Veneilytopic ja kysymykset
Valvoja: ffp jäsenet
Veneilytopic ja kysymykset
Tähänkin aiheeseen varmaan tulee kesän aikana kysymyksiä niin avataan nyt oma topic tällekkin.
Minä ekaksi :) ja alustuksena tiedoksi etten tajua mitään veneistä..
Sisko osti 4 metrisen pulpettiveneen jossa on Suzukin 20hv perämoottori. Siinä ei ole sähköstarttia joten kysymys kuuluukin että saako noihin miten jälkiasennettuna yleismallisen sähköstartin? Onko sähköstartillisissa yleensä laturi vai pitääkö akkua ladata muutamen kerran kesässä?
Paikallinen perämoottoripurkaamo tarjosi käytettyä suzukin sähköstarttia + uutta vauhtipyörää asennettuna 500€ pakettihintaan.
Tai jos jollain on sähköstartillista perämoottoria myydä edukkaasti niin...
Minä ekaksi :) ja alustuksena tiedoksi etten tajua mitään veneistä..
Sisko osti 4 metrisen pulpettiveneen jossa on Suzukin 20hv perämoottori. Siinä ei ole sähköstarttia joten kysymys kuuluukin että saako noihin miten jälkiasennettuna yleismallisen sähköstartin? Onko sähköstartillisissa yleensä laturi vai pitääkö akkua ladata muutamen kerran kesässä?
Paikallinen perämoottoripurkaamo tarjosi käytettyä suzukin sähköstarttia + uutta vauhtipyörää asennettuna 500€ pakettihintaan.
Tai jos jollain on sähköstartillista perämoottoria myydä edukkaasti niin...
Sähköstartillisssa on laturi, mitä välttämättä ei ole jos sellaista ei ensiasennuksena ole ko moottorissa. 20hp koneesta voi jo pieni latausmahdollisuus löytyä vetokäynnistinmallistakin. Käytännössä kuitenkin 60ah normaalilla akulla pärjää pienessä mittakaavassa yhdellä latingilla kesän ajot jos moottori on laakin peli.
Aika suolainen hinta käytetystä starttipaketista, sanoisin. Toki jos vauhtipyörä on suolaisen hintainen uutena, niin selittää.
Jälkiasennuksen hankaluus on juurikin tuossa vauhtipyörässä, vetostartillisissa kun ei oikeen tuota starttiratasta tuppaa olemaan. Jos on TSI-henkeä, niin sorvaamalla ja sovittamalla sellaisen voi tietty saada paikoilleen.
Aika suolainen hinta käytetystä starttipaketista, sanoisin. Toki jos vauhtipyörä on suolaisen hintainen uutena, niin selittää.
Jälkiasennuksen hankaluus on juurikin tuossa vauhtipyörässä, vetostartillisissa kun ei oikeen tuota starttiratasta tuppaa olemaan. Jos on TSI-henkeä, niin sorvaamalla ja sovittamalla sellaisen voi tietty saada paikoilleen.
Esim 20hp yamahassa ei ole startin kannakkeita vakiona"mutta hammaskehä on" ,uutena startti maksaa 700e+kannakkeet ja käytettynä huutavat n.300e eli kolmas osan maksaa moottorin hinnasta startti=)
Eikö vauhtipyörässä ole hammastusta valmiiksi?
Eli joudut ostamaan startin,kannakkeet,tasasuuntaajan ja esim yamahassa irrallisen solenoidin..
Eikö vauhtipyörässä ole hammastusta valmiiksi?
Eli joudut ostamaan startin,kannakkeet,tasasuuntaajan ja esim yamahassa irrallisen solenoidin..
Kiitokset vastauksista. Sähköstartti siksi koska 16v tyttö ajelee myös satunnaisesti venettä yksin. Olisi helpompi käynistellä.
www.peramoottoripurkaamo.fi halusi 300€ osista ja 200€ työstä. Vauhtipyöräkin kuulemma pitää uusia. Kysessä siis -90 luvun puolivälin 2-tahti laite. (20hv)
www.peramoottoripurkaamo.fi halusi 300€ osista ja 200€ työstä. Vauhtipyöräkin kuulemma pitää uusia. Kysessä siis -90 luvun puolivälin 2-tahti laite. (20hv)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Veneilyä ja veneilyä. Mutta yrittänyttä ei laiteta, tai jotain.
Olisiko kenelläkään tietoa että mistä kannattaisi ruveta kalastelemaan Suzuki DT70 perämoottoriin tiivisteitä/mäntää, ikää laitoksella on tarpeeksi, vuosiluku on toden näköisesti -76 kun tuo laite on tehtaalta lähtenyt. Suomen markkinat tuntuis aika hiljaiselta, mutta vinkkejä otetaan vastaan.
Olisiko kenelläkään tietoa että mistä kannattaisi ruveta kalastelemaan Suzuki DT70 perämoottoriin tiivisteitä/mäntää, ikää laitoksella on tarpeeksi, vuosiluku on toden näköisesti -76 kun tuo laite on tehtaalta lähtenyt. Suomen markkinat tuntuis aika hiljaiselta, mutta vinkkejä otetaan vastaan.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa