Syncro kakkis
Valvoja: ffp jäsenet
Syncro kakkis
Onko kokemuksia otsikon ajokista? Haukut ja kehut kelpaavat. :)
Re: Syncro kakkis
Kokemusta parin vuosikymmenen takaa jolloin sellaisella ajelin noin 70tkm..
En ainakaan haukkumaan osaa alkaa, tykkäsin autosta. Perus volkkarihan tuo on terästettynä vetävällä taka-akselilla.
Ikäähän noilla on jo ihan kiitettävästi, joten korin kunto lähinnä ratkaisee kannattaako sekaantua. Tekniikan puolestahan kyllä pärjää, joko remontoimalla tai päivittämällä tuoreempaan.
Oman kaasarikoneisen päivitin aikoinaan 4-piste ruiskuksi, oli ihan simppeli toimenpide.. Vähän pulttaamista ja muutaman sähkökytkennän järkeily.. Ja kovaa ajoa.. Viikonloppussa sen teki yksinkin helposti..
En ainakaan haukkumaan osaa alkaa, tykkäsin autosta. Perus volkkarihan tuo on terästettynä vetävällä taka-akselilla.
Ikäähän noilla on jo ihan kiitettävästi, joten korin kunto lähinnä ratkaisee kannattaako sekaantua. Tekniikan puolestahan kyllä pärjää, joko remontoimalla tai päivittämällä tuoreempaan.
Oman kaasarikoneisen päivitin aikoinaan 4-piste ruiskuksi, oli ihan simppeli toimenpide.. Vähän pulttaamista ja muutaman sähkökytkennän järkeily.. Ja kovaa ajoa.. Viikonloppussa sen teki yksinkin helposti..
Re: Syncro kakkis
Tuo ruiskuksi muuttaminen oli itellä myös mielessä. Tohtiiko teikäläistä häiritä asian tiimoilta kun tulee aiheelliseksi?
Varmaankin osien hankkiminen ei ole mikään amerikan temppu?
Varmaankin osien hankkiminen ei ole mikään amerikan temppu?
Re: Syncro kakkis
Kyllä noihin alkaa syncro ja moottorin osien saati olemaan jo aika haastavaa, tai sitten törkeän kallista jos haluaa "alkuperäisiä" osia, eikä sovella itse sinne miljoonalaatikosta löytyviä osia kun ehkä toimii ja sopii.
Normi etuveto kakkiksen osia vielä löytyy kivasti, mutta niiden sopivuus loppuu aina jossain kohtaa kesken, kun tulee se oikea vika eteen.
Hinnat noissa on jo kivassa nousussa jo sattuu ehjä yksilö olemaan.
Melkein jo halvempi harrastaa mk4 golffin nelikkoa kun kakkista.
Itsekkin laitoin oman syncro kakkiksen talliin odottamaan museoleimaa, kun vuosittainen huoltotarve ja siihen menevä raha määrä, ylitti kriittiset rajat auton arvoon nähden.
Normi etuveto kakkiksen osia vielä löytyy kivasti, mutta niiden sopivuus loppuu aina jossain kohtaa kesken, kun tulee se oikea vika eteen.
Hinnat noissa on jo kivassa nousussa jo sattuu ehjä yksilö olemaan.
Melkein jo halvempi harrastaa mk4 golffin nelikkoa kun kakkista.
Itsekkin laitoin oman syncro kakkiksen talliin odottamaan museoleimaa, kun vuosittainen huoltotarve ja siihen menevä raha määrä, ylitti kriittiset rajat auton arvoon nähden.
Re: Syncro kakkis
Kujis_ kirjoitti:Tuo ruiskuksi muuttaminen oli itellä myös mielessä. Tohtiiko teikäläistä häiritä asian tiimoilta kun tulee aiheelliseksi?
Varmaankin osien hankkiminen ei ole mikään amerikan temppu?
Siis vaihdoin koko koneen johtosarjoineen. Oli peräisin saman ikäluokan jetasta, joten oli täysin "pulttaa kiinni" tyylinen homma, ainut mitä tarvi itse rakennella oli polttoainepumpun sähköt, eli vetää piuha tankin viereen pumpulle ja laittaa rele konehuoneeseen ja sille ohjaus ecu:lta.
Ja tietty se ruikupumppu sinne tankin viereen, kiinnikkeet löytyi korista valmiina (muistaakseni, siitä on kuitenki jo 20 vuotta aikaa).
Re: Syncro kakkis
Tosiaan jotain hankalasti saatavia osia näissä on. Ekana mieleen tulevat
- pakkivalon kytkin (ts. tarkasta, toimivatko peruutusvalot!)
- takaiskarit ja -jouset
Syncroissa on jonkin verran ABS:iä. Niissä voi olla monenlaista pikku häikkää.
Kyllähän syncro on talvikelissä kaksivetoiseen verrattuna huomattavasti vakaampi kulkija. Etenkin urissa eron huomaa.
- pakkivalon kytkin (ts. tarkasta, toimivatko peruutusvalot!)
- takaiskarit ja -jouset
Syncroissa on jonkin verran ABS:iä. Niissä voi olla monenlaista pikku häikkää.
Kyllähän syncro on talvikelissä kaksivetoiseen verrattuna huomattavasti vakaampi kulkija. Etenkin urissa eron huomaa.
Re: Syncro kakkis
Takaiskari ei oo mikään ongelma. 6K ibiza/cordoba/Polo on iskari samalla mitoituksella. Myös jousen fyysinen sopivuus on sama kuin muissakin kakkiksissa, pituus/vahvuus hieman poikkeaa mutta sen korkeuden kans pystyy kyllä pelata useallakin tavalla. Mulla oli takana muistaakseni jetan kuormajouset..
Re: Syncro kakkis
Taitaa iskari ongelmat juontaa countryistä. Niissä kun on pidemmällä mitoituksella olevat iskarit.
Mutta niihinkin saattaisi taakse mennä muumi passatista ja eteen mk3 golfista.
Mutta niihinkin saattaisi taakse mennä muumi passatista ja eteen mk3 golfista.
Re: Syncro kakkis
Countryyn saa kyllä iskaria ihan vaikka motonetista.
Puslia löytyy joka paikkaan uretaanisena ainakin.
Puslia löytyy joka paikkaan uretaanisena ainakin.
Re: Syncro kakkis
Molempiin malleihin saa iskareita tällä hetkellä kun otettu uusi erä, mutta tietyt jouset on loppu joka paikasta.
Ongelma on osat kuten pakkikytkin, kardaanin laakeri ja nivelien välissä olevat puslat, ne on vuosia ollut loppu, siksi pitää itse valmistaa sopivat jostain muusta.
Kaikki mikä on perus kakkista saa moponetistä tai vastaavasta tarvikeladosta.
Ongelma on osat kuten pakkikytkin, kardaanin laakeri ja nivelien välissä olevat puslat, ne on vuosia ollut loppu, siksi pitää itse valmistaa sopivat jostain muusta.
Kaikki mikä on perus kakkista saa moponetistä tai vastaavasta tarvikeladosta.
Re: Syncro kakkis
Tuli viikonloppuna haettua 87 vuoden golffi nimenomaan syncro tekniikalla. Teen siittä projekti osioon oman topicin. Kajaanista Poriin ilman ongelmia. :)
Hattuhylly pitää hankkia. 4 oviseen malliin.
Hattuhylly pitää hankkia. 4 oviseen malliin.
Re: Syncro kakkis
Ite pitäs löytää jostain moottorin takakannatin. Ei teiltä harrastelijoilta löytyis ylimääräistä?
Re: Syncro kakkis
Countryyn on tähän asti löytynny kaikki tarvittava pusla yms. Toki kardaaniin pitää askerella muista vehkeistä. Omasta mielestä ihan hyvin löytänny osat vielä..
Re: Syncro kakkis
Heikki J. kirjoitti:Ite pitäs löytää jostain moottorin takakannatin. Ei teiltä harrastelijoilta löytyis ylimääräistä?
Onko kannakkeissa eroja? Ajattelin hankkia elintenluovuttajan josko siittä sopisi kannake?
Re: Syncro kakkis
Tuollainen kolmella pultilla lohkoon kiinnitettävä siis hakusessa. Käsittääkseni 1.8 Syncroissa kaikissa sama (en ole 100% varma)
Re: Syncro kakkis
Heikki J. kirjoitti:
Tuollainen kolmella pultilla lohkoon kiinnitettävä siis hakusessa. Käsittääkseni 1.8 Syncroissa kaikissa sama (en ole 100% varma)
Ok. Tämä mistä oon kaupoissa on etuveto. Ei noita nelikkoja oikeen myynnissä enään oo :D
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 58 vierailijaa