ongelma tilanne mainoksen ja kaupan välillä
Valvoja: ffp jäsenet
ongelma tilanne mainoksen ja kaupan välillä
onkohan mennyt oikein gigantilla. isäukko oli kattonu gigantin lehdestä salamalaitetta kameralle. otsikkona oli metz megablitz 36 af-5 ja hinta 99€. kun taas oli myymälään menny ja oli ostamassa niin myyjä oli antanu toisen hinnan (suuremman siis). ja isäntä tuumannu siihen että mainoksessa kyllä oli 99€ johon myyjä oli tuumannu eiku se on se 24-mallinen.
mainoksessa oli sitten pienellä metz24flash24ca.
kysymys siis että kumpaakohan tuossa mainoksessa mainostetaan? ja kumpi noista sitten pitäisi 99€ myydä? näin itse käsitän ainaski että tuo 36
kyseinen mainos
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... dc790e.jpg
mainoksessa oli sitten pienellä metz24flash24ca.
kysymys siis että kumpaakohan tuossa mainoksessa mainostetaan? ja kumpi noista sitten pitäisi 99€ myydä? näin itse käsitän ainaski että tuo 36
kyseinen mainos
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... dc790e.jpg
Kyllä tuolla ainakin on tuotenumerossa tuo 36 malli. http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP ... EpPFBF0QIR
Kyllä se tossakin lukee, että on 36 malli. Tilaa tuosta suoraan:
http://www.gigantti.fi/product/kamerat/ ... aite-nikon
Malli on METZ MECABLITZ 36 AF-5.
http://www.gigantti.fi/product/kamerat/ ... aite-nikon
Malli on METZ MECABLITZ 36 AF-5.
Sivuan hiukan asiaa.
Kaveri oli joskus Gigantin verkkokaupasta kattellut jotain tuotetta ja lähti sitä sitten paikallisesta myymälästä ostamaan.
Siellä kuitenkin hinta oli eri ja myyjä selitti että verkkokaupan hinta on edullisempi mitä myymälän hinta, eikä suostunut myymään samaan hintaan.
No puhelin esiin ja netin kautta tilaamaan verkkokaupasta tuote ja nouto liikkeetä. Sit odotteli ja pyöriskeli kaupassa jonkin aikaa ja kävi noutotistkiltä hakemassa saman tuotteen halvemmalla.
On se joskus vaikiaa. :)
Kaveri oli joskus Gigantin verkkokaupasta kattellut jotain tuotetta ja lähti sitä sitten paikallisesta myymälästä ostamaan.
Siellä kuitenkin hinta oli eri ja myyjä selitti että verkkokaupan hinta on edullisempi mitä myymälän hinta, eikä suostunut myymään samaan hintaan.
No puhelin esiin ja netin kautta tilaamaan verkkokaupasta tuote ja nouto liikkeetä. Sit odotteli ja pyöriskeli kaupassa jonkin aikaa ja kävi noutotistkiltä hakemassa saman tuotteen halvemmalla.
On se joskus vaikiaa. :)
Netistä tullut katsottua nuita Gigantista ostettavia tuotteita ja liikkeeseen mennessä ovat olleet kalliimpia. Espoossa ja Vantaalla ainakin kun mainitsee että hinta halvempi netissä nettisivuilla, tarkistavat sen ja myyvät netin hinnalla. Olen kuullut että heidän on myytävä se netissä olevalla hinnalla.
Tuo Lehtilän juttu on niin päivänselvää touhua, että ei enää edes ihmetytä.
Itse olen kysynyt myyjältä tarjoushinnan, mutta kun se on eri kuin verkossa niin olen muutaman kerran tilannut sen verkkokaupasta myyjän nähden. Tähän olen vielä käyttänyt liikkeen konetta, joilla pääsee nettiin.
Meneeköhän se korkeamman hinnan erotus suoraan myyjälle, vai onko se vain joku periaate tilavuokrista yms kiinteistä kuluista.
Itse olen kysynyt myyjältä tarjoushinnan, mutta kun se on eri kuin verkossa niin olen muutaman kerran tilannut sen verkkokaupasta myyjän nähden. Tähän olen vielä käyttänyt liikkeen konetta, joilla pääsee nettiin.
Meneeköhän se korkeamman hinnan erotus suoraan myyjälle, vai onko se vain joku periaate tilavuokrista yms kiinteistä kuluista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos tuota kahden tuotteen tietoa samassa ilmoituksessa voi verrata painovirheeseen, niin:
"Kuluttajalla ei ole yleensä oikeutta vaatia, että tuote myydään virheellisellä hinnalla, mutta mainostajalla on velvollisuus korjata väärä tieto kuluttajille. Huolimaton mainostaja on vastuussa kuluttajalle turhaan syntyneistä kuluista, esimerkiksi matkakuluista."
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... det/hinta/
"Kuluttajalla ei ole yleensä oikeutta vaatia, että tuote myydään virheellisellä hinnalla, mutta mainostajalla on velvollisuus korjata väärä tieto kuluttajille. Huolimaton mainostaja on vastuussa kuluttajalle turhaan syntyneistä kuluista, esimerkiksi matkakuluista."
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... det/hinta/
Olkaapa ihmiset tarkkoina Gigantin hintojen kanssa... tapaus eiliseltä: töiden jälkeen
kiireellä paikalliseen haarakonttoriin ostamaan tv.tä. Myyjä ehdottaa mallia jota ei
ollut esillä, mutta löytyy yksi asiakaspalautettu, jonka hinta on joo..."tietsikan räpläystä"
noin paljon mutta pistetään sulle 499,-.Ok, vähän arvelutti ostos, kun ei tietoa mitä
maksaa muualla ym. Mutta kiire ja väsy sai tekemään kaupat. Kotona netti auki ja
Gigantin sivuille...Sama tv maksaa nettikaupassa 449,- eli takkiin tuli 50e! Tänään takaisin
ko.kauppaan kysymään mitä vi..ua?! Selitys oli, että nettikauppa on ihan eri firma ja heillä
on eri hinnat kuin myymälöissä. Ne voivat vaihtuakin vaikka monta kertaa päivässä??!
Selitys on aivan perseestä. Myyjä ei tietenkään mitään laitonta tehnyt, käytti vain
asiakkaan kiirettä ja tietämättömyyttä käypäisestä hinnasta hyväkseen. Eli moraalisesti
vähintäinkin arveluttavaa touhua. Töllö on kyllä hyvä, jotenka tyydyn kohtalooni.
Tarinan opetus: ilman omaa tutkimustyötä ei mitään pidä sinun ostaman!!!
Kiitos ja anteeksi...Ja Hyvät Joulut Kaikille (kodinkonemyyjillekin)
kiireellä paikalliseen haarakonttoriin ostamaan tv.tä. Myyjä ehdottaa mallia jota ei
ollut esillä, mutta löytyy yksi asiakaspalautettu, jonka hinta on joo..."tietsikan räpläystä"
noin paljon mutta pistetään sulle 499,-.Ok, vähän arvelutti ostos, kun ei tietoa mitä
maksaa muualla ym. Mutta kiire ja väsy sai tekemään kaupat. Kotona netti auki ja
Gigantin sivuille...Sama tv maksaa nettikaupassa 449,- eli takkiin tuli 50e! Tänään takaisin
ko.kauppaan kysymään mitä vi..ua?! Selitys oli, että nettikauppa on ihan eri firma ja heillä
on eri hinnat kuin myymälöissä. Ne voivat vaihtuakin vaikka monta kertaa päivässä??!
Selitys on aivan perseestä. Myyjä ei tietenkään mitään laitonta tehnyt, käytti vain
asiakkaan kiirettä ja tietämättömyyttä käypäisestä hinnasta hyväkseen. Eli moraalisesti
vähintäinkin arveluttavaa touhua. Töllö on kyllä hyvä, jotenka tyydyn kohtalooni.
Tarinan opetus: ilman omaa tutkimustyötä ei mitään pidä sinun ostaman!!!
Kiitos ja anteeksi...Ja Hyvät Joulut Kaikille (kodinkonemyyjillekin)
pistetään sulle 499,-.Ok, vähän arvelutti ostos, kun ei tietoa mitä
maksaa muualla ym. Mutta kiire ja väsy sai tekemään kaupat. Kotona netti auki ja Gigantin sivuille...Sama tv maksaa nettikaupassa 449,- eli takkiin tuli 50e!
Siis menet ostamaan television tietämättä mitä haluat ja kun myyjä myy sen sinulle ylihintaan niin se on sen liikkeen vika? Ja mitä se sinun kiire ja väsy tähän vaikuttaa? Pitisikö myyjän jotenkin huomioida sinun kiire ja väsy?
Tänään takaisin
ko.kauppaan kysymään mitä vi..ua?! Selitys oli, että nettikauppa on ihan eri firma ja heillä
on eri hinnat kuin myymälöissä. Ne voivat vaihtuakin vaikka monta kertaa päivässä??!
Selitys on aivan perseestä.
Miten niin on selitys perseestä? Se nettiliike ja kivijalkakauppa on eri liike. Mitäs ihmeellistä tässä on?
Myyjä ei tietenkään mitään laitonta tehnyt, käytti vain
asiakkaan kiirettä ja tietämättömyyttä käypäisestä hinnasta hyväkseen. Eli moraalisesti
vähintäinkin arveluttavaa touhua.
Näin minäkin tekisin jos olisin myyjä ja varsinkin jos saisin työstäni provikkapalkkaa. Tyhmille myydään ohjehintaan.
Tarinan opetus: ilman omaa tutkimustyötä ei mitään pidä sinun ostaman!!!
Tämä nyt ei varmaan ole epäselvää kenellekkään. Ensin katsotaan hinnat netistä ja sitten mennään tinkimään kauppaan. Tämän jälkeen puntaroidaan hintaa, että ottaako pikkasen kalliimmalla liikkeestä heti mukaan vai tilaako netistä halvemmalla ja maksaa postituskulut sekä hyväksyykö sen, että siihen saapumiseen voi mennä parikin viikkoa.
Niinpä niin, tulihan se sieltä: mitäs tyhmä ostit! Aivan, myönsinkin että ei voi syyttää kuin itseään jos ostaa jotain pelkkien myyjän puheiden perusteella. En älynnyt pyytää näyttämään nettikaupan hintaa ja myyjä käytti tilaisuutta hyväkseen. Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa...joo joo pälä pälä. Silti tuo alkaa muistuttaa aivan selvää kusetusta ja se ei siitä muutu miksikään. Kuinkahan moni asiakas tajuaa, että esim. ko.
ketjun nettikauppa ja kivijalkaliike ovat aivan eri asia joten myös hinnat ovat erilaiset?
Eipä tästä kenenkään tarvitse itseensä ottaa. Varsinkin provikkamyyjä ottaa tietysti sen, mitä joku tietämätön hölmö maksaa. Myönsinkin jo, että oli oma moka ja otin opikseni?!
ketjun nettikauppa ja kivijalkaliike ovat aivan eri asia joten myös hinnat ovat erilaiset?
Eipä tästä kenenkään tarvitse itseensä ottaa. Varsinkin provikkamyyjä ottaa tietysti sen, mitä joku tietämätön hölmö maksaa. Myönsinkin jo, että oli oma moka ja otin opikseni?!
Vanha vitsi
Itsekkin törmännyt noihin Gigantin hintamainoksiin.
Mainoksessa hinta on verkkokaupan hinta. Myymälöissä eri hinta.
Kun asiasta myyjää kovistelin hintaerosta. Vastaus on että verkkomyynti on yhtiöitetty erilleen ja pitää omaa hintalistaa.
Kaupan hinta on sitten korkeampi.
No eipä ole tullut vaivattua gigantin verkkokauppaa tai kuluttanut kaupan oven saranoita sen perästä.
On ilmeisesti ihan laillista kusettaa noin eri hintalistoilla kertomatta minkä hintalistan mukaan tuote on esitelty.
On tyhmää mennä jonottamaan giganttiin vapaata myyjää.
Mainoksessa hinta on verkkokaupan hinta. Myymälöissä eri hinta.
Kun asiasta myyjää kovistelin hintaerosta. Vastaus on että verkkomyynti on yhtiöitetty erilleen ja pitää omaa hintalistaa.
Kaupan hinta on sitten korkeampi.
No eipä ole tullut vaivattua gigantin verkkokauppaa tai kuluttanut kaupan oven saranoita sen perästä.
On ilmeisesti ihan laillista kusettaa noin eri hintalistoilla kertomatta minkä hintalistan mukaan tuote on esitelty.
On tyhmää mennä jonottamaan giganttiin vapaata myyjää.
Kirjoittanut kk_toimitus Ti, 27/09/2011 - 13:58
Katsojakysymys
Matkapuhelinpalvelut
Nettikauppa
2011
Oululainen katsoja tarkisti kännykän hinnan Gigantin nettisivuilta ja ajoi kauppaan. Myymälässä puhelin oli 51 euroa kalliimpi kuin netissä. Kaupan myyntipisteessä oli jonoa, joten katsoja palasi kotiin ja tilasi kännykän netistä. Netissä tarjottiin toimitukseksi noutoa myymälästä kahden tunnin kuluttua. Halvemman puhelimen takia piti siis ajella kahdesti edestakaisin.
Miksi Gigantti pompottaa asiakkaita?
Gigantin ketjukoordinaattori Juhana Lamberg varmistaa, että netin ja kaupan hinnoissa voi olla eroja. Hinnat myös vaihtelevat paikkakunnittain. Usein nettihinta on alempi, mutta myös kaupan hinta voi joskus olla alempi.
- Suosittelen aina puhumaan myyjälle. Jos asiakas huomaa, että tuotteen hinta on erilainen netissä ja myymälässä, ilman muuta myymme tuotteen sillä halvemmalla hinnalla.
Gigantin myyjät eivät ehdi koko ajan seurata nettihintoja. Asiakkaalta vaaditaan siis valppautta – ja nettiyhteyttä.
Katja Solla, Kuningaskuluttaja, YLE Asia
Kävin joku aika sitten ostamassa gigantista "monitoimitulostimen". Katsoin netistä hinnan ja ajoin pari kilsaa kotoa giganttiin, kun koneelle oli heti tarve. Vähän aikaa siellä pyörin ja etin sitä netistä katsomaani masinaa. Löytyihän se, mutta kalliimmalla...
Otin sitten vuoronumeron asiakaspalvelijalle, joka myi kuitenkin koneen nettihinnalla. Kysyin, että mikä siinä on, jos asiakas HAKEE tuotteen, niin on korkeampi hinta? Ja tähän tuli ihan järkevä selitys; tulee jostain varastosta, joten ei tarvi maksaa myyjien ja myyntiliikkeen kuluja. Sopimuskuljetusfirma kuskaa kotiin, joten pystyy myymään halvemmalla.
Otin sitten vuoronumeron asiakaspalvelijalle, joka myi kuitenkin koneen nettihinnalla. Kysyin, että mikä siinä on, jos asiakas HAKEE tuotteen, niin on korkeampi hinta? Ja tähän tuli ihan järkevä selitys; tulee jostain varastosta, joten ei tarvi maksaa myyjien ja myyntiliikkeen kuluja. Sopimuskuljetusfirma kuskaa kotiin, joten pystyy myymään halvemmalla.
eikös gigantissa ollut joskus semmoinen tarjous että jos saman tuotteen saa muualta halvemmalla niin ne tulee hinnassa vastaan että saa samalla hinnalle sen, tai maksaa asiakkaalle sen erotuksen tms. liekkö sitte enää voimassa..mutta jos on, niin eikö niitten pidä myydä se tuote siellä kaupassa sen nettikauppa hinnan mukaan.
Itsellä kävi taas päinvastoin Gigantin kanssa. Menin ostamaan pojalle Mario land ds3d peliä, Hinta pelissä oli 39e ja sanoin vielä muorille kassalle mennessä et täällä on pelit ainakin kympin halvempia kun kotikylässä.
Olin maksamassa peliä kassalle niin paikalle pölähti juuri aikasemmin meitä neuvonut myyjä tarjouslehden kanssa ja tuumasi kassa virkailialle et joku on hinnotellut pelit päin persettä, et lehdessä hinta 49,90 ja hyllyssä kaikki pelit 39e, no sain pelin 39e:llä ja olin tyytyväinen.
Joskus näin päin..
Olin maksamassa peliä kassalle niin paikalle pölähti juuri aikasemmin meitä neuvonut myyjä tarjouslehden kanssa ja tuumasi kassa virkailialle et joku on hinnotellut pelit päin persettä, et lehdessä hinta 49,90 ja hyllyssä kaikki pelit 39e, no sain pelin 39e:llä ja olin tyytyväinen.
Joskus näin päin..
eikös gigantissa ollut joskus semmoinen tarjous että jos saman tuotteen saa muualta halvemmalla niin ne tulee hinnassa vastaan että saa samalla hinnalle sen, tai maksaa asiakkaalle sen erotuksen tms. liekkö sitte enää voimassa..mutta jos on, niin eikö niitten pidä myydä se tuote siellä kaupassa sen nettikauppa hinnan mukaan.
Aikoinaan mainostivat tosiaan tuolla käytännöllä.
Itsekin joitain vuosia sitten iPodia ostaessa sanoin myyjälle, että verkkokauppa.comista saa pari kymppiä halvemmalla. Myyjä tarkisti asian netistä ja möi sen mulle €uron halvemalla mitä verkkokauppa.comista olis saanut. En sitten tiedä toimiiko tuo enää Gigantissa. En ainakaan ole nähnyt enää mainostettavan asialla.
Viimeks kun tappelin Lahden gigantissa hinnoista niin setä sanoi että eri verkkokauppojen hinnat ei kuulu tohon alennus piiriin eli vaan jos samalla paikka kunnalla olevassa kivijalka myymälässä esim. äkspertillä on pesukone lista hinnaltaan (ei tarjous) halvempi kuin gigantissa niin ne tekee hinnan alennuksen,
Pojalle puhelinta kun olin hankkimas niin oli loppu paikallisessa nyt edesmenneessä Markantalos, parin viikon päästä olis saanu, kurvasin Kikantiin ja siel sama luuri kymppejä kalliimpi. Sanoin myyjälle et ohan se hölmöö maksaa enemmän mut taidan pihinä kuitenkin odottaa kax viikkoo johon myyjä et kyl me hinta saadaan samaan, saat luurin heti, kaupat tuli. Tuolloin kyllä oli jo Markantalokin saman omistajan kuin Kikantti.
Viimeks kun tappelin Lahden gigantissa hinnoista niin setä sanoi että eri verkkokauppojen hinnat ei kuulu tohon alennus piiriin eli vaan jos samalla paikka kunnalla olevassa kivijalka myymälässä esim. äkspertillä on pesukone lista hinnaltaan (ei tarjous) halvempi kuin gigantissa niin ne tekee hinnan alennuksen,
No kyllä se verkkokauppa.com mihin hintaa vertasin on ihan samalla tavalla samalla paikkakunnalla oleva kivijalka myymälä mitä äksperttikin.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa