Kutsuja ylimääräisenä sähköpostitse.
Ei muuten kannata kirjoittaa osoitettaan selkomuodossa, vaan ennemmin tunnus AT domain PISTE äf ii (tai jotain). Muokatkaas noita viestejänne.
[Edit] Kutsuja ylimääräisenä sähköpostitse.
Ei muuten kannata kirjoittaa osoitettaan selkomuodossa, vaan ennemmin tunnus AT domain PISTE äf ii (tai jotain). Muokatkaas noita viestejänne.
Viimeksi muokannut jmr, 27.8.2005 9:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä minä ainakin olen saanut tulemaan yli 30mt videoita. Sen huomasin, että jos Gmailista lähettää toiseen postiin niin siinä kestää todella kauan. Kerran, kun lähetin oli viesti perillä luukun postissa vasta neljä tuntia myöhemmin.
Hakutoiminto tuossa Gmailissa on todella hyväksi havaittu, jos on enemmänkin postia.
Hakutoiminto tuossa Gmailissa on todella hyväksi havaittu, jos on enemmänkin postia.
-
- -
-
- -
nyt pitäis kaikille halukkaille olla lähetetty. ja jos postia pistää niin osoitteeseen [email protected] .
vielä olis 45 kutsua jäljellä.
vielä olis 45 kutsua jäljellä.
-
- -
^ Ei näköjään näy mulla profiilissa tuo. [email protected]
-
- -
-
- -
Joku sanoisi että tämä on huiputusta, mutta kutsun saa pyytämättäkin:
http://www.bytetest.com/
Mukavia nuo muutkin Googlen uudet palvelut.
http://www.bytetest.com/
Mukavia nuo muutkin Googlen uudet palvelut.
Tuossa gmailissa kun klikkaa yhteystiedot painiketta niin avautuu lista tallennetuista sähklöpostiosoitteista. Rasti vaan nimien eteen kenelle haluaa lähettää postia ja sitten luo. Mutta mites tämä sama onnistuu jos haluaa lähettää vastaanotetun viestin eteenpäin useammalle henkilölle? En ole mistään löytänyt nappia josta saisi listan esille vaan kaikki osoitteet täytyy kirjoittaa erikseen. Toivottavasti ymmärsitte ja joku osaa neuvoa =)
ei taida valitettavasti olla mahdollista, jonkun aikaa koitin kaivella :)
jos osoitelista on toivottoman pitkä, on mahollista ainakin copy/paste.
eli uuden (tyhjän) viestin osoitekenttään klikkailemalla ne halutut osoitteet,
sitten koko osoitenipusta ctrl-c, hylkää tää tyhjä viesti ja avaa haluttu eteenpäin
lähetettävä viesti. siitä "lisäasetukset" takaa löytyvä "lähetä edelleen" -nappula ja osoitepalkkiin ctrl-v.
ja kas..
rautalangasta väänsin, ei osaa yksinkertaistaa xD
jos osoitelista on toivottoman pitkä, on mahollista ainakin copy/paste.
eli uuden (tyhjän) viestin osoitekenttään klikkailemalla ne halutut osoitteet,
sitten koko osoitenipusta ctrl-c, hylkää tää tyhjä viesti ja avaa haluttu eteenpäin
lähetettävä viesti. siitä "lisäasetukset" takaa löytyvä "lähetä edelleen" -nappula ja osoitepalkkiin ctrl-v.
ja kas..
rautalangasta väänsin, ei osaa yksinkertaistaa xD
Gmailia olen käyttänyt kohta vuoden ja weppimeiliksi ihan kelpo. Tehokas haku, kuten jo todettiinkin. Käytössä noista googlen palveluista on myös esim. toolbar ja browser sync.
Tuo viimeksimainittu on vielä ihan kehitysasteella ja sen toimivuus on vielä horjuvaa, mutta olen kaivannut palvelua, joka synkkaisi selaimen asetukset ja aktiviteetit palvelimelle, josta ne voisi sitten tarvittaessa toisella koneella toisesta paikkaa ottaa käyttöön. Käytän itse päivittäin kolmea konetta ja on hyvä, kun esim. sama kirjanmerkkitietokanta on käytössä joka koneella.
Todella innovatiivista ja tehokasta tuo googlen kehitystyö, mikä varmaan tulee näkymään myös gmailin toiminnallisuudessa.
Tuo viimeksimainittu on vielä ihan kehitysasteella ja sen toimivuus on vielä horjuvaa, mutta olen kaivannut palvelua, joka synkkaisi selaimen asetukset ja aktiviteetit palvelimelle, josta ne voisi sitten tarvittaessa toisella koneella toisesta paikkaa ottaa käyttöön. Käytän itse päivittäin kolmea konetta ja on hyvä, kun esim. sama kirjanmerkkitietokanta on käytössä joka koneella.
Todella innovatiivista ja tehokasta tuo googlen kehitystyö, mikä varmaan tulee näkymään myös gmailin toiminnallisuudessa.
Helakammo: Viestin lähettäjäksi voi headereihin kirjoittaa mitä vain ja joskus ensimmäinen vastaanottaja laitetaan syypääksi, eli lähettäjän paikalle. Tämä tarkoittaa vain sitä että olet samassa roskaposttajien tietokannassa kuin joku muu gmailin käyttäjä. Saan usein @iki.fi -käyttäjille suunnattua roskapostia, joten olen samassa ryhmässä niiden kanssa.
<-- täältä kutsuja myös...
<-- täältä kutsuja myös...
Itse lopetin outlookin käytön reilu vuosi sitten, ei oo ikävä tullu.
Käytän kotisivuna googlen henkilökohtaista etusivua, jossa näkyy gmailin uudet viestit, omia linkkejä, kalenteri ja keltanen laatikko johon voi kirjotella muistiinpanoja.
Järettömän kätevä... Kutsuja on kans, jos jotakuta kiinnostaa...
Käytän kotisivuna googlen henkilökohtaista etusivua, jossa näkyy gmailin uudet viestit, omia linkkejä, kalenteri ja keltanen laatikko johon voi kirjotella muistiinpanoja.
Järettömän kätevä... Kutsuja on kans, jos jotakuta kiinnostaa...
Jossai aamulehdessä joku aika sitten luki Gmailista, että
Google tonkii sähköposteista jotain usein käyttettyjä sanoja tms. tietoja ja sen avulla lähettää sopivia mainoksia käyttäjälle.
EU:n alueellahan tämä on laitonta, mutta Google onkin rapakon takana...
En nyt tarkasti muista mitä siinä lehdessä luki ;)
Google tonkii sähköposteista jotain usein käyttettyjä sanoja tms. tietoja ja sen avulla lähettää sopivia mainoksia käyttäjälle.
EU:n alueellahan tämä on laitonta, mutta Google onkin rapakon takana...
En nyt tarkasti muista mitä siinä lehdessä luki ;)
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”