Polkupyörähuolto?
Valvoja: ffp jäsenet
Polkupyörähuolto?
Missä kannattaisi pyörä huollattaa täällä pk-seudulla? Ei ole oikein mitään kokemusta huolloista...
Jos haluat hyvän huollon, vie foxcomppiin. http://www.foxcomp.fi
Itälahdenkatu 20A (2.krs)
00210 Helsinki
p. 09 278 2220
Itälahdenkatu 20A (2.krs)
00210 Helsinki
p. 09 278 2220
Juu, tuolla foxcompissa käytin kaverin fillaria huollossa keulan takia tässä pari viikkoa sitten ja ainakin silloin vaikutti aika pätevältä ja osaavalta se kaveri joka huollon teki. Ei varmaan mikään halvin paikka, mutta ainakin hyvä.
edit. En kyllä osaa hinnasta sen kummemmin sanoa, kun se fillari mitä siellä käytin meni takuun piikkiin. Soittamallahan se varmaan selviää parhaiten.
edit. En kyllä osaa hinnasta sen kummemmin sanoa, kun se fillari mitä siellä käytin meni takuun piikkiin. Soittamallahan se varmaan selviää parhaiten.
Viimeksi muokannut Eemeli, 1.4.2007 21:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://www.bikeplanet.fi/index.html
Tuolla olen omaani käyttänyt kun sen sieltä hommannutkin. Tyytyväinen oon ollut. Kohta taas kovaa ajoa, maastossa ja asvaltilla...
Vuosihuolto taitaa olla joku 70e + osat jos jotain on totaalisesti rikki.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/index.php
Tuolta lisää faktaa aiheesta.
Tuolla olen omaani käyttänyt kun sen sieltä hommannutkin. Tyytyväinen oon ollut. Kohta taas kovaa ajoa, maastossa ja asvaltilla...
Vuosihuolto taitaa olla joku 70e + osat jos jotain on totaalisesti rikki.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/index.php
Tuolta lisää faktaa aiheesta.
mitenkäs muuten kun tuossa tytön pyörässä on takavanne soikeana ja siinä on napavaihteet ja jalkajarrut, niin kuinkas siihen pystyy kotosalla vaihtamaan vanteen jos biltemasta kävis ostamassa. onnistuuko ihan helposti vai joutuuko siinä rakentelemaan ihan atomeiksi sen vaihteiston ja säätämään jotenkin ihan ihmeellisesti?
Edit: Jaa eipä siellä taida takavanteita ollakaan. Kuinkas sitten tällainen tapaus korjataan?
Edit: Jaa eipä siellä taida takavanteita ollakaan. Kuinkas sitten tällainen tapaus korjataan?
Bikeplanetista pysyn kaukana, asiakaspalvelu on sieltä... perseestä siis.
Takavanteen vaihto hoituu seuraavanlaisesti:
Ensin irti akselin mutterit(15mm).
Sitten irti jarruvarsi vasemmalta puolelta(10mm ja ristipää)
Vaihde ykköselle.
10mm kiintoavaimella kiinni vaihdevaijerin päätymutterista sieltä takanavan kohdalta, kampeat sen sellaiseen asentoon että lähtee vetämällä se mutteri sieltä urasta pois.
Vanne irti, uusi tilalle ja teet kaiken päinvastaisessa järjestyksessä.
Oletan että osaat renkaanvaihtohommat?
Jos et osaa niin pistän vaikka videota tapahtumasta tulevalla viikolla.
Takavanteen vaihto hoituu seuraavanlaisesti:
Ensin irti akselin mutterit(15mm).
Sitten irti jarruvarsi vasemmalta puolelta(10mm ja ristipää)
Vaihde ykköselle.
10mm kiintoavaimella kiinni vaihdevaijerin päätymutterista sieltä takanavan kohdalta, kampeat sen sellaiseen asentoon että lähtee vetämällä se mutteri sieltä urasta pois.
Vanne irti, uusi tilalle ja teet kaiken päinvastaisessa järjestyksessä.
Oletan että osaat renkaanvaihtohommat?
Jos et osaa niin pistän vaikka videota tapahtumasta tulevalla viikolla.
KRHM! Riippuu muuten täysin mikä vaihteisto takana on!!!! Seiskassa se onnistuu se vaijerin pudottaminen leveällä talttapäällä siirtäjävipua kääntäen..
Nexave/shimano 3/4v se siirtäjä on 9mm avaimella kiinni, ei tartte muuta irrottaa kunhan sen siirtäjän tapin otat talteen..
Wanha torpedo 3 gang lähtee vaijerin pikaliittimestä
wanha Shimano 3v lähtee kanssa 9mm avaimella..
Sano nyt ensin mikä vaihde se on niin kerrotaan lisää..
Nexave/shimano 3/4v se siirtäjä on 9mm avaimella kiinni, ei tartte muuta irrottaa kunhan sen siirtäjän tapin otat talteen..
Wanha torpedo 3 gang lähtee vaijerin pikaliittimestä
wanha Shimano 3v lähtee kanssa 9mm avaimella..
Sano nyt ensin mikä vaihde se on niin kerrotaan lisää..
lauttasaaressa:
http://www.pyorahuolto.com/p_huollot.shtml
ei pahaa sanottavaa.
> tytön pyörässä on takavanne soikeana ja siinä on napavaihteet
jos intoa riittää, niin "totaalisoikeastakin" voi saada ihan kelvollisen pinnojen säätämisellä - ei ehkä ihan helpoimmasta päästä hommana, mutta jos autoja osaa korjata, niin kyllä yhden vanteenkin saa pinnattua - parasta on ettei välttämättä tarvitse ostaa eikä purkaa mitään - pyörä ympäri ja säätämään, pienellä jakoavaimella onnistuu, mutta pinna-avain, tai usempi, nopeuttaa touhua.
edit:
ja oliskohan se virallisempi termi "pinnaukselle" "rihtaus". Jos ei itse rohkene alkaa hommiin, niin tulee halvemmaksi huollatuttaa se - tosin varauksella että vannekehä on vielä edes kohtalaisessa kunnossa.
http://www.pyorahuolto.com/p_huollot.shtml
ei pahaa sanottavaa.
> tytön pyörässä on takavanne soikeana ja siinä on napavaihteet
jos intoa riittää, niin "totaalisoikeastakin" voi saada ihan kelvollisen pinnojen säätämisellä - ei ehkä ihan helpoimmasta päästä hommana, mutta jos autoja osaa korjata, niin kyllä yhden vanteenkin saa pinnattua - parasta on ettei välttämättä tarvitse ostaa eikä purkaa mitään - pyörä ympäri ja säätämään, pienellä jakoavaimella onnistuu, mutta pinna-avain, tai usempi, nopeuttaa touhua.
edit:
ja oliskohan se virallisempi termi "pinnaukselle" "rihtaus". Jos ei itse rohkene alkaa hommiin, niin tulee halvemmaksi huollatuttaa se - tosin varauksella että vannekehä on vielä edes kohtalaisessa kunnossa.
Soikeasta et saa ratasta, se hyppy jää aina, jos se on sivuttain kierossa niin siitä kyllä saa vielä rattaan mutta se kesto on eri asia jos vippaus on pienellä matkalla ja yks pinna on extreem tiukalla niin seuraavassa kivetyksen yliajossa se pamahtaa solmuun.. Riippuu toki.. myös siitä onko aluvanne vai teräksinen sekä kehäntekijän laadusta (kiinanrattaiden oikomisen saa unohtaa) Alexin ja X-rimin alumiinikehistä vielä rattaita saa....
Pinnaus = Navan, pinnojen ja kehän yhdistäminen
Rihtaus = Oikaisu
Pinnaus = Navan, pinnojen ja kehän yhdistäminen
Rihtaus = Oikaisu
Hypyn saa säätämällä yleensä kuitenkin aika pieneksi. Muutaman teräs- ja alumiinivanteen kanssa touhunnut ja kaikista on saanut ihan ajettavia - omasta mielestä vielä aika hyviä. Yhden sorakuopasta löytyneen mammapyörän kanssa vähän niin ja näin, mutta ainakin pikkuveljelle kelpasi ja on sillä edelleen ajellut. Aivan varmasti huonompia kuin uudet.
Tuskin se Laurin tytär sillä torpedovaihteisellaan ajaa kuitenkaan dirttiä, tai mistä sen tietää ;)
Tuskin se Laurin tytär sillä torpedovaihteisellaan ajaa kuitenkaan dirttiä, tai mistä sen tietää ;)
ei sentään tytär vaan avokki :) on jo vähän vanhempi pyörä ja oli joskus kuskannu tarakalla kaveriaan ja tarakka on vääntynyt sekä vanne sivu suunnassa soikea. lisäksi näkyy ainakin yksi pinna olevan vähän mutkalla. siinä taisi olla 7v shimano. pitää käydä kattomassa tuolla varastossa kohta että mikä tarkalleen ja palata kohta asiaan.
Noniin. navan Hieroglyfit kertoo seuraavaa:
Shimano Nexus, Inter 7, SG-7C21.
runko on Trekker Jupiter. Kattelin samalla vähän niitä pinnoja ja yksikään ei näköjän ole vääntynyt vaan melko reippaasti löysällä. Löysiä löytyi jotain 5-7 koko vanteen alueelta. Kuinkas noita pinnoja kiritään? kumi pois ja vanteen sisällä joku pieni mutteri joka pinnassa vai?
Shimano Nexus, Inter 7, SG-7C21.
runko on Trekker Jupiter. Kattelin samalla vähän niitä pinnoja ja yksikään ei näköjän ole vääntynyt vaan melko reippaasti löysällä. Löysiä löytyi jotain 5-7 koko vanteen alueelta. Kuinkas noita pinnoja kiritään? kumi pois ja vanteen sisällä joku pieni mutteri joka pinnassa vai?
Siinä pinnan päädyssä, kehän puolella näkyy sellanen nippeli. Sitä kiertämällä pinna kiristyy ja löystyy riippuen siitä mihin kierrät. Suosittelen hommaan pinna-avainta, ei maksa kovin montaa euroa.
Park Tollin punanen sopii useimpiin pinnoihin. Periaate on helppo, kiristetään vastakkaiselta puolelta missä heitto on. Ihan maalaisjärjellä tosta selviää, alussa kiristää enemmän ja lopussa vähemmän ettei rupee heittämään toiselle puolelle.
Jakoavaimella jos rupee suoristelemaan, voi kohta olla nippeli pyöree ja sen joutuu sitten vaihtamaan.
Park Tollin punanen sopii useimpiin pinnoihin. Periaate on helppo, kiristetään vastakkaiselta puolelta missä heitto on. Ihan maalaisjärjellä tosta selviää, alussa kiristää enemmän ja lopussa vähemmän ettei rupee heittämään toiselle puolelle.
Jakoavaimella jos rupee suoristelemaan, voi kohta olla nippeli pyöree ja sen joutuu sitten vaihtamaan.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa