Acerin Tietokoneet-Vinkkejä hankitaa suunittelevalle.
Valvoja: ffp jäsenet
Acerin Tietokoneet-Vinkkejä hankitaa suunittelevalle.
Koen, että hankkiessamme Acerin tietokoneen olen velvoitettu jakamaan kokemukseni koneesta, laadusta ja jälkimarkkinoinnista myös tietokoneen hankintaa suunniteville.
Meille hankittii firmaan 7kpl acerin kannettavia tietokoneita joulukuussa 2010.
5kpl näistä on ollut pääasiallisesti kohtuullisen toimivia, 2kpl sitten vähemmän toimivia, mukaanlukien itselleni sattunut yksilö jonka historiaa ohessa.
Uudesta asti koneen WLAN-yhteys toimi satunnaisesti, yleensä ei toiminut. Koska kone on työkäytössä ja miltei jokapaikassa on mahdollisuus liittyä verkkoon myös piuhalla, toimitin koneen huoltoon torstaina vasta jäätyäni talvilomalle viikko ennen pääsiäistä perjantaina , sain puhelimeeni alkuviikosta (tiistaina) viestin että kone oli vastaanotettu huoltoon, vaikka toimitin sen henkilökohtaisesti huoltopisteeseen.
Huolto kesti ruhtinaalliset 2vk jonka jälkeen sain koneen huollosta takaisin. Huollossa oli havaittu että sekä koneen wlan-sovitin että emolevy olivat vialliset, ne oli uusittu ja oheen oli printattu hieno ja kauhesti erilaisia lyhenteitä sisältävä testiraportti-great!
Pääsin koneen kanssa konttorille, kone napista päälle ja pöks, ei suostunut boottaamaan vaan ilmoitti erroria. Virrat napista pois ja takaisin päälle-sama homma. Vielä kerran virrat pois ja kone takaisin päälle, nyt boottasi ja windows käynnistyi.
Laturinpiuha koneeseen kiinni ja akun indikaattoriledistä päätellen akku täynnä, kuten myös windowsin ilmaisin alueen kuvakkeen perusteella.
Laturinpiuha irti, kone kainaloon ja siirtyminen neuvotteluhuoneeseemme. Noin 10min käytön jälkeen huomasin akusta kuluneen noin 40% samalla huomasin että koneen tuuletin huutaa täydellä teholla kokoajan, ilmeisesti tämä söi akkua kohtuullisesti. Ennen huoltoa akku noin 6h käytön, myöskään tuuletin ei huutanut.
Soitto huoltoon ja sieltä kehoitettiin (viron aksentilla ja todella epäammattimaisesti) toimittaamaan kone takaisin huoltoon, lupasivat vielä reilusti katsoa koneen "pikana". Koneen toimittamista seuraavana päivänä sain taas viestin puhelimeen; "Laitteenne on vastaanotettu huoltoon". Ja viestistä seuraavana päivänä viestin "Laitteenne on valmistunut" -hienoa, huolto kesti vain kaksi vuorokautta.
Hain koneen jälleen takaisin, mukana seurasi jälleen hieno testausraportti. Koneen emolevy oli havaittu vialliseksi ja se oli uusittu. Lupasivat vielä konetta noutaessani että mikäli koneessa vielä tulee ongelmaa se vaihdetaan välittömästi uuteen. Paluu konttorille, kone käyntiin ja kaikki tuntui toimivan ensimmäisen 10min ajan jonka jälkeen kone "heitti" bluescreenin ja boottasi, toimi taas noin 15min ja jälleen bluescreen. Jaksoin katsella tätä 2pvä jonka jälkeen soitin huoltoon. Jälleen sujuvahkoa suomea vironaksentilla puhuva herrasmies lupasi selvitellä tilannetta ja palata puhelimitse asiaan "viimeistään huomenna aamupäivällä", eipä kuulunut ennenkuin sitten seuraavana päivänä ja sähköpostitse. Sain sähköpostitse huollon tapausnumeron ja ohjeet kuinka toimitan koneen huoltoon - iha vitun jepa! Minidumptiedostojen perusteella koneen kaatoi useimmiten wlansovittimen ajuri. Asensin vielä windowsin uudelleen mutta ongelma jatkui. Kokeilin myös yrityksessämme olevasta, kohtuullisesti toimivasta koneesta wlan-sovitinta mutta edelleen kone heitti bluescreeniä.
