Tervehdys, olen kuvitellut aina ymmärtäväni edes jotain näiden laitteiden päälle, mutta nyt tökkäs.
Elikkä kyseessä ei ole vika, mutta ärsyttävä ominaisuus. E-system merkkinen pöytäkone, sammuu hienosti
ja toimii nätisti. Mutta käynnistyy melkein varkain pelkästä näppäimistön hipaisusta.
Osaisiko joku neuvoa mistä moisen asetuksen saisi ruksittua pois?
Itse olen selannut mielestäni jo kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi...
XP-tietokone käynnistyy näppäimistöstä?
Valvoja: ffp jäsenet
Kaikista emolevyistä sitä ei välttämättä jumpperityylisenä löydy, vaan monet asetukset on nykyaikaisissa emoissa toteutettu ohjelmallisesti eli biossin kautta.
Käynnistyksen yhteydessä kun painaa del -näppäintä, pääsee biossiin ja sen asetuksiin.
Sieltä pitäisi löytyä APM, POWER tms niminen valikko josta löytyy käynnistymisasetukset.
"Power up by keyb" tms -> disable jolloin koneen ei pitäisi käynnistyä enää näppäimistöä hipelöimällä. Biossin asetuksia kannattaa tehdä huolella tai siis tekee vain mitä tietää tekevänsä. ;)
Mutta tosiaan, kuulostaisi enemmän siltä että kone menee vain valmiustilaan..
Käynnistyksen yhteydessä kun painaa del -näppäintä, pääsee biossiin ja sen asetuksiin.
Sieltä pitäisi löytyä APM, POWER tms niminen valikko josta löytyy käynnistymisasetukset.
"Power up by keyb" tms -> disable jolloin koneen ei pitäisi käynnistyä enää näppäimistöä hipelöimällä. Biossin asetuksia kannattaa tehdä huolella tai siis tekee vain mitä tietää tekevänsä. ;)
Mutta tosiaan, kuulostaisi enemmän siltä että kone menee vain valmiustilaan..
Juu, itsekkin oletin että kone menee vain valmiustilaan kun ongelmasta kuulin puhelimitse.
Mutta käytyäni sitä vilkaisemassa, totesin että hienosti sammuu ihan totaallisesti,
mutta hienosti se myös käynnistyy näppäimistöstä.
Kyseessä on siis sukulaisen kone ja minä olen se "atk-tuki" Pitää tsekata nuo vinkkinne.
Koneen mukana ei ollut tullut teitenkään mitään emolevyn papereita, tai sitten ne on onnistuttu hukkaamaan.
No huomenna Biosin kimppuun...
Mutta käytyäni sitä vilkaisemassa, totesin että hienosti sammuu ihan totaallisesti,
mutta hienosti se myös käynnistyy näppäimistöstä.
Kyseessä on siis sukulaisen kone ja minä olen se "atk-tuki" Pitää tsekata nuo vinkkinne.
Koneen mukana ei ollut tullut teitenkään mitään emolevyn papereita, tai sitten ne on onnistuttu hukkaamaan.
No huomenna Biosin kimppuun...
Mielenkiintoista. Täälläkin on E-systemin mylly ja käynnistyy myös näppäimistöstä. Se ei sinäänsä haittaa, mutta kun masiina käynnistyy myös itsestään koska huvittaa. Ilmeisesti tämä halpa langaton näppis vaikuttaa tähän jotenkin.
Olenkin aina sammuttaessa kääntänyt virran pois koneen takaa, enkä edes ajatellut että biossissa olisi tällainen ominaisuus, pitääpi tarkistaa.
Olenkin aina sammuttaessa kääntänyt virran pois koneen takaa, enkä edes ajatellut että biossissa olisi tällainen ominaisuus, pitääpi tarkistaa.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”