Lasitettu parveke ja verhot
Valvoja: ffp jäsenet
Lasitettu parveke ja verhot
Tuli muutettua kerrostaloon ja kämppä on ensinmäisestä kerroksesta. Lasitettu parveke suoraan jalkakäytävälle päin ja käynnyt mielessä, että yrittäisi löytää jonkunlaisen verho/kaihdin/kalvo ratkaisun parvekkeen laseihin. Jollain lienee kokemusta asiasta ja osaa ehdottaa toimivaa patenttia?
-
- -
- Viesti:
Noihin parvekelaseihin on tarjolla ihan oikeitakin verhoja, jotka liitetään lasilistoihin esim. http://www.queen.fi/suomi/ . Muistaakseni aika suolaisen hintaisia kylläkin.
Sälekaihtimet yksi vaihtoehto, juuri alkukesästä mikrosäleet asennutin kaikkiin laseihin.
Miinuksena pieni helinä kovemmalla tuulella, magneeteista huolimatta sopivat hieman heilumaan sivusuunnassa toisiaan vasten. Lisäksi keräävät siitepölyä ja hieman hankalat putsata, tosin ongelma koskee myös kangaskaihtimia. Lisäksi lasikohtaisissa kaihtimissa tyypistä riippumatta on se miinus, ettei avonaisen lasin kohdalla ole näkösuojaa. Joskus haluaisi tuulettaa parveketta niin, että aurinko/näkösuoja säilyisi, kiskoilla liikkuvilla kaihtimilla tämä onnistuisi.
Suuri plussa on vapaa säädettävyys vaikka lasikohtaisesti, eikä nuo haittaa mitenkään lasien käyttöä.
Lumonin laseihin olisi saanut myös sellaisia itse asennettavia vekkikaihtimia, mutta noiden hinta on jopa mikrosälekaihtimiin verrattuna kallis.
Edit: Kerrotaanpa hieman hintoja: 16mm mikrosäleet 9 lasiin yhteensä 600e, leveämpi säle olisi ollut 150...200e halvempi.
Miinuksena pieni helinä kovemmalla tuulella, magneeteista huolimatta sopivat hieman heilumaan sivusuunnassa toisiaan vasten. Lisäksi keräävät siitepölyä ja hieman hankalat putsata, tosin ongelma koskee myös kangaskaihtimia. Lisäksi lasikohtaisissa kaihtimissa tyypistä riippumatta on se miinus, ettei avonaisen lasin kohdalla ole näkösuojaa. Joskus haluaisi tuulettaa parveketta niin, että aurinko/näkösuoja säilyisi, kiskoilla liikkuvilla kaihtimilla tämä onnistuisi.
Suuri plussa on vapaa säädettävyys vaikka lasikohtaisesti, eikä nuo haittaa mitenkään lasien käyttöä.
Lumonin laseihin olisi saanut myös sellaisia itse asennettavia vekkikaihtimia, mutta noiden hinta on jopa mikrosälekaihtimiin verrattuna kallis.
Edit: Kerrotaanpa hieman hintoja: 16mm mikrosäleet 9 lasiin yhteensä 600e, leveämpi säle olisi ollut 150...200e halvempi.
Peilikalvoille tuskin saa rakennusvirastolta lupia mut hieman sävytetyille kyllä, kunhan kaikilla on samanlaiset tummennukset olemassa, verhojen kanssa eivät yleensä kiukuttele kun ne on mahdollista vetää sivuun ja muuttaa näin yhden parvekkeen ulkoasua muihin verrattuna.
No nyt joku sanoo et saahan ne ikkunatkin siirrettyä sivuun, mut siltin näin ovat perustelleet kun asiaa olen tiedustellut.
No nyt joku sanoo et saahan ne ikkunatkin siirrettyä sivuun, mut siltin näin ovat perustelleet kun asiaa olen tiedustellut.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”