Yritin parinpäivän ajan vääntää sähköpostitse asiakaspalvelun kanssa asiasta, että nyt prkl ei enään yhtään huoltoa, jokaisen huollon jälkeen kone on ollut entistä enemmän juntturassa, ei "emme vaihda konetta näkemättä siinä ilmoitettua vikaa, toimittakaa kone huoltoon, se tutkitaan pikana". Toimitin aspalle sähköpostitse raportin josta kävi sekunnilleen ilmi jokainen bluescreen ja minidumpissa ilmoitettu syy bluescreeniin, ei auttanut.
Kone lähti jälleen huoltoon, olihan se taas luvattu katsoa pikana. Nyt noin 2vrk huoltoon toimittamisen jälkeen sain jälleen viestin huollosta "koneenne on vastaanotettu". JES! "Vain 2vrk ja nyt jo kirjattu saapuneeksi, sellaista pikapalvelua".
Summa summarum, näiden ultimaalisen jumalaisten kokemusten perusteella suosittelenkin tietokonetta hankkiessasi lämpimästi miettimään myös vaihtoehtoja Acerin valikoimasta. Meillekkin ollaan firmaan hankkimassa nyt noin 30kpl tietokoneita ja voitte arvata että Acer on kohtuullisen vahvoilla tässä kilpailutuksessa.
Aamen.
Meille hankittii firmaan 7kpl acerin kannettavia tietokoneita joulukuussa 2010.
5kpl näistä on ollut pääasiallisesti kohtuullisen toimivia, 2kpl sitten vähemmän toimivia, mukaanlukien itselleni sattunut yksilö jonka historiaa ohessa.
Uudesta asti koneen WLAN-yhteys toimi satunnaisesti, yleensä ei toiminut. Koska kone on työkäytössä ja miltei jokapaikassa on mahdollisuus liittyä verkkoon myös piuhalla, toimitin koneen huoltoon torstaina vasta jäätyäni talvilomalle viikko ennen pääsiäistä perjantaina , sain puhelimeeni alkuviikosta (tiistaina) viestin että kone oli vastaanotettu huoltoon, vaikka toimitin sen henkilökohtaisesti huoltopisteeseen.
Huolto kesti ruhtinaalliset 2vk jonka jälkeen sain koneen huollosta takaisin. Huollossa oli havaittu että sekä koneen wlan-sovitin että emolevy olivat vialliset, ne oli uusittu ja oheen oli printattu hieno ja kauhesti erilaisia lyhenteitä sisältävä testiraportti-great!
Pääsin koneen kanssa konttorille, kone napista päälle ja pöks, ei suostunut boottaamaan vaan ilmoitti erroria. Virrat napista pois ja takaisin päälle-sama homma. Vielä kerran virrat pois ja kone takaisin päälle, nyt boottasi ja windows käynnistyi.
Laturinpiuha koneeseen kiinni ja akun indikaattoriledistä päätellen akku täynnä, kuten myös windowsin ilmaisin alueen kuvakkeen perusteella.
Laturinpiuha irti, kone kainaloon ja siirtyminen neuvotteluhuoneeseemme. Noin 10min käytön jälkeen huomasin akusta kuluneen noin 40% samalla huomasin että koneen tuuletin huutaa täydellä teholla kokoajan, ilmeisesti tämä söi akkua kohtuullisesti. Ennen huoltoa akku noin 6h käytön, myöskään tuuletin ei huutanut.
Soitto huoltoon ja sieltä kehoitettiin (viron aksentilla ja todella epäammattimaisesti) toimittaamaan kone takaisin huoltoon, lupasivat vielä reilusti katsoa koneen "pikana". Koneen toimittamista seuraavana päivänä sain taas viestin puhelimeen; "Laitteenne on vastaanotettu huoltoon". Ja viestistä seuraavana päivänä viestin "Laitteenne on valmistunut" -hienoa, huolto kesti vain kaksi vuorokautta.
Hain koneen jälleen takaisin, mukana seurasi jälleen hieno testausraportti. Koneen emolevy oli havaittu vialliseksi ja se oli uusittu. Lupasivat vielä konetta noutaessani että mikäli koneessa vielä tulee ongelmaa se vaihdetaan välittömästi uuteen. Paluu konttorille, kone käyntiin ja kaikki tuntui toimivan ensimmäisen 10min ajan jonka jälkeen kone "heitti" bluescreenin ja boottasi, toimi taas noin 15min ja jälleen bluescreen. Jaksoin katsella tätä 2pvä jonka jälkeen soitin huoltoon. Jälleen sujuvahkoa suomea vironaksentilla puhuva herrasmies lupasi selvitellä tilannetta ja palata puhelimitse asiaan "viimeistään huomenna aamupäivällä", eipä kuulunut ennenkuin sitten seuraavana päivänä ja sähköpostitse. Sain sähköpostitse huollon tapausnumeron ja ohjeet kuinka toimitan koneen huoltoon - iha vitun jepa! Minidumptiedostojen perusteella koneen kaatoi useimmiten wlansovittimen ajuri. Asensin vielä windowsin uudelleen mutta ongelma jatkui. Kokeilin myös yrityksessämme olevasta, kohtuullisesti toimivasta koneesta wlan-sovitinta mutta edelleen kone heitti bluescreeniä.
Yritin parinpäivän ajan vääntää sähköpostitse asiakaspalvelun kanssa asiasta, että nyt prkl ei enään yhtään huoltoa, jokaisen huollon jälkeen kone on ollut entistä enemmän juntturassa, ei "emme vaihda konetta näkemättä siinä ilmoitettua vikaa, toimittakaa kone huoltoon, se tutkitaan pikana". Toimitin aspalle sähköpostitse raportin josta kävi sekunnilleen ilmi jokainen bluescreen ja minidumpissa ilmoitettu syy bluescreeniin, ei auttanut.
Kone lähti jälleen huoltoon, olihan se taas luvattu katsoa pikana. Nyt noin 2vrk huoltoon toimittamisen jälkeen sain jälleen viestin huollosta "koneenne on vastaanotettu". JES! "Vain 2vrk ja nyt jo kirjattu saapuneeksi, sellaista pikapalvelua".
Summa summarum, näiden ultimaalisen jumalaisten kokemusten perusteella suosittelenkin tietokonetta hankkiessasi lämpimästi miettimään myös vaihtoehtoja Acerin valikoimasta. Meillekkin ollaan firmaan hankkimassa nyt noin 30kpl tietokoneita ja voitte arvata että Acer on kohtuullisen vahvoilla tässä kilpailutuksessa.
Aamen.
Kylläpäs kuulostaa tutulta :D
Hankin laitteen Joulukuussa 2009 ja kerkesin sitä käyttämään vajaan kuukauden kun kaijuttimet alkoivat rätistä ja paukkua miten sattuu. Noh laite huoltoon ja 2vk kuluttua sainkin kokonaan uuden laitteen tilalle. Tästä meni vajaa kaksi viikkoa ja se hieno hipaisulla toimiva media controlpanel(tai joku sinne päin) päätti ottaa ja jumia täysin ja taas laite kahdeksi viikoksi huoltoon jonka jälkeen taas uusi laite kouraan... Tätä jaksoin katsoa noin 6kk joista laite oli huollossa noin 4kk jonka jälkeen sovin jämyn kanssa kaupan purusta.
Ei kauheasti kyllä vakuuttanut tuo asiakastuki kun sai aina jännällä odottaa, että saako sieltä jonkun joka oikeasti osaa suomea asiaa selvittelemään.
Hankin laitteen Joulukuussa 2009 ja kerkesin sitä käyttämään vajaan kuukauden kun kaijuttimet alkoivat rätistä ja paukkua miten sattuu. Noh laite huoltoon ja 2vk kuluttua sainkin kokonaan uuden laitteen tilalle. Tästä meni vajaa kaksi viikkoa ja se hieno hipaisulla toimiva media controlpanel(tai joku sinne päin) päätti ottaa ja jumia täysin ja taas laite kahdeksi viikoksi huoltoon jonka jälkeen taas uusi laite kouraan... Tätä jaksoin katsoa noin 6kk joista laite oli huollossa noin 4kk jonka jälkeen sovin jämyn kanssa kaupan purusta.
Ei kauheasti kyllä vakuuttanut tuo asiakastuki kun sai aina jännällä odottaa, että saako sieltä jonkun joka oikeasti osaa suomea asiaa selvittelemään.
Itsekään en ymmärrä Acerin valtavaa dissausta, ihan samaan tasaiseen tahtiin menee muitakin merkkejä huoltoon.
Toki kyllähän se kynsittää jos konetta tarvii työkseen tai joilleki nörteillehä ja pelihulluille tietokone korvaa melkeinpä elintoiminnot.
Itselläki toinen Acerin läppäri putkeen menossa,enpä oo ongelmiin törmännyt. Eikö nuo samoista romuista kaikki koota kuitenkin?
Toki kyllähän se kynsittää jos konetta tarvii työkseen tai joilleki nörteillehä ja pelihulluille tietokone korvaa melkeinpä elintoiminnot.
Itselläki toinen Acerin läppäri putkeen menossa,enpä oo ongelmiin törmännyt. Eikö nuo samoista romuista kaikki koota kuitenkin?
Itse ATK-alan puljussa kun työskentelen niin tuo on turhankin tuttua Acerin kohdalla - ikävä kyllä. Tosin tässä kun näitä koneita huoltaa, niin about fifti-fifti menee esimerkiksi HP/Acer -takuujutut. Eikä siinä, jos sattuu tulemaan huono erä tehtaalta asiakkaalle asti, takuuseen ja korjattuna takaisin, mutta tuo on kyllä käsittämätöntä säätöä InfoCarelta (ilmeisesti sinne sen kuskasit?). Itsellä ei tuollaista ole sattunut omalle kohdalle. En tiedä sitten ottaako ne JÄMY:t "vakavammin" kuin kuluttaja-asiakkaat, jotka tuovat/lähettävät koneen huoltoon. Vaikkei niin kyllä pitäisi olla.
Itse kun näiden kanssa päivittäin päkerrän niin suosittelen kaikille joko HP:n tai Fujitsun yrityspuolen kannettavia, jos siis pelaamiseen ei ole tarkoitettu. Ovat hiukan kalliimpia, mutta löytyy laajennusmahdollisuuksia, pidempiä takuita ym ym ym. Tuntuvat toimivan paremmin ja takuutkin pelaavat. Ihan näin vinkkinä kun sitä kannettavaa menette joskus hankkimaan. :)
Itse kun näiden kanssa päivittäin päkerrän niin suosittelen kaikille joko HP:n tai Fujitsun yrityspuolen kannettavia, jos siis pelaamiseen ei ole tarkoitettu. Ovat hiukan kalliimpia, mutta löytyy laajennusmahdollisuuksia, pidempiä takuita ym ym ym. Tuntuvat toimivan paremmin ja takuutkin pelaavat. Ihan näin vinkkinä kun sitä kannettavaa menette joskus hankkimaan. :)
Laitoin itse yhden asiakkaan pöytä-Acerin huoltoon...
Ostettu alkuvuodesta 2011.
Eka huolto joskus helmi- maaliskuussa, satunnaisesti bluescreen ja välillä ei tule edes POST-ruutua. Diagnoosi: "Kattavista testeistä huolimatta emme löytäneet vikaa". Heidän kattava on pistää kone käyntiin, ajaa joku diagnostiikka-ohjelma n. kahden minuutin ajan.
Kone tuli takaisin, eipä toiminut. Samat viat.
Toinen huolto: "Olemme havainneet koneessa emolevy, suoritin ja kiintolevyvian, ja olemme vaihtaneet ne".
Mutta eihän se siihen jäännyt, sitten kone alkoi jämähtää, eli hiiri ei liiku, NumLock ei toimi. Niin ja taaskaan ei POST-ruutua
Kolmas huolto: "Olemme havainneet koneessa emolevyvian, ja olemme vaihtaneet sen".
Nyt kone ollut asiakkaalla pari päivää, eikä ole mitään nyt kuulunut... Mutta kai hän ensiviikolla soittaa taas.
Eli asiakkaalla on kone ollut about 2kk, ja n. 2kk se on ollut huollossa.
Meillä ei firmassa ole työkannettavina ollut Acer, eikä tule. Nyt käytössä HP:n Elite Book, siis uudet koneet. Vanhat ovat osa Fujitsu sekä osa Dell. Itsellä vielä työkäytössä HP, mutta vanhempi malli, kuitenkin joku Core2Duo
Ostettu alkuvuodesta 2011.
Eka huolto joskus helmi- maaliskuussa, satunnaisesti bluescreen ja välillä ei tule edes POST-ruutua. Diagnoosi: "Kattavista testeistä huolimatta emme löytäneet vikaa". Heidän kattava on pistää kone käyntiin, ajaa joku diagnostiikka-ohjelma n. kahden minuutin ajan.
Kone tuli takaisin, eipä toiminut. Samat viat.
Toinen huolto: "Olemme havainneet koneessa emolevy, suoritin ja kiintolevyvian, ja olemme vaihtaneet ne".
Mutta eihän se siihen jäännyt, sitten kone alkoi jämähtää, eli hiiri ei liiku, NumLock ei toimi. Niin ja taaskaan ei POST-ruutua
Kolmas huolto: "Olemme havainneet koneessa emolevyvian, ja olemme vaihtaneet sen".
Nyt kone ollut asiakkaalla pari päivää, eikä ole mitään nyt kuulunut... Mutta kai hän ensiviikolla soittaa taas.
Eli asiakkaalla on kone ollut about 2kk, ja n. 2kk se on ollut huollossa.
Meillä ei firmassa ole työkannettavina ollut Acer, eikä tule. Nyt käytössä HP:n Elite Book, siis uudet koneet. Vanhat ovat osa Fujitsu sekä osa Dell. Itsellä vielä työkäytössä HP, mutta vanhempi malli, kuitenkin joku Core2Duo
Paskoja huoltoja tuntuu olevan monella muullakin merkillä. Joskus aikaisemmin kun itsellä oli Acer, huolto toimi vallan loistavasti. - Verrokkina FSC:n käyttämä PowerMill, josta ei sitten ole ainoatakaan positiivista muistikuvaa. - Paras oli, kun laite toimitettiin huollosta.. ilman ruuveja=)
Kai se vaan olis parempi, kun takuut heivattaisiin romukoppaan ja viat ilmaantuessa laite roskiin ja uutta tilalle. Ainakin minua vituttaa suunnattomasti tämän päivän trendi siinä mielessä, kun huollot / takuut pyrkii parhaansa mukaan keplottelemaan kaikki pois takuun piiristä.. vrt. ennenmuinoin kun vaikkapa Nokian matkapuhelin korjattiin usein jopa samanpäivän aikana. vrt. nykypäivän tyyli "muutamasta viikosta kuukauteen"
Kai se vaan olis parempi, kun takuut heivattaisiin romukoppaan ja viat ilmaantuessa laite roskiin ja uutta tilalle. Ainakin minua vituttaa suunnattomasti tämän päivän trendi siinä mielessä, kun huollot / takuut pyrkii parhaansa mukaan keplottelemaan kaikki pois takuun piiristä.. vrt. ennenmuinoin kun vaikkapa Nokian matkapuhelin korjattiin usein jopa samanpäivän aikana. vrt. nykypäivän tyyli "muutamasta viikosta kuukauteen"
ja nokian huollosta, niin ei ole mitään väliä mitä todellinen vika on, jos on kosteusvaurio niin ei mene takuun piiriin.. siis vaikka mikrofoni olisi pimeänä, ja jossain muualla on joku milli kertaa milli valkoista, niin ei mene ei... sitten kuin itse tilaa sen 4€ mikin jostain ja vaihtaa, niin kas kumma, johan toimii
Kaveri osti kanssa taannoin acerin kannettavan. Ei tosin siitä yksilöstä kerinny nauttimaan kun kerkisin "rikkoon" sen ennen kuin ehti itse edes koittamaan sitä. Pelas ehkä tunnin verran. Sen verran että sai asennukset tehtyä, mutta päivityksiä ajettaessa tilttas. Ei hyväksyny palautuslevyjä eikä mitään muutakaan.
Gigantin kanta oli ensin se, että mitäs asensitte itse. Olisitte osatanut meiltä yli satasen palvelun asennuksesta. Asiaa hiukan selviteltiin ja joudin kertoon mitä oli tehty, että saivat todettua emolevyn olevan rikki. Sai sitten kohtuu kivuttomasti kumminkin uuden koneen tilalle. Esittivät kyllä ensin huoltoon lähettämistä.
Gigantin kanta oli ensin se, että mitäs asensitte itse. Olisitte osatanut meiltä yli satasen palvelun asennuksesta. Asiaa hiukan selviteltiin ja joudin kertoon mitä oli tehty, että saivat todettua emolevyn olevan rikki. Sai sitten kohtuu kivuttomasti kumminkin uuden koneen tilalle. Esittivät kyllä ensin huoltoon lähettämistä.
Täytyy nyt vähän kehua omaa Acer miniläppäriä. on nyt toiminut kaksi vuotta kuin junan vessa. Toki windows on hidastunut, mutta eikös se kaikissa pikkuhiljaa täytä rekisterit ja jutut kaikella "tarpeellisella"?
Töistä mulla on ollut nyt kohta vuoden päivät HP:n elitebook. Siihen on vaihdettu nyt kahdesti emolevy ja kerran asennettu windows uusiksi. Ensiksi kone ei löytänyt joka startilla verkkosovittimia (lan sekä wlan). Tämä korjattiin vaihtamalla emolevy (ei korjannut vikaa) ja sitten asentamalla windows uusiksi. Uudella emolevyllä tuli sitten näytönohjainongelmia. Kone jumitteli miten sattuu. nyt pari viikkoa sitten vaihdettiin emolevy uusiksi. Nyt on toiminut tähän asti..
Töistä mulla on ollut nyt kohta vuoden päivät HP:n elitebook. Siihen on vaihdettu nyt kahdesti emolevy ja kerran asennettu windows uusiksi. Ensiksi kone ei löytänyt joka startilla verkkosovittimia (lan sekä wlan). Tämä korjattiin vaihtamalla emolevy (ei korjannut vikaa) ja sitten asentamalla windows uusiksi. Uudella emolevyllä tuli sitten näytönohjainongelmia. Kone jumitteli miten sattuu. nyt pari viikkoa sitten vaihdettiin emolevy uusiksi. Nyt on toiminut tähän asti..
dr_ink kirjoitti:Kone lähti jälleen huoltoon, olihan se taas luvattu katsoa pikana. Nyt noin 2vrk huoltoon toimittamisen jälkeen sain jälleen viestin huollosta "koneenne on vastaanotettu". JES! "Vain 2vrk ja nyt jo kirjattu saapuneeksi, sellaista pikapalvelua".
Soittelin sitten perjantaina tuonne ja yritin tiedustella tuosta pikahuollosta joka luvattiin. Acerilla on pikapalvelussa 3vrk vasteaika, MITÄ V*ttua?
Itsellä on ollut kaksi ja lähipiirissä muutama muu Aceri. Yksikään näistä ei ole toiminut uutenakaan moitteetta. Selittämättömiä kaatumisia, viallisia komponentteja, viallisia akkuja, huolto puoli ollut hyvinkin nihkeätä auttamaan ja korjaukset kestää kauan.
Itse sorruin aikanaan ostamaan Acerin lippulaiva Ferrari mallin. Uskomaton suunnittelu kukkanen. Ei sillä voinut töitä tehdä kun se kuumeni liikaa ja kaatui.
Toisen Acerin sain ilmaiseksi niin sama oli ottaa tallikoneeksi. Siihenkin piti toki ajaa käyttis uudestaan ja vaihtaa viallinen muistipiiri.
Eipä tarvi onneksi enää koskaan ostaa yhtään Aceria ja tuskin mitään muutakan Windows kuraa sisältävää vehjettä kun löysin Applen tuotteet.
Itse sorruin aikanaan ostamaan Acerin lippulaiva Ferrari mallin. Uskomaton suunnittelu kukkanen. Ei sillä voinut töitä tehdä kun se kuumeni liikaa ja kaatui.
Toisen Acerin sain ilmaiseksi niin sama oli ottaa tallikoneeksi. Siihenkin piti toki ajaa käyttis uudestaan ja vaihtaa viallinen muistipiiri.
Eipä tarvi onneksi enää koskaan ostaa yhtään Aceria ja tuskin mitään muutakan Windows kuraa sisältävää vehjettä kun löysin Applen tuotteet.
Eipä tarvi onneksi enää koskaan ostaa yhtään Aceria ja tuskin mitään muutakan Windows kuraa sisältävää vehjettä kun löysin Applen tuotteet.
Näin on!
Omalla kohdallani kokemusta yhdestä ainoasta Acerista (TM3004), josta ei oikeastaan mitään negatiivista sanottavaa, mutta huonoja kokemuksia muistuu mieleen useammasta FSC roippeesta, HP:sta.. Omppu tuntuu (kopkop) olevan ainoa läppäri, jonka kanssa ei tarvitse yleensä vaivata huoltoa millään tapaa. - Ja konetta uskaltaa pitää vielä takuuajan ylitsekin.. Ja jos huoltoa tarvitsee vaivata, remppa onnistuu usein samanpäivän aikana esim. MacPeople huollossa.
Täällä liputellaan HP yritysläppäreiden puolesta. Jälleenmyyjän näkövinkkelistä harvoin menee rikki ja kun laittaa on-site takuun messiin niin soittaa vaan HP:lle, kertoo vian ja koneen sarjanumeron, huoltokaveri tulee seuraavana tai viimeistään sitä seuraavana päivänä paikanpäälle ihmettelemään. Tosin tässä on jotain rajoituksia: kaikissa koneiden osissa pitää olla HP tarra tai hanskat tipahtaa siihen, eivätkä ne yleensä asentele käyttiksiä jos kovalevy on hajonnut.
Näin saa koneen toiminnan "taattua" 3-4vuodeksi, varmaan helpottaa firman oloa etenkin jos koneet hoidetaan vielä rahoituksen kautta.
Tosin HP omat imaget on kohtuu kuraa, tulee toimitettua yleensä omilla imageilla ilman mitään extraa ja monet valinnat valmiiksi valittuina <- näin se Applekin menestystä niittää päättämällä käyttäjän puolesta mikä on parasta ;) <- huom hymiö
Näin saa koneen toiminnan "taattua" 3-4vuodeksi, varmaan helpottaa firman oloa etenkin jos koneet hoidetaan vielä rahoituksen kautta.
Tosin HP omat imaget on kohtuu kuraa, tulee toimitettua yleensä omilla imageilla ilman mitään extraa ja monet valinnat valmiiksi valittuina <- näin se Applekin menestystä niittää päättämällä käyttäjän puolesta mikä on parasta ;) <- huom hymiö
dr_ink kirjoitti:dr_ink kirjoitti:
Kone lähti jälleen huoltoon, olihan se taas luvattu katsoa pikana. Nyt noin 2vrk huoltoon toimittamisen jälkeen sain jälleen viestin huollosta "koneenne on vastaanotettu". JES! "Vain 2vrk ja nyt jo kirjattu saapuneeksi, sellaista pikapalvelua".
Soittelin sitten perjantaina tuonne ja yritin tiedustella tuosta pikahuollosta joka luvattiin. Acerilla on pikapalvelussa 3vrk vasteaika, MITÄ V*ttua?
Dodii, soittelin taas tänään huoltoon ja sieltä ystävällinen, suomea hennolla vironmurteella puhuva naishenkilö tiesi kertoa, että kone on tänään otettu työnalle.
Sellainen 3vrk vasteaika :)
Kyllähän joka merkillä ongelmansa ja maanantaikappaleensa on mutta toisilla merkeillä niitä on vain enemmän.
itellä ollu monta vuotta HP:n business läppäri. Nyt se ajaa taas alkuperäistä asiaansa kun hommasin siihen uuden akun.
Vanhan akun tapoin tietämättäni pitämällä konetta 98% ajasta laturin piuhassa kiinni.
Nyt nappaan akun irti jos jätän koneen johdon päähän.
itellä ollu monta vuotta HP:n business läppäri. Nyt se ajaa taas alkuperäistä asiaansa kun hommasin siihen uuden akun.
Vanhan akun tapoin tietämättäni pitämällä konetta 98% ajasta laturin piuhassa kiinni.
Nyt nappaan akun irti jos jätän koneen johdon päähän.
Meillä on kotona pörränny kohta nelisen vuotta Acer Aspire 7110 eikä oo mitään ongelmia ollut. Sillon tällön purkkipaineilmalla pölyt pois ja windowsin uudelleen asennus kuten XP:n kanssa tulee menetellä. Kone on päällä 24/7. Akku on ainut osa mikä on uusittu sekin luonnollisen kapasiteetin heikkenemisen seurauksena.
Suurella todennäköisyydellä seuraava kone on Asuksen läppäri kun tuntuvat olevan laatuvehkeitä.
Suurella todennäköisyydellä seuraava kone on Asuksen läppäri kun tuntuvat olevan laatuvehkeitä.
Juzu84: Puhallatko sen paineilman kanssa pölyjä siisäänpäin? Sieltä kyllä saattaapi tulla jotain ulos, mutta ainoastaan purkamalla niistä saa kaiken pois. Toki parin tunnin homma, mutta pidentää huomattavasti elinikää. Kun sisään puhaltaa niin kuvassa näkyvä "huopakerros" menee takaisin tuulettimeen ja hetken vaikuttaakin siltä että ilma kiertää kunnes... :)
Klik
Ja sitten ihmetellään miksi sanotaan, että olis hyvä olla joku jalusta kun käyttää sängyllä/sohvalla kannettavaa.
Klik
Ja sitten ihmetellään miksi sanotaan, että olis hyvä olla joku jalusta kun käyttää sängyllä/sohvalla kannettavaa.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa