Pitäs tuossa pari akkua kennottaa taas vääntimeen.
Samalla mietin voiko kapasiteettia nostaa tai kennojen tyyppiä vaihtaa. Nykyinen tyyppi olisi 1,5 Ah Nicd, Bosch. Onko mahdollista vaihtaa ne Nimh-tyyppiseksi, jos vaihtaa myös laturin nimh-tyypille. Noissa akuissahan on jotain yksinkertaista lämpötunnistin tekniikkaa, onko eroja akun tyypin mukaan?.
Kapasiteetin kasvatus tosin kiinnostaa enemmän kuin tyypin vaihto. Toimiiko ongelmitta 1,5 Ah -> 2,0 Ah.
Akun uudelleen kennotusta
Valvoja: ffp jäsenet
onko minkä laitteen akusta kysymys? Onko paljon käyttöä vai satunnainen vähäinen? Ni-Mh tyhjenee itsestään nopeammin kuin Ni-Cd kun taas Li-Ion pitää latauksen todella kauan.
Ja voi vaihtaa kennot isompaan jos vain mahtuu, mutta en ole itse vaihtanut esim Cd -> Mh, aina pysynyt samassa akkutyypissä.
Ja voi vaihtaa kennot isompaan jos vain mahtuu, mutta en ole itse vaihtanut esim Cd -> Mh, aina pysynyt samassa akkutyypissä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tyypillisesti NiCad-kennot antavat yhä nopeammin virtaa kuin NiMH. Lisäksi NiMH-kennot vaativat yhteensopivan laturin.
Kapasiteettia voit nostaa huoletta, mutta jännite kannattaa pitää samana ellet ole varma, että väännin kestää esim. 9,6V => 10.8V tai 12V => 13.2V, eli yhden kennon noston. Kannatta myös pitää mielessä, että nyrkkisääntönä pienet kennot antavat aina hitaammin virtaa kuin suuret, varsinkin jos kapasiteetti on korkea.
Kapasiteettia voit nostaa huoletta, mutta jännite kannattaa pitää samana ellet ole varma, että väännin kestää esim. 9,6V => 10.8V tai 12V => 13.2V, eli yhden kennon noston. Kannatta myös pitää mielessä, että nyrkkisääntönä pienet kennot antavat aina hitaammin virtaa kuin suuret, varsinkin jos kapasiteetti on korkea.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa