wc:n lavuaarin hiushalkeaman paikkaus
Valvoja: ffp jäsenet
wc:n lavuaarin hiushalkeaman paikkaus
Kävi onnettomuus ja tippui peilikaapista purkki lavuaariin aiheuttaen kaksi pientä koloa ja kolosta lähteviä hiushalkeamia useampia. Pystyykö näitä korjata/paikata jollain aineella? Vuokrayhtiön kämppä ja hinnaston mukainen lavuaarin uusiminen olisi 160e. Opiskelijalle suuri summa siinä mielessä, että itse pärjäisin "rikkinäisen" lavuaarinkin kanssa. Ei tekisi mieli vaihdatuttaa kun kerran muuten hyväkuntoinen lavuaari. Lavuaari on kylppärissä, joten mahdollinen lavuaarin pieni vuotokaan ei pitäisi haitata muuta kuin sukkien kastumista.
lähikuva ja huono kuva
lähikuva ja huono kuva
Porukoilla oli joskus varmaan 10 vuotta vastaavasti säröytynyt lavuaari eikä se mihinkään vuotanut. Paskaa keräsi ajan mittaan tuo halkeama.
mites extra/super thin pikaliima? Semmosta ihan vesimäisen ohkasta tavaraa, ei mitään halpahallien tuubipaskoja. Tunkeutuu hyvin kaikkiin rakosiin ja ainakin tukkii/tiivistää sen laarin jos vuotaa.
mites extra/super thin pikaliima? Semmosta ihan vesimäisen ohkasta tavaraa, ei mitään halpahallien tuubipaskoja. Tunkeutuu hyvin kaikkiin rakosiin ja ainakin tukkii/tiivistää sen laarin jos vuotaa.
Tämäkin vaihtoehto ollut mielessä, mutta en saa vedentuloa katkaistua omasta huoneistostani -> firman asentaja paikalle -> ei taida enää mikään käytetty oma allas käydä.
Lopputarkastuksessa se ehdottomasti huomataan kyllä ja otetaan takuuvuokrasta, mutta eikai se nyt voi maksaa silloinkaan yhtään enempää kuin nytkään. Meillä on lista hinnoista annettuna mitä mikäkin tulee kustantamaan.
Lopputarkastuksessa se ehdottomasti huomataan kyllä ja otetaan takuuvuokrasta, mutta eikai se nyt voi maksaa silloinkaan yhtään enempää kuin nytkään. Meillä on lista hinnoista annettuna mitä mikäkin tulee kustantamaan.
Vähän kyllä ihmettelen jos altaan alla ei ole Ballofixejä tai vastaavia.
Riippuu minkä ikäinen hana on paikallaan, jos on jostain 60-70 luvulta niin ei ole mikään ihme jos ei kalustesulkuja löydy. Usein on vaan puserrusliittimet tai sit ikivanhoissa juotetut messinki yhdistäjät ja jos ne yhdistäjäöt aukaiset niin noin 95% varmuudella et saa niitä enää pitämään. Ota kuva ja laita tänne jos tuntuu epäselvälle.
No kyllä siellä näköjään tämmöset on ja nuo on vissiin suljettavat hanat? Luulin, että tarvii olla sellaset hana-malliset jotka saa kädellä auki tai kiinni.
Talo on 90-luvun loppua muistaakseni, joten suht modernit vehkeet löytyy. Ja hinta oli se 160e töineen kaikkineen kun tarkemmin lueskelin joten suhteellisen edullinen nyt kuitenkin, mutta silti 160e liikaa.
Pystyisikö tuon siis vaihtamaan nyt itse laillisesti kun jakoavain nyt jossain määrin kädessä pysyy, vai onko putkimiehen hommia ihan jo lakien ja vakuutusten mielessä? En ole koskaan näitä vaihdellut, ainoa mitä olen putkijuttuja tehnyt on pesukoneiden liittäminen :D
Talo on 90-luvun loppua muistaakseni, joten suht modernit vehkeet löytyy. Ja hinta oli se 160e töineen kaikkineen kun tarkemmin lueskelin joten suhteellisen edullinen nyt kuitenkin, mutta silti 160e liikaa.
Pystyisikö tuon siis vaihtamaan nyt itse laillisesti kun jakoavain nyt jossain määrin kädessä pysyy, vai onko putkimiehen hommia ihan jo lakien ja vakuutusten mielessä? En ole koskaan näitä vaihdellut, ainoa mitä olen putkijuttuja tehnyt on pesukoneiden liittäminen :D
Edes taloyhtiön huoltomiehet eivät laillisesti saa mennä sulkuja nykimään, tai ainakaan vaihtamaan, suluista eteenpäin työ kuuluu putkimiehille. Jos noita ei ole asunnuksen jälkeen käytetty kiinni ja auki kertaakaan niin tod,näköisesti kalkki on ne jumittanut auki asentoon ja on myös vaara että vaikka toimisivatkin niin voivat jäädä karan välistä vuotamaan nuo vanhat ballofixit. Pelotella en aio, mutta varovainen saa olla varsinkin jos ei ole ennen tehnyt. Vesivahingot on vaan ikäviä juttuja.
-
- -
Pystyisikö tuon siis vaihtamaan nyt itse laillisesti kun jakoavain nyt jossain määrin kädessä pysyy, vai onko putkimiehen hommia ihan jo lakien ja vakuutusten mielessä?
Et todellakaan pysty vaihtamaan itse laillisesti. Vaikka kutsut putkimiehen paikalle niin sun pitää ensin esittää kirjallinen korjaussuunnitelma taloyhtiön hallitukselle ja saada heiltä hyväksyntä siihen.
Jos remonttitaitoa ja maalaisjärkeä löytyy, niin vaihda itse vaan.
Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä oo, eikä myöskään kenellekkään tarvi kertoa.
Pistä nuo sulut kiinni ja aukaise hana, sievästi alat löysäämään hanan liitoksesta.
Parillakympillä haet jostakin sen ehjän lavuaarin käytettynä, säästät aikaa/vaivaa +RAHAA.
Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä oo, eikä myöskään kenellekkään tarvi kertoa.
Pistä nuo sulut kiinni ja aukaise hana, sievästi alat löysäämään hanan liitoksesta.
Parillakympillä haet jostakin sen ehjän lavuaarin käytettynä, säästät aikaa/vaivaa +RAHAA.
-
- -
Jos selviää vain kirppis altaan hinnalla, niin ok.
Usein saattaa vain vaatia jo vähän muutakin.
Esim hanapaikka on hieman eri paikassa niin putket ei hanalta enää yllä tai liian pitkät.
Tässä tapauksessa alkaa vaatimaan jo uutta osaa ja hieman enemmän osaamista.
Tai sitten sulku ei pidäkkään kun ajan saatossa hapettunut rikki.
Irroita nyt siinä sitten hanaa kun vettä tulee koko ajan vaikka sulut kiinni.
No sitten jo vaatiikin isommasta linjasta huoneiston ulkopuolelta linjaa kiinni.
Tämä onkin jo sitten taloyhtiön/putkarin juttuja ja itse kun tehnyt niin tulee kaikki kulut asukkaalle.
Myös jos löydät melkein ilmaisen altaan, mutta varmistelet että jokin putkari tulisi tekemään kytkennän ilman että taloyhtiö tietää asiasta, niin sen tuntihinta on myös aika mukava.
Melkein mikä vain mikä aiheuttaa muuta kuin ensimmäisen tapauksen onnistumisen,
tuottaa vähintään tuon 160e kulut mitä laillinen tapa kustantaisi.
Sanoisin että koita tehdä taloyhtiön kanssa vaikka jokin maksusopimus.
Esim muutamassa erässä sisällytetty vuokraan.
Itse en tuohon rahaan viitsisi alkaa edes etsimään kirppiksiltä tms jotain käytettyä allasta,
joka ei välttämättä käy sinnepäinkään vanhan tilalle.
Usein saattaa vain vaatia jo vähän muutakin.
Esim hanapaikka on hieman eri paikassa niin putket ei hanalta enää yllä tai liian pitkät.
Tässä tapauksessa alkaa vaatimaan jo uutta osaa ja hieman enemmän osaamista.
Tai sitten sulku ei pidäkkään kun ajan saatossa hapettunut rikki.
Irroita nyt siinä sitten hanaa kun vettä tulee koko ajan vaikka sulut kiinni.
No sitten jo vaatiikin isommasta linjasta huoneiston ulkopuolelta linjaa kiinni.
Tämä onkin jo sitten taloyhtiön/putkarin juttuja ja itse kun tehnyt niin tulee kaikki kulut asukkaalle.
Myös jos löydät melkein ilmaisen altaan, mutta varmistelet että jokin putkari tulisi tekemään kytkennän ilman että taloyhtiö tietää asiasta, niin sen tuntihinta on myös aika mukava.
Melkein mikä vain mikä aiheuttaa muuta kuin ensimmäisen tapauksen onnistumisen,
tuottaa vähintään tuon 160e kulut mitä laillinen tapa kustantaisi.
Sanoisin että koita tehdä taloyhtiön kanssa vaikka jokin maksusopimus.
Esim muutamassa erässä sisällytetty vuokraan.
Itse en tuohon rahaan viitsisi alkaa edes etsimään kirppiksiltä tms jotain käytettyä allasta,
joka ei välttämättä käy sinnepäinkään vanhan tilalle.
Juu, ota tuo 160€ diili. Kyllähän se syö miestä, mutta tulee loppu peleissä halvemmaks. Olen istunut taloyhtiön hallituksessa jo muutman vuoden ja joutunut aukomaan putkimiehelle ovia muutaman kerran kun "remppareiskat" on kylppärin rempanneet. Sulku on sen millin sadasosan käätynyt ja koko kylppäri remppa meni uusiksi kun sulku on haljennut.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”