juhannusliikenteen protestointi
Valvoja: ffp jäsenet
juhannusliikenteen protestointi
onko täällä foorumilla kuljetusyrittäjiä tai autonkuljettajia? jos on niin kuinka moni osallistuu hidasteluun
En ole kuljetusalalla, mutta sen verran sanon, että lapsellistahan se olisi pilata monen juhannusmieli kun aikalailla syyttömiä muut kanssa-autoilijat asiaan ovat. Itsellä nyt kuitenkin ihan se ja sama olenko mökillä hieman myöhemmin jos joutuu ruuhkaan käkkimään. Otetaan juomaa, naksuja ja musiikkia mukaan. Tuli muuten tekstiviesti, jossa kehotettiin ottamaan autoon mukaan paketti kananmunia ja heittelemään niillä hidastelevia rekkoja. En nyt kuitenkaan siihen ryhdy.
Kaikenlaista viestiä sitä on foorumeilla ollut. Viksuimmat on renkaita puhkomassa (tosin siinä voi henkikulta lähteä, ilman rahtarin apuakaan). Ja poliisit vie rekkajannuilta kortit, just joo. Ihme kun ei syksyllä esim tehyläisiä viety putkaan.
Itse perjantaina vasta liikkeellä, tosin lavetti perässä. Eiköhän silloinkin saa maisemista rauhassa nauttia.
Itse perjantaina vasta liikkeellä, tosin lavetti perässä. Eiköhän silloinkin saa maisemista rauhassa nauttia.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Ei ole Suomi ainoa paikka:
http://iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/ ... id=1546261
Voi tuo kyllä vituttaa, jos nuo on tien tukkeena, mutta hyvän asian puolesta ovat liikkeellä. Dieselin hinta on sen verran korkea, että varsinkin pienillä kuljetusyrityksillä on vaikeat ajat edessä.
http://iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/ ... id=1546261
Voi tuo kyllä vituttaa, jos nuo on tien tukkeena, mutta hyvän asian puolesta ovat liikkeellä. Dieselin hinta on sen verran korkea, että varsinkin pienillä kuljetusyrityksillä on vaikeat ajat edessä.
Tää on asia jota kaivataan suomessa. Täällä kun on totuttu aina vaan jossain esson
baarissa kitisemään yhyy kun on kallista. Vois kerrankin tehdä jotain konkreettista.
Täytyy vaan ottaa kovaat aseet käyttöön, että tajuaa korkeampiki porras, et nyt olis
tosi kyseessä.
SKALhan on itsekin linjannut, että pieniä kuljetusyhtiöitä tulee tässä lopettamaan
hyvä määrä.
baarissa kitisemään yhyy kun on kallista. Vois kerrankin tehdä jotain konkreettista.
Täytyy vaan ottaa kovaat aseet käyttöön, että tajuaa korkeampiki porras, et nyt olis
tosi kyseessä.
SKALhan on itsekin linjannut, että pieniä kuljetusyhtiöitä tulee tässä lopettamaan
hyvä määrä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
H. Jormalainen: Miten autoilijat nyt tukee raskastakalustoa? Roikkumalla perässä, tekemällä tyhmiä ohituksia vai tulemalla eteen että joutuu täysperävaunun hidastaan/pysäyttään turhaan? Parhaimmat tekee vielä itsarin rekan keulaan ja aiheuttaa samalla sille rekkakuskille elinikäiset traumat. Täältä kyllä tulee tukea ja ymmärrystä rahtareille. Tehyläiset leikki pahemmin ihmishengillä ja huomiota saivat. Kovat konstit käyttöön kokoomuksen takinkääntäjiä vastaan!
Mielestäni millään rekkamarssilla ei saada muuta kuin menoliikenteessä matkustavat hikeentymään ja pari pakollista kuolonuhria syntyneissä ohituksissa.
Kuljetusalalla moni on varmasti ahtaalla, kilpailu on kovaa ja poltto-aineen hinta nousee koko ajan. En silti usko, että terrorisoimalla JO valmiiksi kallista polttoainetta käyttäviä juhannusmatkailijoita saavutetaan yhtään mitään.
Kuljetusalalla moni on varmasti ahtaalla, kilpailu on kovaa ja poltto-aineen hinta nousee koko ajan. En silti usko, että terrorisoimalla JO valmiiksi kallista polttoainetta käyttäviä juhannusmatkailijoita saavutetaan yhtään mitään.
En silti usko, että terrorisoimalla JO valmiiksi kallista polttoainetta käyttäviä juhannusmatkailijoita saavutetaan yhtään mitään.
Juuri näin. Kyllähän tuo polttoaine on monelle yksityisautoilijalle myös kallista yhtälailla kun se on kallista kuljetusalan yrittäjälle. Sikäli tässä kiusataan tavallaan samassa veneessä olevia.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Uskon että jotain täytyy tehdä mutta jotain järjellistä. Sillä että haitataan muuta liikennettä ei oo mitään tekemistä polttoaineiden hinnan kanssa.Täytyy tehdä jotain että jotain alkaa tapahtumaan.
En tiedä. Itse en tietoisesti mitenkään. Mutta jollain olisi saatava kanssa-autoilijat puolelle eikä vastaan.Miten autoilijat nyt tukee raskastakalustoa?
En ymmärrä miten tämä asiaan liittyy?Roikkumalla perässä, tekemällä tyhmiä ohituksia vai tulemalla eteen että joutuu täysperävaunun hidastaan/pysäyttään turhaan? Parhaimmat tekee vielä itsarin rekan keulaan ja aiheuttaa samalla sille rekkakuskille elinikäiset traumat.
Käsitykseni mukaan jos olisi ihmishenkiä ollut kyseessä niin olisi pakkokeinoin määrätty työntekijät töihin, eikä niin tehty. Eikä tämäkään mielestäni liity polttoaineasiaan mitenkään.Tehyläiset leikki pahemmin ihmishengillä
Mikä siitä tekee viattoman jos se törttöilee ja haittaa tahallisesti liikennettä? Hallituksenko se syy on että kuorma-autoilijat tarkoituksella vaarantaa liikennettä?ole siis vihainen arkadianmäen suuntaan etkä sille viattomalle autoilijalle
Täysin samaa mieltä!Mielestäni millään rekkamarssilla ei saada muuta kuin menoliikenteessä matkustavat hikeentymään ja pari pakollista kuolonuhria syntyneissä ohituksissa.
"Terroristien kanssa ei neuvotella" on sivistysvaltioiden menestyksellä toteuttama politiikka.En silti usko, että terrorisoimalla JO valmiiksi kallista polttoainetta käyttäviä juhannusmatkailijoita saavutetaan yhtään mitään.
Jos joku ammatikseen raskasta ajoneuvoa kuljettava rupeaa jarruttelemaan niin sen pitäisi tietää mitä vaaratilanteita siitä seuraa ja jos tajuaa niin sellaiselta sopisi ottaa ajo-oikeuden pois. Jos ei tajua sitä niin vähintään yhtä suurella syyllä saisi saman tehdä sillekin!
Tuollainen asenne ei sovi liikenteeseen ja vielä vähemmän ammattiautoilijalle.
En ymmärrä miksi valtion pitäisi tukea kuljetusalaa, joka on jo pitkään ihan itse polkenut hintoja alaspäin. Lähes kaikilla aloilla on hyviä ja huonoja sopimuksia, ne jotka tekevät jatkuvasti huonoja, putoavat ennemmin tai myöhemmin pois, se on pelin henki. Ehkä tilanne tervehtyy jos pahimmat hinnanpolkijat putoavat pois. Valtio ei ole kuitenkaan tehnyt kuljetusfirmojen sopimuksia vaan yrittäjät itse.
Ainoa asia mikä valtiovallan pitäisi tehdä on alkaa jossain muodossa rahastamaan ulkomaalaisia rekkoja ja pistää tiet kuntoon. Ei tule tapahtumaan, valitettavasti.
Ainoa asia mikä valtiovallan pitäisi tehdä on alkaa jossain muodossa rahastamaan ulkomaalaisia rekkoja ja pistää tiet kuntoon. Ei tule tapahtumaan, valitettavasti.
http://lehti.samizdat.info/2008/06/17/2341/
Jooh, kaipa se jotain on tehtävä asian eteen. Ei ole kaikkein järkevin konsti tosin, menisivät vaikka lakkoon. Eiköhän jotain ala tapahtumaan kun kauppojen hyllyt ammottavat tyhjyyttä. Suomessahan tällainen protestointi on aika harvinaista, kyllä muualla osataan...
Jooh, kaipa se jotain on tehtävä asian eteen. Ei ole kaikkein järkevin konsti tosin, menisivät vaikka lakkoon. Eiköhän jotain ala tapahtumaan kun kauppojen hyllyt ammottavat tyhjyyttä. Suomessahan tällainen protestointi on aika harvinaista, kyllä muualla osataan...
Totta tuokin, jos homma ei kannata niin sitä tehdään liian halvalla.En ymmärrä miksi valtion pitäisi tukea kuljetusalaa, joka on jo pitkään ihan itse polkenut hintoja alaspäin.
Ministerit, eivätkä sen paremmin täällä rekkojen pikku hidastelusta valittavat kansalaisetkaan näytä ymmärtävän, että kallis diesel ei vaikuta ainoastaan kuljetusyrittäjien elämään.
1. Diesel kallista -> tavaroiden kuljettaminen kallista
2. Tavaroiden kuljettaminen kallista ->tavaroiden hinnat nousee
3. Tavaroiden hinnat nousee -> Ihmiset vaativat suuria palkankorotuksia
4. Ihmiset vaativat suuria palkankorotuksia -> Hinnat nousevat
5. Hinnat ja palkat nousevat -> inflaatio kiihtyy
6. Inflaatio kiihtyy -> Korot nousevat
7. Korot nousevat -> Ihmisillä ei ole kohta varaa maksaa asuntolainojaan.
8. Ihmisillä ei ole varaa maksaa asuntolainojaan -> Yhteiskunta kurjistuu.
9. Yhteiskunta kurjistuu -> Ihmiset muuttavat pois Suomesta.
10. Ihmiset muuttavat pois Suomesta -> Täällä ei kohta ole enää veronmaksajia.
11. Ei ole veronmaksajia -> Kukaan ei saa mitään palveluja korkeista veroista huolimatta.
1. Diesel kallista -> tavaroiden kuljettaminen kallista
2. Tavaroiden kuljettaminen kallista ->tavaroiden hinnat nousee
3. Tavaroiden hinnat nousee -> Ihmiset vaativat suuria palkankorotuksia
4. Ihmiset vaativat suuria palkankorotuksia -> Hinnat nousevat
5. Hinnat ja palkat nousevat -> inflaatio kiihtyy
6. Inflaatio kiihtyy -> Korot nousevat
7. Korot nousevat -> Ihmisillä ei ole kohta varaa maksaa asuntolainojaan.
8. Ihmisillä ei ole varaa maksaa asuntolainojaan -> Yhteiskunta kurjistuu.
9. Yhteiskunta kurjistuu -> Ihmiset muuttavat pois Suomesta.
10. Ihmiset muuttavat pois Suomesta -> Täällä ei kohta ole enää veronmaksajia.
11. Ei ole veronmaksajia -> Kukaan ei saa mitään palveluja korkeista veroista huolimatta.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Saa nähdä, että mitkä on seuraukset, jos esimerkiksi sairaskuljetukset/paloautot eivät ehdi onnettomuuspaikoille ajoissa. Varmasti ollaan erittäin kiitollisia, jos joku lähiomainen kuolee sen takia, että liikenne matelee, eikä apu tule tarpeeksi ajoissa.
Saa nähdä tosin toteutuuko, ja jos toteutuu, niin missä laajuudessa. Itselläni olisi myös huomenna tarkoitus lähteä Tampereelta Etelä-Pohjanmaalle. No luultavasti tuohon suuntaan ei ole ihan niin paha..
Saa nähdä tosin toteutuuko, ja jos toteutuu, niin missä laajuudessa. Itselläni olisi myös huomenna tarkoitus lähteä Tampereelta Etelä-Pohjanmaalle. No luultavasti tuohon suuntaan ei ole ihan niin paha..
Varmaan osa olettaa että tässä haetaan tukea pelkästään kuljetusalalle,itse kyllä odotan ihan bensa/dieselveron pudottamista jolloin siitä olisi apua itsellekin. (ja varmaan myös jormalaiselle ja japellekin?)
Niin, valitettavasti veroa on maksettava, jotta systeemi pyörii. Eri asia sitten mihin veroeurot menevät, mutta se ei nyt ole tässä se pointti.
Olisihan se mukavaa, jos pensa maksaisi sen euron, mutta mielestäni bensa ja diesel on vielä halpaa nykyhinnallakin. Ei ole mitään syytä edes harkita julksia saatika muita kulkumuotoja.
Ja inflaatio sinänsä on todella pahasta, mutta ei tässä nyt ole siitäkään kyse. Joku kuljettaa ne maidot kauppaan joka tapauksessa, ja ainakin seuraavan 10v aikana se jokin liikkuu bensalla tai dieselillä.
Pitäisikö polttoaineen hintaa alkaa tukemaan kuten Kiinassa tai Indonesiassa? Onko sillä merkitystä nousevatko hinnat nyt vai myöhemmin?
Ei ne rekkakuskit inflaation takia teitä tuki vaan siksi, että he eivät pysty siirtämään polttoaineen hintoja asiakkaalleen. Tai no, toiset pystyvät ja toiset ei. Ehkä jonkulainen talousmatematiikan kurssi olisi paikallaan ennenkun otetaan se elämää pitempi vekseli autoa varten.
Miksi kukaan ei teilaa näitä traktori kuskeja, köröttelivät ihan samalla tavalla ja vain jokun taajaman pahasen takia, eihän tuo koske kun muutamaa ihmistä, toisin kun diesel vero.
Koodi: Valitse kaikki
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806187818543_uu.shtml
Kuutostien liikennesuma ajaa Jurvalan asukkaat mielenosoitukseen
18.6.2008 15:44
Jurvalan taajaman asukkaat Luumäellä käyvät sanoista tekoihin kuutostien yhä pahenevia liikenneruuhkia vastaan.
Asukkaat järjestävät torstaina mielenosoituksen, jolla on kaksi päämäärää. Valtatie halutaan pois taajaman alueelta ja Taavetti-Lappeenranta-välille vaaditaan kauaskantoinen liikennesuunnitelma.
Mielenosoitukseen osallistuu iltapäivällä autoja ja traktoreita, jotka etenevät tieosuudella 20-30 kilometrin tuntinopeudella.
Kyläläiset varustautuvat myös näkyvillä banderolleilla, joissa vaaditaan mm. rekkarallin lopettamista ja ohitustietä Jurvalaan. Mielenilmaisu on tarkoitus uusia, jos päättäjät eivät saa asiassa mitään aikaiseksi.
Jurvalalaisten mielestä liikenteen haitat tulivat ylivoimaisiksi tänä keväänä, kun Venäjän tullausmuutos siirsi autonkuljetusrekkojen kulkemisen Vaalimaan sijasta Imatralle ja Nuijamaalle. Se tiesi kuutostien ruuhkautumista entisestään.
kummallisesti on vaikuttanu muualla euroopassa..
Voisko joku tiivistää, mitä siellä muuallapäin Eurooppaa on saatu aikaiseksi, siis muuta kuin näitä seisokkeja tai lakkoja? Eikös Suomessa nämä polttoaineet ole kuitenkin aikalailla saman hintaisia kuin tuolla muuallakin päin? Diesel jopa halvempaa. Pitäiskö valtion sitten kärsiä verotuloissaan, jos arabit nostaa hintoja? Arabeja tässä pitäis jotenkin kiristää.
Eiköhän ne nuo pienemmätkin kuljetusalan yrittäjät pikkuhiljaa opi tekemään sellaiset sopimukset, joissa on ne polttoainelisät eriteltynä.
Se hyvä puoli tässä polttoaineiden hintojen nousussa on, että vaihtoehtoiset polttoaineet tulee koko ajan kannattavammiksi. Joku sähköauto on koko ajan houkuttelevampi. Jossain kohtaa tulee sekin raja vastaan, että öljyn hinnan on pakko alkaa laskea, tai nämä "kilpailevat" teknologiat tekee pikkuhiljaa öljyn tarpeettomaksi. No, oikeastihan öljyä kyllä varmasti käytetään niin pitkään kuin sitä yhtään järkevästi on maaperästä pumpattavissa/erotettavissa.
Kerralla poikittain teille ne rekat, ei mitään mameroa hidastelua. Näinhän ne raskaan kaluston äijät toimii esmes Ranskassakin muutaman kerran vuoteen ja saavat äänensä kuuluville. Tuloksista en kyllä osaa sanoa mitään, en seuraa eurooppalaista politiikkaa. :)
"Tilapäisiä" lisäveroja ja sanktioita osataan kyllä säätää pikavauhtia jos budjetissa on vajetta, mutta toisin päin ei pystytä reagoimaan ei sitten millään, aina löytyy joku tekosyy johon vedotaan. Ihan sama laulu sähkön hinnan kanssa: vettä sataa liikaa ja tulva-altaat ovat täynnä---->hintaa nostetaan. Sanomattakin lie selvää mitä taphtuu jos altaat ovat jonkun mielestä liian tyhjät.
Onnekseni voin ainakin toistaiseksi haistattaa näille veronkerääjille pitkät p*skat, minä tankkaan EU:n ulkopuolelta.
P*skoihin sopimuksiinkaan ei voi tässä tilanteessa oikein vedota. Jos et ole tyhmä ja aja halvalla, niin sen tekee sitten joku muu. Markkinathan ovat perinteisesti ostajan, ja yrittäjä taistelee jokapäiväisestä leivästään sen minkä pystyy.
Suomessa tuskin tapahtuu tämän asian tiimoilta mitään, mutta muut tulisieluisemmat kansat pistävät luultavasti ranttaliksi ihan lähivuosina - mikäli ja kun hintatilanne ei tästään viisastu.
Anarkiaa. =)
"Tilapäisiä" lisäveroja ja sanktioita osataan kyllä säätää pikavauhtia jos budjetissa on vajetta, mutta toisin päin ei pystytä reagoimaan ei sitten millään, aina löytyy joku tekosyy johon vedotaan. Ihan sama laulu sähkön hinnan kanssa: vettä sataa liikaa ja tulva-altaat ovat täynnä---->hintaa nostetaan. Sanomattakin lie selvää mitä taphtuu jos altaat ovat jonkun mielestä liian tyhjät.
Onnekseni voin ainakin toistaiseksi haistattaa näille veronkerääjille pitkät p*skat, minä tankkaan EU:n ulkopuolelta.
P*skoihin sopimuksiinkaan ei voi tässä tilanteessa oikein vedota. Jos et ole tyhmä ja aja halvalla, niin sen tekee sitten joku muu. Markkinathan ovat perinteisesti ostajan, ja yrittäjä taistelee jokapäiväisestä leivästään sen minkä pystyy.
Suomessa tuskin tapahtuu tämän asian tiimoilta mitään, mutta muut tulisieluisemmat kansat pistävät luultavasti ranttaliksi ihan lähivuosina - mikäli ja kun hintatilanne ei tästään viisastu.
Anarkiaa. =)
Kuten joku jo sanoikin, "terroristien kanssa ei neuvotella".
Minkäs se valtio niille hinnoille voi, Diesel kun ei Suomessa ole edes erityisen kallista... Jos kuljetusfirmojen bisnes ei kannata, niin eikö se ole heidän oma ongelma? Voisi olla ihan hyvä vaan, että osasta firmoja päästäisiin eroon, josko kilpailutilanne järkeytyisi.
Minkäs se valtio niille hinnoille voi, Diesel kun ei Suomessa ole edes erityisen kallista... Jos kuljetusfirmojen bisnes ei kannata, niin eikö se ole heidän oma ongelma? Voisi olla ihan hyvä vaan, että osasta firmoja päästäisiin eroon, josko kilpailutilanne järkeytyisi.
Vähemmän yrittäjiä, vähemmän kilpailua. Vähemmän kilpailua, korkeampia hintoja. Meinaat että ei vaikuta sitten lopputuotteen hintaan mitenkään?
Kun eivät rahtarit nyt raaskineet sitten häiritä pääkaupunkiseutulaisten ryntäystä mökeille ryyppäämään juhannukseksi niin paras vaihtoehto lienee ajaa rekka talliin viikoksi. Kai se leipä sinne kauppaan ilmestyy muutenkin.
Kun eivät rahtarit nyt raaskineet sitten häiritä pääkaupunkiseutulaisten ryntäystä mökeille ryyppäämään juhannukseksi niin paras vaihtoehto lienee ajaa rekka talliin viikoksi. Kai se leipä sinne kauppaan ilmestyy muutenkin.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tulipahan noi rekkakuskit sittenkin järkiinsä. Tolla tempauksen järjestäjällä ei luulis olevan enää paljoa kavereita siitä huolimatta. Tuo tyyppi sai niin paljon negatiivista julkisuutta että kannattaa pitää hänet pois julkisuudesta ja neuvottelupöydistä sitten jos sen aika on.
Noin se pitääkin markkinataloudessa mennä. Ei joku yksittäinen ala voi terrorisoida viattomia sivullisia vaan sitten mennään lakkoon tai lopetetaan hommat jos ne ei kannata.
Pitäisikö opiskelijoiden alkaa riehumaan kaupungilla protestiksi sille että niin paljon opiskelijoita elää köyhyysrajan alapuolella? Mun mielestä ei. Vaan ei kyllä liity enää asiaankaan. Kunhan vaan hain esimerkin...
Noin se pitääkin markkinataloudessa mennä. Ei joku yksittäinen ala voi terrorisoida viattomia sivullisia vaan sitten mennään lakkoon tai lopetetaan hommat jos ne ei kannata.
Pitäisikö opiskelijoiden alkaa riehumaan kaupungilla protestiksi sille että niin paljon opiskelijoita elää köyhyysrajan alapuolella? Mun mielestä ei. Vaan ei kyllä liity enää asiaankaan. Kunhan vaan hain esimerkin...
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Tolla tempauksen järjestäjällä ei luulis olevan enää paljoa kavereita siitä huolimatta. Tuo tyyppi sai niin paljon negatiivista julkisuutta että kannattaa pitää hänet pois julkisuudesta ja neuvottelupöydistä sitten jos sen aika on.
Kavereita löytyy varmasti ja enemmänkin kuin ennen koko protestiviestin alkua.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ketään ei kiinnosta, koska tuo ei häirinnyt Etelä-Suomalaisia (=Kehä-3:n sisäpuolella asuvat). Rekkasumasta ja pääteiden ruuhkista kyllä tiedotetaan oikein erikseen uutisissa, vaikkei suomessa edes oikeita ruuhkia ole.Miksi kukaan ei teilaa näitä traktori kuskeja, köröttelivät ihan samalla tavalla ja vain jokun taajaman pahasen takia, eihän tuo koske kun muutamaa ihmistä, toisin kun diesel vero.
meinaako jormalainen että asiat paranee vanhalla kunnon "sormi perseessä" linjalla? Tuskin. Täytyy tehdä jotain että jotain alkaa tapahtumaan. Jo pelkkä uhkaus protestista sai herrat istumaan ja neuvottelemaan.
Aivan. Ja jos tällä tempauksella ei oo mitään vaikutusta, ni seuraavaa odotellessa.
Kavereita löytyy varmasti ja enemmänkin kuin ennen koko protestiviestin alkua.
Kyllä se näin taitaa olla.
Viimeksi muokannut TDiGO, 18.6.2008 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä meikäläinen ainakin ymmärtää kys. protestoinnin aivan sataprosenttisesti. Eiköhän jokainen hiukan älyä omaava henkilö tajua mistä tuossa on kyse. Kuitenkin koko maan hyvinvointi riippuu niin pitkälti toimivasta logistiikasta joka suurelta osin hoidetaan tieliikenteen kautta.
Jos ajaisin, voisin aivan huvikseni mennä vaikka tukkimaan koko Hesa-Tampere pätkän, varsinkin jos saisin sisäpiiritietoa, että joitakin hallituksen jäseniä olisi kys. tietä matkaamassa juhannusrientoihinsa ;)
Jos ajaisin, voisin aivan huvikseni mennä vaikka tukkimaan koko Hesa-Tampere pätkän, varsinkin jos saisin sisäpiiritietoa, että joitakin hallituksen jäseniä olisi kys. tietä matkaamassa juhannusrientoihinsa ;)
Miten tilanne muuttuisi pidemmälle ajateltuna jos dieselin hintaa tiputettaisiin nyt 20c/l?
Nykyisillä sopimuksilla tehtäisiin tulosta seuraavaan sopimuskierrokseen saakka. Sitten polttoaineiden hinnat nousisivat ja joku yrittäjä tekisi taas halvemman sopimuksen persnetolla. Ei se kierre katkea, minusta tästä samasta asiasta on ainakin 10v valitettu, nyt nousutahti on vaan ollut kovempi. Vai pitäisikö kuljetusyrittäjille taata 1,10€/l polttoaine vaikka seuraavaksi 10 vuodeksi? Maanviljelijöille hyvät satokelit? Lasketteluyrittäjille lumiset talvet? Autokauppiaille jatkuva kysyntä yli 60t€ vaihtoautoille? Kaikkeen ei vain voida vaikuttaa. Ja kuten aiemmin on sanottu, suomen polttoainehinnat ei euroopan mittakaavassa ole törkeitä.
Toisaalta olisin ollut yllättynyt ja edes hieman kannustava, jos joku suomessa olisi uskaltanut barrikaadeille nousta. Täällä on totuttu puristamaan sitä nyrkkiä ja kärsimään. Oma juhannus tuosta olisi hieman kärsinyt, mutta käskeekö joku menemään pelkästään valtaväyliä. Koko juhannus aikaa.
Vaikeita asioita, mutta kuka on väittänyt että elämä olisi helppoa.
Nykyisillä sopimuksilla tehtäisiin tulosta seuraavaan sopimuskierrokseen saakka. Sitten polttoaineiden hinnat nousisivat ja joku yrittäjä tekisi taas halvemman sopimuksen persnetolla. Ei se kierre katkea, minusta tästä samasta asiasta on ainakin 10v valitettu, nyt nousutahti on vaan ollut kovempi. Vai pitäisikö kuljetusyrittäjille taata 1,10€/l polttoaine vaikka seuraavaksi 10 vuodeksi? Maanviljelijöille hyvät satokelit? Lasketteluyrittäjille lumiset talvet? Autokauppiaille jatkuva kysyntä yli 60t€ vaihtoautoille? Kaikkeen ei vain voida vaikuttaa. Ja kuten aiemmin on sanottu, suomen polttoainehinnat ei euroopan mittakaavassa ole törkeitä.
Toisaalta olisin ollut yllättynyt ja edes hieman kannustava, jos joku suomessa olisi uskaltanut barrikaadeille nousta. Täällä on totuttu puristamaan sitä nyrkkiä ja kärsimään. Oma juhannus tuosta olisi hieman kärsinyt, mutta käskeekö joku menemään pelkästään valtaväyliä. Koko juhannus aikaa.
Vaikeita asioita, mutta kuka on väittänyt että elämä olisi helppoa.
Itelläki tarkotus lähteä tien päälle juhannuksena ja kyllähän se pistää kiroomaan jos joutuu ruuhkassa seisomaan, mutta kyllä se sympatia on kuitenkin vielä rekkakuskien puolella. Tottakai pitäisi olla jokin muu tapa hoitaa tämä asia, mutta mitä muuta tavallinen rekkakuski voi tehdä tuodakseen asiansa kunnolla esille. Pelkkä puhuminen ei auta, se on jo todettu.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Jäi monta lukematta.
Silti, jos suomea verrataan moneen maahan, suomessa vaan niellään kaikki ja kadehditaan naapuria. Missä on se "henki"?
Jos mulla olis päätäntävalta, tuo "boikotti" koskisi vain pääkaupunkiseutua, mihin leipä kulkee vaikka metrossa.
Valitettavasti meillä muualla asuvilla ei ole sananvaltaa mihinkään...
Silti, jos suomea verrataan moneen maahan, suomessa vaan niellään kaikki ja kadehditaan naapuria. Missä on se "henki"?
Jos mulla olis päätäntävalta, tuo "boikotti" koskisi vain pääkaupunkiseutua, mihin leipä kulkee vaikka metrossa.
Valitettavasti meillä muualla asuvilla ei ole sananvaltaa mihinkään...
Itelläki tarkotus lähteä tien päälle juhannuksena ja kyllähän se pistää kiroomaan jos joutuu ruuhkassa seisomaan, mutta kyllä se sympatia on kuitenkin vielä rekkakuskien puolella. Tottakai pitäisi olla jokin muu tapa hoitaa tämä asia, mutta mitä muuta tavallinen rekkakuski voi tehdä tuodakseen asiansa kunnolla esille. Pelkkä puhuminen ei auta, se on jo todettu.
Millä vitun tavalla se edelleenkään on valtion/päättäjien vika että öljyn hinta nousee ja rekkamiehillä on järjettömät sopimukset? Vittuakos ne sille voi? Eikö ennemmin pitäisi suunnata se syyttävä sormi onnettomiin liittoihin (jos kerran noin onnettomilla ehdoilla yleisesti rekkamiehet duunia tekevät), asiakkaille (kuljetuksia käyttävät firmat) sekä ko. alan ihmisten omaan toimintaan?
Ainakin omasta mielestä tuntu aika epärealistiselta ajatukselta koko veron laskeminen. Paremmat palkat vaan ja maksetaan me se sitten tuotteiden hinnoissa.
EDIT: Itselle tuli ainakin suurena yllätyksenä, että kuljetuksien hinnat eivät ole "polttoainekustannukset+xxx" tavalla hinnoiteltuna. Mikä siinä olisi niin vaikeaa, että polttoainekulut ylittävä määrä pysyisi vakiona?
Vaikka tuollainen terrorismi mielestäni on jotakuinkin niin syvältä kun olla ja voi, on se tietysti hyvä että tälläisellä uhkailulla saadaan epäkohtia esille. En vaan henk koht näe mitään muuta järkevää ratkaisua tähän, kuin paremmat sopimukset kuljetusalalle.
Jonde kirjoitti:Miksi kukaan ei teilaa näitä traktori kuskeja, köröttelivät ihan samalla tavalla ja vain jokun taajaman pahasen takia, eihän tuo koske kun muutamaa ihmistä, toisin kun diesel vero.
Kuvittele, että asut omakotitaloalueella, jossa sinun ja naapurisi talon välissä jyrää yliliikennöity valtatie ympäri vuorokauden. Kiukuttaahan se pidemmän päälle.
Kuutostietä ei ole suunniteltu nykyisen kaltaiselle rekkaliikenteelle, kun se linjattiin Jurvalan kohdalla; maantie todella kulkee talojen välissä. Tervetuloa vaan katselemaan tänne kaakonkulmalle rekkaliikennettä jos sen mittasuhteita ei muuten usko.
Hyvin näkee mikä osan porukan suhtautuminen raskaaseen liikenteeseen on, kun aletaan vertaamaan terroristeihin... Hieman eri asioista kuitenkin kyse.
En minä raskasta liikennettä terroristeihin verrannut, vaan niitä jotka uhkaavat tehdä vahinkoa sivullisille ellei heidän vaatimuksiinsa suostuta. Jos tuosta viestistä et sitä käsittänyt, on sympatiani tässä tapauksessa kyllä rekkakuskien puolella. En vain hyväksy tuollaista uhkailua ja kiristystä. Eihän tuo tietysti kirjaimellista terrorismia ole, kun siinä ei suoralla väkivallalla uhmata, mutta "toimintatapa" on täysin sama kuin terroristeillä. Onhan se tietysti myös epäsuoraa väkivaltaa, kun hyvin todennäköisesti tuollaisesta perseilystä tulisi kuolonuhreja tai vähintää ylimääräisiä loukkaantumisia.
Jos lakkoilla halutaan, niin miksei oikea lakko käy? Paljon suuremman vaikutuksen ilman turhaa hengenvaarantamista saa sillä, että kuljetukset seisoo.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vaikka vertasinkin terroristeihin niin komppaan chinzin ylläsanomaa täysin.
Oma rinnastukseni oli tarkoitus herättää että mitä se sellainen on että sivulliset kärsii siitä että vaatimuksia esitetään ja omaa napaa tuijotetaan.
Lievempänä vertauksena, olisiko kuinka olisi ruotsinkielisten puolella jos joku ääriruotsalainen ryhmä alkaisi pahoinpitelemään loppua ruotsinkielistä osaa pakkoruotsin lisäämisen pontimena...
Oma rinnastukseni oli tarkoitus herättää että mitä se sellainen on että sivulliset kärsii siitä että vaatimuksia esitetään ja omaa napaa tuijotetaan.
Lievempänä vertauksena, olisiko kuinka olisi ruotsinkielisten puolella jos joku ääriruotsalainen ryhmä alkaisi pahoinpitelemään loppua ruotsinkielistä osaa pakkoruotsin lisäämisen pontimena...
Eihän tuo tietysti kirjaimellista terrorismia ole, kun siinä ei suoralla väkivallalla uhmata, mutta "toimintatapa" on täysin sama kuin terroristeillä.
Kuinka moni sivullinen oli vaarassa viime syksynä? Miten tilanne eroaa siitä? Enpä kuitenkaan nähnyt kenenkään hoitsuja terroristeiksi väittävän. Tuo kyseinen sana on vain nyt niin muotia nostaa joka asiassa eteen. Päättäjät ovat tästä moisen sillisalaatin luoneet, ettei mitään saa ilman todellista kovan kovaa vasten laittamista.
Mielestäni tälle päivälle kaavailtu liikenteen "häirintä" olisi ollut parempi, kuin mahdollisesti tuleva lakko (vielähän sitä ei ole kirkossa kuulutettu etteikö niin voisi käydä). Nykyisellä tavaran liikkumisen tyylillä on viikossa jo aika tyhjää kauppojen hyllyillä, eikä se nöde mielestäni niin hyvää ole. Ja se on nähty ettei se lakko loppupelissä tuo semmoista etua, että siihen ensimmäisenä kannattaisi turvautua.
Millä vitun tavalla se edelleenkään on valtion/päättäjien vika että öljyn hinta nousee ja rekkamiehillä on järjettömät sopimukset? Vittuakos ne sille voi? Eikö ennemmin pitäisi suunnata se syyttävä sormi onnettomiin liittoihin (jos kerran noin onnettomilla ehdoilla yleisesti rekkamiehet duunia tekevät), asiakkaille (kuljetuksia käyttävät firmat) sekä ko. alan ihmisten omaan toimintaan?
En tainnut missään kohtaa tässä syyttääkään valtioita??
Öljyn hinnannousulle valtio ei voi mitään, mutta erikoistahan siinä on se, että Suomessa tuntuu kuitenkin olevan kalliimpaa bensaa kuin muualla Euroopassa vaikka sielläkin kirivät kiinni kovaa vauhtia.
Kuten jo totesin, puhuminen ei auta. Se, että muutama sata rekkaa menee tonne tien päälle tukkeeksi herättää sitten kyllä tosissaan kaikki tahot. Rekkamiehen housuissa voi tuntua varsin tehokkaalta tavalta ilmaista mielipiteensä tuolla tavalla.
KehäIII ja öljysatamat tukkoon 3-4 päiväksi niin päättäjätkin herää kun kauppojen hyllyt on tyhjänä, ravintoloistakaan ei saa mitään ja bensa-asemilta polttoaine loppu.
Täällä systeemin hulluus on siinä että kuka tahansa voi pykätä kuljetusliikkeen pystyyn. Sitten ajetaan ajamisen ilosta ja eletään rouvan rahoilla että voidaan ajaa. Monenlaista viheltäjää on tullut nähtyä ja olisi sellaisia tarinoita kerrottavana "yrittäjistä" ettette uskoisi ;)
Täällä systeemin hulluus on siinä että kuka tahansa voi pykätä kuljetusliikkeen pystyyn. Sitten ajetaan ajamisen ilosta ja eletään rouvan rahoilla että voidaan ajaa. Monenlaista viheltäjää on tullut nähtyä ja olisi sellaisia tarinoita kerrottavana "yrittäjistä" ettette uskoisi ;)
Minä olen kans sitä mieltä, että viikoksi kertakaikkiaan liikut kiinni. Jos ei silloin jotain tapahdu niin autot seisomaan pari viikkoa lisää. Siis ihan kaikki hyötyliikenne, linja-autoja myöten. Itse kyllä pärjään viikkoja vaikka ruoka loppus kaupasta, ensin syön pakasteen tyhjäksi ja sitten viimisillä bensoilla haen vanhemmilta peräkontillisen pottuja. Mutta miten päättäjät Helsingissä? :D
Mitä iloa lakosta on?
Alkonkin lakon aikana osa alkoista oli auki, ei vaikutusta monenkaan elämään. Palomiehet joskus tais lakkoilla, silti siellä oli porukkaa..
Lakko toimisi mun mielestä sillon, jos palomiehen antais talon palaa jne. Eli ei todellakaan tehdä töitä "liittoon kuulumattomien" tai "esimiesvoimin". Ainakin mulle nää nykyiset "lakot" olleet aika evvk linjalla, kun lakko ei kuitenkaan vaikuta elämääni millain tavoin..
Alkonkin lakon aikana osa alkoista oli auki, ei vaikutusta monenkaan elämään. Palomiehet joskus tais lakkoilla, silti siellä oli porukkaa..
Lakko toimisi mun mielestä sillon, jos palomiehen antais talon palaa jne. Eli ei todellakaan tehdä töitä "liittoon kuulumattomien" tai "esimiesvoimin". Ainakin mulle nää nykyiset "lakot" olleet aika evvk linjalla, kun lakko ei kuitenkaan vaikuta elämääni millain tavoin..
Lakkoilijat sahaavat vaan omaa oksaansa. Esimerkkinä juuri palomiesten lakko, jossa lakko kesti 12 viikkoa ja tuloksena 0,8 prosentin korotus. Siinä saa tehdä kauan töitä korotuksen eteen.
Suomessa paperimiehet ensin istuu viikkokausia tasaperseellään ja seuraavaksi ihmetellään kun tehtaat menee kiinni, koska ulkomailla tuotanto pyörii edullisemmin ilman lakkoja.
Suomessa paperimiehet ensin istuu viikkokausia tasaperseellään ja seuraavaksi ihmetellään kun tehtaat menee kiinni, koska ulkomailla tuotanto pyörii edullisemmin ilman lakkoja.
Varmaan osa olettaa että tässä haetaan tukea pelkästään kuljetusalalle,itse kyllä odotan ihan bensa/dieselveron pudottamista jolloin siitä olisi apua itsellekin.
Nimenomaan tuossa on se ongelma. Omasta mielestäni kun fossiilisten polttoaineiden hinta ei ole se ensimmäinen asia, jossa valtion tulisi kansalaisiaan tukea. Kyllä niitä tärkeämpiäkin kohteita löytyy, vaikka nyt rahan satsaaminen terveydenhuoltoon ja vaikka poliisien ja palomiesten määrän lisäämiseen eikä suinkaan eläkeiän korottamiseen reilusti yli 60 vuoden. No mutta kuitenkin.
Sitäpaitsi kansan kannattaisi ajatella sitä valtiotakin välillä jonain muuna kuin "sossunluukkuna" joka tulee vastaan ja auttaa aina kun joku asia tuntuu liian kalliilta tai kun menee huonosti. Jos joku kuljetusyrittäjä joutuu luopumaan uuden plasmatelkkarin ostamisesta niin omasta mielestä se ei ole vielä järin suuri kriisin paikka. Aivan varmaa on, että tuolla alalla on kyllä edelleen varaa tehdä lisää reikiä vyöhön. Ei ne jannut nyt kovin huonovaraisille vaikuta. Ulkomaankuljetuksia hoitava kaverikin sanoi tienaavansa 3000-4000€ kuussa siitä että tekee 2vk töitä ja on 2vk kotona. No, mehän tietenkin siinä leivän hinnassa tuokin maksetaan.
Tärkeintä varmaan on kuitenkin muistaa se, että jos valtio nyt hyvittää polttoaineveroja kuljetusyrittäjille siksi, että elintarvikkeiden hinta ei nousisi nykyistä enempää, niin tuleeko se sitten kuitenkaan kuluttajalle halvemmaksi? Valtion on kuitenkin pakko paikata se budjettiin tullut lovi jollain muulla keinolla. Tapahtuuko se uusien autojen, alkoholiveron, ALVin vai tuloveron korottamisella? Mehän se loppupeleissä maksetaan kuitenkin ja kuljetusfirma on ainoa joka asiassa säästää.
Eihän noilla ulkomaille rahtaavilla varmasti suurempi ongelmia ole, siellä tankkaavat missä on halvempaa. Ja se jos joku vetää isoa liksaa ei tarkoita sitä että firmalla menisi hyvin vaan maksaa sen minkä ehdoissa on sovittu.
No eihän tässä sitten mitään. Jatketaan kiroilua kotosalla ja foorumeilla. Ollaan kiitollisia valtiolle ja päättäjille. Mitäs me tässä valitetaan.
Syöksy on alkanut. Seitsemän lihavan vuoden jälkeen tulee ne seitsemän laihaa.
No eihän tässä sitten mitään. Jatketaan kiroilua kotosalla ja foorumeilla. Ollaan kiitollisia valtiolle ja päättäjille. Mitäs me tässä valitetaan.
Syöksy on alkanut. Seitsemän lihavan vuoden jälkeen tulee ne seitsemän laihaa.
No tehdään se sitten alkoholiveron/tupakasta menevän veron kautta. 15% korotus molempiin veroihin ja johan rahaa riittää, ja saattaisi se kansan terveyskin parantua. Nehän on kuitenkin nautinto aineita, ei päivittäisiä tarpeita. Vai voiko joku muuta väittää?
Se vain on kovin harmillista että suurin osa autoista kulkee vielä nimenomaan fossiilisilla polttoaineilla. Ja kovin moni ihminen kuitenkin pakon edessä tarvitsee autoaan päivittäin.
Ennemmin valtion pitäisi tukea reilulla kädellä vaihtoehtoisten polttoaineiden kehittämistä, eikä rangaista kansaa. Ja ei, en ole niin idiootti että luulisin polttoaineiden hinnan nousun olevan valtion syytä. Mutta miksi koskaan ei tapahdu mitään parempaan suuntaan? Nautitaan nousseista verotuloista? Milloin viimeksi valtio on kongreettisesti auttanut kansaa joka joutuu ahdinkoon?
Tätä komppaan, perin kiusallista niille joilla on paljon lainaa.
Nimenomaan tuossa on se ongelma. Omasta mielestäni kun fossiilisten polttoaineiden hinta ei ole se ensimmäinen asia, jossa valtion tulisi kansalaisiaan tukea.
Se vain on kovin harmillista että suurin osa autoista kulkee vielä nimenomaan fossiilisilla polttoaineilla. Ja kovin moni ihminen kuitenkin pakon edessä tarvitsee autoaan päivittäin.
Ennemmin valtion pitäisi tukea reilulla kädellä vaihtoehtoisten polttoaineiden kehittämistä, eikä rangaista kansaa. Ja ei, en ole niin idiootti että luulisin polttoaineiden hinnan nousun olevan valtion syytä. Mutta miksi koskaan ei tapahdu mitään parempaan suuntaan? Nautitaan nousseista verotuloista? Milloin viimeksi valtio on kongreettisesti auttanut kansaa joka joutuu ahdinkoon?
Syöksy on alkanut. Seitsemän lihavan vuoden jälkeen tulee ne seitsemän laihaa.
Tätä komppaan, perin kiusallista niille joilla on paljon lainaa.
Milloin viimeksi valtio on kongreettisesti auttanut kansaa joka joutuu ahdinkoon?
No onhan meillä omaishoidon tuki, vammaistuki, kunnallinen terveydenhuolto, opintotuki, asumistuki, äitiyspäivärahat, vanhempainetuudet, lapsilisät, sotilasavustus, kansaneläkkeet, työmarkkinatuki, työttömyyspäiväraha, sairaanhoito- ja lääkekorvaukset, kuntoutusrahat ja leskeneläkkeet. Ja esimerkiksi tämäkin kaikki valtion kassasta suoraan kansalaisten tilille. Tuohon päälle vielä kaikki TEHYn palkankorotukset jne. niin kyllä sitä lämmintä kättäkin voisi joskus tarjota ;)
Jos olet yhtään tietoinen paljonko tuo valtion "tuet" ovat, niin moni menisi mielummin töihin, entä jäisi valtion "tukien" varaan.
Jotenkin tämä tukihommakin on kieroa hommaa valtion taholta. Jos jäät kotiin hoitamaan omia lapsia, niin valtio tukee pikkuisen, eli ei juuri mitään. Jos taas menet töihin ja laitat lapset hoitoon, niin valtio saa vähän verotuloja ja hoitopaikka maksaa, jota kustantaa sekä valtio niistä verotuloista että lapsen vanhemmat nettotuloistaan. Jos haluat olla kotona, mutta saada edes kohtuullista palkkaa, niin edullisinta on hoitaa naapurin lapsia ja laittaa omat lapset naapuriin hoitoon, tällöin molemmat hoitajat saavat palkkaa hoitamistaan lapsista ja kaikki ovat tyytyväisiä. Monessakaan kunnassa ei riitä resursseja tarkistamaan kuinka paljon naapurin täti oikeasti toisen perheen lapsia hoitaa, joten sama on pitää omat lapset kotona, vaikka ne nimellisesti ovatkin naapurissa hoidossa. Sama pätee moneen muuhunkin valtion tukeen.
Nyt pitäisi vaan saada tuo inflaatiokierre katkaistua.
Ai niin, ei ne tehyn palkankorotukset niin merkittäviä ole, että niistä kannattaisi huolestua. Ei ne veroäyrissä tunnu. Enemmän siellä tuntuu tehottomuus ja sairaspoissaolot. Kuntasektorila joidenkin tilastojen mukaan paikoitellen ollaan kuukausi vuotta kohden sairaslomalla, samaten toinen kuukausi kulutetaan työn aloitusta odottamalla yms. joutoaikana. Se alkaa tuntumaan jo veronmaksajien kukkarossa.
Jotenkin tämä tukihommakin on kieroa hommaa valtion taholta. Jos jäät kotiin hoitamaan omia lapsia, niin valtio tukee pikkuisen, eli ei juuri mitään. Jos taas menet töihin ja laitat lapset hoitoon, niin valtio saa vähän verotuloja ja hoitopaikka maksaa, jota kustantaa sekä valtio niistä verotuloista että lapsen vanhemmat nettotuloistaan. Jos haluat olla kotona, mutta saada edes kohtuullista palkkaa, niin edullisinta on hoitaa naapurin lapsia ja laittaa omat lapset naapuriin hoitoon, tällöin molemmat hoitajat saavat palkkaa hoitamistaan lapsista ja kaikki ovat tyytyväisiä. Monessakaan kunnassa ei riitä resursseja tarkistamaan kuinka paljon naapurin täti oikeasti toisen perheen lapsia hoitaa, joten sama on pitää omat lapset kotona, vaikka ne nimellisesti ovatkin naapurissa hoidossa. Sama pätee moneen muuhunkin valtion tukeen.
Nyt pitäisi vaan saada tuo inflaatiokierre katkaistua.
Ai niin, ei ne tehyn palkankorotukset niin merkittäviä ole, että niistä kannattaisi huolestua. Ei ne veroäyrissä tunnu. Enemmän siellä tuntuu tehottomuus ja sairaspoissaolot. Kuntasektorila joidenkin tilastojen mukaan paikoitellen ollaan kuukausi vuotta kohden sairaslomalla, samaten toinen kuukausi kulutetaan työn aloitusta odottamalla yms. joutoaikana. Se alkaa tuntumaan jo veronmaksajien kukkarossa.
IT puolella tullut toimittua etäisesti yhteistyössä erään ministeriön kanssa niin ei voi sanoa muuta kuin voi vittu. Jos joku yksityinen IT talo oli sen projektin tehny niiltä olisi mennyt ehkä joitain viikkoja, ministeriön it osastolta on menny joitain kuukausia eikä tietoo koska tulee valmista. Meillä jätkät yrittää tehdä pitkää päivää että sais projektit valmiiks, mutta ministeriön päässä hanskat tippuu kädestä AINA klo16. Ei puhettakaan että tehtäs 15min pidempään, jotta saatas joku koko päivän kestäny homma valmiiks. Tietysti on se on valtion miehen kannalta mukavaa touhua.
Pitäs pistää joku Soneran yms johdossa ollut saneeraaja saneeraamaan valtion virastojen henkilöstö, saatas tuntuvia säästöjä sieltä.
Pitäs pistää joku Soneran yms johdossa ollut saneeraaja saneeraamaan valtion virastojen henkilöstö, saatas tuntuvia säästöjä sieltä.
Mutta miksi koskaan ei tapahdu mitään parempaan suuntaan?
Vaikka monessa asiassa on menty (ja varsinkin tällä hetkellä mennään, jonkunlaisen taantuman alkuvaiheitahan on ilmassa) niin jos joku haikailee vaikkapa parinkymmenen vuoden takaiseen neuvostosuomeen, on kyllä aivan vitun ulapalla. Eli kyllä _yleisesti ottaen_ on menty selvästi eteenpäin.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Täysin samaa mieltä Jannen kanssa. Ei muutako kehä kolmosen ulosmenorampeille rekat poikittain viikoksi. Suomalaiset on niin saakelin mamis kansaa. Mtiään ei uskalleta vastustaa tyydytään vaan kohtaloon ja kiroillaan naapurin kanssa kaljapullo kourassa. Siitä aineen hinnasta on kumminki niin paljon veroa, joka ei edes mene autoilijoiden hyväksi.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
^^ Jos joku on lapsellista niin se on periksi antaminen. espanjassa esim bensa ltr. ~90cnt/ltr ja se on siellä korkea hinta. suomessa 1.6€ olisi aika saada nuo paattäjät ajattelemaan järjellä, suurin osa siellä on täysiä muumeja kultalusikka suussa eläneitä ihmisiä. kunnon vallankumous pystyyn ja hintoja alas. pitäisihän kansankin osata sanoa asiansa jollain tapaa että säilyisi oikeus ja kohtuus. Ei tuo bensan hinta tunnu millekkään ihmisellä jonka tienaa 100000€ vuodessa, mutta normaalilla veronmaksajalla tuntuu..
Täysin samaa mieltä Jannen kanssa. Ei muutako kehä kolmosen ulosmenorampeille rekat poikittain viikoksi. Suomalaiset on niin saakelin mamis kansaa. Mtiään ei uskalleta vastustaa tyydytään vaan kohtaloon ja kiroillaan naapurin kanssa kaljapullo kourassa. Siitä aineen hinnasta on kumminki niin paljon veroa, joka ei edes mene autoilijoiden hyväksi.
Eipäs kun suomalaiset on niin saakelin mamiskansaa, että vaativat kyllä toisia tekemään jotain asioiden eteen, mutta itsepä ei uskalleta. Ei näy audi a4 1.8 tq avantia rampilla poikittain. Eikä traktori skodaa. Sen sijaan vaaditaan kyllä että siellä pitäis olla rekka!
Mikä ihmeen velvollisuus juuri jakeluautoilla yms. rekoilla on toimia barrikaadina? Sama itkuvirsihän se soi meidän tavallisten työmatka- yms.autoilijoidenkin suusta että polttoaine maksaa. Protestitko pitäisi sitten olla vain ammattiautoilijoiden kontolla ja me muut nauttisimme hedelmät? Melkoista mamisteluapa todellakin. Sitäpaitsi eiköhän ne avant tq ja traktoriskodatkin saa härdellin aikaan kun niitä tarpeeksi on tiellä poikittain.
Sellaista kävin tässä ihmettelemään, että mitenkähän ne pyörittää sitä kuuluisaa ameriikkaa 70c/ litra maksavalla bensalla? Sotiakin piisaa pätäkkää niin maan p*rkeleesti, ja ahkanisdianiin(?) rakennetaan miljardisotalla/ vuosi, jonka jälkeen ne uudet rakennukset sitten posautetaan taas maan tasalle, ja sama ralli alusta. Siihen päälle muut tappelupaikat.
Ei taida kertyä polttoaineista verotuloja ihan samaan tapaan kuin Suomessa, mutta tästäkin huolimatta kansa osaa lukea ja käydä pesulla. Kummallista - ja kalliiksihan ne itkevät bensaa sielläkin.
Joku varmasti kommentoi kohta "huonolla menestyksellä ja velaksi", mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että juueseikin luetaan alhaisesta bensiinin hinnasta huolimatta kuuluvaksi sivistysvaltiden joukkoon.
Muuttasko sitä pröönlandiin? Siellä kuuluu saavat tatsuniin soppaa reilulla puolella ekulla/ maitotölkillinen.
Ei taida kertyä polttoaineista verotuloja ihan samaan tapaan kuin Suomessa, mutta tästäkin huolimatta kansa osaa lukea ja käydä pesulla. Kummallista - ja kalliiksihan ne itkevät bensaa sielläkin.
Joku varmasti kommentoi kohta "huonolla menestyksellä ja velaksi", mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että juueseikin luetaan alhaisesta bensiinin hinnasta huolimatta kuuluvaksi sivistysvaltiden joukkoon.
Muuttasko sitä pröönlandiin? Siellä kuuluu saavat tatsuniin soppaa reilulla puolella ekulla/ maitotölkillinen.
Jos tavarantoimitus lakkaa kulkemasta rekoilla, niin mielestäni vaikutus on kyl
vähän isompi kuin se et skodat on rivissa. Toki jos ajatellaan, että kukaan ei
lähtis töihin, niin silloin toki efekti olisi hieno. Vaan ei mun mielestä polttoaine
liian kallis ole vielä, jotta nousisin barrikadeille.
Toivoisinki juuri että tämä ammattipuoli saisi hieman kevennystä, jotta voisi
hieman paremmin harrastaa toimintaa.
vähän isompi kuin se et skodat on rivissa. Toki jos ajatellaan, että kukaan ei
lähtis töihin, niin silloin toki efekti olisi hieno. Vaan ei mun mielestä polttoaine
liian kallis ole vielä, jotta nousisin barrikadeille.
Toivoisinki juuri että tämä ammattipuoli saisi hieman kevennystä, jotta voisi
hieman paremmin harrastaa toimintaa.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Petteri: Jos et ole huomannut niin rekat pitävät tämän maan kasassa, ne kuljettavat tavarat, ruoat,bensan, dieselin, ym. elämiseen liittyvät tarvikkeet.
Jos rekat seisoo paikallaan suomessa on kaaos, loppuu elintarvikkeet, tupakka, bensa ym. jokapäiväinen tarvike. Loppu tuloksena kukaan ei oikein voisi käydä edes töissä.
Siksipä toivonkin että autot menisivät viikoksi edes lakkoon niin eteläsuomen hippipellet huomaisivat todellisen tilanteen.
Jos rekat seisoo paikallaan suomessa on kaaos, loppuu elintarvikkeet, tupakka, bensa ym. jokapäiväinen tarvike. Loppu tuloksena kukaan ei oikein voisi käydä edes töissä.
Siksipä toivonkin että autot menisivät viikoksi edes lakkoon niin eteläsuomen hippipellet huomaisivat todellisen tilanteen.
Petteri: Jos et ole huomannut niin rekat pitävät tämän maan kasassa, ne kuljettavat tavarat, ruoat,bensan, dieselin, ym. elämiseen liittyvät tarvikkeet.
Jos rekat seisoo paikallaan suomessa on kaaos, loppuu elintarvikkeet, tupakka, bensa ym. jokapäiväinen tarvike. Loppu tuloksena kukaan ei oikein voisi käydä edes töissä.
Siksipä toivonkin että autot menisivät viikoksi edes lakkoon niin eteläsuomen hippipellet huomaisivat todellisen tilanteen
Luuletko että rekkakuskit ovat jotain jumalia? Ihan yhtälailla sähkö on kallista, ja ilman sähköä ei mainitsemiasi tuotteita saada kuluttajille. Mikä se todellinen tilanne on? Se että kuljetusyrittäjät eivät osaa laskea oikeaa korvausta tekemälleen työlleen.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
^^ Miten sen ottaa- niiden ehdoilla suunnilleen maa pyörii. se on yks vitun hailee sähköstä koska se on suht kohtuu hinnoissa vielä ja ei ole suurin rahareikä omassakaan taloudessa. Mutta kuten duke sanoi että kuljetus kulut nousevat niiin nuosee myös ruuan hinta ja kaikki muukin mitä kuljetetaan teillä.
Niinpä.
Taas meni tankkiin 107e.
Edelleen, jos kerran eu määrää että bensan pitää olla kallista, poistettaisiin vihdoin se autovero eikä rikota lakia vuodesta toiseen.
Taas se oma napa tärkein:) Kysyppä 200m2 sähkölämmitteisen OKT omistajalta onko sähkö kallista?
Taas meni tankkiin 107e.
Edelleen, jos kerran eu määrää että bensan pitää olla kallista, poistettaisiin vihdoin se autovero eikä rikota lakia vuodesta toiseen.
se on yks vitun hailee sähköstä koska se on suht kohtuu hinnoissa vielä ja ei ole suurin rahareikä omassakaan taloudessa.
Taas se oma napa tärkein:) Kysyppä 200m2 sähkölämmitteisen OKT omistajalta onko sähkö kallista?
^^ Miten sen ottaa- niiden ehdoilla suunnilleen maa pyörii. se on yks vitun hailee sähköstä koska se on suht kohtuu hinnoissa vielä ja ei ole suurin rahareikä omassakaan taloudessa. Mutta kuten duke sanoi että kuljetus kulut nousevat niiin nuosee myös ruuan hinta ja kaikki muukin mitä kuljetetaan teillä.
Eiköhän se kuljetusfirma ole vain yksi osa tavaran tuottamisessa kuluttajalle. Jos kuljetusfirmoja ei olisi, niin asiat toimisivat vain eri tavalla. Eivät he ole korvaamattomia, niin kuin joku kuvittelee. Jos ruuan hinta nousee sen takia, että kuljetuskulut nousevat, niin ei se ainakaan minua haittaa. Olen sitä mieltä että palvelusta maksetaan se hinta millä palvelun tarjoaja tulee toimeen. Jos joku tekee ilmaiseksi kuljetushommia niin se on hänen oma asiansa. Ja minkä takia kuljetusyrittäjät edes vaativat veron alentamista? Pudottaisivat ajonopeutensa siihen 80km/h mikä on sallittua. Se alentaisi varmasti polttoaineen kulutusta. Nythän he ajavat lähemmäs 90km/h. Jos veroa alennettaisiin, niin jostain ne puuttuvat verorahat silloin otettaisiin. Eli tuotteiden hinnat nousisi joka tapauksessa.
Tätä voi pyöritellä niin kauan kun haluaa ja jatkaa ketjua kuten tässäkin on jo tapahtunut, kuitenkin mielestäni ainut oikea tapa muuttaa tilannetta on alentaa polttoaineveroja --> hyödyttää jokaista osa-aluetta, jopa ituhippejä kun bussiliput eivät nouse niin paljon.
Barrikaadeille täälä ei tulla koskaan nousemaan, se nyt on jo nähty ajat sitten.
Herrat voisi alkaa ajattelemaan toimiensa seurauksia vähän pidemmälle, varoitellaan inflaation kiihtymisestä joka on hyvin pitkälle nyky hallituksen itsensä aiheuttamaa, tilanne hieman koominen.
Barrikaadeille täälä ei tulla koskaan nousemaan, se nyt on jo nähty ajat sitten.
Herrat voisi alkaa ajattelemaan toimiensa seurauksia vähän pidemmälle, varoitellaan inflaation kiihtymisestä joka on hyvin pitkälle nyky hallituksen itsensä aiheuttamaa, tilanne hieman koominen.
Jälleen kerran, kun on noussut äläkkä veron alentamisen puolesta, on valtiovalta ykskantaan todennut, että EU:n yhteisen päätöksen mukaan veroa ei alenneta, koska se on merkki öljyntuottajamaille, että tuottajahintaa voi nostaa.
Muistanette taannoisen pienyrittäjien (kampaamot, polkupyöräkorjaamot jne.) arvonlisäveronalennuksen: kun veronalennus oli näköpiirissä, monet parturi/kampaamot nostivat hintojaan ennakoivasti jo edellisenä kesänä, jotta voisivat veronalennuskampanjan hengen mukaisesti laskea hintojaan. Loput perustelivat hintojen laskusta pidättäytymistä sillä, että kustannukset ovat kohonneet ja veron alennus kattaa vain osan kustannusten noususta.
Harva oikeasti laski hintojaan.
Arvatkaapa, kuinka ruoan mahdollinen arvonlisäveron alennus tulee käytännössä vaikuttamaan ruoan hintaan ja kuka korjaa potin?
Muistanette taannoisen pienyrittäjien (kampaamot, polkupyöräkorjaamot jne.) arvonlisäveronalennuksen: kun veronalennus oli näköpiirissä, monet parturi/kampaamot nostivat hintojaan ennakoivasti jo edellisenä kesänä, jotta voisivat veronalennuskampanjan hengen mukaisesti laskea hintojaan. Loput perustelivat hintojen laskusta pidättäytymistä sillä, että kustannukset ovat kohonneet ja veron alennus kattaa vain osan kustannusten noususta.
Harva oikeasti laski hintojaan.
Arvatkaapa, kuinka ruoan mahdollinen arvonlisäveron alennus tulee käytännössä vaikuttamaan ruoan hintaan ja kuka korjaa potin?
Paha kertoa esimerkkiä kun niitä firmoja on. Et tainnut oikein ymmärtää. Ihan sama jos sanomalehteä ei olisi ikinä keksitty. Ihminen olisi keksinyt toisen tavan ilmoittaa asioista. Mutta minun puolestani jokainen kuljetusfirma voi lopettaa toimintansa. Aina niitä tulee uusia. Jos ei Suomesta, niin ulkomailta. Siinähän rekkapenat sitten itkee työnsä perään.
Tätä voi pyöritellä niin kauan kun haluaa ja jatkaa ketjua kuten tässäkin on jo tapahtunut, kuitenkin mielestäni ainut oikea tapa muuttaa tilannetta on alentaa polttoaineveroja --> hyödyttää jokaista osa-aluetta, jopa ituhippejä kun bussiliput eivät nouse niin paljon.
Millä tavalla hyödyttää jokaista? Mistä ne puuttuvat verot sitten otetaan? Iso osa niistä jotka puolustaa veron alentamista, ajattelee vain itseään, ja sitä kuinka itsellä säästyisi rahaa.
Jälleen kerran, kun on noussut äläkkä veron alentamisen puolesta, on valtiovalta ykskantaan todennut, että EU:n yhteisen päätöksen mukaan veroa ei alenneta, koska se on merkki öljyntuottajamaille, että tuottajahintaa voi nostaa.
Onkos tämä nyt sitten loputon oravanpyörä vai tippuuko/nouseeko se öljytynnyrin hinta kuitenkaan huolimatta EU:n verotuksista? Eiköhän se "beduiini" kuitenkin lypsä sitä rahaa koko ajan barrelilta enemmän, kun markkinoita piisaa. Tuo on muuten jännä, että tässä seurataan EU:n yhtenäistä verotuspolitiikkaa, muttei sitten tuossa autoverotuksessa.
Tuossa muutaman vuoden kuljetusalalla olleena, ettei ole helppoa tuo hintojen nostaminen. Vuosittaista polttoainelisää kun nostettiin noin kerran vuodessa, ei ollut yksi eikä kaksi laskua mistä reklamoitiin. Maitohan lienee nyt jo kallistunut ja nyt kun siihen isketään vielä löpölisää päälle, niin meneeköhän ohi polttoaineen hinnasta. Kun se lehmä ei sinne meijerille kävele ja pitäs se purkkikin sinne kauppaan saada.
Veikkauksia peliin, lakkoileeko lennonjohtajat vai korottavatko kansanedustajat palkkojaan johtuen inflaation kiihtymisestä??
Tonne vaan kaveriks sit asusteleen; http://www.shetland-news.co.uk/news_06_ ... ndence.htm
Löytypä siitä suomenkielistäkin juttua http://fi.wikipedia.org/wiki/Forewick_Holm
Löytypä siitä suomenkielistäkin juttua http://fi.wikipedia.org/wiki/Forewick_Holm
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa