tuotteiden alkuperämaa, lähinnä KIINA AHTIMET??
Valvoja: ffp jäsenet
tuotteiden alkuperämaa, lähinnä KIINA AHTIMET??
Tässä taas heti aamusta kun lomanjälkeen foorumeita firmanpiikkiin selaili,
niin heti ponnahti kysymystä pinnalla että onko tämä myytävä osasi nyt sitten niitä KIINALAISIA AHTIMIA?
No tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus, eipä ole runkoon stanssattu mitään tietoa mistä maasta on tullut. Mitä siis sanon kysyjälle kun ei tuotteessa ja mukana tulleessa paperiläpyskässä ole mainittu missä tämä alkuperäisen ahtimen korvaava kipale on sitten valmistettu?
Mutta näin ihan periaatteellisesti niin mahtaakohan jengi lukea mistä maasta on sitten lähtöisin monen muun valmistajan ihan omilla leimoilla olevat ahtimet, ja onko nämä KIINA AHTIMET sitten niin huonoja? No, sattumalta törmäsin Garrett AiResearchin tuotteeseen johon on ihan suoraan painettu että MADE IN KOREA?
Onko kokemuksia miten on toiminut ? Itsellä ei valittamista jos nyt omasta ahtimesta onkin puuttunut kolmionmuotoisesta alustasta ne kolme K:tä mitkä siinä pitäisi olla...
Tätähän aina voi spekuloida ja jutustella loputtomiin, mutta tässä nyt aikani kuluksi ajattelin vähän aiheesta mietteitä antaa. Kyllähän sitä monella tuotteella on lähtöperin vain yksi lisenssi millä niitä valmistetaan, kukin kauppias sitten omia merkintöjä tuotteisiinsa laittaa.
No tästä päästään siihen että mm. venäläiset ovat tehneet ihan pirun hyvän keksinnnön, joka on kohtuullisen tuttu ja turvallinen hirmuisen monelle nimellä Kalasnikov, AK47. Siitä päästään siihen että sitäkin kampetta on painettu ja kopioitu ympäri maailman ihan toimivilla kopioilla, ei varmaan tarvii siitä avautua enempää että ketkä kaikki ovat kopioineet..
Mutta jos nyt ihmisillä on tylsää niin tänne voi kirjoittaa ja linkitellä käyttökokemuksia sitten vaikka näistä KIINALAISISTA AHTIMISTA, niin voipi sitten porukka tutkia aikansa kuluksi ja haukkua ne toiselle mantereelle takaisin...?
Tästähän tätä turhautuneisuutta taas ilmoille saatiin tekstin muodossa...
niin heti ponnahti kysymystä pinnalla että onko tämä myytävä osasi nyt sitten niitä KIINALAISIA AHTIMIA?
No tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus, eipä ole runkoon stanssattu mitään tietoa mistä maasta on tullut. Mitä siis sanon kysyjälle kun ei tuotteessa ja mukana tulleessa paperiläpyskässä ole mainittu missä tämä alkuperäisen ahtimen korvaava kipale on sitten valmistettu?
Mutta näin ihan periaatteellisesti niin mahtaakohan jengi lukea mistä maasta on sitten lähtöisin monen muun valmistajan ihan omilla leimoilla olevat ahtimet, ja onko nämä KIINA AHTIMET sitten niin huonoja? No, sattumalta törmäsin Garrett AiResearchin tuotteeseen johon on ihan suoraan painettu että MADE IN KOREA?
Onko kokemuksia miten on toiminut ? Itsellä ei valittamista jos nyt omasta ahtimesta onkin puuttunut kolmionmuotoisesta alustasta ne kolme K:tä mitkä siinä pitäisi olla...
Tätähän aina voi spekuloida ja jutustella loputtomiin, mutta tässä nyt aikani kuluksi ajattelin vähän aiheesta mietteitä antaa. Kyllähän sitä monella tuotteella on lähtöperin vain yksi lisenssi millä niitä valmistetaan, kukin kauppias sitten omia merkintöjä tuotteisiinsa laittaa.
No tästä päästään siihen että mm. venäläiset ovat tehneet ihan pirun hyvän keksinnnön, joka on kohtuullisen tuttu ja turvallinen hirmuisen monelle nimellä Kalasnikov, AK47. Siitä päästään siihen että sitäkin kampetta on painettu ja kopioitu ympäri maailman ihan toimivilla kopioilla, ei varmaan tarvii siitä avautua enempää että ketkä kaikki ovat kopioineet..
Mutta jos nyt ihmisillä on tylsää niin tänne voi kirjoittaa ja linkitellä käyttökokemuksia sitten vaikka näistä KIINALAISISTA AHTIMISTA, niin voipi sitten porukka tutkia aikansa kuluksi ja haukkua ne toiselle mantereelle takaisin...?
Tästähän tätä turhautuneisuutta taas ilmoille saatiin tekstin muodossa...
No toi laatuhan riippuu ihan täysin siitä, onko ne ahtimet lisenssillä tehty vai jossain omassa firmassa tehty. Onhan noi kiina-ahtimet tulleet jo paljon paremmaksi, kuin mitä ne oli joskus 10 vuotta sitten. Noi kiinalaiset mitä ebayssa myydään, eivät suinkaan ole Garrett T3 tai Holset jne vaan "garrett t3 style" ja sinut mikä siinä on garretin tyylistä on laippa millä se tulee kiinni
Mä ostin aikanaan Biltemasta Saab 9-5:seen Garrettin ns kiinakopion.
Se oli mulla ajossa yli 40 000 km ja auto on nykyään isälläni ja mittarissa on jo yli 50 000 km eikä ongelmia ole ollut. Alkuperäinen Garrett on tosin niin heikkolaatuinen (kestää 70-100 tkm) alunperinkin että ei se kiinaversio voi olla kovin paljon huonompi =)
Mutta sen perusteella mitä itte oon kokeillut niin voin suositella käyttöautoon ihan varauksetta. Oli puolet halvempi ja kestää ihan siinä missä Garrettkin...
Viriviri tööttööt moottorit on sitte erikseen....
Se oli mulla ajossa yli 40 000 km ja auto on nykyään isälläni ja mittarissa on jo yli 50 000 km eikä ongelmia ole ollut. Alkuperäinen Garrett on tosin niin heikkolaatuinen (kestää 70-100 tkm) alunperinkin että ei se kiinaversio voi olla kovin paljon huonompi =)
Mutta sen perusteella mitä itte oon kokeillut niin voin suositella käyttöautoon ihan varauksetta. Oli puolet halvempi ja kestää ihan siinä missä Garrettkin...
Viriviri tööttööt moottorit on sitte erikseen....
tuossa ainakin tuttavan KIAsta pamahti vakio ahdin, ja vähän koottuja oli selityksiä sitten mikä sen loppuviimein rikkoi. Delta-auto pesi siitä takuun puolesta kätensä. Vaikkakin jotain sotkua siinä kyseisessä autossa oli polttoaine puolen kanssa ollut.. Mutta ei kuulemma mitään mikä olisi ahdinta särkenyt..
En muista tarkalleen kilometrejä, mutta väljäksi kävi turbo ja söi sitten siinä sivussa siivetkin. Turbohuollossa totesi että halvempi vaihtaa uusi, kun korjata vanha.
Kuuleman mukaan liika tukkoinen ilmanputsari voi tuhota?? En tiiä onko totta vai panettelua..
Mutta mitä näitä kuulee niin mitä ihmeellisimpiä ja kummallisempia välillä vastaan tulee, mutta ilmeisesti jollain on hyvin pelannut ns. lisenssillä valmistettu..
En muista tarkalleen kilometrejä, mutta väljäksi kävi turbo ja söi sitten siinä sivussa siivetkin. Turbohuollossa totesi että halvempi vaihtaa uusi, kun korjata vanha.
Kuuleman mukaan liika tukkoinen ilmanputsari voi tuhota?? En tiiä onko totta vai panettelua..
Mutta mitä näitä kuulee niin mitä ihmeellisimpiä ja kummallisempia välillä vastaan tulee, mutta ilmeisesti jollain on hyvin pelannut ns. lisenssillä valmistettu..
Quote:
^Se oli mulla ajossa yli 40 000 km ja auto on nykyään isälläni ja mittarissa on jo yli 50 000 km eikä ongelmia ole ollut.
Mikäs sen alkuperäisen sitten rikkoi, vai miksi meni vaihtoon, eikä takuuseen jo noilla kilometreillä?
Alkuperäinen garrett meni vaan älyttömän väljäksi ja alkoi päästää öljyä läpi imupuolelle.
Noissa Garrett-ahtimissa on laatuongelmia ollut paljon -90 luvun lopulla ja 2000 luvun alussa. Ahdin oli vaihdettu autoon ruotsissa noin 5 vuotta aiemmin, eikä se tietenkäään mene 10 vuotta vanhassa autossa mihinkään takuuseen. Noista ahtimista on loputtoman paljon keskustelua Saab-klubin foorumilla....
Nettiä selaessa sattui silmään kyseinen linkki kiina-ebay-turbo ym tavarasta.
http://forums.speedarena.com/showthread ... Experiment
http://forums.speedarena.com/showthread ... Experiment
Nettiä selaessa sattui silmään kyseinen linkki kiina-ebay-turbo ym tavarasta.
http://forums.speedarena.com/showthread ... Experiment
Luitko tuolta mihin johtopäätökseen siellä päästiin?
En jaksa lukea koko juttua läpi kun sivuja näyttää olevan aikas monta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eikös sillä ollu alkava laipanvääntymä pakosarjassa noilla metreillä? Tiivisteen kuvioista päätellen?
E: 20 tkm se oli tolla puksuttanut menemään ilman ongelmia. Jälkikäteen mittas ahtimen mitat ja Trim oli kerrottu väärin :)
E: 20 tkm se oli tolla puksuttanut menemään ilman ongelmia. Jälkikäteen mittas ahtimen mitat ja Trim oli kerrottu väärin :)
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 17.4.2011 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei noilla kilsoilla hajoaminen ainakaan GT17:lle ihan noin yleistä ole, moni yksilö kestää kyllä >200tkm ongelmitta. Lienevät pääisin noita "viallisia" yksilöitä noin aikaisin hajonneet, valmistettu vuonna 2001.Alkuperäinen Garrett on tosin niin heikkolaatuinen (kestää 70-100 tkm) alunperinkin että ei se kiinaversio voi olla kovin paljon huonompi =)
Ja pakkaa sekoittaa vielä nämä eri foorumien kautta myytävät "Romanian "Garrett GTB 2260 VK:t.Mistä linjalta lie tulleet.
Tiedä sitten totuutta mutta on ollut erinnäisiä vikoja noissa "nettiahtimissa". Yksi tarina kertoo niiden olevan linjalta hylkyjä.Akselien katkeaminen voi olla kyllä muutakin vikaa.On sitten ihan mekaanisia vikoja liittyen esim vnt:n toimintaan.Tiedä sitten.Liityikö tämä sitten tänne ollenkaan?
Tiedä sitten totuutta mutta on ollut erinnäisiä vikoja noissa "nettiahtimissa". Yksi tarina kertoo niiden olevan linjalta hylkyjä.Akselien katkeaminen voi olla kyllä muutakin vikaa.On sitten ihan mekaanisia vikoja liittyen esim vnt:n toimintaan.Tiedä sitten.Liityikö tämä sitten tänne ollenkaan?
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa